Каква пералня - 2 част

  • 95 538
  • 778
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: 3
Здравейте,

наскоро си закупих това https://www.technopolis.bg/bg/Washing-machines/Washing-machine-B … -6633-B0/p/680666

Интересува ме дали монтажа трябва да бъде извършен от техник за да бъде валидна гаранцията или не е задължително. В магазина казаха че не е задължително, но им нямам много вяра, затова реших да питам и тук, ако някой знае. Освен това гледам че не са сложили печати на гаранцията и нищо чудно ако се наложи да се ползва и за това да направят проблем така че ще има разправии май.

# 751
  • Мнения: 1 210
Здравейте,

наскоро си закупих това https://www.technopolis.bg/bg/Washing-machines/Washing-machine-B … -6633-B0/p/680666

Интересува ме дали монтажа трябва да бъде извършен от техник за да бъде валидна гаранцията или не е задължително. В магазина казаха че не е задължително, но им нямам много вяра, затова реших да питам и тук, ако някой знае. Освен това гледам че не са сложили печати на гаранцията и нищо чудно ако се наложи да се ползва и за това да направят проблем така че ще има разправии май.

Просто прочетете гаранционните условия, които би трябвало да са написани на картата. Печати не мисля, че са ви нужни, само пазете фактурата от магазина и погледнете, дали е възможно да регистрирате уреда в сайта на производителя.

# 752
  • Мнения: 3
Здравейте,

наскоро си закупих това https://www.technopolis.bg/bg/Washing-machines/Washing-machine-B … -6633-B0/p/680666

Интересува ме дали монтажа трябва да бъде извършен от техник за да бъде валидна гаранцията или не е задължително. В магазина казаха че не е задължително, но им нямам много вяра, затова реших да питам и тук, ако някой знае. Освен това гледам че не са сложили печати на гаранцията и нищо чудно ако се наложи да се ползва и за това да направят проблем така че ще има разправии май.

Просто прочетете гаранционните условия, които би трябвало да са написани на картата. Печати не мисля, че са ви нужни, само пазете фактурата от магазина и погледнете, дали е възможно да регистрирате уреда в сайта на производителя.

Благодаря за отговора.

Просто имаше лека дилема, защото в гаранционната карта пишеше че гаранционният срок започва от датата на закупуване на продукта, а в user manual-a пишеше за монтаж да се обърнем към най-близкия оторезиран сервиз.

ПС: Не точно по темата, но гледам че тази гаранция въпреки че е 5год, няма да има голяма полза от нея след като не покрива почти нищо. Каква полза от нея ако се скапят пак лагерите на 2-3тата година и пак уреда ще е за коша, след като лагерите не се покриват от гаранцията, а не могат да бъдат сменени заради тея капсуловани казани. Пиша това за всички бъдещи купувачи да си имат едно на ум.

Последна редакция: пт, 13 юли 2018, 15:50 от forasos

# 753
  • Мнения: 7 794
Здравейте,

наскоро си закупих това https://www.technopolis.bg/bg/Washing-machines/Washing-machine-B … -6633-B0/p/680666

Интересува ме дали монтажа трябва да бъде извършен от техник за да бъде валидна гаранцията или не е задължително. В магазина казаха че не е задължително, но им нямам много вяра, затова реших да питам и тук, ако някой знае. Освен това гледам че не са сложили печати на гаранцията и нищо чудно ако се наложи да се ползва и за това да направят проблем така че ще има разправии май.

Просто прочетете гаранционните условия, които би трябвало да са написани на картата. Печати не мисля, че са ви нужни, само пазете фактурата от магазина и погледнете, дали е възможно да регистрирате уреда в сайта на производителя.

Благодаря за отговора.

Просто имаше лека дилема, защото в гаранционната карта пишеше че гаранционният срок започва от датата на закупуване на продукта, а в user manual-a пишеше за монтаж да се обърнем към най-близкия оторезиран сервиз.

ПС: Не точно по темата, но гледам че тази гаранция въпреки че е 5год, няма да има голяма полза от нея след като не покрива почти нищо. Каква полза от нея ако се скапят пак лагерите на 2-3тата година и пак уреда ще е за коша, след като лагерите не се покриват от гаранцията, а не могат да бъдат сменени заради тея капсуловани казани. Пиша това за всички бъдещи купувачи да си имат едно на ум.

