Частни училища - информативна тема 19

  • 93 651
  • 755
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 5 425
Това не е съвсем така. Повечето сериозни училища (частни) в Англия имат и тежка процедура за прием, с изпити и интервюта. Има такива и в Швейцария.
Интервюта С родителите - да, изпит на детето - не. Не и в първи клас/ ПУК. Щото няма никакъв смисъл.

Освен това всички ние избираме училище, ДУ или ЧУ, УнИверситет и пр. въз основа на репутацията им и някакви критерии. Въпрос на принципи е как ще приемеш това. Непрозрачната процедура съвсем естествено буди въпрос и за други непрозрачни дейности Simple Smile нали?
Не и в ЧУ или в Частен университет. Хората си гледат интереса и е от техен интерес процедурата да съответства на това.  За ДУ картинката се изкривява, защото харчат и мои пари. Но от доста време въпроса не ме вълнува - приел съм, че давам милостиня на нещастните дечица, които нямат по-добър избор. Било заради бедни родители, било заради скръндзави. Изключвам спортни, художествени училища и НЕГ, ГПИЕ от картинката. Радвам се, че има изключения и специални случаи и се радвам ако броя им нараства. За съжаление, наблюдавам обратното за сега.

Мисля и в нашия закон е отбелязано, че и ЧУ трябва да имат настоятелства - вероятно смисълът е именно за някакъв контрол. Поправете ме ако греша, не мога да отворя закона сега.
Настоятелствата, според нашия закон имат функцията да подпомагат финансово. Някаква контролна функция имат обществените съвети, но по-скоро имат съвещателна такава. Отново тъпа недомислица.
На запад настоятелствата имат контрол, но се избират на общо събрание на тези, които ФИНАНСИРАТ училището, а не на родителите които плащат такса за услугата. И правилно. Платили-получили. Пито-платено. Искаш контрол? Ами стани съдружник в училището (доста по-скъпо е от таксата). Без други печалби, освен моралното удовлетворение. Ако благоволят да ти позволят това основателите. А да, и наследниците ти биват приети в училището по подразбиране. И даже имат правото да останат в него, докато спазват правилника и си плащат редовно таксата.

Последна редакция: ср, 21 фев 2018, 08:09 от Ezhko

# 421
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 637
Имам чувството, че разглеждаш някакъв частен случай. Ако е така сподели моля конкретно. Ако не, предлагам да не ми отговаряш повече, тъй като определено това не носи информативност. Има интервюта с децата и изпит, за който се готвят след 4 клас!
Останалите неща вероятно си ги гледал в някой филм...
Това, че си приел разпределението на средства като милостиня, няма никакво значение. Плащаш данъци, а не осигуряване!

# 422
  • София
  • Мнения: 2 099
Изказването за нещастните дечица и скръндзавите родители минава вече всякакви граници.
Що за простотия?!

# 423
  • София
  • Мнения: 5 469
За ДУ картинката се изкривява, защото харчат и мои пари. Но от доста време въпроса не ме вълнува - приел съм, че давам милостиня на нещастните дечица, които нямат по-добър избор. Било заради бедни родители, било заради скръндзави. Изключвам спортни, художествени училища и НЕГ, ГПИЕ от картинката. Радвам се, че има изключения и специални случаи и се радвам ако броя им нараства. За съжаление, наблюдавам обратното за сега.

Виждам, че в твоята селекция не попада СМГ. Моите наблюдения са, че голяма част от деца и родители избират гимназиятата заради:
- средата
- обучението по математика
- допълнението от школи по математика, информатика, физика, астрономия, химия, лингвистика
- комбинацията немски + математика + информатика

Тази година отново има 10+ ученици от гимназията, приети в Oxbridge.

Да се учи на високо ниво никъде не е безплатно, вкл. и в СМГ.  

Ако имах преки наблюдения, бих те апострофирала и за другите гимназии. Например японските паралелки, или китайските. Или ТУЕС, НПМГ, да не изреждам всички ... Надали там учат деца само заради скръндзавост или недоимък на родителите им.

Последна редакция: ср, 21 фев 2018, 09:01 от Prizma

# 424
  • Мнения: 5 425
Имам чувството, че разглеждаш някакъв частен случай. Ако е така сподели моля конкретно. Ако не, предлагам да не ми отговаряш повече, тъй като определено това не носи информативност. Има интервюта с децата и изпит, за който се готвят след 4 клас!
Останалите неща вероятно си ги гледал в някой филм...
Това, че си приел разпределението на средства като милостиня, няма никакво значение. Плащаш данъци, а не осигуряване!

