Великобритания - Тема 74 Пролетна - Лятно Морска

  • 63 953
  • 737
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 3 335
Блу, и аз бях много притеснена в началото за неспането му. Нали новородено трябвало да спи по 12 часа......ами няма сила или известен на човечеството метод(по книги, Интернет, баби, съседи...),  който да сме пробвали и да е сработил. Благодарение на Интернет попаднах и на други майки с такива деца, които убиха всяка моя надежда към оня момент, че като тръгна на градина или на училище ще започне да спи. Има 3-4 дни адаптация, в които ляга по-рано към 10 часа и после си е със стария режим. Следят го специалисти откакто беше на 6-7 месеца (по здравословни причини), развива се нормално, просто както има много поспаливи хора, така има и такива, които не спят. Дойдохме в Англия, поеха го други лекари, хелтвизитърката - и за тях не е проблем това. Само за нас с ММ е 😂.

Предучилищната в България обхваща 5 и 6 годишните, но е само до обяд и реално децата после нямат никакви други занимания, спят и играят. Тези, които са в целодневните детски градини също нямат повече от 1ч 45мин "учене" на ден реално (информацията е от приятелка, предподаваща в 4та група).

В целодневните детски градини тук, децата спят или колкото родителя изиска, или колкото детето иска. В тези към училищата има диванче, но както и Ава е написала-само, ако детето иска. Племенникът обаче е поспалив и най-редовно го ползваше.

# 586
  • Истински се вижда само със сърцето.
  • Мнения: 10 350
Моята дъщеря е до обяд на нърсери - от 7.30 до 13.00 часа. От 11.45/12 до 13.00 или малко след спят. Когато отивам да я взема обикновенно спи Simple Smile и я будим с учителката. В началото не искаше и я оставяха да си играе тихичко, докато останалите спят.

Аз лично съм доволна, че я оставят да има избор, но и тя си е поспаливка Simple Smile

# 587
  • UK
  • Мнения: 4 343
Salsisha, нищичко не пишат, познавам безброй наборчета на сина ми в Бг, в предучилищната, не пишат и не четат, не знаят буквите, иначе учат по малко, да, ето програмата им:
http://daskal.net/uchiteli/podg_gr/BE_preschool.pdf

Синът ми е на 6 г, тази година year 2, пишат и стоят вече на чинове, имаха една камара изпити миналата седмица за края на годината - граматика, пунктуация, спелинг и два вида четене с разбиране. Вярно е, че разликата е от небето до земята в двете системи.  

Последна редакция: чт, 31 май 2018, 17:14 от dejie

# 588
  • Scotland
  • Мнения: 1 405
Здравейте, момичета! Писах преди време, за да ви питам как да си транспортирам котетата до Шотландия понеже ни предстои местене там през август. От тогава ви чета, но не пиша, тъй като засега нямам с какво да се включа. За детските градини в България обаче ще се включа, тъй като и двете ми момчета минаха през тях Simple Smile Да се обобщава, че навсякъде им крещят и ги бият не е добре, както и това, че не се учи нищо. Иначе да, ученето е само преди обед, НО се случваше в нашата детска. Баткото го изведох на 5 понеже пожела да е в училище и там изкара предучилищната година, въпреки че имаше опция да остане и в детската. Отиде в училището знаещ да срича, да смята и да пише азбуката и елементарни думи. Всички деца от неговата детска градина, които също отидоха в училище на 5, можеха същото. Учителката каза, че прекрасно е работено с тях. Малкият сега е на 5 и ще се местим, но и той пише азбуката и по-кратки думи, чете сричайки. Смята до 20 и брои над 100. Ако някое дете не покриваше същото до 5 годинки, учителките насочваха родителите към един детски център в града, където безплатно работеха с децата допълнително. Спяха си следобед,а които не искаха да спят - завеждаха ги в друга стая. След това хапване и игра на двора, в очакване на родителите Simple Smile Сега ме тресат трески и притеснения относно местенето и адаптацията, но дано всички мине леко Flowers Hibiscus

# 589
  • UK
  • Мнения: 4 343
Сега видях какъв смотан линк съм сложила. Сега ще погледна за друг. Joy

jinxey, никое от познатите ми деца не ги може тези неща, даже съм виждала тук теми свързани с това, учат ги да разказват по картинки, звуци, гласни, съгласни, и т.н., но букви да се четат и пишат и да се срича се учи по програма в първи клас. Иначе децата, за които говоря прекарват предучилишната си в градината, защото няма кой да ги гледа следобед, уж не би трябвало да има разлика в обучението, което получават, но знам ли, явно навсякъде си карат различно. 
За животинчетата не знам, чувала съм космически цени, има някакви бусове, които се рекламират по групите, които предлагат транспорт на домашни любимци, разпитай във фейса.

