Частни училища - информативна тема 20

  • 73 596
  • 747
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: X
Неслучайно една част от заминалите за Франция, Германия да следват се връщат. Някои го правят от носталгия, други заради финансови проблеми, но има и такива, за които обучението на чужд език се оказва просто голяма лъжица въпреки наличния сертификат. Някой ще каже, голяма работа, като е там вече ще го доизпипа. Да, ама  докато това стане, този някой ще изпокапе на поредица от изпити и ще му покажат вратата. Та щом при големите има голяма доза отклонения въпреки сертификатите (двама души с С1 определено не значи, че непременно владеят езика еднакво добре), как при малките  въпросните сертификати са  толкова обективен показател? Ориентир за напредъка са, да, ама поставено в чуждоезична среда да комуникира с някой нейтив  детето  много по-точно ще покаже какво знае или не от  въпросните сертификати.

Абсолютно е така и съм срещала много хора, завършили езикови гимназии, а дори и филологии, които не могат да говорят добре езика. Имам предвид лошо произношение, неадекватен речник, липса на усет към конструкциите и словореда. Лично за мен потапянето на децата в чуждоезична среда от малки върши чудеса за това да развият този усет към езика, който сертификатите не доказват. Под "чуждоезична среда" нямам предвид само да живеят в съответната държава. Специално английският език под формата на филми, музика, книги, компютърни игри, търсене на информация в интернет и общуване при пътувания извън страната така или иначе ни залива отвсякъде. Не е едно и също обаче просто да те залива и да те залива след като имаш и някаква училищна основа, която да ти дава по-системна представа.

# 661
  • Мнения: 133
Андариел ако това ти е представата за шест годишни, дълбоко се съмнявам с какво се занимаваш. Да комуникация с деца на чужд език уааа. Подай ми топката, много силно хвърляш, моята рокля е на цветя твоята е на маргаритки. Ти очакваш Шекспир ли да рецитират?!? С запас от 300 думи се чувстват спокойни и освободени, заявяват аз знам английски. Рецитират песни, гледат филмче и ако не разберат дума питат.
Русалка права си, но сертификата ти дава едно спокойствие, че детето е овладяло граматиката, а не само отделни думи и фрази. До каква степен ще се отпусне да го говори е друга тема.

# 662
  • София
  • Мнения: 19 942

Русалка права си, но сертификата ти дава едно спокойствие, че детето е овладяло граматиката, а не само отделни думи и фрази. До каква степен ще се отпусне да го говори е друга тема.
Не е друга тема, нещата са свързани... Мен лично не би ме топлило  и успокоявало много да знам, че детето ми е овладяло граматиката, а по други параграфи отстъпва. Език човек казва, че владее на някакво прилично ниво (нарочно не казвам това масово изхвърляне с "перфектно", понеже цял живот има какво да се научи), когато се справя комплексно с нещата - и граматиката знае, и разполага с активна лексика, достатъчна за нивото, и умее писмено и устно да се изразява, и разбира написаното или чутото, и говори свободно. Точно затова казах,че сертификатите от последователни нива отразяват напредък, да, но не са чак толкова показателни за цялата съкупност от умения, особено пък на едно дете.

Последна редакция: ср, 16 май 2018, 12:44 от пенсионирана русалка

# 663
  • Мнения: 961
Хубаво, дайте да приемем, че сме много тъпи да плащаме за частни училища и няма смисъл от ранния английски (чужд език) и да караме напред.

Относно втори чужд език - на мен ми се щеше да го стартират, но засега е след 5ти клас при нас.
Аз още миналата година бях повдигнала въпроса, че някак не върви като се наричат училище по чуждИ езицИ да  нямат опция за по-рано и повече езици, пък макар и  под формата на  опции в рамките на допълнителните  занимания. Трябваше да стартират такива тази година, но нали залагат на сугестопедията и нещо имали трудности с намиране на подходящи сугестопедагози.
Дано догодина се справят ( макар че подозирам, че логистиката покрай новата сграда ще създава някакво напрежение и трудности и другите въпроси ще са временно на заден план - дано не е така - ще видим).


Последна редакция: ср, 16 май 2018, 22:38 от инкс

# 664
  • Мнения: 19 999
Кои са тези хиляди деца, които няколкото ЧУ, където наистина се учи сериозно език, а не проформа, бълват и които отиват в гимназия със същия чужд език като първи? Повечето отиват с първи немски или испански. Да не гворим, че за хиляди и дума не може да става. Единствено в АК учат повече деца, които и преди това са учили англ.

# 665
  • Мнения: 19 999
Кое е извъртане? Повечето деца, учили английски от ПУК, избират немски. Изключения правят тези, които отиват в АК, и тези, които не са приети с немски. Това е и цялата идея на ученето на език отрано.

Много хора избират Шилер или немско училище именно защото знаят, че ще насочат децата си към АК след седми клас.

