Частни училища - информативна тема 19

  • 93 059
  • 755
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 333

Andariel и аз съм на мнение, че контролът е необходим. Май мненията ни се различават само по това, на какъв етап да бъде извършен. Моето мнение е, че е добре това да става в края на деня след като детето се е помъчило само. За един ден едва ли ще научи и затвъди нещо по грешния начин. Относно безумните задачи - аз съм ОК тогава да е без домашно и ако искат нека се оплакват на мен. Знам, ще му е неприятно, но то живота не е лесен, нека да свиква.
Andariel, какво е Вашето мнение за целодневните форми - частните училища и държавно + частна занималня срещу варианта жена на половин работен ден която да се грижи за него следобед, да удря по едно рамо като забрави за домашното, да го води на курсове , които то иска да посещава, а не училището, които е решили, и т.н. Има ли някой наблюдения дали това не работи по-добре?

# 151
  • Мнения: X
Аспарагус, това за инспекторката и нормативната уредба е прах в очите и доста тъпо извинение от страна на училището. Напрактика при вас си е една чиста занималня, като в държавните училища. Без да се сърдиш.

И в предишното, и в сегашното часовете минават, като се разяснява за минута задачата и децата решават. Дали ще е от допълнителен упражнителен лист, дали ще е в допълнителните сборници и помагала, дали ще е от дъската. После някои задачи се проверяват персонално на всеки от учителя, а други се сверяват като конкретни деца пишат на дъската, а другите си проверяват като коригират по начин, че учителя да види грешката. Учителят през цялото време е над главите им и помага и дообяснява при нужда. И не става въпрос за домашни. Това са допълнителни задачи и упражнения за затвърждаване на предадения материал.
Домашните са в края на седмицата.

# 152
  • София
  • Мнения: 4 102
doraemon, макар питането не е до мен, бих отговорила, че една жена, която взема детето и го води на доп занимания е най-добрия възможен вариант. Нищо не може да замени спокойната обстановка у дома! Ако пък детето иска да се развива в някаква определена област задълбочено в у-ще (което и да е то) рядко могат да предложат такава опция.
Иначе моето голямо дете се научи в средата на втори клас да прави всичко само вкъщи. Сега с малката ми е по-трудно, защото е много разсеяна. Но не се отказвам, до края на годината трябва да го е усвоила - да знае, че има примерно 2 часа, в които сама да си разпредели домашните и да ги напише, няма кой да попита, с две думи да се оправя сама с у-щето. Това си е нейно задължение. Simple Smile

# 153
  • София
  • Мнения: 19 560
Не съм Андариел, но ако имах и най-минимална възможност да осигуря на детето си половин ден у дома с мен, вместо цял ден в училище, не бих се колебала и за секунда.
Въпреки че съм доволна от нашето училище, виждам, че цял ден е твърде много за дете на 7.

Бърди, точно както си го написала е при нас.

Не е същото, защото ние нямаме такова нещо като час по самоподготовка. Има час по математика, в който се преподава и затвърждава. После час по БЕЛ, в който се прави същото и т.н. и т.н.

# 154
  • Мнения: X
Аспарагус, това за инспекторката и нормативната уредба е прах в очите и доста тъпо извинение от страна на училището. Напрактика при вас си е една чиста занималня, като в държавните училища. Без да се сърдиш.

И в предишното, и в сегашното часовете минават, като се разяснява за минута задачата и децата решават. Дали ще е от допълнителен упражнителен лист, дали ще е в допълнителните сборници и помагала, дали ще е от дъската. После някои задачи се проверяват персонално на всеки от учителя, а други се сверяват като конкретни деца пишат на дъската, а другите си проверяват като коригират по начин, че учителя да види грешката. Учителят през цялото време е над главите им и помага и дообяснява при нужда. И не става въпрос за домашни. Това са допълнителни задачи и упражнения за затвърждаване на предадения материал.
Домашните са в края на седмицата.
Не, Блис, няма за какво да се сърдя. Аз не се сърдя. Аз избухвам в един определен случай. Не и когато обаче се касае за споделено мнение и виждане.
Може би аз не обяснявам правилно и в мен да е проблема. Защото организацията на самоподготовката им е точно така, както го описваш... "Проблемът" е, че са събрани заедно. Но тъй като до този момент аз не виждам проблем в усвояването на материала и знанията са затвърдени... затова и за мен не е драма този "проблем". Учат си децата, освен по учебници, но и по допълнителни сборници - по пет сборника за БЕЛ и МАТ. Не ги претупват. Проверяват ги учителите...
Но разбира се, всеки родител си е в правото да проучва, преценява, избира. Аз казвам как е към момента. А изводите и избора всеки си прави сам за себе си