На сайта на Беко виждам в момента само условията за допълнитена гаранция. Там пише, че покрива всичко, което се покрива от стандартната. Там пише, че лагери не се покриват ли?
http://www.beko-bg.com/UPLOAD/documents/garantievoorwaarden.htm

# 754
  • Мнения: 3
Здравейте,

наскоро си закупих това https://www.technopolis.bg/bg/Washing-machines/Washing-machine-B … -6633-B0/p/680666

Интересува ме дали монтажа трябва да бъде извършен от техник за да бъде валидна гаранцията или не е задължително. В магазина казаха че не е задължително, но им нямам много вяра, затова реших да питам и тук, ако някой знае. Освен това гледам че не са сложили печати на гаранцията и нищо чудно ако се наложи да се ползва и за това да направят проблем така че ще има разправии май.

Просто прочетете гаранционните условия, които би трябвало да са написани на картата. Печати не мисля, че са ви нужни, само пазете фактурата от магазина и погледнете, дали е възможно да регистрирате уреда в сайта на производителя.

Благодаря за отговора.

Просто имаше лека дилема, защото в гаранционната карта пишеше че гаранционният срок започва от датата на закупуване на продукта, а в user manual-a пишеше за монтаж да се обърнем към най-близкия оторезиран сервиз.

ПС: Не точно по темата, но гледам че тази гаранция въпреки че е 5год, няма да има голяма полза от нея след като не покрива почти нищо. Каква полза от нея ако се скапят пак лагерите на 2-3тата година и пак уреда ще е за коша, след като лагерите не се покриват от гаранцията, а не могат да бъдат сменени заради тея капсуловани казани. Пиша това за всички бъдещи купувачи да си имат едно на ум.

На сайта на Беко виждам в момента само условията за допълнитена гаранция. Там пише, че покрива всичко, което се покрива от стандартната. Там пише, че лагери не се покриват ли?
http://www.beko-bg.com/UPLOAD/documents/garantievoorwaarden.htm

Да.

"Настоящата гаранция не се отнася за:
- износени в процеса на обичайната употреба на продукта компоненти, например: пластмасови панели, пластмасови компоненти, облицовки, панели, оси, ремъци, гумени съединения, маншони, лагери и др. подобни"

# 755
  • Мнения: 7 794
Интересно тогава как е при другите производители, някой гледал ли е?

# 756
  • Мнения: 1 210
Интересно тогава как е при другите производители, някой гледал ли е?

Не е само при Beko, масови са тези некоректни практики, защото законодателството ни го позволява. При пералните със споен казан лагерите не бива да се водят отделен консуматив, по простата причина, че замяната им не е предвидена. При износване на лагери се налага замяна на целия казан заедно с барабана.

Производителя по закон е длъжен да гарантира безпроблемната експлоатация на продаваните от него уреди в срок минимум 2 години. Това, че е вложил некачествени или неподходящи компоненти неспособни да отработят своя обезателен срок от 2 години, си е 100% по вина на производителя.
Аз разбирам, ако лагерите са поставени в лагерно тяло и замяната им е възможно да ги изкарват консуматив, но при положение, че трябва да се замени целия казан заедно с барабана, та какъв консуматив е това? Това е кажи-речи половината пералня. Аз се чудя, защо изобщо им дават гаранции, като гледам, колко бързо заминават голяма част от съвременните перални, и колко често хората купуват нови, направо самия уред "перална машина" да го пишат консуматив.

# 757
  • In transit
  • Мнения: 14 171
Аз се спрях на AEG L7FBE48S. Имаше промоция и я взех с около 150лв надолу от нормалната цена, това и реши дилемата ми.
В моята доп. гаранция пише следното:
Допълнителната гаранция обхваща само фабрични дефекти, възникнали по вина на производителя,
и дава право на безплатен ремонт на повредения уред, при запазване на всички условия, валидни за
първоначалния двугодишен гаранционен срок.
ДОПЪЛНИТЕЛНАТА ГАРАНЦИЯ НЕ ВАЖИ ЗА:
- Всички уреди, които се използват с професионална цел в търговската мрежа, обществени заведения,
офиси, хотели и др. Продукти, предмет на тази гаранция, са създадени за ползване в домашни условия.
- Дефекти, възникнали при транспорт или при неспазване на инструкциите за експлоатация,
съхранение и монтаж на уреда.
- Дистанционни управления, външни пластмасови и стъклени части, външни свързващи кабели и тръби,
всички отделящи се от основния корпус на уреда (напр. вани, кабели, филтри и др.), всички гумени
(маншони) и други бързо износващи се възли, които подлежат на ускорена амортизация, батерии и
други части с ограничен сервизен живот, както и за части, които имат характер на принадлежности.
- Козметични дефекти, отнасящи се само до естетичния вид на уреда и не засягащи неговата работа.
- Части, които имат характер на консумативи (филтри, торбички за прахосмукачки и др.)
- Почистване и профилактика.

