Наказвате ли за петица?

  • 30 760
  • 350
  •   1
Отговори
# 165
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Този учител да си гледа работата!

Мхм, не знам с петици как се влиза в хубава гимназия след 7-ми клас. Най-много в някое училище с разширено изучаване на езици.
Вероятно се е влизало без проблем. Може би не в най-търсената паралелка.

# 166
  • София
  • Мнения: 580
Наказанията само ще откажат детето да учи. Аз се опитвам да ги накарам да приемат училището не като затвор и място за мъчения, а като източник на знания. Опитвам се да ги накарам сами да се мотивират да учат и да го правят за удоволствие, а не по задължение.

Много точно казано !

# 167
  • Мнения: 14 654
Вероятно се е влизало без проблем. Може би не в най-търсената паралелка.

Не помня такива времена аз. Но винаги е имало такива хора, които се опитват да омаловажат усилията и постиженията на децата, които са си лично техни и заслужават похвала. Разбирам, че някои се задоволяват с по-малко, но това не означава, че никой не трябва да се стреми към повече и че да си отличник е едва ли не смехотворно и нещо не ти е наред или пък вашите те гърчат. Ако имаш петици, е въпрос на много малко труд да имаш и шестици, а не причина да те мързи и да не полагаш усилие да си подобриш успеха.

# 168
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Това няма връзка и ни най-малко не съм го написала.
Само отбелязах, че към момента на употреба, изразът не е бил така неадекватен по отоношение на  приема както е сега.

# 169
  • София
  • Мнения: 62 595
За "влизало" може да говори човек, който не е кандидатствал навремето, а това "ло" показва, че човек дори няма спомени от тези времена. За това колко лесно се е влизало, могат да кажат тези, които не са успяли да влязат.

# 170
  • Мнения: 2 190
За "влизало" може да говори човек, който не е кандидатствал навремето, а това "ло" показва, че човек дори няма спомени от тези времена. За това колко лесно се е влизало, могат да кажат тези, които не са успяли да влязат.
+1
Скрит текст:
Задача за родители - Кога се е влизало в София по-лесно в елитно училище - през 80-те  години или през 2014 г. (задачата е за 5-ца, но няма да се наказваме. Wink)
а) Изберете година от 80-те години на 20-век. Намерете броя деца, завършващи 7 клас в София.
б) Намерете какъв е броят на местата "на общо основание" в елитнити гимназии, като вземете предвид че:
- нямаше "втори" ЕГ - броим само 114-то, 9 -то  и 91-во ЕСПУ. В последното 2 парелки бяха с разширено изучаване, а не ЕГ, затова ги изключете от общия брой. В тези  училища имаше квоти по пол.
- В НПМГ и ОЕСПУ по МИ (СМГ) нямаше квоти по пол. Обикновено влизаха повече момчета.
- 15% от местата бяха за деца първа категория - деца на активни борци (в повечето случаи осиновени внуци), а 35% за деца втора категория - за деца на работници. Останалите 50% са места за прием на общо основание (т.е. за децата трета категория). Класирането се прави отделно за всяка категория, като трябва оценка поне 3 на съответния/те изпит/и.
Ако има незапълнени места в горна категория, те се прехвърлят към следващата.
в)изчислете съотношението "елитни места" спрямо общия брой деца.
г) повторете опреациите от точки от а) до в) за набор 2014, като вземете под внимание, увеличения брой елитни училища от "първа дивизия".
д) Кажете коя от двете дроби, получена в под-точки в и г е по-голяма, т.е. кога се е влизало по-лесно "на общо основание".

# 171
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Някой ме подмлади. Мерси.

ПП Точно с "ло" се коментира нещо, то което не си бил част. Вие може да сте кандидатствали навсякъде. Не мога да знам. Аз обаче не съм. Тогава се кандидатстваше с полагане на изпит във всяко училище.

