Ментална аритметика

  • 76 507
  • 141
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 28 453
Щом имате време и пари за това, няма лошо. За мен това е ненужно и объркващо децата занимание. Всеки сам си преценЯ обаче!

# 136
  • Мнения: 16
Детето ми е 5 клас. Започна обучението си в края на 1 клас. Все още си поддържа нивото и тренира. По никакъв начин не е пречило на обучението му в училище. Може да смята и ментално, и математически. Ментално му е по-бързо. Помага му в други аспекти. По-концентриран е, учи много бързо стихотворения, много развита е зрителната памет. Ако трябва да съм честна, това е най-смисленото занимание, на което е ходил някога.
Извинявам се, ако темата е приключена, но аз да попитам (понеже се интересувам от всяко едно ново умение, което човек евентуално би придобил) - НЕ МУ Е ПРЕЧИЛО или МУ Е ПОМАГАЛО в усвояването на училищния материал по математика? Защото има разлика между двете неща. Едно нещо е един кран да не ти пречи да минаваш покрай него, за да си свършиш работата, съвсем друго нещо е да ти помага да си свършиш въпросната работата по-бързо, по-лесно и по-ефикасно. Това ме интересува по-конкретно. За разни други странични умения покрай това - ок, да кажем, че вярвам, че са ефект от въпросните курсове, макар че едва ли това може да се докаже, възможно е детето да си ги е имало като заложби, просто с времето и възрастта да се се проявили и затвърдили и това да е съвпаднало с курса, т.е. може би щеше да ги развие и без менталната аритметика. Ще кажа защо задавам този въпрос с лек привкус на скептицизъм. Аз съм ЗА всеки опит да се въведе нещо ново и да се разчупи старата рамка. Живея на принципа "от опит глава не боли". Откакто детето ми е ученик (а и преди това), сме опитвали какво ли не, за да излизаме от време на време от коловоза на конвенционалното образование. Включително съвсем сериозно, а не с предубеждение и подигравка, проучвам курсовете по ментална аритметика. Просто до момента имам следния опит:
1. Всяка "революционно нова" идея е всъщност "нищо ново под слънцето"
2. Всяко илзизане от "ужасната, потискаща, смазваща индивида" система те вкарва в друга матрица. Разбирате ли... по-различен калъп, но пак калъп.
3. Наистина ли си мислим, че 90% от учителите, директорите на училища и онези в МОН са толкова тъпи (за да не го осъзнават), садистични (та измъчват за удоволствие безценните ни отроци - тези центрове на Вселената, тези недооценени мамини генийчета, тези пренебрегвани индивидуалности) и мазохистични (та да си тровят собствените нерви и живот 40 години, при това срещу не особено атрактивно заплащане), че се натискат в нещо толкова неработещо и мъчително, а не приемат с отворени обятия всяка нова, работеща на 100% методика, която се зароди в нечия глава нейде по света?
Не ме разбирайте погрешно, аз лично ще подължа да проучвам и опитвам нови неща, но винаги вече с едно наум.

# 137
  • Мнения: 16
И едно допълнение, което няма пряка връзка точно с менталната аритметика, но е свързано с образователната система като цяло и евентуални нейни алтернативи и допълващи методи.
Колкото и странно да звучи, не мисля, че най-големият проблем в образователната ни система е самата система, а субектите в нея - учинеци, родители, обкръжаваща среда, общество. Всъщност системата в сегашния й вид, колкото и недостатъци да има, е изградена така, че който има желание и възможности, може да надгражда. Който няма такива, може да бута и все ще я избута (имам предвид да вземе най-ценното от нея, доколкото му е възможно). Който иска, може да се откаже изцяло от нея. Няма перфектна система; каквато и нова такава да се въведе, тя ще е добра за едни и лоша за други. И някой, като ми каже нещо от рода на "джунглата, наречена училище" и "индивидуален подход към всеки ученик" и ми иде да се самообеся безкрайно. Ами то животът след училище какво е? Библиотека с книжки и тишина наоколо или цветна градинка с хвърчащи пеперуди? А индивидуален подход в масовото образование не може да има. Индивидуално отношение кралят Слънце ще получи вкъщи при мама, тате и баба.

# 138
  • Мнения: 28 453
Накратко - Аз лично не харесвам тази система и не намирам нищо полезно в нея. Предпочетох курс по състезателна математика за моя син.
Много майки в темата обаче споделят, че са доволни.

Не е и нужно детето да опитва всички възможни занятия и курсове, които се предлагат на пазара.....

