Как детето ми обожаваше детската градина

  • 7 651
  • 52
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 072
  Моята дъщеричка обичаше детската си градина, госпожите, директорката, лелките, дори леля Готвачка.....От 1,2 месеца обаче, нещата се промениха коренно. Вече не иска да ходи там, моли ме да й сменя групата. Оказа се, че детето ми не се справя с образователната програма, която е задължителна за трета група. От него разбрах, че когато не отговори правилно, децата й се подиграват, а учителките реагират по-остро.Проведох няколко разговора с учителките, за да разбера с какво се занимават в момента и да се подготвяме допълнително в къщи. Обясниха ми, че моето 5-годишно дете трябва да познава буквите, да определя звуците в думата, да  различава гласни от съгласни звуци, да пренася правилно в мрежа..... и т.н. Не съм против програмата в градината да е по-интензивна, но това натоварва психиката на децата.Страх ме е, че дъщеря ми може да намрази училището преди да е тръгнала още.
  Моля, ако има форумци с педагогическо образование, да ме посъветват как да постъпя.
  Да настоявам детето ми да се движи с останалите въпреки, че това го натоварва психически или
  Да оставя детето си да се развива според собствения си ритъм. Cry

Последна редакция: вт, 02 май 2006, 10:01 от letia6tata

# 1
  • Мнения: 9 990
Каква е тази програма за 5-годишни-букви, звуци...недоумявам.Още не сме стигнали вашата възраст, но мен това ме притесни малко.Буквите не се ли учат в училище?Ще следя темата с интерес-все пак ми предстои...

# 2
  • Мнения: 249
За да приемат дъщеря ми в детската градина едно от условията беше да познава геометричните фигури/кое е квадрат,пирамида и т.н./,да познава буквите и да може да ги пише,да рисува пейзажи и т.н. ooooh!Едва ли не искат децата да са с основно образование.Сина ми не е ходил на градина,записах го направо в предучилищна паралелка в училище.Там повтарят всичко,което се учи в градината,а като стана първи клас ми заявиха,че аз трябва да го науча да пише и чете. #Cussing out

# 3
  • София
  • Мнения: 7 242
Дъщеря ми е на 5,5 г. В детската градина вече са научили буквите, пишат ги и сричкуват. Могат да четат, макар и бавно и с усилия. До колкото знам не са ги запознавали с гласните и съгласните, нито да пренасят правилно в мрежа /каквото и да значи това/. По математика обаче са по-назад - познават цифрите до 10 и се учат да ги пишат и да ги сравняват. До колкото знам не събират и не изваждат /дъщеря ми може да смята да 10, като използва пръстите си, но на това съм я учила аз/. Нямам впечетления, че това затруднява детето, но пък и учителките й много добре поднасят материала и в повечето случаи това става под формата на игра. От мои приятелки обаче знам, че това ранно учене е причина първокласниците да са отекчени и незаинтересовани в час, тъй като им се преподават неща, учени отдавна.

# 4
  • Мнения: 1 072
Само да допълня, че след като започнах да се занимавам с детето в къщи, забелязах, че се страхува да отговори, за да не сгреши. Може би несъзнателно съм възпитала у него нужда да получава одобрение за всичко, което прави.

# 5
  • Мнения: 249
Какво ще разберат децата от дедството си ако от съвсем малки ги натискаме да учат,да пишат,да четат и т.н.?Нали затова са деца-да играят.

# 6
  • София
  • Мнения: 1 352
Дъщеря ми също е в 3та група. Преди седмица имаха открит урок и аз също бях учудена, че програмата за 5 годишните е толкова интензивна. Преди това никога не бях се интересувала с какво ги занимават в детската градина.  Това което се изисква от тях като знания е: да разпознават гласни и съгласни; да съставят изречения и да допълват липсващи думи в изречения; да броят от едно до десет и обратно; да разпознават на картинка триъгълник, правоъгълник и квадрат; да разпознават и поставят знаците по-голямо, по-малко и равно.
Мойто дете е от боледуващите и се оказа, че доста от материала е изпуснала - не се справи много добре. Смятам обаче че догодина ще успее да навакса с материала. По-важно за мен е да е здрава и усмихната. Оставила съм я да се развива нормално, без да я насилвам да учи това или онова. Когато самата тя има интерес към, нещо ме пита и аз обяснявам. Така постъпвам аз.

# 7
  • Мнения: 4 414
   Обясниха ми, че моето 5-годишно дете трябва да познава буквите, да определя звуците в думата, да  различава гласни от съгласни звуци, да пренася правилно в мрежа..... и т.н.
Shocked #Crazy #Crazy Shocked
това ми се струва безумно! но дори и това да е програмата, смятам, че ролята на учителката не е да нанася психически травми на децата. не би трябвало да толерира подигравките на другите деца Naughty

# 8
  • София
  • Мнения: 39 761
Дияна е на 5, 2ра група. Не знам до къде и каква им е програмата в градината, но познав буквите, чете на срички, запъва се тук там. За звуци още не ми е казвала. С гласни и съгласни се справя г/д.
Едно време ние се учехме да четем в 1ви клас, вече не е така.