# 172
  • Мнения: 2 760
Не, но следя другите оценки по предмета - ако петицата е еднократна и се поправи - ок. Ако има и други петици по същия предмет - значи детето изпитва някаква трудност при ученето. Имам четвъртокласничка и като филолог мога да кажа, че много начални учители пишат петица за знания, на които аз на нейната възраст би трябвало да получа 3 или 4. Оценките масово се завишават в началната степен, за да изглеждат по-добри резултатите. Следва синдромът "пети клас", който е труден за децата - нови учители, нови изисквания, по-реални оценки. Тогава нашите отличници вероятно ще си влошат успеха. Лошото на шестиците в началната степен е, че децата свикват лесно да ги получават и морето започва да им се струва до колене, затова в пети клас се обезсърчават.
Накратко - петиците са симптом, че детето има някаква трудност, при нас това са предметите "Човек и природа" и "Човек и общество" - значи трябва да помагам при ученето и да изградя навици за запаметяване на т.нар. "разказвателни предмети".

# 173
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 341
Едно доуточняване. Няма как да стане ясно колко точно завършващи през 80-те години или пред 2014 са посочили съответните училища като желани. По мои най-прости сметки (не претендирам да са авторитетни, но през 80-те бях точно във възрастта за кандидатстване) в класа ми имаше точно трима желаещи да се явят на изпити за английска (двама) и математическа (един). Говоря за пълни отличници в провинциален град. Ами не ги приеха. И тримата се насочиха към техникумите. Сега повечето се целят на високо и ако стане - стане.

Montessori, дай боже повече родители да те прочетат и да осмислят добре написаното.

# 174
  • Мнения: 24 467
...Имам четвъртокласничка и като филолог мога да кажа, че много начални учители пишат петица за знания, на които аз на нейната възраст би трябвало да получа 3 или 4. Оценките масово се завишават в началната степен, за да изглеждат по-добри резултатите. Следва синдромът "пети клас", който е труден за децата - нови учители, нови изисквания, по-реални оценки. Тогава нашите отличници вероятно ще си влошат успеха. Лошото на шестиците в началната степен е, че децата свикват лесно да ги получават и морето започва да им се струва до колене, затова в пети клас се обезсърчават.
...
И преди и сега в различните училища и в различните класове дори на едно и също училище шестици се поставят на доста различни... неща. Виждала съм работи, които бих оценила с не повече от "4", а те са с поставена оценка "отличен".
Затова лично аз предпочитам да няма оценки до V клас. Много по- добре е от изкуственото напомпване на повечето деца, които са отличници без основа. В някои училища е така до VІІ клас, в други- до ХІІ. Вече съм споделяла за училище, в което по БЕЛ в VІІІ клас се пише "6" затова, че учениците посетили театрална постановка. От учител знам за клас в малко училище, в което отлична оценка по БЕЛ в начална степен деца имат просто защото могат да четат. Децата ги кътат, защото ако този клас го няма, випускът е нулев. За НВО в ІV клас няма да отварям приказка- по места те се работят направо колективно. Така е по някои места със състезанията на СБНУ- учениците от някои училища се състезават с квесторите от други.

# 175
  • Мнения: 11 950
И обратното- в някои училища се санкционира задраскване, грозно писане.Не казвам, че детето трябва да пише грозно и със задрасквания, но това да се санкционира при деца І-ІІ клас е твърде пресилено, според мен.

Дори в един квартал, в един град 6 не е равно на 6, 5 не е равно на 5.А понякога- но в интерес на истината- рядко- и в един и същ випуск.

# 176
  • софия
  • Мнения: 2 543
Завършила съм MГ в провинциален - окръжен  по онова  време град. Като дойдох в София далечната 88 година,  знанията ми във ВУЗ-А бяха на ниво МГ- София. Учехме по едни и същи учебници, учителите ни завършваха един и същ СУ, ходехме на едни и същи математически състезания. Аман от НБУ и други измислени университети и колежи. България бълва мениджмънт и връзки с обществеността, а не може да задържи лекари и ИТ -специалисти. Ако имах власт бих забранила 75% от висшите училища. И бих открила професионални средни училища. Който му се учи ще си учи, който му се работи ще работи, а останалите многоклетъчни  на пост и молитва.