# 155
  • София
  • Мнения: 62 595
И от личен опит с моите деца, и професионално се убедих, че трябва неразбраното да се изчиства на момента. В този смисъл съм се "хващала" на "мамо, не разбирам тази задача", но винаги е било двустепенно - опита ли да я решиш-да; какво опита -това и това; дай да видя тетрадката. Така детето прави анализ, докато ми го обяснява на мен. Никога не съм оставяла до края на деня, щом съм наоколо, защото то не е само едно домашно, а са по сто помагала и тетрадки.
Професионално е същото - детето има поставена задача, дала съм инструкция и детето работи самостоятелно, а аз през това време налбюдавам(вече толкова  съм развила чувствителност, че дори често "виждам" очните движения, къде им шари погледът и си изграждам представа дали детето вече блокира и се чуди какво да измисли. В момента, в който видя, че нещата са накриво, питам детето защо е стигнало точно до това решение и анализираме заедно, давам уточняващи въпроси, "подсказвам" или "провокирам".
Никога не съм оставяла и да ми излизат с "забранено е да се пишат домашни с детето", защото това повече ми прилича на "не ми се бъркай, ти не разбираш". Детето си е мое дете и ме интересува да разбира материала, а не да галя нечие самолюбие като не му се бъркам. Аз разбирам, че особено за ЧУ е много лесно и чудесно, родителите се купуват от идеята за "децата от вас - обучението от нас", но това не означава, че родителят трябва да е изолиран, все едно си купува стока от супермаркета. Изкушаващо, подкупващо, но е нож с две остриета.

Целодневните обучения не ги харесвам като принципно положение, не заради ЧУ, имам чувството, че се влачи, влачи цял ден учене, вместо да се вземат половин ден основните часове, а вкъщи да се пишат домашните.. Ако моето дете бееше в ЧУ, щях да гледам да направя така, че след обед да си  пише домашните вкъщи, вместо в нещо като занималня.  И вероятно бих търсила ЧУ, което позволява тази опция. Ученето е самотно занимание, човек има нужда от спокойствие и тишина, а не от още десет човека, които само с присъствието си създават доста децибели шум и дори физически заемат жизнено пространство. Възрастният не виси постоянно до деетето, но е едно да има двама човека в една стая, друго е десет деца.

# 156
  • Мнения: 333
"Ученето е самотно занимание, човек има нужда от спокойствие и тишина, а не от още десет човека"
Много добре написано, точно това се опитвах да кажа и аз, споделям напълно!

"Ако моето дете бееше в ЧУ, щях да гледам да направя така, че след обед да си  пише домашните вкъщи, вместо в нещо като занималня.  И вероятно бих търсила ЧУ, което позволява тази опция. "
Да, но проблемът на тази опция е търсенето на подходящ човек, ако нямате баби, на които може да се доверите. А съчетано и с ЧУ вече и от фанансова гледна точка е трудно.

EliG, много бладодаря за отговора! Замисляме се за този вариант, защото не ни харесват частните училища, а и не сме убдедени доколко работи тази целодневна форма. Но другият проблем е нивото на държавните училища и по специално кварталното. В къщи се шегуваме, че освен някои обидни думички, едва ли ще научи нещо там. Като гледам учебниците по базовите предмети може директно да го запишем във втори клас, а то още не е минало и предучилищна Sad Вие сами/с роднини ли се грижите за децата или сте наели човек? Питам, защото знам какъв ад беше докато търсихме бавачка, да попаднем да свясна и дори тогава, не знаеш със сигуност, на каква си попаднала Sad


Hope for Two, радвам се за вас, че сте намерили подходящо училище. В този случай и целодневното занимание може да е удачно, пък и е по-лесно за родителя откъм време и логистика. Дано и ние намерим училище, което ни харесва.


"В нашето училище е забранено родителите да помагат с домашните. проверката и установяването на пропуски е работа на учителя и смятаме, че е неуважително да му изземваме функциите"
Звучи логично, ако имат предивид, че не трябва да му пишете домашните. Но ако това означава, че не трябава да му разсяснявате допълнително неща, които не е разбрало, да му давате подобни задачи и да му помогате с тях мога отговорно да кажа, че това би било пълен абсурд, това просто е грешно.

