Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 5

  • 82 545
  • 742
  •   1
Отговори
# 555
  • София
  • Мнения: 1 395
о, да. Директорката на 31-во редовно мери метри от входната врата на училището до всеки от възможните домове, защото заявяваше, че и това знае наизуст.
Критерий и абсолютна справедливост не съществуват в комбинация. Винаги ще има недоволни. Единствено електронна система и минимизиране на критериите могат да направят системата прилично удобна и прозрачна.
 

Абсолютна справедливост сигурно няма, но по-голяма и по-малка справедливсот има. Аз твърдя, че сегашната система е в пъти по-несправедлива от една бъдеща такава, базирана на същите принципи, но без субективните й ограничители, наложени изкуствено сега. А ако ми питате мен, аз не съм съвсем убеден в справедливостта на самите принципи, защото не съм привърженик на тезата "Селяните вън от София", сигурно защото аз самият не съм от София и съм дошъл тук чак на 7 години за училище и защото си мисля, че всеки има право да се стреми към по-добър живот за себе и за децата си. И затова може би понякога чакането пред училището или лотарията ми се струват по-справедливи принципи от уседналостта примерно или близостта. Но това е по-друга тема.

# 556
  • Мнения: 138
Чакането пред училище не може да е по-справедлив принцип. Не може да е по-справедливо кандидатстването на детето да се обосновава от това дали си наличен в точно определен ден и час и в коя минута си застанал на опашката. Радвам се, че Общината загърби този принцип носещ само истерия и излишен стрес за родителите.

Последна редакция: пн, 26 мар 2018, 15:00 от lachezarna

# 557
  • София
  • Мнения: 1 395
Скрит текст:
Щом са го обявили за дискриминационен, критерият "месторабота" няма да го върнат.
Иначе и аз мисля, че би било по-справедливо да дават по една точка или отделна група за всяка година уседналост на детето. А не както е в момента да има само три групи разделени по някакъв неразбираем за мен начин. Щом уседналостта е един от водещите критерии, тогава 7 години не са равни на 3, и 3 години не са равни на 1.

Няма нужда от групи. Колкото дни от датата на регистрациията - толкова, колкото метри до училището  - толкова. Къде е проблема и защо са ни групи и райони? С тях изкривяваме ненужно принципите.

 

Меренето по метри е абсурдно. Има райони, в които няма училища в непосредствена близост. Ако се ползва такъв модел, децата от там директно ще изпаднат и ще трябва учат през няколко квартала, където са останали бройки.
Както писа Ами сега най-малко критерии – най-добре, защото ще има по-голяма равнопоставеност.

[/quote]

А сегашното "прилежащо райониране" не е ли още по-абсурдно? Измерването на метрите не е замяна на принципа на "близостта" , а само средство за неговото най-точно прилагане. Не разбирам как ще изпаднат децата в такива райони, в които няма училища в непосредствена близост. По какъв начин сегашната система прави училищата там по-близки? Затова може би е важно да се прецени дали всичко да става в рамките на адм.райони или пък за цяла София. Но това е по-скоро технически впърос, не толкова концептуален. А иначе по въпроса за критериите и техния брой - аз съм "за" и вече го написах. но все пак поне един трябва да остане, вкл. лотария или пък входящи номера.

# 558
  • София
  • Мнения: 1 395
Чакането пред училище не може да е по-справедлив принцип. Не може да е по-справедливо кандидатстването на детето да се обосновава от това дали си наличен в точно определен ден и час и в коя минута си застанал на опашката? Радвам се, че Общината загърби този принцип носещ само истерия и излишен стрес за родителите.

Добре, тогава може да остане жребият и само той примерно. На мен все пак ми се струва, че "закрепостяването" не може да е по-справедливо от принципа "пръв дошъл, пръв взел". Обаче какво си мисля аз няма особено значение, защото в случая е важно обединяване на мнозинството /но не в МОН или СОС/около 1-2-3 принципа, които да са най-малко несправедливи, ако може така да ги определим. И на тази база да се разработи технически системата.

# 559
  • София
  • Мнения: 9 321
Сегашната система не прави училищата по-близки. Но дава шанс на деца, които живеят далече от училището (просто защото нямат по-близко) да влязат в него. А и с мерене на метри едни деца ще имат шанс в няколко училища, други - в нито едно.

# 560
  • Sofia
  • Мнения: 7 587
... с мерене на метри едни деца ще имат шанс в няколко училища, други - в нито едно.
Точно. Както ние живеем между три училища, като нищо биха ни приели и в трите по такава система, което не е много справедливо спрямо останалите.
Но аз продължавам да си твърдя, че е по добре за съседните прилежащи райони да си има отделна група, а не просто допълнителни точки. Така би се дало някакъв шанс на децата и за другие близки училища.

# 561
  • София
  • Мнения: 3 926
1ва група: районното
2ра: в административния район;ако има по-голямо дете там, групата се качва с 1 нагоре
3та: навсякъде другаде

Единна система като за градините. Точки за първо желание.

Така хубаво ще се наместят всички, че няма да има нужда от трето класиране.

# 562
  • София
  • Мнения: 4 499
Сегашната система не прави училищата по-близки. Но дава шанс на деца, които живеят далече от училището (просто защото нямат по-близко) да влязат в него. А и с мерене на метри едни деца ще имат шанс в няколко училища, други - в нито едно.
Ами не е точно така. Аз живея на границана на района и училището което ми се пада ми е по -далече от това което се води в съседният район. Отделно от това до там транспорт няма - ходенето е пеша - 15-20 минути. Другото училище което се води в съседният район ми е на 4-6 минути пеша и ми е в посоката на метрото за работа. За да стигна до училището което ми е по -район ще излизам с почти час по -рано за да може да повървиме 20- тина минути до него и да заведа детето, а после аз обратно още 30 минути до метрото. Ами ..... много ми е удобно ....... няма що. Отделна е темата, че аз не искам да учи там детето ми защото училището е под всякаква критика ................