Последна редакция: чт, 31 май 2018, 17:11 от dejie

# 590
  • Мнения: 175
Jinxey не мога да помогна с транспортна фирма, за съжаление.

Иначе за детските градини обобщението беше във връзка с работното време в БГ, останалото си е личен опит. Радвам се, че сте попаднали на добри педагози. Къде се намира детската градина за която говорите?

# 591
  • Мнения: 1 515
А как е в по- горните класове тук? Имам позната, чието дете е голямо, мисля е около 11-12 годишна. Сега детето е в Англия и тя казва, че изобщо не е доволна. В България била отличничка, непрекъснато имала за уьчене и се справяла доста добре с материала. Тук са го били карали на разпусната система, без да им дават изобщо зор, който иска той да учи. В класа имали дете с проблеми и съответно по-бавно възприема материала, за което целиа клас се води с неговото темпо. Представа нямам в какво училище е, но се изказа доста негативно. Отделно хвърляла по £500 на месец за частни уроци. (Не съм разпитвала в подробности защо)

# 592
  • Мнения: 9 196
11-12 годишна? Това е секъндъри скуул, дори нямат "клас", та да имат някакво си дете в класа. А инвалиди си има на всякъде и никой не съобразява програмата с тях, тя е еднаква за цялата държава в основната си част. Критериите за оценяване също.

Това, че на 7 години може да си отличник, защото си подмазвач и кротък в България, а когато се наложи наистина да се учи, се оказва, че си малко тъп, всички го знаем.

# 593
  • Мнения: 1 515
11-12 годишна? Това е секъндъри скуул, дори нямат "клас", та да имат някакво си дете в класа. А инвалиди си има на всякъде и никой не съобразява програмата с тях, тя е еднаква за цялата държава в основната си част. Критериите за оценяване също.

Това, че на 7 години може да си отличник, защото си подмазвач и кротък в България, а когато се наложи наистина да се учи, се оказва, че си малко тъп, всички го знаем.


Да си кажа честно представа нямам къде учи и как е. С майка и се видяхме скоро и само се оплакваше как не и харесва образованието тук, колко били назад и такива неща. Аз засега съм на ниво нърсери все още 😊

# 594
  • След завоя в дясно
  • Мнения: 1 391
Това, че на 7 години може да си отличник, защото си подмазвач и кротък в България, а когато се наложи наистина да се учи, се оказва, че си малко тъп, всички го знаем.

Такива коментари много ме озадачават.Rolling Eyes (явно всички не го знаем този факт)
Според мен има много фактори, които биха повлияли на едно дете да си намали успеха, ама за подмазвач честно не се бях сетила.
Ами ако:
-детето не е добре с езика
-трудно се адаптира
-друса го пубертета
-избраното училище не е на ниво и съответно не стимулира децата
и т.н

Нещо в последно време тези генерализации ми идват в повече. Голямо друсане на торбичката с комплекси настана (не визирам конкретни лица за протокола пък и не вярвам да се разпознаят).

# 595
  • Мнения: 175
Сега видях какъв смотан линк съм сложила. Сега ще погледна за друг. Joy

jinxey, никое от познатите ми деца не ги може тези неща, даже съм виждала тук теми свързани с това, учат ги да разказват по картинки, звуци, гласни, съгласни, и т.н., но букви да се четат и пишат и да се срича се учи по програма в първи клас. Иначе децата, за които говоря прекарват предучилишната си в градината, защото няма кой да ги гледа следобед, уж не би трябвало да има разлика в обучението, което получават, но знам ли, явно навсякъде си карат различно. 
За животинчетата не знам, чувала съм космически цени, има някакви бусове, които се рекламират по групите, които предлагат транспорт на домашни любимци, разпитай във фейса.

Сега си припомних, че имаше открит урок в предучилищната на който бяха поканени и родителите. Показаха, че са учили и писали буквите, изкарваха децата на дъската и наистина ги караха да сричат, което ме учуди. Но явно децата бяха добре подготвени, защото някои отговаряха още преди да са им задали въпроса. Simple Smile

Знам ли, може би точно пропуските в прехода от детска към училище правят училищата така нежелани... и всичките домашни задачи, понеже чувам, че учителите нямат достатъчно време за да работят със всички ученици в час - дори и когато броя им не надвишава 20.