# 9
  • Мнения: 1 425
Моят син е на 3.5г в първа група.Той пък е пълна противоположност и от сега знае азбуката,разпознава  буквите ,цифрите до 10, опитва се да срича също и да ги пише,но на нас това ни донесе големи проблеми в градината/бях писала в друга тема/. ooooh! ooooh! ooooh!Той по едно време не искаше да ходи ,защото му беше скучно,но сега намерихме горе долу разрешение.Докато имат уроци на него му дават да се занимава с нещо друго да не скучае. LaughingМисля ,че в твоя случай трябва първо да поговориш с госпожите и да им обясниш какъв е проблема,поне те до го имат в предвид и много да не насилват детето.А ти в къщи можеш да се опиташ да обясняваш на детенцето си това което учат ,явно да го научи от теб ще и е по-приятно.Дано да се разреши проблема ти!!!!!! 

# 10
  • sofia
  • Мнения: 8 936
Тия хора са откачили......звучи ми като търси персонал до 25 години с два езика, завършено висше и 5 г. трудов стаж.....
Проблемът с увереността на детето могат да ти помогнат учителките да го разрешиш, но това е много сериозно нещо.
Аз от детската си спомням че брояхме катерици и други подобни и познавахме основно буквите....какво ли правят в първи клас newsm78 щото в университета са масово неграмотни и немислещи.

# 11
  • В офиса
  • Мнения: 4 016
ЛейдиЛил, коя е тази градина за вундеркинди Sunglasses

Наистина не разбирам. Защо тогава има предучилищна и първи клас. Явно идеята е 3 години да учат едно и също. Сигурно за да им е по-интересно  Laughing

Децата се развиват много неравномерно, освен това способността им да учат е функция на концентрацията. Аз си мислех, че точно за това тези неща се учат чак в първи клас. Не щото са кой знае колко трудни, а защото на някои деца психиката им не е готова. Летящата, а ако кажеш, че не искаш твоето дете да го занимават с такива неща, какво ще стане.
Всъщност един добър педагог би трябва да има индивидуален подход към всяко дете и респ. да коригира изискванията си.

Ееее, ама днес вадя един стил като на дружинна ръководителка най-малкото

# 12
  • Мнения: 7 474
Тия са луди, а какво ще правят децата като тръгнат на училище newsm78

# 13
  • Мнения: 2 332
Йоана е 2-ра група. Знам, че ги учат да разпознават звуците - примерно с кой звук започва дадена дума. Аз пък реших да научим повече буквички, че знае само нашите и още 1-2. Чудя се обаче дали не бързам... Но така като гледам какво искат в 3-та група - явно не, стига само да не се затормозява детето, а да го прави с желание.
За съвет... честно, не знам какво да те посъветвам... newsm78 не ми се вярва само твоето детенце да е така, не виждам да има нещо фатално ако сега не ги научи тези неща на този етап...

# 14
  • София
  • Мнения: 3 663
Да така е, идеята е всички деца да тръгнат еднакво подготвени в училище. Естествено пак си има изключения, но моят син преди първи клас можеше да чете гладко, да пише и смята. И трябва да знаете, че му е много лесно в първи клас, противно на всеобщото мнение. Освен това самото дете ходи на училище с самочувствие.

Летящата има една поредица на Моливко, купи и се упражнявайте в къщи, много е забавна и интересна на децата.

# 15
  • Варна
  • Мнения: 10 790
Божее, какво ме чака!  ooooh!

# 16
  • Мнения: 1 072
Разговаряла съм с госпожите по този въпрос. Но ще Ви разкажа разговорът от тази сутрин.
Не могат да променят учебната програма, защото не можело заради моето дете да изостават всички. ОК, съгласих се. ThinkingРешихме засега да не я изпитват пред всички. И без това те били приключили с материала. Сега започвали тестовете. Резултатите от всеки тест се представяли на директорката и се описвали в протокол. Този протокол служел като основа за занятията следващата година. Така, че оттървах я от устно изпитване твърде късно.Сега започват писмените. Но ще работя с нея в къщи. Сигурна съм, че първият успех ще й върне самочувствието.

П.С. Изкупих вече всичко на издателство Фют.

# 17
  • Мнения: 583
абе, тия луди ли са ooooh!! какви букви, какви числа! по мое време играехме театър/различни приказки/, народни танци и много, много игри! за всичко останало си има училище!

# 18
  • Мнения: 9 990
Не възприемам ученето на четене и смятане още в детската градина.Какво значи-така са еднакво подготвени и им е лесно?За този Моливко имаше тема-как се събират пари за учебни помагала в градината.Нямам против и милиони да дам за адекватно образование на детето ми, но равен старт в този случай точно няма, тъй като най-много отсъствия се правят именно в градината-децата боледуват/теми бол за това кой колко изкарал в яслата и градината/Така се получава изоставане от учебният им материал много повече и трудно наваксване за дете на 5 години.за мен тази възраст е най-подходяща за игри-ако щете и образователни разбира се, но не и учене да четат и пишат.Поне около 6 години да е...незнам, още не ми е дошло до главата и може би не разбирам... ooooh!

