Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 123 003
  • 2 544
  •   1
Отговори
# 1 080
  • Мнения: 2 478
Непокорна, сега едно упражнение ще ти дам, задачка-закачка. Wink

Седейки от място, тръгваш, държейки съединителя, даваш си порядъчно газ, както казваш(повечко), поддържаш обороти, и отпускаш съединителя колкото да тръгнеш, респ. малко след отделянето, ама без да го пускаш. След което продължи да си даваш газ и леко пускай и пак давай газ, да видиш, че колкото и газ да даваш, докато не пуснеш съединителя, няма да ускоряваш повече от контролираната скорост с левия крак. Wink

Второ упражнение : Като тръгваш, превключвай на по-високи обороти от обикновено, за да видиш минаването на по-висока предавка, като плавност как ще е. Би трябвало да е по-мазно и двигателя да не се замисля въобще, а да ускорява плавно.
Това особено важи за бензиновите мотори.
Виж си по спецификации максималния въртящ момент на колко оборота е, и преключвайки на по-висока предавка, гледай да не слизаш под него, или да си около него. Така и ще опознаеш възмножностите и мощността на колата. Особено полезно би ти било при изпреварвания. Simple Smile

Контролирайки съединителя и опознaвайки го в детайли, защото със сигурност не го познаваш, ще видиш какви различни звуци издава двигателят, много е интересно. Ще видиш какво удоволствие ще изпитваш от шофирането, като си овладееш и фините детайли на съединителя.

Трето упражнение : При спиране и изключване от скорост гледай максимално плавно и гладко да е натискането на съединителя в комбинацията с дясната ръка, изключваща от скорост и натискане на педала на спирачката, едновременно с този на съединителя и леко задържай съединителя, бавно го отпускай. Това тренирай при спиране на светофари.
Аз в повечето ситуации, като няма трафик, много внимателно и бавно го правя. Смятам, че така се съхранява, а и ми е кеф да си контролирам машината.
В същото време и не я жаля, и й се кефя на макс, особено при тръгване. При завои на светофар не превключвам на втора, а тръгвам и държа леко педала на газта на около 3000 оборота, след което излизайки от завоя си ускорявам порядъчно и тогава втора. Stuck Out Tongue Sunglasses

Последна редакция: ср, 11 дек 2019, 11:19 от FragranceFanatic

# 1 081
  • sofia
  • Мнения: 8 943
Да му видят и спирачките на тоя джип. Не е нормално да трябва да се натиска много, за да спре, регулира се това нещо. Просто като се наложи рязко спиране ще се озовете в задницата на колата отпред.....

# 1 082
  • София
  • Мнения: 3 175
И мен ме очаква голяма промяна в габаритите скоро, но ако съдя по тест драйва, с джип не е толкова проблемно ако си свикнал на хечбек (така ли се пише). Поне на мен габарита отзад ми е най-проблемен, все оставям по мноого място за да съм сигурна че няма да подпре.
Седана обаче, е голяма драма. С кораба на ММ все пресмятам къде е стъклото, колко ОЩЕ от колата има след него и тн. Добре че скоро ще го продаваме, и не ща да видя седани повече.

# 1 083
  • София
  • Мнения: 1 586
Аз нямам такъв проблем с габаритите, защото досега карах купе. Буквално сантиметри е разликата в джипа и купето на дължина и ширина.

# 1 084
  • Мнения: 7
И мен ме очаква голяма промяна в габаритите скоро, но ако съдя по тест драйва, с джип не е толкова проблемно ако си свикнал на хечбек (така ли се пише). Поне на мен габарита отзад ми е най-проблемен, все оставям по мноого място за да съм сигурна че няма да подпре.
Седана обаче, е голяма драма. С кораба на ММ все пресмятам къде е стъклото, колко ОЩЕ от колата има след него и тн. Добре че скоро ще го продаваме, и не ща да видя седани повече.

Всичко е до навици ... с нова кола се свиква в рамките на 1-2 седмици, а до 1 месец ще е като детска игра. Сменила съм 3 коли до момента и винаги е така. Винаги в началото се притеснявам, но после се свиква. Успех!