Много ясно съм написал, че не одобрявам идеята за КОНКУРС на база ИЗПИТВАНЕ на ДЕЦАТА в ПЪРВИ клас.
Защото намирам идеята за изключително тъпа. Писал съм и защо преди.
Останалите неща съм ги гледал на живо. Данъците предполагат право да участвам в управлението на тяхното разпределение. Иначе термина е рекет. Но засега не желая да се занимавам с управлението им. Времето ми е нужно за по-смислена дейност. А, че още не съм потърсил начин да не плащам данъци въобще, се дължи на желанието ми да даря на бедните. Така ясно ли е?

За ДУ картинката се изкривява, защото харчат и мои пари. Но от доста време въпроса не ме вълнува - приел съм, че давам милостиня на нещастните дечица, които нямат по-добър избор. Било заради бедни родители, било заради скръндзави. Изключвам спортни, художествени училища и НЕГ, ГПИЕ от картинката. Радвам се, че има изключения и специални случаи и се радвам ако броя им нараства. За съжаление, наблюдавам обратното за сега.

Виждам, че в твоята селекция не попада СМГ. Моите наблюдения са, че голяма част от деца и родители избират гимназиятата заради:
- средата
- обучението по математика
- допълнението от школи по математика, информатика, физика, астрономия, химия, лингвистика
- комбинацията немски + математика + информатика

Тази година отново има 10+ ученици от гимназията, приети в Oxbridge.

Да се учи на високо ниво никъде не е безплатно, вкл. и в СМГ. 

Ако имах преки наблюдения, бих те апострофирала и за другите гимназии. Например японските паралелки, или китайските. Или ТУЕС, НПМГ ... Надали всички там са от скръндзавост или недоимък.

СМГ доскоро беше сред изключенията. Вече не е. И не защото децата там са лоши, а защото СМГ вече не отговаря на претенциите, които до неотдавна имаше с право. Завареното положение ще търсят някакъв изход - нормално. НОВИТЕ кандидатстващи ще получават не математическа гимназия, а посредствен техникум по програмиране със увеличено изучаване на чужд език.
Да, като платиш за курсове по математика, езикови школи и т.н. нещата се уравняват. Но това вече не е основно СМГ, нали? Може би е частен ученик? Няма лошо.
Японски, китайски, спортни, художествени - говорим за много нишови решения. Разбираемо е.
НПМГ още не се е възстановила от погрома, дано някога. НГДЕК дава признаци на възраждане - а дано, дай боже.

# 425
  • София
  • Мнения: 5 469
Не вярвам, че СМГ "преди" е било различно от СМГ "сега". Проблемите не са били така общоизвестни и това е основната разлика. Но те са си били същите. Както и обучението. И ако погледнем назад във времето, ще видим, че в отделни случаи са търсени индивидуални решения със смяна на училището, но това е далеч от масовата практика.

# 426
  • Мнения: 3 550
Нахлувам в темата без да се интересувам и да имам отношение към частните учища в София, но мнооого ми е интересно какво "искат" и "търсят" психолозите в децата. За безсмислието на тестовете за подготовка за ПУК и първи клас е ясно, но психолозите избират деца от конкретен модел и темперамент, косвено оценяват родителите или какво? Първото не знам колко е удачно да ги лишат приетите да контактуват с различни и разнообразни деца, второто е гадно.

# 427
  • Мнения: 9 050
Психолозите нищо не искат и нищо не търсят. Правят оценка на детето. Адаптивно ли е, може ли да се концентрира за 20 минути. Приема ли възрастният за авторитет, ориентира ли се в пространството. Изпозва ли свои подходи при решаването на задача или са заучени.  И в никакъв случай децата с подбор не са като извадени от калъп. В класа на моето има всякакви деца. И спокойни и буйни. И старателни и такива които не се стараят. И бързи и бавни.

# 428
  • Мнения: 3 550
Благодаря за отговора. Само да обърна внимание, че в моя въпрос "търсят" и "искат" са в кавички и да спомена, че ми е супер неутрално питането, така че няма нужда от отбранителни позиции.

Виждам смисъл. Единствено това с концентрацията ми е странно. Дете, което не е показало такава способност февруари, до септември може да е изпреварило вече всички, които са били преди него по този показател.
А в какво се изразява проверката  на "Изпозва ли свои подходи при решаването на задача или са заучени."?

