"Обичам" Топлофикация 3

  • 41 841
  • 752
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 46 526
Щом не е живяно, значи не е имало консумация, затова е голяма разликата.
Потреблението на имот, в който не се живее, и обитаван е голяма.

За електронното получаване, не съм сигурна, май изравнителните са само на хартия, те пристигаха отдавна. Но може и да греша, проверете за всеки случай...

# 166
  • Мнения: 8 229
Щом не е живяно, значи не е имало консумация, затова е голяма разликата.
Потреблението на имот, в който не се живее, и обитаван е голяма.

За електронното получаване, не съм сигурна, май изравнителните са само на хартия, те пристигаха отдавна. Но може и да греша, проверете за всеки случай...

Ще проверя, благодаря!

# 167
  • Мнения: 4 583
Здравейте, влизам в темата, за да си разкажа казуса. През август получих изравнителна сметка, според която имам да доплащам 280 лв. Юли ми беше с изключително висока сметка за вода - 120 лв. Нанесли сме се в апартамента началото на март, официалния нот. акт е от 14 февруари. Веднага след нанасянето отидох до Топлофикация да сменя партидите и се обадих на топлинния счетоводител (Топлоконтрол). Не сме правили засичане на потребление на датата на нот. акт, но от топлинния счетоводител казаха, че ще изчислят и разделят всичко при изравняването.

Предишния собственик не си беше платил последната февруарска сметка. От март аз плащам редовно и то немалки суми.

Оказа се, че според подадените данни аз имам да плащам, а на него - да му се върнат над 300 лв. Усъмних се, ходих до кварталната каса, откъдето касиерката ме посъветва да ида в центъра им в Изток. И от двете места ми казаха, че това излиза, макар да им е странно, че имам да плащам толкова. Насочиха ме към топлинния счетоводител - обадих се и настоявах да направят проверка.

Оказа се, че са объркали двете сметки - на мен са писали неговата, на него - моята. Ако не бях настоявала за проверка, така и щяха да си останат.

Да си знаете, ако някой има странни разминавания - отначало ми обясняваха, че няма как да има грешка, после се оказа, че грешка има.

# 168
  • Sofia, Bulgaria
  • Мнения: 889
Някой да е получавал някаква допълнителна изравнителна сметка за водата?! Писали са от май 2017 до май 2018.... За какво има веднъж изравняване от техем и втори път от тях??

# 169
  • Мнения: 13 770
Софийска вода ли това? Соф. вода отчита използваните кубици вода, а Техем - използваната енергия за подгряването им.

# 170
  • Мнения: X
Някой да е получавал някаква допълнителна изравнителна сметка за водата?! Писали са от май 2017 до май 2018.... За какво има веднъж изравняване от техем и втори път от тях??
1та изравнителна е от топлинния счетоводител (в случая Техем),, а 2та е от доставчика (Топлофикация София). Между тези двете хората от блока ви имат право да обжалват 1та изравнителна, срока бе до еди кой си август. След като минат жалбите и новите засичания, направени по жалбите, вече Топлофикация т.е. доставчика на енергията изпраща 2та=окончателната изравнителна. Затова имаме 2 изравнителни. Ако никой от блока не е обжалвал няма да има разлика между 1та и 2та изравнителна.

# 171
  • Мнения: 76
В новия апартамент сме с топло. До сега съм била на климатик, за първи път ще ползван услугите на Топлофикация Simple Smile .
Та, трябва ли преди сезона да обезвъздуша радиаторите?

# 172
  • Мнения: 13 770
Какво разбираш под обезвъздушаване?
Новият апартамент ново строителство ли е или старо?
Ако е старо, за състоянието на радиаторите е трябвало да говориш с бившите собственици. Ако е ново, нищо не правиш.
Преди пускането на парното вентилите се слагат на 5 и така отворени стоят няколко часа или ден, докато цялата система се напълни равномерно с горещата вода. После си врътваш на каквато позиция искаш. Обикновено на 2 или 3 е достатъчно.

# 173
  • Мнения: 76
Ами инсталацията е с един общ топломер до входната врата на апартамена. Значи нищо не правя, само като пуснат парното да стоят вентилите отворени за да се напълни системата, ясно.
Благодаря Simple Smile

# 174
  • Мнения: 46 526
Вкъщи обезвъздушаваме след като пуснат парното. Отваряме на максимално и пипаме като се загрее дали е равномерно, ако някъде има по-хладен участък, тогава значи има нужда от обезвъздушаване. В края на радиатора има обезвъздушител, подлагаме някакъв съд, отвъртаме и като излезе въздухът и тръгне вода, затваряме.

# 175
  • Мнения: X
Ами инсталацията е с един общ топломер до входната врата на апартамена. Значи нищо не правя, само като пуснат парното да стоят вентилите отворени за да се напълни системата, ясно.
Благодаря Simple Smile

Ако досега не е ползвано, ще е хубаво да има човек вкъщи, когато го пускат, за да види дали нещо не тече.

# 176
  • Мнения: 76
Ще пробвам. А кога започва сезона?

# 177
  • Мнения: X
Вкъщи обезвъздушаваме след като пуснат парното. Отваряме на максимално и пипаме като се загрее дали е равномерно, ако някъде има по-хладен участък, тогава значи има нужда от обезвъздушаване. В края на радиатора има обезвъздушител, подлагаме някакъв съд, отвъртаме и като излезе въздухът и тръгне вода, затваряме.
И така няколко пъти, ако системата във входа не е успешно обезвъдушена в началото Blush

Ще пробвам. А кога започва сезона?
Октомври може би.зависи от температурите

Последна редакция: нд, 09 сеп 2018, 15:26 от Анонимен

# 178
  • София
  • Мнения: 3 715
Ние сме на последен етаж и сменихме обезвъздушителите с автоматични, че не се траеше. Хем при всяко пълнене си играя да пиша бележки на всички входове да отворят кранове и винтили. Файда никва. То постоянно имаше някой забравил да си включи радиатора или такива дето януари се сещат да ги включат и постоянно висях на врътката Grinning сутрин и вечер - дежурна.

# 179
  • Мнения: 46 526
И така няколко пъти, ако системата във входа не е успешно обезвъдушена в началото Blush
Засега не ни се е случвало, но понякога се налага и централно обезвъздушаване. В банята имаме само тръби, без лира, като станат студени сигнализираме на домоуправителя, за да слезе в абонатното.

Общи условия

Активация на акаунт