Не знам как стои въпроса в УК за ресурсните учители, но съм чувала, че се назначават за всяко от децата, което изпитва затруднения в някаква област или има нужда да работи повече от другите деца - което в БГ се превежда като "работете в къщи". И така, след като децата са били на целодневно училище, може би се очаква да се приберат в къщи, за да работят допълнително.

# 596
  • Scotland
  • Мнения: 1 405
Jinxey не мога да помогна с транспортна фирма, за съжаление.

Иначе за детските градини обобщението беше във връзка с работното време в БГ, останалото си е личен опит. Радвам се, че сте попаднали на добри педагози. Къде се намира детската градина за която говорите?
Благодаря Ви, аз отдавна питах за котетата и получих полезни отговори Simple Smile Засега съм се спряла на една транспортна фирма, дано стане Simple Smile
Детската градина е провинциална, в Дупница, съвсем малка ( помещава се в къща) и има само две групи Simple Smile

# 597
  • UK
  • Мнения: 4 343
Аз ще кажа за праймърито само, защото за средното не знам.
В класовете се работи на няколко нива според възможностите на децата, заниманията са разпределни по групи, а със сен децата и по-слабичките отделно се правят интеревенции или се работи индивидуално, ако има нужда. Домашните също според възможностите. Ако детето е назад с материала, не се оставя докъдето и каквото е разбрало, разбрало както в БГ, и да се оправя както може, а се тъпче на едно място ако трябва, докато напредне.  Съответно по различните предмети може да е в различни групи, да работи на различно ниво, да се движи нагоре надолу според напредъка си, класове не се повтарят и докъдето стигне преди да завърши, това е. Няколо пъти ми се случи и на мен някоя майка да ми се оплаче, как детето и на 10, отличничка в България, а тук в клас и давали да решава задачи с повече или по-малко на двуцифрени числа и как можело такова нещо, колко били назад тук. Аз обикновено си мълча, защото ако им кажа, че дотам им опират знанията на децата им, няма да им хареса.

# 598
  • Bristol
  • Мнения: 9 461
11-12 години е Y7 първата в гимназията. Дават го по-лежерно, за да свикнат с новото училище и атмосфера децата и да, не всички домашни са задължителни. Но аз следя моята из късо всичко да прави, нищо че не е задължително и тя си знае. Материалът е по-олекотен в сравнение с България. Примерно скоро в тинейджърката група коментирахме как учат историята. Не наблягат толкова на запомняне на фактите на тази възраст, а да можеш да намираш източници с информация, да ползваш тези източници и на тяхна база да защитиш тезата си. Различно е от това, с което ние сме израсли.
Иначе по някои предмети целия клас заедно учи (tutor groups), но по математика, английски, науки и чужд език работят на нива, според знанията и възможностите им (sets). Децата с проблеми работят в специални групи, където им се обръща повече внимание. Като проблемите може да са всякакъв вид, включително ниско ниво на владеене на езика, ако е чужденче. Но в момента, в който дръпне с езика прехвърлят детето в друга група според знанията му.

# 599
  • Мнения: 9 196
Това, че на 7 години може да си отличник, защото си подмазвач и кротък в България, а когато се наложи наистина да се учи, се оказва, че си малко тъп, всички го знаем.

Такива коментари много ме озадачават.Rolling Eyes (явно всички не го знаем този факт)
Според мен има много фактори, които биха повлияли на едно дете да си намали успеха, ама за подмазвач честно не се бях сетила.
Ами ако:
-детето не е добре с езика
-трудно се адаптира
-друса го пубертета
-избраното училище не е на ниво и съответно не стимулира децата
и т.н

Нещо в последно време тези генерализации ми идват в повече. Голямо друсане на торбичката с комплекси настана (не визирам конкретни лица за протокола пък и не вярвам да се разпознаят).

Всеки си прави изводите. Аз съм свидетел, на природно глуповати деца в началното образование в България, които получават необосновано високи оценки, защото учителката-мама-тати-и всички взаимовръзки там. Пубертета друса всички, това не е оправдание. А езиковата бариера я има в началото за почти всички ученици в Лондон, защото са масово мигранти.
Няма училище, което не е на ниво. Тук няма търпимост относно нивото. Всички правила важат за всички училища - от поведение и отношение, до изпити и оценяване.

Общи условия

Активация на акаунт