# 19
  • Мнения: 3 405
Каква е тази програма за 5-годишни-букви, звуци...недоумявам.Още не сме стигнали вашата възраст, но мен това ме притесни малко.Буквите не се ли учат в училище?Ще следя темата с интерес-все пак ми предстои...

Такава е, а в предучилищна започват да пишат ченгелчетата от нашия първи клас. Peace
В края на предучилищна, когато са на 6-7 години, трябва да могат да определат броя на буквите в думата, броя на сричките в думата, броя на думите в изреченията и т.н.
Това е основата, върху която ще надграждат знания в училище.
За тестовете е вярно.
На Фют книжките са подходящи, Моливко за деца на 3,4,5,6 години - също. В градините работят по тях.

Най-важното е детето да учи играейки, така няма да се стресира.

От мои приятелки обаче знам, че това ранно учене е причина първокласниците да са отекчени и незаинтересовани в час, тъй като им се преподават неща, учени отдавна.

И вярно и невярно, зависи от детето и от учителя в първи клас Grinning
Желая ви успех! Grinning

# 20
  • Мнения: 7 386
  Моята дъщеричка обичаше детската си градина, госпожите, директорката, лелките, дори леля Готвачка.....От 1,2 месеца обаче, нещата се промениха коренно. Вече не иска да ходи там, моли ме да й сменя групата. Оказа се, че детето ми не се справя с образователната програма, която е задължителна за трета група. От него разбрах, че когато не отговори правилно, децата й се подиграват, а учителките реагират по-остро.Проведох няколко разговора с учителките, за да разбера с какво се занимават в момента и да се подготвяме допълнително в къщи. Обясниха ми, че моето 5-годишно дете трябва да познава буквите, да определя звуците в думата, да  различава гласни от съгласни звуци, да пренася правилно в мрежа..... и т.н. Не съм против програмата в градината да е по-интензивна, но това натоварва психиката на децата.Страх ме е, че дъщеря ми може да намрази училището преди да е тръгнала още.
  Моля, ако има форумци с педагогическо образование, да ме посъветват как да постъпя.
  Да настоявам детето ми да се движи с останалите въпреки, че това го натоварва психически или
  Да оставя детето си да се развива според собствения си ритъм. Cry
                      Аман от неграмотници.Мила,кажи на учителките ти ,че "не са си научили уроците".Болните учителски амбиции,не са основание да травмират децата.Познавам много добре програмата и твърдя,че някой е решил да се прави на велик,при това къде не чул,къде не прочел за какво става въпрос.Да обяснявам програмата е дълго и широко ,но със сигурност твърдя,че учителките ти трябва да изкарат един опреснителен курс и да се сетят ,че в тази възраст децата се учат ИГРАЕЙКИ,а не както в 10 клас.И ,че децата се учат ,а не се изтезават.

# 21
  • ГОре на черешата...
  • Мнения: 11 511
Хм,аз съм учител във  втори клас...А ние какво да правим такива научени деца? newsm78Доколкото съм запозната на излизане от предучилищната група децата трябва да могат да броят до 10,да пишат печатните букви,да познават някой геометрични фигури,да съставят кратко разказче по картина или преживяване.И толкова!Какви са тия звукове,букви и т.н.Явно вашите учителки гонят норматив или повишение/но на заплатите-няма да стане -справка"умния" ни министър #Cussing out!/.Не стресирай детето,просто се опитвай да му помагаш.В първи клас ще го научат и да чете,и да пише,и да смята.Четете заедно повече книжки,разговаряйте,рисувайте и моделирайте.Старай се да и изградиш самочувствие,че може и знае,че си горда с постиженията и -това ще и даде "криле".Успех!  bouquet

# 22
  • Мнения: 9 990
Мариета-благодаря за намесата, за мен информация от учител в училище на малки деца е от първостепенно значение.Значи това в градината е престараване и претоварване на детето.за мен е по-важно детето ми да се смее на глас, отколкото да срича в стил-кАжи , баба тенкю... Winkи да съм горда от това.

# 23
  • Мнения: 7 386
Така, че оттървах я от устно изпитване твърде късно.Сега започват писмените.
Момичета ,светнете ме,че нещо стотинката ми не пада:Какви са тези УСТНИ ,че и ПИСМЕНИ изпити в ДЕТСКИТЕ ГРАДИНИ.И моля,този Пазарджик,в кой щат се намира?Толкова години се занимавам с предучилищно възпитание и образование,а все едно съм паднала в небрано лозе.Има и тестове,и звучни и беззвучни,но МОЛЯ НЕ ПО ТОЗИ НАЧИН.Това ново средство за изтезание ли е или ПАЗАРДЖИШКИ ПОЧИН НА БРИГАДИРКАТА В ПОЛЕТО НА ОБРАЗОВАНИЕТО.Учат се  децата ,има си наука наречена ПЕДАГОГИКА,има си ипедагогически опит и умения,но явно някъде не са чули за тях.

