Седейки от място, тръгваш, държейки съединителя, даваш си порядъчно газ, както казваш(повечко), поддържаш обороти, и отпускаш съединителя колкото да тръгнеш, респ. малко след отделянето, ама без да го пускаш. След което продължи да си даваш газ и леко пускай и пак давай газ, да видиш, че колкото и газ да даваш, докато не пуснеш съединителя, няма да ускоряваш повече от контролираната скорост с левия крак.
Второ упражнение : Като тръгваш, превключвай на по-високи обороти от обикновено, за да видиш минаването на по-висока предавка, като плавност как ще е. Би трябвало да е по-мазно и двигателя да не се замисля въобще, а да ускорява плавно.
Това особено важи за бензиновите мотори.
Виж си по спецификации максималния въртящ момент на колко оборота е, и преключвайки на по-висока предавка, гледай да не слизаш под него, или да си около него. Така и ще опознаеш възмножностите и мощността на колата. Особено полезно би ти било при изпреварвания.
Контролирайки съединителя и опознaвайки го в детайли, защото със сигурност не го познаваш, ще видиш какви различни звуци издава двигателят, много е интересно. Ще видиш какво удоволствие ще изпитваш от шофирането, като си овладееш и фините детайли на съединителя.
Трето упражнение : При спиране и изключване от скорост гледай максимално плавно и гладко да е натискането на съединителя в комбинацията с дясната ръка, изключваща от скорост и натискане на педала на спирачката, едновременно с този на съединителя и леко задържай съединителя, бавно го отпускай. Това тренирай при спиране на светофари.
Аз в повечето ситуации, като няма трафик, много внимателно и бавно го правя. Смятам, че така се съхранява, а и ми е кеф да си контролирам машината.
В същото време и не я жаля, и й се кефя на макс, особено при тръгване. При завои на светофар не превключвам на втора, а тръгвам и държа леко педала на газта на около 3000 оборота, след което излизайки от завоя си ускорявам порядъчно и тогава втора.