Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 5

  • 82 555
  • 742
  •   1
Отговори
# 540
  • София
  • Мнения: 46
И двете ли приложения - 16 и 17 трябва да се поискат в общината?

# 541
  • Sofia
  • Мнения: 7 587
Не. Зависи с какъв адрес кандидатствате (настоящ или постоянен).

# 542
  • София
  • Мнения: 1 395
Само да ви кажа, че преди няколко дни писах до РУО и СОС, като културно, под формата на питания, им казах какво мисля за сбърканата концепция на цялата им недодялана и несправедлива система, която се опитват да ни наложат. За съжаление, колкото повече са задълбочавам в нея, толкова повече се убеждавам в правотата не тези ми думи. Ако и когато получа отговор, ще ви кажа, защото продължавам да си мисля, че най-доброто, което можем да направим за децата ни, и ако не за нашите тази година, то поне за следващите, е не да ги регистрираме и пререгистрираме и да тичаме до общината да вадим  удостоверения, а да поставим нещата на мястото им. Обаче през това време ми се искаше да разбера какво мислите за едно по-различна точкуване, което направих на примера на дъщеря ми и което би могло да залегне в основата на "концепцията" на системата през следващата година евентуално. Ако някой се интересува, мога да му го изпратя по имейл и ще се радвам да чуя мнението му. Тук нещо ми се размества таблицата и трудно се разбира за какво става дума.


# 543
  • София
  • Мнения: 3 926
Това точкуване е съобразено само с вашите нужди ли?

Защото сегашното си е чудно: при малко места с предимство са децата, живеещи в квартала. При много може да се стигне и до лотария. То и няма как да е иначе.

За мен е неприемливо детето на родител, живеещ и работещ в квартала, да има повече точки от друг, живеещ там и работещ много надалеч. Вторият дори има повече нужда от допълнителни точки.

# 544
  • Мнения: 2 354
Миналата година на база точки много деца бяха разделени от приятелчетата им и от естествената им среда на живот, защото точките вкараха в кварталното училище децата с фалшива месторабота на родители, такива с работещи в системи някакви и някъде техни роднини и родственици. Тези с център на жизнен интерес в квартала (така се нарича изборът на място за живеене от страна на родителите им) послужиха за баластра и уплътниха класовете след трето класиране.   

# 545
  • София
  • Мнения: 4 041
Само да ви кажа, че преди няколко дни писах до РУО и СОС, като културно, под формата на питания, им казах какво мисля за сбърканата концепция на цялата им недодялана и несправедлива система, която се опитват да ни наложат. За съжаление, колкото повече са задълбочавам в нея, толкова повече се убеждавам в правотата не тези ми думи. Ако и когато получа отговор, ще ви кажа, защото продължавам да си мисля, че най-доброто, което можем да направим за децата ни, и ако не за нашите тази година, то поне за следващите, е не да ги регистрираме и пререгистрираме и да тичаме до общината да вадим  удостоверения, а да поставим нещата на мястото им. Обаче през това време ми се искаше да разбера какво мислите за едно по-различна точкуване, което направих на примера на дъщеря ми и което би могло да залегне в основата на "концепцията" на системата през следващата година евентуално. Ако някой се интересува, мога да му го изпратя по имейл и ще се радвам да чуя мнението му. Тук нещо ми се размества таблицата и трудно се разбира за какво става дума.

Качи таблицата в google docs и дай линк, само виж в опциите документа да е публичен. Така всеки, който се интересува може да погледне, без да чака да си онлайн, за да му я пратиш.

# 546
  • София
  • Мнения: 1 395
Това точкуване е съобразено само с вашите нужди ли?

Защото сегашното си е чудно: при малко места с предимство са децата, живеещи в квартала. При много може да се стигне и до лотария. То и няма как да е иначе.

За мен е неприемливо детето на родител, живеещ и работещ в квартала, да има повече точки от друг, живеещ там и работещ много надалеч. Вторият дори има повече нужда от допълнителни точки.

Не, аз точкувания съобразно моите нужди не правя и никога не бих предложил. Правя съобразно обективните факти и заложените критерии, които трябва да се прилагат последователно, плавно и справедливо,  а не да се осакатяват чрез групиране, райониране и други субективни чиновнически приумици.

А фактите са следните:
- дъщеря ми живее от раждането си в административен район Лозенец
- тя има право, както и всичкии останали деца, на избор на училище в рамките поне на адм.район.

 Критериите също са ясни, ако приемем, че няма други по-справелдливи:
- уседналост
- близост

# 547
  • София
  • Мнения: 9 321
Това с предимство в цял административен район не е много работещо. Защото първо районите са доста големи и разпределението на училищата в тях е неравномерно и второ - живущите в периферията на района могат да имат по-близки училища от съседен район.

# 548
  • София
  • Мнения: 1 395
Това точкуване е съобразено само с вашите нужди ли?

Защото сегашното си е чудно: при малко места с предимство са децата, живеещи в квартала. При много може да се стигне и до лотария. То и няма как да е иначе.

За мен е неприемливо детето на родител, живеещ и работещ в квартала, да има повече точки от друг, живеещ там и работещ много надалеч. Вторият дори има повече нужда от допълнителни точки.