# 24
  • ГОре на черешата...
  • Мнения: 11 511
Пенелопа,не съм учила предучилищна педагогика,но ЗНАМ как стоят нещата в началната,а и правя сравнение с детската на моя син.Те също имат занятия,имат и помагала/на "Моливко"/,но в тях се учат да съпоставят броя на предметите и още не пишат цифри,а отбелязват броя например с кръгчета.За звукове и букви- абсурд е просто на тая възраст..Приятелката ми е предучилищна и знам,че по официалната програма могат да се учат да пишат САМО някой елементи на ръкописните букви и толкова.От опит знам,че е по-добре детето да не знае да чете в 1 клас-тия,дето вече знаят само се въртят и зяпат през прозореца и резултатът в края на годината е че четивната им техника не е мръднала и с буква, а "незнаещите" четат като картечници.Ама то в последните години наште министри от тикви нагоре,съвсем ни объркаха образованието и от първи в света децата ни се сринаха на 30 място!Жална ни майка... #Cussing out

# 25
  • Мнения: 1 072

 Това ново средство за изтезание ли е или ПАЗАРДЖИШКИ ПОЧИН НА БРИГАДИРКАТА В ПОЛЕТО НА ОБРАЗОВАНИЕТО.
Не.......наричат го игра на цветни квадратчета. На детето се дава картинка, под картинката квадратчета с броя на звуците в наименованието на изобразеното.Децата трябва да назоват наименованието, да отделят звуците,след това да оцветят със синьо съгласните звукове, а с червено гласните. Трябва да следват реда на звуковете в думата.
 

# 26
  • Мнения: 120

 Това ново средство за изтезание ли е или ПАЗАРДЖИШКИ ПОЧИН НА БРИГАДИРКАТА В ПОЛЕТО НА ОБРАЗОВАНИЕТО.
Не.......наричат го игра на цветни квадратчета. На детето се дава картинка, под картинката квадратчета с броя на звуците в наименованието на изобразеното.Децата трябва да назоват наименованието, да отделят звуците,след това да оцветят със синьо съгласните звукове, а с червено гласните. Трябва да следват реда на звуковете в думата.
 

Само че това се прави в първи клас и наистина не разбирам кому е нужно да се стресират по този начин децата-изпити, че устни, че писмени, формуляри, глупости. Много отрано искат да осреднят децата ни и да ги вкарат в калъпа на възрастните. Според мен на 5 години е напълно излишно да различават гласни и съгласни звукове. Аз също съм завършила начална педагогика, но не бих си подложила детето на подобен псевдообразователен маратон. Напълно съм съгласна с mari_eta.

# 27
  • Мнения: 3 161
Звучи ужасно. Наистина в тази възраст трябва всичко да се учи на игра, а не насила. И какви изпитвания, какви тестове... Болни амбиции на директорката ми се струва.

Не пречи да помагаш на детето у дома, но наистина - колкото да й върнеш самочувствието, а не с цел да покрие норматив. С учителките продължавай да поддържаш връзка и учтиво, но настойчиво да им напомняш, че не искаш вундеркинд - а спокойно, щастливо, уверено в себе си дете. И поискай да ти покажат (евентуално дадат) методическите указания и помагала, които ползват. Хем ще можеш по-добре да помагаш. хем ще видиш дали не се престарават. Ако имаш възможност, говори и с директорката за притесненията си, или пък първо сподели с други родители - едва ли твоето дете е единственото. Питай детето си кой друг не дава винаги верни отговори и му се смеят, и ще знаеш към кого да се обърнеш.

# 28
  • Мнения: 7 386
Не.......наричат го игра на цветни квадратчета. На детето се дава картинка, под картинката квадратчета с броя на звуците в наименованието на изобразеното.Децата трябва да назоват наименованието, да отделят звуците,след това да оцветят със синьо съгласните звукове, а с червено гласните. Трябва да следват реда на звуковете в думата.
 
[/quote]         И само тази игра ли знаят?А да са чували,че започва с определяне на първи звук,след това на последен и т.н.Казах,че е твърде дълго за обяснение и нямам намерение да отегчавам аудиторията с лекции.Само ще подчертая ,че към гласни и съгласни се преминава след дълъг период на обучение /с различни видове игри и дидактични упражнения/ по така нареченото развитие на ФОНЕМЕТИЧЕН СЛУХ,което се явява важно и необходимо условие за правилното писане в училище.Когато чуваш вярно ,пишеш вярно.То не е като да назубриш азбуката и да нямаш представа с кой звук започва думата "ютия" или да не можеш да  определиш колко звука има в нея.Има ДЪРЖАВНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ИЗИСКВАНИЯ ,които определят минимума от знания ,с които детето трябва да постъпи в 1 клас,но това не значи,че трябва да ги научи още на 3 години.Има принципи на обучение и развитие,които явно не се знаят от конкретните учителки,не коментирам,че е ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН ИНДИВИДУАЛЕН ПОДХОД и е НЕДОПУСТИМО да се уронва авторитета на детето.Макар и малки децата имат позиции в детския колектив и част от работата на учителите е да подобряват позицията на всяко дете ,а не да накърняват самочувствието и да обезценяват неговите постижения колкото и странно да ви звучи това.Втората ми специалност е "Българска филология" и имам точна представа и за обучението на децата в началното училище.Това,че едно дете брои на 2 години до 10 не означава,че знае какво е число и че има представа какво стои зад числото 5 например.Просто добра памет и наизустяване на числовата редица до 10,нищо повече.Съзнателното броене изисква свързване на числото с количеството което то показва.А това се постига не с игра "на цветни квадратчета",а с доста повече труд и преди всичко с много търпение от страна на учителя.Не става с декларации и домашни в къщи.А докато има "устни и писмени изпити" в ДГ децата ни ще бягат от училище като дявол от тамян.Желая успех и съхранете детството на децата си.