# 157
  • Мнения: 6 640
"В нашето училище е забранено родителите да помагат с домашните. проверката и установяването на пропуски е работа на учителя и смятаме, че е неуважително да му изземваме функциите"
Звучи логично, ако имат предивид, че не трябва да му пишете домашните. Но ако това означава, че не трябава да му разсяснявате допълнително неща, които не е разбрало, да му давате подобни задачи и да му помогате с тях мога отговорно да кажа, че това би било пълен абсурд, това просто е грешно.
Точно така, не разясняваме, не четем условията и не мислим заедно върху задачите. Учителят дава за домашно само материал, който е усвоен. Това е основно правило в училището. Ако установи пропуски на следващия ден, означава, че учителят трябва да поработи допълнително с детето. И, не, не е абсурд, и не е грешно. Напротив, това е нормалният учебен процес, който масово е изместен от ангажиране на родители в домашните работи, че и частни уроци за усвояване на материал, който съвсем очакваемо трябва да се преподаде и усвои в училище..

# 158
  • София
  • Мнения: 399
Аз съм привърженик на целодневното обучение, но не със занималня, а варианта с блоковете по 2 часа - учене и затвърждаване. Материалът се усвоява напълно, часовете по математика, български и английски са размесени с такива по музика, спорт, танци и др. и децата не се уморяват.

# 159
  • София
  • Мнения: 19 560
Да, но проблемът на тази опция е търсенето на подходящ човек, ако нямате баби, на които може да се доверите.

Абсолютно е проблем, съгласна съм. Аз затова и по-горе написах, че бих го направила, само ако можех аз да съм с детето следобяд.
Със сина ми навремето наех жена за следобедите в първи клас и честно казано, не ми хареса. Той, слава богу, няма лоши спомени, дори напротив, но аз някак не успях да се сработя с нея и във втори клас го пратих в частна занималня. СЪщо лош вариант Simple Smile
Сега в целодневно ЧУ също не мога да кажа, че съм безкрайно доволна с дъщеря ми, но е доста по-добре от горните две опции де.
Ако може майка или баба да са си у дома с детето, това е безценно.

# 160
  • Мнения: X
Аз имам опит и с баба, и с дядо. Дядото се справя по-добре, но пак не съм доволна. Баща ми е много стриктен в изпълнението на нарежданията, които му давам. И въпреки това минават номера. Майка ми обаче си прави каквото си иска. И после аз се ядосвам. Та от личен опит единствено моят контрол е пълноценен или този в училище. Там няма мърдане, а и средата и дисциплината увлича.

# 161
  • София
  • Мнения: 62 595
Много са трики тези неща. От една страна  "учителят трябва да поработи допълнителноо" изглежда точно като кеш-енд-кери - давам ви едно дете, давам ви едни пари, оправяйте се, аз си искам детето научено, а как ще го научите си е ваш проблем".  Но от друга страна, щом от училището забраняват родителите да се занимават, тогава наистина и аз бих им казала - хубаво, оправяйте се, щом само вие знаетее, обаче си искам на изхода научено дете.  За мен има изначален конфликт, защото детето нито е само на родителите, нито само на училището.

Разбирам, че това с прибирането след редовните занятия за ЧУ е почти неизпълнимо, защото тогава детето може да има усещането, че пропуска нещо от живота в училище. Децата свикват по цял ден да са заедно.

# 162
  • София
  • Мнения: 10 825
Анди, няколко човека ти го казват, обаче не го разбираш сякаш. В повечето ЧУ няма редовни занятия половин ден и половин ден домашни за да можеш да си вземеш детето по средата на деня и да си правите домашни вкъщи. Те дори нямат домашни през седмицата, а само уикенда, не защото са си ги направили следобяд, а просто защото не се дават домашни и не е организиран така денят им . Часовете са на блокове - по два и в тях има нов материал, затвърждаване, работа по задачите и упражненията и т.н.

# 163
  • София
  • Мнения: 19 560
"учителят трябва да поработи допълнително" ми звучи абсолютно адекватно. В крайна сметка говорим за училище, където детето отива, за да може учителят да го научи. Родителят има много важна роля в този процес, но категорично не смятам, че тази роля включва преподаване на материала.
Иначе да, знам, всички сме го правили, аз също, но въпреки това не го намирам за правилно.

Редактирам, за да добавя - правила съм го със сина си в ДУ, засега с дъщеря ми не, защото наистина учителката работи допълнително, когато има нещо неразбрано, прави допълнителни часове в рамките на учебния ден.

# 164
  • Мнения: 9 046
За мен пък си е съвсем адекватно. Ако детето има нужда от помощ у дома учителя ни информира. Правите това и това. Но се оказа , че даже обяснението на задачи за 2 клас не става у дома. Започнаха да учат часовник и се оказаха с домашно от типа: Сега е 15:55 часа , колко е бил часа преди 19 часа и 24 минути. И аз като започнах едни сметки и въртене на часовник - не е истина. А детето : Мамооооооо, трябва да прибавиш 24 и тогава да извадиш.  Ей на за какво да му помагам , като само ще го объркам Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт