Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 4

  • 65 979
  • 807
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 4 549
и на мен не ми е ясно кога се прилага това. Идваш в 4 група и вадиш докумените ли?

# 601
  • Sofia
  • Мнения: 4 829
Колкото и пробив да има в електронната система, това с приема в 1ви клас без система е пълен ужас. Поне в електронната система могат да се видят някакви списъци ( с имена или само номера) и да се прецени наплива и къде човек да си подреди детето. Толкова драми, неизвестност и скъсани нерви ще се спестят само с това. Ние миналата година подадохме в поне 4 училища, и до последно бяхме в пълно неведение къде какъв шанс имаме. Щях да си спестя нерви , обикаляне, събиране на документи и следене на доп критерии и сметки на точки, ако виждах списъците и наплива ( колко деца кандидатстват) в някоя система.
За това си абсолютно права.

# 602
  • Мнения: 2 353
По повод на предучилищни класове в училищата. Има училища, т.е. техните педагогически съвети, на които основната цел е да няма групички и размятат децата във всички класове. Независимо дали става въпрос за градински добре формирани групи или училищни такива, учителите имат непоносимост към добре смазани родители и техните деца. Разделяй и владей за по-по-добър контрол и авторитарност. 

# 603
  • Sofia
  • Мнения: 7 458
Кога се гледат тези 5 точки за съседно училище? Когато всички деца по местожителство са приети и се минава на точките ли?  - ДА
Директорките ще имат ли право да си пишат критерии от рода "Дете (внук) на много изявен наш ученик", както беше в 107- мо или пък "3 години учило немски език" в 20-то  - НЕ
И последен въпрос 41-во съседно ли е на 20-то по тази наредба? - ДА
Ако си в Младост 1, ще можеш да кандидатстваш в Младост 2 и Младост 1А, но не и в Младост 4 с допълнителните 5 точки.
Не е баш така. В Младост 1 има три училища. Ако си в района на 118, съседни се падат 125-то и 10-то, а не  Младост 2 и 1а.

 Shocked Shocked Shocked Вярно ли само за най-близките училища?!?!? Дори не и за квартала като цяло!?
Точно така, дават се точки само за най-близките училища, а именно граничните на вашето, без значение квартала или административния район.

# 604
  • Мнения: 4 549
Много благодаря, Брин. Доколкото разбирам 5 точки за съседно училище могат да помогнат само ако класацията стигне до 4 група.

# 605
  • Sofia
  • Мнения: 7 458
Да, на мен за това ми е малко криво, че не направиха цяла група, в която да влизат всички и само децата от граничните училища, пък после да се редят децата от по-отдалечените части на София.

# 606
  • Мнения: X
Понеже си гледам от моята камбанария, това за съседните училища ми допада. Все пак в нашия квартал училището е едно, а най-близкото съседно е в друг административен район. Така обаче, ако реша ще мога да се пробвам в него.

# 607
  • Мнения: 2 353
Много благодаря, Брин. Доколкото разбирам 5 точки за съседно училище могат да помогнат само ако класацията стигне до 4 група.
За 20-то няма да приемат всички от първата група. От години мераклиите са уседнали здраво и бетонирано.

# 608
  • Мнения: 1 954
Не знам точно какво ще стане по-ясно с влизане на он лайн система, като всяко класиране ще е по входящ номер. Как  ще разберете кой стои зад номера. Между другото и за детските градини вече няма да се класира с имена. И там нищо не се промени, нито яснота ще има, нито ограничават приема на деца с ХЗ. Много важно, че в системата ще има номер на дете с ХЗ, какво точно ще промени това...
Ами аз се надявам тези 5 места на група за деца с ХЗ да се заемат през системата , по точки , а не през дирекорката -"платено". Сега и 30 деца да има с ХЗ - ще си се редят през системата и ще вземат до 5 в група Simple Smile Т.е. няма как 50% от децата да са приети по 2-рия начин , извън системата.
Пак ще си намерят врътка хората и директорите , но доста им се ограничават възможностите. Има и други промени - които ще доведат до това много деца да са на томбола ( няма месторабота , май няма да има и работещ в сферата на здравеопазването/ДГ родител и т.н. ).

# 609
  • Sofia
  • Мнения: 7 458
Качиха клипчето на заседанието от вчера, ако на някой му е интересно:
Заседание №48
(малко по-надолу на страницата)

# 610
  • Мнения: 1 839
Много благодаря за всичката споделена информация досега. Много ми е полезна. Как да разбера какви са районите на дадените училища и дали са съседни на друг район? Много ме обърква това.