# 29
  • Мнения: 2 792
 Димана сега е първи клас, тръгна на училище без да може да чете, научи се в първи клас, просто механиката на четенето не й е от силните страни, малко я затрудни, но вече си се справя много добре. В детската градина учеха  за срички и звуци, но не са стресирали децата, заниманията протичаха напълно спокойно. Ходила съм на открит урок,  обучението се провежда под формата на игра, на гости на децата идва същество от друга планета и те го запознават с буквите и цифрите. По коментарите на Димана останах с впечатление, че всички заниамания са се провеждали в същия игрови тип. Сестрата на мъжа ми завърши предучилищна педагогика, аз съм чела учебниците й и това е начинът, по който децата на тази възраст се запознават с новата материя, с този тип занимателни игри. За всяка група си има указания от Министерството на Образуванието за типа знания, които трябва да покрият децата за учебна година.
 Момчил в момента е в 3-та група, техния занимателен герой е Моливко, който прави пакости трие цифрички или картинки, който те трябва да откриват, ей такива неща. Момчил искрено се забавлява и обича да разказва какви бели е направил Моливко, дори не осъзнава, че това е начин на обучение, което е напълно нормално за неговата възраст. Числата до 10 ги знае, сричкува и разпознава звуци, така че явно влизат в програмата, но той дърпа и покрай сестра си, а и аз се занимавам с тях, когато нещо им е интересно.

  И според мен учителките във вашата детска не са избрали правилния подход, не виждам нищо лошо, да научиш децата на повече неща, но въпросът е да знаеш как да го направиш.

  Наисната учителката в първи клас е страшно важна, Димана имаше невероятния късмет да попадне на страхотна учителка, не зависимо от първоначалните знания на децата, тя успя да ги дръпне всички на едно ниво и сега са най-силния първи клас  Blush. Отделно Димана обожава да ходи на училище, което само по себе си говори много. Grinning

 

# 30
  • Sofia
  • Мнения: 823
Аз също съм начален учител,само че преподавам само английски език.Не съм преподавала досега останалите предмети,както колежката Мари_ета,но от образованието което съм получила мисля,че определено нашите деца много се натоварват.Много пъти съм говорила с колежките си в училище.Дори ми става съвестно,когато изисквам и аз,че може би понякога прекалявам с изискванията си.Но тук става въпрос за толкова крехка възраст,когато на дечковците им се играе още,а и това е редното.Съгласна съм,че трябва да получават някакви знания,но да се прецени,кое и колко от информацията може да приеме това детско мозъче.Явно образователната ни система много ни куца,а за съжаление колежките,както и аз сме длъжни да преподаваме това,което се изисква от нас,защото в последствие ще ни се каже,че не си вършим работата.Не оправдавам преподавателките от градината,напротив.Не е трябвало този проблем да се задълбочава до такава степен ,че детенцето ти да страда,а да намерят правилния подход и най-малкото да те уведомят и ,ако трябва заедно да се справите.Абе толкова неуредици има в нашето образование,че не ми се говори...

# 31
  • Мнения: 1 866
Направо се шашнах! Е добре, нашето поколение като не сме знаели да четем преди първи клас, да не би нещо да сме останали ненаучени... Аз пък си спомням, че в моя клас имаше 2 момиченца, които знаеха да четат и пишат още от детската градина. В първи клас бяха с голямо самочувствие, но само 2 години по-късно останаха сред най-посредствените ученици. След това завършиха средно образование и това беше. Така че явно няма голям смисъл в това ранно обучение. Честно, направо давам на заето като чета тази тема!!!

# 32
  • Мнения: 9 990
А и не мисля,че вниманието на 4-5 годишните трябва да е концентрирано в учене.Когато четем книжка с моята дъщеря-едвам и приковавам вниманието да издържи до края на историята, която четем...какво остава за уроци , учене и домашни... ooooh!

# 33
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Слава Богу, че е на 5 години вече детето!
Гушни го, обясни му че да играе и да е здраво и щастливо е най-важно за теб и много я обичаш независимо дали отговаря правилно!
Тя ще се почуства по-сигурна като го повториш достатъчно много пъти. Добре че излизат във ваканция (вие буквално).
Аз не бих я тормозила в къщи. Това в градината и стига с остатък!
За какво и е изобщо това? Аз не четях като първолак. Декември се научих и от тогава не ми е било интересно в училище чак до избрани предмети в университета.
Тия хора са луди! Детето трябва да е здраво и щастливо, а не изтормозено и притеснено дали ще даде правилния отговор!
И какъв "педагог' ще го постави в такава ситуация и няма сам навреме да каже на родителя?
Няма да коментирам "заради вашето дете....", че ще загрубее тона... "изоставане"? на 5 години?!
Ние сме още в началото на тези обучения, обаче само при мисълта за подобно нещо ми се изправя косата!
Не стига, че изпитват първолаците и им засичат време за четене, ами и децата в градината не щадят!!!!

