Как избрахте училище след 7-ми клас

  • 78 514
  • 648
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: 24 467
Въпросът е в това, че никъде пет години не се "учи език". Учи се на практика всичко. В ЕГ има просто по-голяма бройка часове и е вече много според зависи от конкретната гимназия. Нивата, които покриват доста ЕГ по първи чужд език, са до В2, а това се прави преспокойно с курс. За втори език пък нивото, което се "дава", е като за месечен интензивен. Икономика и маркетинг всъщност един ученик може да научи точно в съответната професионална гимназия. Има си икономически паралелки с такива дисциплини. В ЕГ няма такива предмети. 

# 631
  • Мнения: 21 436

Това, че е интензивно, не означава, че се изучава с голям брой часове през целия срок на обучение. Оцветеното в червено е брой часове по първи чужд език за професията.

# 632
  • Мнения: 24 467
Ето една езикова /произволно  -Испанската в София/ за часовете първи чужд по години:

https://www.ibbcervantes-bg.com/files/mf/b412032363adecf571e6cc2 … P-vipusk-2022.pdf

I чужд език - испански
Първи етап: 648  144  72    Общо за етапа: 864     
Втори етап: 72  62  Общо за етапа: 134 
Общо за цялото обучение : 998

За да е пълна картинката давам избираемите по първи чужд:
-   18 54 Общо за етапа: 72   
Втори етап: 144  124 Общо за етапа :268 
Общо за цялото обучение:340

Тук вече училищата си решават по отношение на избираеми и факултативни часове вида им.

# 633
  • София
  • Мнения: 7 028
Мисля, че Дидева дава пример с паралелка с ИИЧЕ, за която обаче езикът не е профилиращ. В този случай няма ФУЧ и ИУЧ, а си остава с тези 994 ч.

# 634
  • Мнения: 24 467
Затова аз давам езикова. За да се види, че в основните часове по език няма разлика. Както и какво се предлага в допълнение по отношение на езика.
За паралелки с ИИЧЕ е различно - зависи от училището, от профилите, и все по-различно май ще става.

Последна редакция: чт, 30 май 2019, 12:14 от Judy

# 635
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 366
И ние минахме през желание за готварство, но за кратко.
Аз показах курсовете, които дават възможност да се придобият знания и умения в областта на готварството. Видяхме заедно, че са дооооста по-кратки от времето в гимназията, както и изискванията за започване. Предложих да използва годините в училище за една по-широкообхватна подготовка, за да може, ако смени желанието по-късно, по-лесно да превключи на него, отколкото ако задълбае само на готвенето. Ако все още държи на готварството - плащам курсовете след 12-ти клас.
Ми имаме сделка, а за професионално развитие в кулинарията не чувам вече повече от две години.  Laughing

# 636
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 312
Ако започнат да пускат на килограм програми по телевизията за агрономи, може и това да им се прииска.

Последна редакция: чт, 30 май 2019, 17:09 от Вяра

# 637
  • sofia
  • Мнения: 8 925
Да постоят десетина часа на крак в кухнята, друга песен ще запеят Joy
Все им обяснявам, че лесно няма и без да се напънеш нищо не става, както трябва, но не вдяват и това е!

# 638
  • софия
  • Мнения: 2 542
       Относно професионалното образование. Аз съм учила средно образование в МГ около 84-87 г.Изведнъж на тогавашното министерство на просветата  - министър Александър Фол му дойде великата идея , че без професия от ЕГ и МГ не може да се излиза.Което одобравям и сега.Въведоха УПК- в последната година ,т.е. в  11 клас се изучаваше професия.Аз избрах готварство. Повярвайте ми това се учи в детайли  за 3-4 месеца. Но пък ми беше от голяма полза в живота и по време на следването. Имам си диплома с професия "Кулинар" и в 90-те си намирах работа за пет минути между сесиите и лятото.Инженер съм и се занимавам с математика в момента. Но трите месеца в 11 клас не ги смятам за загубено време.А в момента гимназиите бълват кандидат емигранти. Моето дете учи испански, справя се с англииския и иска да се маха от страната, което е тъжно.