# 429
  • Мнения: 9 050
Моята позиция е информативна а не отбранителна Simple Smile

Концентрацията в днешно време е изключително трудно занимание при децата, специално при повечето които познавам. И със сигурност се изгражда с времето. Но приемната процедура се провежда февруари. Така че се предценява във времето. Все пак всички деца се явяват февруари. Тоест аршина е еднакъв.
При тестването на моето дете, психолога каза - чудесно когато му даде да проследи лабиринт. От типа по кой път зайчето ще стигне до моркова. Моето и до ден днешен следи само с очи. Не използва пръст за да му е по- лесно. Не минава през всички пътища. На това никой не го е учил.

# 430
  • Мнения: 3 550
Като се замисля не само за концентрацията половин година за шестгодишно може да е о голямо значение, макар че не съм психолог.
Аршинът ясно е един за всички, но въпросът е -  същото училище дали ако през август "тества" отново същите деца би си направило същата извадка.
Ако отговорът е "не", .........

# 431
  • София
  • Мнения: 2 253

СМГ доскоро беше сред изключенията. Вече не е. И не защото децата там са лоши, а защото СМГ вече не отговаря на претенциите, които до неотдавна имаше с право. Завареното положение ще търсят някакъв изход - нормално. НОВИТЕ кандидатстващи ще получават не математическа гимназия, а посредствен техникум по програмиране със увеличено изучаване на чужд език.
Да, като платиш за курсове по математика, езикови школи и т.н. нещата се уравняват. Но това вече не е основно СМГ, нали? Може би е частен ученик? Няма лошо.
Японски, китайски, спортни, художествени - говорим за много нишови решения. Разбираемо е.
НПМГ още не се е възстановила от погрома, дано някога. НГДЕК дава признаци на възраждане - а дано, дай боже.
Сори, Ежко, не се стърпях - за НОВИТЕ кандидатстващи и резултатите им ще говорим след 6 години най-рано (а и плановете за всеки випуск се гласуват година за година - ще има време за преоценка).
Всички настоящи гимназисти продължават да бъдат едни от най-силните и свестни деца, и да създават една от най-добрите среди, които един родител би искал за детето си. За обучението по математика пък да не говорим.
И един факт специално за теб  - съученичка на сина ми от периода 5-7. кл, която след 7. отиде в АК,  втора година продължава да посещава часовете по математика (при възможност), да се движи главно с децата от бившия си клас и да твърди, че тази среда и деца там й липсват.

# 432
  • Мнения: 6 640
много са ми странни твърденията на Ежко, че в чужбина не изпитват децата за пук и първи клас и приемът е на база интервю с родителите. детето ми е кандидатствало в 3 чуждестранни училища - едно у нас, едно в Белгия и едно в Швейцария. и в трите на възраст 5 - 6 години. и на трите места държа изпити, интервю с родителите не е имало. единствено в швейцарското училище поискаха резюме от родителите по въпроса защо са избрали училището за детето си и се прилага като част от документите за кандидатстване.

в Англия също има приемни процедури с изпит -  в момента децата на моя приятелка минават през такива.

# 433
  • София
  • Мнения: 5 469
Iva_D, права си. Въпросът за мен е в това кое прави СМГ това, което е, и защо?
Моят отговор е средата. А тя е такава и заради името, което си е създало училището, и заради работещия модел /гледайки горните випуски, се "надъхват" деца и родители/, и заради финансовия елемент, и заради прогимназиалния курс /който според мен е по-силен и добре работещ от гимназиалния, но веднъж "заразен",  трудно се отказваш/, и заради неизвестността или липсата на утвърденост при другите алтернативи, и заради това, че поне нещо със сигурност в СМГ работи - обучението по математика. Дали това е достатъчно, всеки решава за себе си.

# 434
  • Мнения: 5 425
Iva_D, права си. Въпросът за мен е в това кое прави СМГ това, което е, и защо?
Моят отговор е средата. А тя е такава и заради името, което си е създало училището, и заради работещия модел ...
Когато името не е същото, и начините да заобикаляш модела на подбор (НВО със слаба математика) налаган от МОН отпадат един след друг, и обучението се променя с променените учебни планове, дали средата ще се запази? По-скоро не.
Като се затворят вратичките за учителите да си набавят допълнителни доходи, като се смачкат младите от тях - дали качеството на обучението по математика ще се запази? И докога?

Общи условия

Активация на акаунт