# 34
  • Мнения: 9 990
Спомням си,че в 1 клас и на нас ни засичаха/ или 2 newsm78/ за една минута колко думички ще прочетем.Всички четяхме един и същи текст.Но без оценка-ей така-за статистика на учителя само.Никой не беше порицаван ако чете по-бавно...и това беше в ония-соц -годините на Просперитет и Величие...а сега-нямам думи

# 35
  • ново
  • Мнения: 5 962
Момичета, вие ме изумихте Shocked. Дъщеря ми е в предучилищна група, още на първата родителска среща учителките ни прочетоха програмата и казаха, че е забранено децата да пишат каквото и да било. Забелязах, че в Моливкото, там където има за писане го пропускат Stop.
Иначе в началото и края на уч. година правят нещо като тест, имат едни диагностични книжки, и там се нанасят резултатите.
Поискайте от учителките на вашите деца да ви покажат образователната програма за съответната група  bouquet

# 36
  • Мнения: 4 195
Тия хора са откачили......звучи ми като търси персонал до 25 години с два езика, завършено висше и 5 г. трудов стаж.....
Проблемът с увереността на детето могат да ти помогнат учителките да го разрешиш, но това е много сериозно нещо.
Аз от детската си спомням че брояхме катерици и други подобни и познавахме основно буквите....какво ли правят в първи клас newsm78 щото в университета са масово неграмотни и немислещи.
подкерям
тези хора акъл нямта, как може да ги карат да правят такива неща - та това е дете - нека учат песни, танци рисуване - но това си е направо училище, наскоро говорих с учителката на детето на моя приятеклка, точно по въпроса с детските и на какво ги учат там, та тя ми обясни че много им пречат като карат децата да пишат и четат в детската защото начина на преподаване в училище е съвсем друг и е много по лесно да научиш дете в първи клас незнаещо азбуката да чете, отколкото такова което е предварително подготвяно в детската. тоест децата трябва да тръгват в първи клас много елементарни познания, а не смятащи, пишещи и четящи.

# 37
  • София
  • Мнения: 3 663
В първи клас няма оценки и бележници и сега. И понеже всички скочихте срещу подготовката в ДГ, искам да ви кажа, че тя е като игра. Имат занимания с уж програма. Това е наистина подготовка за в училище, ако искате така го приемете, детето да се научи за половин час да стои седнало. Целта е, не да се научат да четат и смятат, а да придобият основни познания. Ако се включи някоя мама от Англия, ще ви потвърди, че там училището започва на 5 години, имаше някакво обяснение, че на тази възраст детето е най-възприемчиво. А не се притеснявайте, децата в ДГ играят, не учат само. И още нещо четенето е по собствено желание. Моя син се научи сам да чете, от комикси.

# 38
  • Мнения: 9 990
Аса-с това съм съгласна-трябва по малко да се приучават да се концентрират за определено време.Но не и да се травмира дете на 5г в градината, че не си е научило материала и изостава.

# 39
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
В първи клас няма оценки и бележници и сега. И понеже всички скочихте срещу подготовката в ДГ, искам да ви кажа, че тя е като игра. Имат занимания с уж програма. Това е наистина подготовка за в училище, ако искате така го приемете, детето да се научи за половин час да стои седнало. Целта е, не да се научат да четат и смятат, а да придобият основни познания. Ако се включи някоя мама от Англия, ще ви потвърди, че там училището започва на 5 години, имаше някакво обяснение, че на тази възраст детето е най-възприемчиво. А не се притеснявайте, децата в ДГ играят, не учат само. И още нещо четенето е по собствено желание. Моя син се научи сам да чете, от комикси.

Дано и наш'те госпожи да мислят така... че да се комплексира дете за подготовка си е летящ старт в живота Sad чието и да е и колкото и умно да е - дете е!

# 40
  • София
  • Мнения: 3 663
Аса-с това съм съгласна-трябва по малко да се приучават да се концентрират за определено време.Но не и да се травмира дете на 5г в градината, че не си е научило материала и изостава.

Права си, но в поста си Летящата не упреква госпожите.  Ако мамата поговори с тях, ще се увери, че детенцето й не изостава. Може пък и самото дете да е по-чувствително, и да се притеснява.

Последна редакция: ср, 03 май 2006, 00:47 от asa

# 41
  • Мнения: 14 654
направо така се изненадах като изчетох всичко до тук! изобщо не подозирах че програмата на детската градина така се е променила от наше време.това така да се натоварват децата още от 5-годишни ми се струва пресилено и безсмислено.едно време без такива изгъзици в градината и без предучилищна се научавахме да пишем и смятаме още в първи клас.не бих тормозила детето си да прави нещо,за което още не му е дошло времето

# 42
  • Мнения: 3 405
  И според мен учителките във вашата детска не са избрали правилния подход, не виждам нищо лошо, да научиш децата на повече неща, но въпросът е да знаеш как да го направиш.


Така е. Всички тези неща могат да бъдат научени от децата в детската градина и да им бъде безкрайно интересно.
"изпитване" Thinking такава дума въобще не бива да се споменава. Те играят, те се забавляват и се научават на всичко, включително и на любов към знанието.