# 666
  • Мнения: 333
Аз пък не мога да разбера защо хора, които са си избрали своето училище и явно няма да го сменят, си губят времето постоянно да хвалят избора си. Разбрах, че от Св охрисдки децата влизат където си поискат без странична подготовка, че с 300 думи могат да си комуникират с чужденци и че тези, които не вярват по-добре да не се обаждат .. камо ли да се споменават държавни училища с по-добри резултати от състезания.
Обаче, съгласете се, има и хора, които още не са направили своя избор и лекичко се съмняват в някои от вашите твърдения. И тези хора не виждат нищо лошо да се сравяват ЧУ и ДУ, както и да се подлагат под съмнение някои от успехите на ЧУ. Andariel пише нещо с което вие не сте съгласни, какъв е проблемът? За мен нейните мнения са интересни и полезни Много съм благодарна и на Аспарагус и други потребители, които са решили да споделят информация без абсурдни хвалби и генерализации.

# 667
  • Мнения: 7 683
Че то по-голяма антиреклама от това, което тя сама си прави, е трудно да се измисли. Освен, че е досадно, но е и дълбоко невярно повечето от това, което е писала. И хората от личен опит го знаят. Не знам какви деца ограмотява и какво прави, но не виждам кой с капка разум в главата би й поверил детето си за каквото и да било.
Защо ли се меся, като никой не ме закача - ами защото ужасно е дразнещо да се четат локумите й пост след пост, изказани с категоричността на истина от последна инстанция, а да виждаш на база личен опит, че са много далеч от истината. Че скролвам, скролвам и гледам да не я чета, ама без да искам, успявам да прочета достатъчно, че да се издразня и да затворя темата, а има много хора, които казват много полезни неща.

# 668
  • София
  • Мнения: 62 595
За да стане съвсем ясно за какво говоря, ще представя обратната ситуация - имаме емигрантско семейство. Първото нещо, което се прави е детето да бъде записано на ясла, градина или училище с местни деца. Никой по-ококорен емигрант не иска детето му да е в емигратски клас, защото интуитивно дори, а и рационално е наясно, че детето му ще усвои правилно и в достатъчно голям обем езика, само ако е постоянно в такава среда и трябва да общува и да учи на този език с деца/възрастни, които са носители на този език. Като се започне от елементарните битови взаимодействия и свършим с четенето, писането и ученето на география на този език. Иначе не става. Също и когато едно дете има езикови затруднения, първото нещо, което съветваме родителите е да запишат децата си в масова детска градина, защото там детето няма да има друг избор, освен да използва и учи този език в контекства на ядене, обличане и общуване с другите деца, плюс учебния материал, който задължително се покрива. Няма как да се постигнат подобни резултати с учене на много часове английски в училище или ДГ, обаче само в контекста на английския и разиграване на битови ситуации "на сухо", а в останалото време всичко да е на български. Когато изпращате децата си на езикови ваканции искате съвсем логично децата да са в чуждото семейство, за да общуват само на англисйки, не искате да са групичка българчета , които през повечето време да са заедно и да карат на български.  Затова в Питагор ще се отпуснат да пишат в осми клас, а на житейски теми ги карат да пишат и осмокласниците в подгответо - щат-нещат, по цял ден учат, после вкъщи имат един тон домашни за учене цяла година и така наваксват и в девети клас са доста добре. Питагор няма заявка да са езиково училище, но не пропускат да се възползват. Това е.

Супер, значи щом това, което пиша е антиреклама, значи със сигурност не си правя реклама и не ми е целта да се рекламирам. Ако не сте съгласни, то спорите не с мен, а с теорията и практиката. На мен ми е все тая дали ме атакувате, защото съм абсолютно уверена и зная, че това, което пиша е вярно. Няма как  даго опровергаете, затова единствено можете да ме атакувате на личност и професия. Но не става така, знаете го, не сте глупави!

Последна редакция: чт, 17 май 2018, 11:46 от Andariel

# 669
  • Мнения: 9 046
Спрях да чета! Нищо информативно няма в темата. Хора които не са помирисвали ЧУ, а са чули, чели и са сътворили филм в главите си почнаха активно да пишат. Кофти е за новите попълнения , които изобщо няма да поучат представа за ЧУ.

# 670
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 41 855
Спрях да чета! Нищо информативно няма в темата. Хора които не са помирисвали ЧУ, а са чули, чели и са сътворили филм в главите си почнаха активно да пишат. Кофти е за новите попълнения , които изобщо няма да поучат представа за ЧУ.

не спирайте. все някой трябва да дава актуална информация за ЧУ. и кой по-добре ще обясни, ако не родител с дете в ЧУ сега. не преди 10 години и не в ДУ, но знаещ всичко за всички частни училища.