Иначе, не искам да изместя деца от т.1,2,3 с това, че съм евентуално в съседен. Просто схемата с допълнителните критерии, които се прилагат само в някои случаи за мен е абсурдна. Защо едно дете без родители да няма абсолютно предимство например? Защо не се събират общ брой точки и не се класира както е в градините и подготвителните групи? Нека тези, които са в района на училището да имат най-много точки. Но за мен допълнителните точки за многодетно семейство, за дете сираче, за съседен район са абсурдно малко. С един починал родител - детето получава толкова малко точки, че реално те нямат никакъв смисъл според мен.

Много ми е интересно как родител ще успява да си вземе детето навреме, ако работи на другия край на София. Абсурдизъм.

# 611
  • София
  • Мнения: 2 633
Да попитам нещо.
Предложена е промяна за приема в първи клас (Наредба 10) относно етническите малцинствени групи като, по желание на родителите,  за тях може да не се прилага принципа на уседналост, някой е темата беше дал линк. Както видях, срокът за предложения е 5 март, което почти сигурно означава, че ще влезе в действие за тазгодишния прием.
 Това не е ли дискриминация по отношение на децата, които не са от малцинствени групи и ако да, може ли да се атакува в  КМД или в съда?
Имам и още едно притеснение по въпроса, но не е политкоректно и няма да го засягам.

# 612
  • Мнения: 2 391
Много благодаря за всичката споделена информация досега. Много ми е полезна. Как да разбера какви са районите на дадените училища и дали са съседни на друг район? Много ме обърква това.
...
Районите бяха описани в проекта. С този списък и една карта на София ще се ориентирате.
Хубаво би било да публикуват такава карта, както направиха миналата година.

...
Много ми е интересно как родител ще успява да си вземе детето навреме, ако работи на другия край на София. Абсурдизъм.
Това би било проблем на конкретния родител и не касае проекта за прием, който цели да обхване всички. В този смисъл дете от Младост не е редно да измести дете от Люлин, само защото родителя работи там. И сега е дадена тази възможност, след като приемат децата живеещи в близост, което аз намирам за справедливо.

# 613
  • София
  • Мнения: 34 658
Много благодаря за всичката споделена информация досега. Много ми е полезна. Как да разбера какви са районите на дадените училища и дали са съседни на друг район? Много ме обърква това.

Иначе, не искам да изместя деца от т.1,2,3 с това, че съм евентуално в съседен. Просто схемата с допълнителните критерии, които се прилагат само в някои случаи за мен е абсурдна. Защо едно дете без родители да няма абсолютно предимство например? Защо не се събират общ брой точки и не се класира както е в градините и подготвителните групи? Нека тези, които са в района на училището да имат най-много точки. Но за мен допълнителните точки за многодетно семейство, за дете сираче, за съседен район са абсурдно малко. С един починал родител - детето получава толкова малко точки, че реално те нямат никакъв смисъл според мен.
1. Защото има водещ критерии;
2. Защото миналата година децата от района на някои училища имаха високия възможен бр.  точки – 43, и въпреки това не успяха да влязат, защото бяха изместени.


Много ми е интересно как родител ще успява да си вземе детето навреме, ако работи на другия край на София. Абсурдизъм.
Ако детето учи на другия край на София, как ще успява да се прибере само навреме, след като престане да бъде водено от възрастен? Защо моето дете да бъде изместено в кварталното ни училище от дете, което не живее тук? В колко часа трябва да става дете, което учи на другия край на София, за да стига навреме?

Последна редакция: пт, 23 фев 2018, 11:49 от milenaka

# 614
  • София
  • Мнения: 4 041
Защо едно дете без родители да няма абсолютно предимство например? Защо не се събират общ брой точки и не се класира както е в градините и подготвителните групи? Нека тези, които са в района на училището да имат най-много точки. Но за мен допълнителните точки за многодетно семейство, за дете сираче, за съседен район са абсурдно малко. С един починал родител - детето получава толкова малко точки, че реално те нямат никакъв смисъл според мен.

Много ми е интересно как родител ще успява да си вземе детето навреме, ако работи на другия край на София. Абсурдизъм.
Защото дете, което е пълен сирак или е в дом (те учат в конкретни училища) или е осиновено, или е в приемно семейство, като последните случаи са описани в предимствата.
Дете с починал родител получава толкова точки, че да бъде извадено пред масовката в неговата група.
За многодетните писахме и по-напред - това че има две деца в гимназия "х", не виждам защо трябва да дава предимство за начално училище "у". В случай пък, че пък всичките деца в едно училище, то бъдещия първокласник получава достатъчен брой точки за брат/сестра в училището. Така, че даже и тези 5 точки са излишни.
А що се касае до взимането - така като десетки години наред са ни взимали и сме си взимали децата, така би трябвало да успяват и сега. Има занимални, има допълнителни дейности, а и в някакъв етап децата вече си се прибират сами, това е и смисъла да са близо до дома си на училище.

Общи условия

Активация на акаунт