Много голямо значение има как учителката ще поднесе материала /който е задължителен и не зависи от учителите, а от Министерството/ Peace

П.С. Ники случи на страхотна учителка в градината. Тя ги научи на тези неща, за които говорим и на тях им беше страшно забавно. Grinning

# 43
  • Мнения: 1 072
 Добро утро, момичета. Снощи не можах да ви предам последният ми разговор /вчера, следобяд / с една от учителките на детето ми, защото се запалихме по една книжка на "Фют" и до късно играхме с буквите.
   Значи, грашката е била моя, т.к. се осведомявах за живота в ДГ само от едната учителка.Знаех, че тя е по-строга и по-пряма и исках да ми поднася информацията в суров вид, без украса. За другата госпожа, по-младата, знаех, че има слабост към дъщеря ми и се опасявах, че ще ми спести някой неща.След разговорът си с втората учителка разбрах, че първата е имала няколко такива случая, в единият от които се е стигнало до преместване на дете в друга група. Директорката е била уведомена за това.Увериха ме, че ще се работи за отстраняването на този проблем.
   Сега, след като разбрах, че повредата не е само в нашия телевизор, искам да ви кажа какво е отношението ми към целият колектив на детската градина.Все още смятам, че това ОДЗ е елитно, че госпожите, вклучително и директорката, са опитни и отговорни педагози.Че строгата госпожа имаше изключителен принос във възпитанието на децата към ред и дисциплина, а другата се грижеше за уюта и топлотата в отношенията, което ги прави безценни като екип.
   Естествено аз и дъщеря ми все още имаме проблем, но и двете учителки демонстрираха готовност да ми помогнат в разрешаването.
   Редно е да им благодаря.   bouquet

Последна редакция: чт, 04 май 2006, 08:17 от letia6tata

# 44
  • Мнения: 9 990
Да, редно е.Радвам се,че нещата са се изяснили и проблемите ще се тушират.Дано децата ни растат не стресирани, а уверени, за да станат нормални хора с нормални очаквания от живота.Успешен ден!

# 45
  • Мнения: 2 332
Чудесно е, че всичко се разрешава по този начин. Пожелавам ти да се върне желанието на детенцето ти да ходи на градина!   bouquet

# 46
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Браво на вас!
Поздравления и за заиграването снощи Simple Smile. Със сигурност ще се оправят нещата много бързо.

# 47
  • Мнения: 3 405
Радвам се, че имате решение.
 Grinning

# 48
  • sofia
  • Мнения: 1 186
За любопитните какви са стандартите ще напиша Наредба № 4, която излезе през2000г. и определя Държавните образователни изисквания за предучилищно възпитание и подготовка. В нея се определят 6 образователни направления, всяко от които с по няколко ядра. Първоначално бяха дадени за 3 възрастови групи- 3-4 годишни (1-ва група), 4-5 годишни(2-ра) гр. и 5-7 годишни(3-та и 4-та група). Тази учебна година излезе изменение и допълнение към Наредба№ 4 и се определиха и ДОИ специално за подготвителна група.
Тъй като става дума за дете в 3-та гр. ще напиша ДОИ за тази възраст. Някой ,ако се интересува за другите възрасти мога да ги напиша и тях.

Образователно направление Български език
Ядро - Свързана реч-говорене и слушане
Детето задава въпроси;разказва за себе си;преразказва позната приказка; довършва разказ или приказка;съставя разказ по картинка;съчинява приказки, гантанки, римушки.
Ядро - Граматически правилна реч
Използва сложни съставни и сложни съчинени изречения. Практически разпознава сегашно, минало и бъдеще време.
Ядро - Звукова култура на речта
Различава елементите на езика и речта: изречение, дума, звук. Различава звуковете в думата и определя броя и последователността им.
Ядро -  подготовка за ограмотяване
Разбира връзката между звуковия състав и графичното му представяне. Графично репродуцира фигура, знак, прави и криви линии, извивки, компоненти от букви. Разпознава и пише печатни букви. Разчита отделни думи и надписи.
Ядро- Семантична страна на речта
Използва думи и фрази, като се съобразява с контекста. Разбира многозначността на думите и употребява в речта си синоними, антоними и омоними.


Математика
Ядро - Количествени отношения
Брои от 1 до 10 във възходящ и низходящ ред. Установява равенство и неравенство на множества. Разпознава и назовава знаците за количествени отношения и математически операции "събиране" и "изваждане". Разбира релациите "по-голямо" , "по-малко" и "равно". Групира, сравнява и подрежда обекти по определен признак.
Ядро - Измерване
Измерва обекти по дължина, тегло и обем. Сравнява измерените количества. Разбира връзката между измерено количество и мерна единица.
Ядро - Пространствени отношения
Графично моделира пространствени отношения. Подрежда обекти в низходящ и възходящ ред по големина, височина и дължина.
Ядро - Времеви отношения
Разпознава и определя времето чрез часовник. Назовава дните от седмицата и сезоните. Използва календар и се ориентира по данните му.
Ядро - Равнинни фигури и форми
Различава и назовава геометричните фигури кръг, квадрат, триъгълник и правоъгълник. Различава и назовава основни елементи на геометрични фигури - срана и връх. Сравнява и класифицира предмети по форма.


