Въпрос за столици

  • 4 680
  • 29
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 10 011
''каква е ползата от това, че може да решава сложни математически уравнения на 12 години, след като не може да си купи сандвич''.
Майката е афектирана от състоянието на детето си, но не е права. Не осъзнава плюсовете от интереса на сина си.
Аутистите не учат нещата до нивото, до което стигат повечето хора - "донякъде". Аутистите заинтересуват ли се от нещо, искат да знаят всичко и го научават до края. Което означава, че аутист, интересуващ се от физика и астрономия, може да не успее да си купи сандвич, но ще изведе човечеството на други планети. Дали тогава ще има значение, че не може да общува?

Джейкъб вече е на 17г, общува и води лекции в университет.
http://www.theplaidzebra.com/jacob-is-17-years-old-autistic-and- … oretical-physics/

За всяка майка е от значение дали детето и може да общува или не. Майката на Джейкъб е изключителен човек и направила чудеса с него, точно защото е осъзнала плюсовете от интересите му и ги е развивала целенасочено.  Извън контекст думите и могат да бъдат взети много погрешно.
Книгата и е страхотна. Казва се "The Spark". Препоръчвам я с две ръце, и то не само на родители на деца от спектъра.
https://www.goodreads.com/book/show/15798364-the-spark

# 16
  • Пловдив
  • Мнения: 14 403
100
Моят племенник е на година и половина и вече ме поправя като кажа погрешно дума. Въпросът е разбира се в каква среда живее.
Има деца на две години, които не могат да говорят. Други казват всичко няколко или няколко десетки думи. И това определено не зависи от средата, в която живеят. Дори не разбрах точно какво имаш предвид под това със средата.
Столиците в света са двеста и нещо.

На въпроса - не знам. Предполагам, по-голямата част от вече свободно говорещите биха могли, но с различни усилия, според детето.

# 17
  • Мнения: 5 259
Не е толкова лесно. На 2г повечето деца още не могат да говорят, а дори да могат да казват няколко думи, далеч не могат да произнесат всичко. Все още имат затруднения с много звуци. На първо място Р. Единици са децата, които казват правилно Р на 24 месеца. Но не е само Р, много деца имат проблеми с Ш, К, Ж, З и т.н.
Двегодишните, които говорят, са разбирани най-вече от майките си и хората, които се грижат за тях, защото не произнасят думите точно както трябва. Изяждат по някоя сричка и заменят някой звук с друг. Майките като се научат да им разбират си мислят, че детето е проговорило добре, но непознат човек например не би могъл да разбере всичко, което казва детето.

Така че в страни от запомнянето, което вече беше споменато като лесно (така е или поне е постижимо с известни усилия), има и друг аспект и той е отчетливото произнасяне на всички столици и държави, стотици думи, които нищо особено не значат за детето. Това вече е много трудно и повечето деца няма да се справят.

Отделен въпрос е защо е нужно и нужно ли е въобще това упражнение.

# 18
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 278
И аз се чудя защо трябва 2 годишно дете да научи столиците на държавите,като то изобщо не разбира какво е това държава и какво е столица Thinking

# 19
  • Мнения: 1 071
И аз се чудя защо трябва 2 годишно дете да научи столиците на държавите,като то изобщо не разбира какво е това държава и какво е столица Thinking

Именно.

# 20
  • Мнения: 1 949
Дори не разбрах точно какво имаш предвид под това със средата.

Това, че аз не бих могъл, а имаме подобни гени.

# 21
  • София
  • Мнения: 62 595
Точно това дете не е обикновеното дете, а си има особености, така че не се сравнявайте по него.
Отделно, защо му е на едно 2-годишно да знае нещо, ако не му върши работа? По-добре да учи песнички и стихотворения, ако ще развиваме памет, така ще развием и езика. Иначе столиците и кво?

# 22
  • София
  • Мнения: 38 476
Моят син на тази възраст /2, 2 и половина/ знаеше всички марки коли. Странно, обаче сега ги е забравил. Това е някакъв трик на паметта, от който няма никакъв смисъл в дългосрочен план като знания.

# 23
  • Мнения: 1 949
Моят син на тази възраст /2, 2 и половина/ знаеше всички марки коли. Странно, обаче сега ги е забравил. Това е някакъв трик на паметта, от който няма никакъв смисъл в дългосрочен план като знания.

Е как ще няма. Всъщност дали ще са детски песнички или квантова физика няма никакво значение  Mr. Green В тази възраст най-интензивно се създават невронни връзки в мозъка, което наричаме с простата дума поумняване. Просто очевидно майките предпочитат наивните песнички пред квантовата физика  Mr. Green
А способността да забравяме е гениално решение на организма, за да ни позволи толкова мощен и енергохарчещ орган като мозъка все пак да не ни убие.

# 24
  • София
  • Мнения: 28 560
Не виждам основателна причина едно двегодишно дете да знае столиците. Освен като опит за лечение на комплексиран родител, може би.

# 25
  • Мнения: 5 259
Просто очевидно майките предпочитат наивните песнички пред квантовата физика  Mr. Green
Ако детето не разбира квантовата физика, а научава нешо във връзка с нея наизуст, то няма никаква разлика за връзките в мозъка му дали е наизустило песничка, стихче, формула или столици и държави.
Квантовата физика е трудна за учене заради необходимостта да бъде разбрана. Наизустяването не е.

# 26
  • Мнения: 13
Моето на 2г.8м., знаеше около 30 столици, просто му беше интересно и питаше всеки ден. Сега е на 3г.3м., помни ги още, но не пита за нови..

# 27
  • Мнения: 1 949
Ако детето не разбира квантовата физика, а научава нешо във връзка с нея наизуст, то няма никаква разлика за връзките в мозъка му дали е наизустило песничка, стихче, формула или столици и държави.
Квантовата физика е трудна за учене заради необходимостта да бъде разбрана. Наизустяването не е.

Не знам дали си даваш сметка колко важно е умението да се наизустява. Аз не умея да уча наизуст и трябва винаги да търся логика или сложни механизми за да запомня нещо, а това не винаги ми е възможно, заради ограничените ресурси и време.
Що се отнася до квантовата физика, аз не смятам, че има лесни или трудни дисциплини. Всяка дисциплина има лесни за разбиране и трудни нива. Ако вземем граматиката на българския език, например, вероятно над 99% от българското население не я познава изцяло, докато азбуката познават почти всички.

# 28
  • Мнения: 1 949
Моето на 2г.8м., знаеше около 30 столици, просто му беше интересно и питаше всеки ден. Сега е на 3г.3м., помни ги още, но не пита за нови..

Аз научих повечето като получих карта на 10 години някъде. Никъде не ми потрябваха и ги забравих  Mr. Green

# 29
  • София
  • Мнения: 62 595
Щом си успял да се образоваш, значи не си толкова зле с ученето наизуст. Аз също мразя ученето наизуст, но съм се научила да използвам други стратегии. Повечето деца имат един период, в който учат марки коли, имена на градове, на какво ли не, но после ги позабравят, защото възможностите им за наблюдение и анализ се увеличават и като тръгнат на градина или някой се занимава с тях вкъщи, им стават интересни други неща като да боравят с обекти, да пеят и да се учат от възрастните.

Общи условия

Активация на акаунт