# 563
  • Мнения: 2 354
Справедливият начин е да се подобри качеството на услугата образование. Вече се говори за това. Има някакви идеи за по-добро финансиране на не предпочитани училища, както и на такива, в които по-голямата част от децата са на родители с нисък образователен ценз. Аз лично ги приветствам, ако това ще привлече човешкият ресурс към вече съществуващия сграден.

За налагането на една смислена и максимално удовлетворяваща групите система трябва време. В последните 4 години (от толкова време наблюдавам отблизо кампаниите) нямаше две последователни с еднакви правила.  Правила, да.  Може би единствено в 119-то училище се наблюдаваше известно постоянство, включващо уседналостта като фактор. Приемаха децата с постоянен адрес (въпрос на формулировки), а после след окончателното приключване на класиранията уточняваха броят на класовете.

# 564
  • София
  • Мнения: 1 395
Сегашната система не прави училищата по-близки. Но дава шанс на деца, които живеят далече от училището (просто защото нямат по-близко) да влязат в него. А и с мерене на метри едни деца ще имат шанс в няколко училища, други - в нито едно.
Ами не е точно така. Аз живея на границана на района и училището което ми се пада ми е по -далече от това което се води в съседният район. Отделно от това до там транспорт няма - ходенето е пеша - 15-20 минути. Другото училище което се води в съседният район ми е на 4-6 минути пеша и ми е в посоката на метрото за работа. За да стигна до училището което ми е по -район ще излизам с почти час по -рано за да може да повървиме 20- тина минути до него и да заведа детето, а после аз обратно още 30 минути до метрото. Ами ..... много ми е удобно ....... няма що. Отделна е темата, че аз не искам да учи там детето ми защото училището е под всякаква критика ................

Вие за какъв район говорите - административен или прилежащ?

# 565
  • София
  • Мнения: 9 321
Сегашната система не прави училищата по-близки. Но дава шанс на деца, които живеят далече от училището (просто защото нямат по-близко) да влязат в него. А и с мерене на метри едни деца ще имат шанс в няколко училища, други - в нито едно.
Ами не е точно така. Аз живея на границана на района и училището което ми се пада ми е по -далече от това което се води в съседният район. Отделно от това до там транспорт няма - ходенето е пеша - 15-20 минути. Другото училище което се води в съседният район ми е на 4-6 минути пеша и ми е в посоката на метрото за работа. За да стигна до училището което ми е по -район ще излизам с почти час по -рано за да може да повървиме 20- тина минути до него и да заведа детето, а после аз обратно още 30 минути до метрото. Ами ..... много ми е удобно ....... няма що. Отделна е темата, че аз не искам да учи там детето ми защото училището е под всякаква критика ................
При вас се е получило така, защото все пак при определяне на прилежащ район са взели предвид и административния район. Нещо, което аз няколко пъти написах, че за мен не редно. Затова и предимство само по район не ми се струва удачно.

# 566
  • София
  • Мнения: 1 395
... с мерене на метри едни деца ще имат шанс в няколко училища, други - в нито едно.
Точно. Както ние живеем между три училища, като нищо биха ни приели и в трите по такава система, което не е много справедливо спрямо останалите.
Но аз продължавам да си твърдя, че е по добре за съседните прилежащи райони да си има отделна група, а не просто допълнителни точки. Така би се дало някакъв шанс на децата и за другие близки училища.

Те ще ви приемат в трите, но вие ще се запишете само в едно и на освободените места ще се класират други.

# 567
  • София
  • Мнения: 35 264
Това с предимство в цял административен район не е много работещо. Защото първо районите са доста големи и разпределението на училищата в тях е неравномерно и второ - живущите в периферията на района могат да имат по-близки училища от съседен район.
Ние сме точно така. Така че, благодаря за адм. район, но не, благодаря. Да не споменавам факта, че в нашия адм. район има май 6 училища, в други има много по-малко, което означава, че моето дете би имало много по-голям избор от други деца.
П.П. Грешка, 7 са – http://sredec-sofia.org/bg/topic/35/uchilishta

# 568
  • Мнения: 2 354
Реално са 6. Малко е още детето за френската гимназия. Wink

# 569
  • София
  • Мнения: 1 395
Това с предимство в цял административен район не е много работещо. Защото първо районите са доста големи и разпределението на училищата в тях е неравномерно и второ - живущите в периферията на района могат да имат по-близки училища от съседен район.
Ние сме точно така. Така че, благодаря за адм. район, но не, благодаря. Да не споменавам факта, че в нашия адм. район има май 6 училища, в други има много по-малко, което означава, че моето дете би имало много по-голям избор от други деца.

Е, нали затова е общината да коригира подобни несъответствия, поне донякъде, както го прави и сега, тоест към някои административни райони да добави и части от съседни такива. Така е примерно в Лозенец, но вероятно и на други места. Не пречи това да се запази. Ако не е достатъчно, тогава се отива към ниво цяла София. И може би не трябва да търсим в техниките на прилагане проявленията на някои от кусурите на самите принципи, които сме възприели. Да, няма да е справедливо да попаднеш в по-далечно училище, но какво да се прави, като за толкова ти стигат годините уседналост. Или пък годините ти стигат, но метрите до желаното училище, ти идват в повече.

Общи условия

Активация на акаунт