А лотарията вече е друг принцип и по "моята сиистема" той ще се прилага само в краен случай, тоест почти никога, защото ще бъде много малко вероятно да има две деца с еднакъв брой точки. Сега обаче може, защото в една група попадат деца с 3 и повече години регистрация на един адрес и такива с 1 година, а разликата са цели две години? Това справедливо ли е и по каква причина се налага да се прави? Същото е и с близостта до училищата - или си в прилажащ район или не!. Това е абсурд! И на този въпрос чакам отговор от РУО и СОС.

Относно местотработата, може би трябва да се предвиди и тук избор, тоест ако на някой му е по-удобно да запише детето си в училище, близо да местоработата си, това да му носи точки, а не адреса по регистрация. Въобще всеки трябва да може да си прецени какво му е удобно и сам да си избере, а не да му се налага.

# 549
  • София
  • Мнения: 1 395
Това с предимство в цял административен район не е много работещо. Защото първо районите са доста големи и разпределението на училищата в тях е неравномерно и второ - живущите в периферията на района могат да имат по-близки училища от съседен район.

Тогава моге да се направи за цяла София и още по-добре ще се получи.

# 550
  • Sofia
  • Мнения: 7 587
Щом са го обявили за дискриминационен, критерият "месторабота" няма да го върнат.
Иначе и аз мисля, че би било по-справедливо да дават по една точка или отделна група за всяка година уседналост на детето. А не както е в момента да има само три групи разделени по някакъв неразбираем за мен начин. Щом уседналостта е един от водещите критерии, тогава 7 години не са равни на 3, и 3 години не са равни на 1.

# 551
  • София
  • Мнения: 1 395
Само да ви кажа, че преди няколко дни писах до РУО и СОС, като културно, под формата на питания, им казах какво мисля за сбърканата концепция на цялата им недодялана и несправедлива система, която се опитват да ни наложат. За съжаление, колкото повече са задълбочавам в нея, толкова повече се убеждавам в правотата не тези ми думи. Ако и когато получа отговор, ще ви кажа, защото продължавам да си мисля, че най-доброто, което можем да направим за децата ни, и ако не за нашите тази година, то поне за следващите, е не да ги регистрираме и пререгистрираме и да тичаме до общината да вадим  удостоверения, а да поставим нещата на мястото им. Обаче през това време ми се искаше да разбера какво мислите за едно по-различна точкуване, което направих на примера на дъщеря ми и което би могло да залегне в основата на "концепцията" на системата през следващата година евентуално. Ако някой се интересува, мога да му го изпратя по имейл и ще се радвам да чуя мнението му. Тук нещо ми се размества таблицата и трудно се разбира за какво става дума.

Качи таблицата в google docs и дай линк, само виж в опциите документа да е публичен. Така всеки, който се интересува може да погледне, без да чака да си онлайн, за да му я пратиш.

Така дали става?
https://docs.google.com/document/d/1J0rIrvb9Bms3xX8Xy5NxXw9ob9fa … /edit?usp=sharing

# 552
  • София
  • Мнения: 1 395
Щом са го обявили за дискриминационен, критерият "месторабота" няма да го върнат.
Иначе и аз мисля, че би било по-справедливо да дават по една точка или отделна група за всяка година уседналост на детето. А не както е в момента да има само три групи разделени по някакъв неразбираем за мен начин. Щом уседналостта е един от водещите критерии, тогава 7 години не са равни на 3, и 3 години не са равни на 1.

Няма нужда от групи. Колкото дни от датата на регистрациията - толкова, колкото метри до училището  - толкова. Къде е проблема и защо са ни групи и райони? С тях изкривяваме ненужно принципите.

 

# 553
  • Мнения: 2 354
о, да. Директорката на 31-во редовно мери метри от входната врата на училището до всеки от възможните домове, защото заявяваше, че и това знае наизуст.
Критерий и абсолютна справедливост не съществуват в комбинация. Винаги ще има недоволни. Единствено електронна система и минимизиране на критериите могат да направят системата прилично удобна и прозрачна.
 

# 554
  • Мнения: 138
Скрит текст:
Щом са го обявили за дискриминационен, критерият "месторабота" няма да го върнат.
Иначе и аз мисля, че би било по-справедливо да дават по една точка или отделна група за всяка година уседналост на детето. А не както е в момента да има само три групи разделени по някакъв неразбираем за мен начин. Щом уседналостта е един от водещите критерии, тогава 7 години не са равни на 3, и 3 години не са равни на 1.

Няма нужда от групи. Колкото дни от датата на регистрациията - толкова, колкото метри до училището  - толкова. Къде е проблема и защо са ни групи и райони? С тях изкривяваме ненужно принципите.

 
[/quote]

Меренето по метри е абсурдно. Има райони, в които няма училища в непосредствена близост. Ако се ползва такъв модел, децата от там директно ще изпаднат и ще трябва учат през няколко квартала, където са останали бройки.
Както писа Ами сега най-малко критерии – най-добре, защото ще има по-голяма равнопоставеност.

Общи условия

Активация на акаунт