# 639
  • Мнения: 6 576
Пред толкова сериозен избор не съм била изправяна, въпреки че позволих на моето дете да пише не Топ гимназията на първо място, но все пак пак беше от най-престижните в София.
Познавам млада жена, която от 16-годишна искаше да стане фризьорка. Завърши езикова гимназия, после висше образование, но ходеше на фризьорки курсове и на всякакви конкурси за прически. Към сегашния момент има собствен супер-дупер фризьорски салон и работи като фризьорка и е много щастлива и реализирана. Животът е твърде кратък, за да го поставяме в някакви граници.

Последна редакция: чт, 30 май 2019, 19:59 от Dincho

# 640
  • Sofia
  • Мнения: 4 355
Фризьор, владеещ чужд език и с висока грамотност не може да се сравни със завършилите фризьорския от нямане къде другаде да се запишат Hands Plus1

Да си добър готвач в днешно време е супер доходоносно и престижно,  но трябва да владееш език, да умееш да боравиш с компютърен софтуер, да си малко икономист/счетоводител, да имаш богата обща кулутра, да си добър мениджър... в ТОХ-а колко са преподавателите, които могат да те научат на това ?!
Да си се изучат децата на добро ниво, да изкарат курсове, ако трябва и в чужбина после да излязат да добият повече опит... език ще трябва и за там.

# 641
  • Мнения: 11 870
Специално, в нашия техникум по туризъм имаше един период преди около 10г, когато езиците бяха на много високо ниво. Имам познати от този период, после учиха в чужбина съвсем различни специалности, но езиковота подготовка я придобиха в тох.

# 642
  • Русе
  • Мнения: 11 913
При професионалните гимназии е важно на какво ниво и с какви преподаватели се водят специализираните дисциплини и какви стажове се осигуряват. Иначе всеки може да се запише на курс в действащ фризьорски салон и да учи последни съвременни техники и продукти. Нивото на езика сигурно го имат на ниво да посрещнат и да изпратят клиент и да следят новостите. В професионалните гимназии по електротехника също има интересни програми. Скоро говорих с една позната, доволна от професионалната гимназия по дървообработване.Най-вече отбеляза спокойна среда .
  Езиковите гимназии като че ли малко си губят блясъка . Часовете по език намаляват по новата програма до 11 клас. Но пък се увеличават часовете , в които се учат предмети на чуждия език. Някои го отбелязват като минус, защото преподавателите често не са с блестящ чужд език, но пък аз го отбелязвам като плюс, защото намирам за по-важно че децата се готвят самостоятелно на чужд език по различни дисциплини и усвояват доста специализирана терминология и изказ на чужд език по научни дисциплини. Другият трап на езиковите е че  там влизат деца, които често искат да продължат образованието си извън страната, обаче по новите програми очакваме сътресения във връзка с конкретизираните на профилите в 11 и 12 клас. При смяна на желания или попадане в неподходящ профил сякаш отпадат възможности за избор .
   Не съжалявам за избора си на езиковото. Не сме фиксирани, даже на този етап не ни представлява интерес продължаване на образованието извън страната. Не му е трудно с езика, въпреки голямото натоварване.Въпреки че не е от прилежните ученици си напредва и обогатява езика, защото няма накъде, което нямаше да го постигне в друго училище, ако не му се налага да пише всеки ден някое изложение, есе,проучване или да готви урок на въпросния чужд език Интересите и постиженията му са в спорта, фотографията и музиката, което предполага възможност за повече контакти и пътувания, както и по-свободен избор на място, затова и уменията по език ще са му от голяма полза

Последна редакция: пт, 31 май 2019, 07:05 от A m b e r

# 643
  • Мнения: 11 870
Това е най-голямото предимство на ЕГ, изучаването на поне 3 дисциплини на език. Но в ПГ има език по специалността, което също не е малко, пак зависи от преподаватели.

# 644
  • Мнения: 24 467
Ако има преподаватели по езика.
Sunglasses
Пак напомням, че в различните градове нивото на училищата е доста различно.

Общи условия

Активация на акаунт