# 1 085
  • София
  • Мнения: 3 175
Аз нямам такъв проблем с габаритите, защото досега карах купе. Буквално сантиметри е разликата в джипа и купето на дължина и ширина.
Мен не ме притеснява абсолютната стойност, колкото наличието на ОЩЕ кола след видимата част (т.е. задното стъкло). Например сега карам Хонда Джаз - тя е докъдето е задното стъкло, до там стига колата. А на ММ колата е стъклото, после багажника и трябва все да мисля колко още назад е той. А не е като да съм я карала малко
Може и да е някакъв мой си бъг, не знам. Комбита, хечбек, джиБ, няма проблем, но седан невър.

# 1 086
  • София
  • Мнения: 4 548
Непокорна, ще свикнеш. Simple Smile
Аз вече като пълноправен шофьор с книжка като се качих на нашата кола, в първия момент реших, че съм без спирачка Joy Добре, че бяхме на междуградски път, не много оживен! На учебната само с леко докосване и спираше, а нашата има нещо като луфт първо и после хваща. И съответно трябва да се натисне повече. Но вече отдавна свикнах и не ми прави впечатление. При мен по-скоро като проблем идва това, че не натискам леко и плавно газта при потегляне, а рязко. И ММ, и един колега ми го казаха. ММ каза, че карам като джигитка! Grinning Също така трябва да се науча да започна да спирам от по-далече. Колата ми показа разход между последните две зареждания 9.4, които е много.
За да се пести гориво, трябва да се ускорява плавно. Имаше едно предаване (може би по Дискавъри) как правят експеримент точно с това. Първо въртяха по нарочна писта, като пробваха с нормално каране и с много бавни ускорявания. Пистата имитираше градски улици със светофари, пешеходни пътеки и т.н. Докараха го до около 30% по-нисък разход. После излязоха в града. На практика се оказа невъзможно да се кара така, защото на всеки светофар тръгваха толкова бавно, че всички ги освиркваха да се размърдат. Горивото се пести, но просто не може да се поддържа толкова малко ускорение, ако искаш да стигнеш където си тръгнал в някакво разумно време.
Не знам ако се изключва от скорост по-рано пред кръстовище, колко и въобще пести ли се нещо. Все пак двигателят си работи.

# 1 087
  • София
  • Мнения: 2 923
Моята кола има светлинен индикатор за икономично управление. Когато карам по него, оборотите са около 1800 и скоростта е точно 50км/час. Разходът съответно е около 7,5, при положение, че не се набутам в някое яко задръстване. Ускорявам плавно, спирам в началото с отпускане на педала за газ и ако се налага пипам на финала и спирачката, за да не се бутна в предната кола. Също така не помръдвам постоянно с по една педя на свтофар с повечко чакане, както правят някои нерваци. Оставям дистанцията да се увеличи до 5-6 метра и тогава прибутвам еднократно и моята каручка. Е, когато карам автоматика и аз примръдвам постоянно, но там е друга бира - само единият крак работи за всичко, а колата така или иначе си седи на D  Simple SmileSimple SmileSimple Smile.

# 1 088
  • София
  • Мнения: 4 548
Това с помръдването на светофарите ми е супер дразнещо, защото не съм с автоматик. Не мога да разбера защо някои спират на една кола разстояние от предния и току мръднат една педя напред.

# 1 089
  • Мнения: 3 732
Аз го правя това с примърдването понякога. Обичайно спирам на нормална дистанция, но понякога оставям разстояние така че да виждам целите задни гуми на предния и трима пешеходци един до друг да могат да минат. Като светне зелено, а тоя е първи и се мота, се лепи почти броня до броня, да се сети да тръгне. Усещат се и тръгват като им вляза в огледалото за задно виждане.


Днес се ужасих от себе си или пък трябва да се гордея, знам ли. Отново закъснявах за работа, но не ми пукаше. Видях се отстрани - ям солети в движение, надута музика, отбих в тясна улица, насрещния ми благодари, спрях на пешеходна пътека и пешеходеца ми благодари. На работа паркирах бързо, е, с муцуната напред, но само с завой. Страх ме е да не си повярвам прекалено много и да започна да се държа като джигит. 
Знаете ли какво точно означава думата джигит, първоначалното й значение? Означава изкусен ездач. Използвала се е в Киргизстан и близките републики. Значението е било положително. А сега е с отрицателно значение.