# 139
  • Мнения: 9 768
Здравейте, мами,
виждам, че темата е от отдавна, но хайде да я посъживим.
Моето ходи И на ментална, И на състезателна математика от около 2 години. Смея да твърдя, че двете си помагат взаимно. На този етап не му идва "в повече", ще видим как ще сме през новата учебна година.
 Преди около месец разглеждах детайлно азиатските математически олимпиади, тъй като проявява интерес и към тях. Направи ми впечатление едната олимпиада, която е от два раздела.
раздел 1 - състезателна математика
раздел 2 - ментална аритметика.
Като и двата раздела са еднакво важни и допринасящи за резултата от състезанието.
Мисълта ми е, че в Азия, които са най-напред с материала по математика, не разделят МА от състезателната така, както ние тук го правим. За тях И ДВЕТЕ неща са математика. Имат състезания и за едното, и за другото, и за двете заедно. Децата там стартират с МА от 4, най-късно от 5-годишни. И ей на - резултатът на азиатските състезатели е впечатляващ и почти недостижим за никоя част от останалия свят.

Моето ходи от около две години в АмаКидс. Много сме доволни. Веднъж седмично е, но решава домашните с гигантско желание и редовно. Мисля, че веднъж седмично е достатъчно.
Имам наблюдения и от СмартиКидс. При тях заниманията са два пъти седмично, и ми се привижда, че освен математика, имат И допълнителни занимателни и увлекателни игри за малките. В тази школа часовете са два пъти седмично. Бих казала, че са По-разводнени, но за сметка на това - децата добиват допълнителни знания и умения. Тоест, второто седмично посещение компенсира с това, че децата ходят не само заради математиката, ами и заради логическите игри/организират им екскурзии за сплотяване на групата и повишаване на лоялността към школата/и прочие допълнителни занимания.
 Имат голямо количество състезания - което нахъсва дори и най-свитите и притеснителни, за да се отпуснат и преодолеят страха си пред вида на стотици деца конкуренти, сбрани на едно място. Е, все някое се разплаква като види тълпата - ама са малки, и  с времето свикват да не им прави впечатление и да не им пречи на концентрацията.
Посещавали сме състезания и към двете школи. И при двете школи ОСНОВНОТО е, че детето трябва да се упражнява много, и с желание, вкъщи - за да се отличи на състезанията. Магически пръчки няма.
за нас. менталната аритметика - се оказа свръх полезна. Мога да дам сравнение с по-големите ми деца, които учат стихотворения наизуст с 300 зора. Малкият ми син прочита два-три пъти стихотворението и го рецитира без проблем. Знам, децата СА различни. Но тренирането на ума със сигурност му е помогнало да помни като слон.

за ИСМА не съм чувала. чувала съм за школа МАЕ във Варна, мисля. Може и в други градове да имат клон.
При нас и Смарти, И Ама - са доста популярни.
Бих казала още, че в Добрич една голяма част от училищата в начален курс имат заложена ментална аритметика в учебните си задължителни програми. Ако някоя мама от там може да се включи да даде впечатление, ще е по-обективно.

Единственото, което ме притеснява е: че в АмаКидс мисля материалът приключва с таблицата за умножение. А в СмартиКидс достига до сложните формули и сметки за умножение на двуцифрени с трицифрени числа, делние на многоцифрено число  на двуцифрено и намиране на остатъка, и тем подобни по-сложни задачи. Тоест, се опасявам, че в някакъв момент - ако моят завърши всички нива в АмаКидс, може да се наложи да сменим отбора, ако все още има  желание да ги "разбива" тия задачи Wink

В този случай не знам как точно ще сместваме в седмичната програма двете математики и спорта, ама ще видим.
И, последното ми мнение по въпроса - според мен, в някакъв момент децата надрастват необходимостта от ментална аритметика. Ползва се като инструмент за постигане на мозъчна гъвкавост, но има и други подходящи инструменти. Състезателна математика, кубче на Рубик ако ви се отдава ..

Последна редакция: ср, 16 авг 2023, 19:39 от rumka833

# 140
  • Мнения: 187
Здравейте, започнах да проучвам курсовете по ментална аритметика и от прочетеното смятам, че ще допадне на дъщеря ми, която скоро ще навърши 5 год. Най-удобна локация ми е Школата на СмартиКидс на Шипченски проход. Дали някой има отзиви конкретно от това място?

# 141
  • Мнения: 5 509
Някой знае ли каква е разликата в обучението между СмартиКидс и Абакидо?
Има центрове и на двете в квартала и се колебая къде да запиша детето?

Общи условия

Активация на акаунт