просто пропускайте някои постове.
лесно е. говоря от личен опит. Simple Smile

# 671
  • Мнения: X
Подкрепям казаното от Русалка. Забелязвам, че някак е традиция да се нападат, наричат и направо да се гонят потребители с различно мнение от това на мнозинството в дадена тема - пример - темата за АК. А всъщност различните мнения помагат за по-пълното представяне и изясняване на която и да било ситуация. А всеки четящ за себе си може да си отсее тези, които му вършат работа, и просто да игнорира другите.

Конкретно за Андариел с някои неща съм съгласна, с други не, като опитът ми е отдавна, но е и с ЧУ, и с ДУ, и то точно с езикови. Но си е само личен опит, какъвто, впрочем, е и на всеки друг в тази тема (да не говорим, че Ежковите деца и те доста отдавна са минали началната фаза на образование, и опитът му с ЧУ по тази логика също може да се смята за остарял) с изключение на Андариел, която базира мнението си също и на проучвания и обобщени данни. Да, някои неща се изменят, но други - като психиката на детето и възможностите му да учи, са относително постоянни.  Затова и аз смятам, че мненията й са полезни. А изборът дали да е ДУ или ЧУ е личен на всеки, но той не трябва да води до опити за запушване на устата (образно казано) на потребители.

Последна редакция: чт, 17 май 2018, 11:54 от Анонимен

# 672
  • Мнения: X
Попеа, не знам защо така наедро обобщаваш, че само Андариел говори на база проучвания и данни? А и аз нито веднъж не въм видяла Андариел да подкрепи думите си с линк или статистика. Не мога да знам на базата на какво имаш такова доверие на думите. Да изградиш форумен образ на много компетентен е доста лесно. Особено когато търсиш професионална изява тук.

А иначе съм съгласна, че не е нормално да обвиняваш друг тук в тази тема за собственото си поведение, пък макар и в темата за СМГ или АК.

Защото 1) и аз съм чела сериозни проучвания с подобни изводи и 2) за другите е съвсем очевидно на каква база говорят (вкл. и Русалка, и аз). Не знам дали е лесно, обаче, да се дадат линкове, обикновено сериозните пейпъри не са фрии. Но ако може, наистина би било хубаво да има линкове към изводи и/или данни.
Между другото, и моите наблюдения над класа на сина съвпадат с казаното от Андариел - в края на подгответо нивото по немски на абсолютно начинаещите и вече училите относително се изравнява  - с което не искам да кажа, че всички еднакво го знаят, а че има такива с много добро знание както почнали от 0, така и вече учили преди това в ЧУ. На вторите, обаче, определено им е по-лесно.
Кое е извъртане? Повечето деца, учили английски от ПУК, избират немски. Изключения правят тези, които отиват в АК, и тези, които не са приети с немски. Това е и цялата идея на ученето на език отрано.

Много хора избират Шилер или немско училище именно защото знаят, че ще насочат децата си към АК след седми клас.
Тук съм съгласна с Дъждец.

Последна редакция: чт, 17 май 2018, 12:22 от Анонимен

# 673
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз професионална изява тук не търся, защото дори ми е по-лесно да си спестя информацията, която давам тук, а да взема двайсет лева на частен прием и консултация.
Не си държа един наръч линкове или статистики под ръка, за да ги давам в някоя тема. Все едно от всеки лекар да искаш да ти дава линк за всяко нещо, което ти каже.  Имам сигурно гигабайти документи, имам цяла библиотека с книги и учебници, имам абонамент за електронни ресурси, имам опит, имам минати обучения. Няма да тръгна да ровя и да давам линкове и цитати за всеки, на когото му скефне да ми каже "не ти вярвам, докажи ми". Ми, ако щеш ми вярвай! Аз няма да доказвам, че не съм камила.
Като е толкова лесно да създаваш образ на знаещ, защо не изградиш такъв? Лесно е! Wink

# 674
  • Мнения: 1 850
Аз съм изключително благодарна за конкретни мнения за конкретни частни училища и най-вече на елементарна информация за процесите в училището, програмата и други. Благодаря на всички споделили такива. Изчетох доста теми назад. Съвсем нова съм в темата, но се надявам от есента да мога и аз да споделям такава.

Това, което мога да споделя като личен опит с чуждите езици е, че никога не изпреварих деца  (ходили на школи по английски от по-малка възраст), учейки сериозно английски в и извън СМГ чак след 7 клас. Просто разликата в нивото беше осезаемо. За сметка на това сестра ми изпревари по немски деца, пак в СМГ, уж знаещи немски, с помощта на сериозна външна подготовка по школи. Така, че зависи от много неща - мотивация на детето, конкретно училище, конкретен учител и конкретна школа. Според мен дори има разлика и в езика, както някой беше споделил - едно е английски, друго е немски.

И все пак съм съгласна, че темата много се отклони от основната си идея и ви моля да спрете този спор. 

Общи условия

Активация на акаунт