Мъглата изчезна. Заваля.
От дъжд не ме е толкова страх. Страх ме е от мъгла най - много. От дъжд - не, от сняг - малко.
Днес на завой в двулентов път, с много дупки и локви, насрещния навлезе с газ в завоя. Локвата ми обля цялото предно стъкло. Теглих му една и си пуснах чистачките.

# 1 090
  • Мнения: 2 266
Тойота Корола Версо. Проблемна е за мен. За ММ и щерката не. Но аз съпоставям с учебната, дето със страх използвах спирачката, че заковавах инструктора на таблото. Нашата трябва доста повече да натискаш. И всеки път очаквам да спира като учебната и се стряскам, че не го прави.


За Тойотите е нормално.По принцип ,когато даваш газ,натискаш малко повече.Тойотата (за разлика от хондата) се чуди а сега да тръгна ли или -не.Със спирачката е същото-малко повече натискане.Аз сравнявам между тойота и хонда.Преди карах хонда и като натисках газ или спирачка ,хондичката не се замисляше.Сега съм с тойота и тя малко се замисля.Но ще свикнеш.

# 1 091
  • София
  • Мнения: 1 586
Честно казано карам във всички условия,  но може би общото, което така надделява и ме притеснява измежду трите (дъжд, мъгла, сняг), е това, че се хлъзга. Нямам търпение да се кача на джипчето вече, само въртя гуми с опела Rolling Eyes Подземния ни паркинг, на който си паркирам колата в офиса, на излизане и влизане преди бариерите има страшния наклон, някой път съм имала чувството, че ще се преобърна Grin Най-редовно на излизане въртя гуми, пробуксувам, светне таблото, АБС-и, глупости. Но някой път аз съм виновна, че го държа малко повече на полусъединител и тя затова буксува.

За паркирането съм много горда да кажа, че не ме притеснява. Да, може да се случи да не застана правилно, да трябва да дам пак напред и пак назад, да я поизправя, но съм супер горда, че се оправям с огледалата и абсолютно знам какво виждам в тях Grin А не като преди, гледам в огледалата и виждам нещо си, гледам, ама нищо не виждам.

Март месец стават 2години откакто имам книжка. Някой знае ли колко време беше срока да ми дадат всичките точки?

Последна редакция: чт, 12 дек 2019, 09:09 от Петенце

# 1 092
  • София
  • Мнения: 2 923
Точно през март месец и ще можеш да се похвалиш с пълен набор от точки. А на наклона джипчето също ще буксува Simple SmileSimple SmileSimple Smile.
   П.П. Значи, след някой ден ще трябва да се държа по-далечко и от всички сиви Киа Спортидж от втора генерация:trollface:

# 1 093
  • София
  • Мнения: 1 586
Ха ха, е айде сега. Да се похваля (малко оф топик), че мистър Киа е вече в сервиза при чичо доктор. Хората много му се израдваха, казаха, че колата е изключително запазена и че няма нужда от смяна на съединител, само помпа. И амортисьорите са заминали от строенето. Дано не излезе още нещо... А докато с ММ издирвахме глупавия сервиз, тръгнали сме с двете коли и като се набих в някаква улица без изход (нямаше знаци), зад мен около 4 коли. Аз намерих къде да обърна, ония горките в колонка всичките назад Rolling Eyes в крайна сметка всичко завърши благополучно. Сега чакаме, че и номера трябва да се сменяват. Разбрах, че вече не е задължително, ама де да знам, кореняк софиянче съм си, защо колата ми да не е с номера на родното ми място.

# 1 094
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 422
Я ме светнете за пълния набор точки! Навремето си ги получавахме всичките още с вземането на книжката. Не ме засяга пряко, де, аз смених книжката с испанска и вече имам само 12, като до три години ще ми станат 15 . Тук при вземане на нова книжка имаш 8, след 9 години без нарушения имаш пълен набор от 15.

Общи условия

Активация на акаунт