# 177
  • Мнения: 54 615
Завършила съм MГ в провинциален - окръжен  по онова  време град. Като дойдох в София далечната 88 година,  знанията ми във ВУЗ-А бяха на ниво МГ- София. Учехме по едни и същи учебници, учителите ни завършваха един и същ СУ, ходехме на едни и същи математически състезания. Аман от НБУ и други измислени университети и колежи. България бълва мениджмънт и връзки с обществеността, а не може да задържи лекари и ИТ -специалисти. Ако имах власт бих забранила 75% от висшите училища. И бих открила професионални средни училища. Който му се учи ще си учи, който му се работи ще работи, а останалите многоклетъчни  на пост и молитва.


И аз! Peace
Само пари гълтат, а образование - 0! Twisted Evil

# 178
  • София
  • Мнения: 38 628
Гледам една четворка по БЕЛ се мъдри в бележника.
Обръщам се и гледам някакво листче - тестът с 4ката.
Текстът: "Горският цар".
Божеее! Първата ми двойка!
Няма да се карам на детето пък! Mr. Green

# 179
  • Мнения: 2
За да наказвате дете за 5-ца, наистина трябва да имате някакъв проблем. Родителите трябва да са наясно, че не трябва да избиват комплексите от това, че някога те са имали слаби оценки, върху своите деца. Детето ви със сигурност е достатъчно умно, че да види начина, по който живеете и да осъзнае, че трябва да учи.
Майка ми и баща ми са със средно образование. Баща ми е стругар, а майка ми- фризьорка. Никога не са ме наказвали за каквато и да било оценка, а съм им носил от двойка до шестица всичко. Не са ме наказвали за каквото и да било, дори и когато в училището бях наказан с предупреждение за изгонване(не беше заради отсъствия, а заради това, че една съученичка ми каза „Де, бе.. всеки ден умират хора“ в деня, в който оперираха баща ми(естествено, в афекта си аз я нападнах, после пък брат й ми разби устата.. и двамата с момичето бяхме наказани, като аз отнесох по- голямото наказание, което не беше справедливо. На брат й се размина, понеже беше в 12 клас на края на учебната година.)). Въпреки това аз винаги съм имал шестици, имал съм и петици обаче, и четворки съм имал. Всяка година обаче съм я завършвал с успех над отличен 5,50. Миналата година беше 5,93, тази година е 6,00.  
Сега, две години след онова предупреждение за изгонване, аз съм надраснал всичките си проблеми. Сам(сега пък да не си помислите, че нашите пък нехаят за мен). Само веднъж тате ме удря с буквара, в първи клас, тъй като отказвах да чета на срички. Аз можех да чета гладко, нещо, което в днешно време е рядкост дори и в 5-ти клас.
Разберете, че ако оставите детето си, то ще види, че вашият живот е труден и ще иска нещо повече за своите деца(освен, ако детето ви не е природно тъпо). Не ги натоварвайте.

Имам съученици, чиито родители ги наказват при всяка слаба оценка. Страх ги е да си дадат бележниците на класната, страх ги е да ги покажат вкъщи. А тъй като са под напрежение при изпитване и се чудят „Сега какво ще ми вземат, ако изкарам нещо слабо?!“, тези деца се провалят при изпитване.

Разберете, че не бива да избивате комплексите от това, че нищо не сте постигнали върху децата си. Отново казвам: За да наказвате децата си за оценки, вие трябва да сте болни и да имате твърде ниско самочувствие и ниска себеоценка.

Последна редакция: пт, 21 авг 2015, 01:23 от YVasev

Общи условия

Активация на акаунт