т.е тук никъде не се споменават лагери примерно.

# 758
  • Мнения: 7 794
Не разбрах аз какво означава това: бързо износващи се възли? да не се скриват зад този термин въпросните лагери?

# 759
  • Мнения: 1 210
Или пък "напр. вани, кабели, филтри и др.". Това "др." може да значи още 1000 неща.

П.С. това в сайта ли го намерихте, или е написано на гаранционната карта? На картата би трябвало всичко да е детайлно изяснено за конкретния уред без изрази от сорта на и "др.".

# 760
  • Мнения: 1 210
Не разбрах аз какво означава това: бързо износващи се възли? да не се скриват зад този термин въпросните лагери?

Може да значи много неща, лагери, семеринги, ремъчни шайби, ремъци, четки на електромоторите и какво ли още не. Ето пример "всички гумени
(маншони) и други бързо износващи се възли" и как решиха, че маншоните са "бързоизносващи се" , има перални на по 30 години още с заводските си маншони.

П.С. Ако имате подобен проблем и смятате, че гаранционните условия на производителя не са коректни, пуснете жалба в КЗП. Обръщал съм се към тях, оказвали са ми адекватна помощ и мога да потвърдя въз основа на личен опит, че си вършат работата. https://www.kzp.bg/

Последна редакция: пт, 13 юли 2018, 20:14 от BM21

# 761
  • In transit
  • Мнения: 14 171
Или пък "напр. вани, кабели, филтри и др.". Това "др." може да значи още 1000 неща.

П.С. това в сайта ли го намерихте, или е написано на гаранционната карта? На картата би трябвало всичко да е детайлно изяснено за конкретния уред без изрази от сорта на и "др.".
На гаранционната карта за допълнителната гаранция ги пише.

# 762
  • Мнения: 1 210
Или пък "напр. вани, кабели, филтри и др.". Това "др." може да значи още 1000 неща.

П.С. това в сайта ли го намерихте, или е написано на гаранционната карта? На картата би трябвало всичко да е детайлно изяснено за конкретния уред без изрази от сорта на и "др.".
На гаранционната карта за допълнителната гаранция ги пише.

А за базовата и задължителна по закон, условията същите ли са? Защото примерно при "Атлант" дават 2 години пълна гаранция плюс 3 години безплатен сервиз. Или иначе казано, първите 2 години ремонтите напълно ги покрива производителя, а следващите 3 производителя покрива само разходите за труд, а компонентите си ги плащате вие.

# 763
  • София
  • Мнения: 9 011
Мога ли да изкарам нещо от повредена пералня?
Въпросът е какво да я правя? Дали се изкупуват?

Сравнително нова, но за съжаление нямаше как да се предвиди скъп проблем:
- капсолован барабан (никой няма да ми позволи при покупката да видя как е изработена) и повреден лагер.

Ремонтът е в порядъка (по телефона са границите): 150-450 лв. за нов барабан +100 лв. (поне) за труд, предвид това че е за вграждане сигурно ще сме в максимума.
Външният вид е перфектен, а реално трябва да я изхвърля, дори в мининимума да е ремонта пак клони към 300 лв. .... Малко след гаранцията и кофа.

Шестото (ми) чувство ме подведе втория път.
Определено не съм доволна от уредите на whirpool за вграждане, за разлика от свободно стоящите.

# 764
  • Sofia
  • Мнения: 580
Не е от това,че е за вграждане. Моята беше свободностояща-също Шесто чувство-при 5 години гаранция-на шестата същия проблем-разбит лагер и наложителна смяна на цял казан....купихме направо нова и Не ! Whirpool , разбира се. Старата я извозиха тези,които ни докараха новата,може би ще я използват за части... И аз се чудех какво да я правя..иначе всичко друго си и беше наред. Но,не ми се занимаваше.

Общи условия

Активация на акаунт