Ориентиране в социалния свят
Ядро - Общуване с околните
Взаимодейства и сътрудничи с връстници и възрастни. Проявява емоционално и оценъчно отношение към партньора. Взаимодейсва с учител в учебна ситуация.
Ядро - Светът на а-за
Разбира и назовава частите на тялото си. Оценява собствените си умения и постъпки в конкретни ситуации. Утвърждава собствената си индивидуалност. Самоконтролира се в зависимост от задачите на ситуацията.
Ядро - Предметна среда
Целенасочено възприема предмете от бита на хората. Обяснява употребата на предмети от бита на хората. Разбира функционалните връзки между предметите при използването им.
Ядро - Здравословна среда
Различава проявите на здравето и връзката им с хигиената. Познава някои видове дейности на медицинските работници.
Ядро - Социално и културна среда
Оценява поведенческите прояви в практически ситуации. Разбира и прилага правилата за безопасност на движението. Разграничава видовете труд. Проявява познавателно и емоционално отношение към социалната роля "ученик".
Ядро - Културни и национални ценности
Описва национални обичаи и традиции. Разказва за национални герои. Проявява емоционално и познавателно отношение към народното творчесво.



Ориентиране в природата
Ядро - Животински свят
Класифицира видове животни.
Обяснява поведенческити реакции на животни. Участва в грижи за животни и защитава правото им на живот.
Ядро - Растителен свят
Сравнява събло, листа, плодове и цветове на растения. Обяснява процеса на развитие на растенията. Класифицира плодове и зеленчуци. Грижи се за растения.
Ядро -  Ектествена физическа среда и природни явления
Наблюдава и сравнява природни явления. Обяснява преобразуването на водата. Експериментира свойствата на въздуха и водата.


Изкуства
Ядро - Художествена информация и възприемане
Разпознава познати художествени произведения. Оценява герои от литературни произведения. Избира любими произведения в самостоятелната си дейност.
Ядро - Художествено пресъздаване и изразителност
Планира действията си в самостоятелни художествени изяви. Използва средства на художествена изразителност в художествени дейности.
Ядро - Художествена литература
Открива познато литературно произведение в куклен театър, балет, мюзикъл, комикси.Илюстрира съдържанието и героите от литературни произведения.Сравява определено литературно произведение с неговото пресъздаване в различните изкуства.
Ядро - Музика
Пее индивидуално и в група, подходящи за възрастта песни.Разпознава основните изразни средства:мелодия, темпо, тембър, динамика. Разпознава връзката между тембъра и изразителността в музиката.
Ядро - Изобразително изкуство
Изполва адекватно различни видове материали и пособия за изобразяване. Познава основните средства за рисуване, моделиране и апликиране: композиция, цвят, форма, пространствено разположение. Осъществява тематично изображение при рисуване ,апликиране, и моделиране.
Ядро - Техническо и художествено конструиране
Консруира по модел и схема. Изменя вариативно модели за конструиране. Установява връзка между реалните и конструираните обекти.


Физическа култура
Ядро - Двигателна дейност
Описва изисквания за правилно изпълняване на основните движения. Комбинира подходящи движения съобразно задачите на конкретната двигателна дейност.
Ядро - Физическа дееспособност и двигателни качества
Проявява бързина, сила, ловкост, координираност, точност и издръжливост при изпълняване на основните движения: катерене, хвърляне. Контролира движенията си според целта на конкретната двигателна дейност.
Ядро - Форми на двигателна активност
Различава основните форми на физическа активност: подвижни игри, двигателни упражнения, спортни игри, турзъм.Описва и изпълнява правила на игри. Използва адекватно пособия, необходими за игра, упражнения и туризъм: топки, въжета, греда, катерушка, пейка, гимнастическа стена, волейболна мрежа, баскетболен кош, шейни.

# 49
  • Мнения: 1 072
Papi, дори не подозираш колко съм ти благодарна.  Hug

# 50
  • Мнения: 3 161
papi, мен ме интересуват стандартите и за 1 и 2 група, но има ли начин да ги дрпна от някъде, за да не ги изписваш? Благодаря.

# 51
  • Мнения: 656
И моята е в 3-та група но още не са учили буквите. Учили са само цифрите до 10 да ги пишат. Днес попитах госпожите и те ми казаха че буквите ще ги учат в 4-та група. Незнам нашта градина ли е назад с материала или така трябва бъде! smile3529

# 52
  • София
  • Мнения: 393
В нашата градина също май не ги занимават кой знае колко. Това не пречи обаче синът ми да познава и пише/горе долу/ всички букви , да познава цифрите до 100 и да ги пише до 10. Разбира по-голямо и по-малко , извършва елементарни операции като събиране и изваждане с цифрите до 10. Според мен е нужно задължително да се занимава в къщи , но всичко е под формата на игра. Сега дори са пуснали и нови книжки с героите на Дисни и той много ги харесва. Вътре има цялата нужна информация за първоначална подготовка на 4,5 годишни деца , както и отделни книжки за буквите , цифрите и часовника.

Общи условия

Активация на акаунт