Пазарът на недвижими имоти - какво се случва реално?-26

  • 74 069
  • 734
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 219
Трябва да се отиде и да се види. Ако има спетични ями ще се разбере. Иначе аз в момента съм под наем в Лозенец и уж лукс, престиж на НС в Лозенец, глупости.. Всяко лято имаме сериозен проблем с мръсния канал, който се излива в мазата. Още първия път, когато стана и всичко, което държахме в мазата плуваше в да не казвам какво.. Отделно тогава и плъзват и хлебарки и става страхотно. 

# 346
  • Мнения: 1 757
Новите квартали в София нямат никакъв план и идея как да се застрояват. Кръстова вада е един от новите. Не мога да коментирам дали имат или нямат канализация, но 1 е сигурно - това са следващите Манастирски ливади. Кал, без улици и тротоари, без зеленина, мръсотия и т.н. Всичко това няма как да не стане, докато няма планиране на кварталите и се строи на парче!

# 347
  • Мнения: X
Да, аз почти се бях навила да купя един апартамент в Кръстова вада, като един приятел ме светна за липсата на канализация. Обадих се на брокерката и се оказа, че сградата била с модерна септична яма, какво толкова! Не беше счела за нужно да ми го каже, дори продължи да ме убеждава как 90% от сградите в Кръстова вада били със септични ями и това не трябвало да ме отказва...
Много зависи за коя част говорим. По време на ремонта на бул Черни връх изградиха основната канализация, а и доста строители още преди това изграждаха стотици метри канализация за своя сметка. Особено над Парадайс мисля, че няма нови сгради без канал. Отделен е въпроса, че ако е читава септичната яма наистина няма проблем, но това е друга тема.

# 348
  • Мнения: X
Трябва да се отиде и да се види. Ако има спетични ями ще се разбере. Иначе аз в момента съм под наем в Лозенец и уж лукс, престиж на НС в Лозенец, глупости.. Всяко лято имаме сериозен проблем с мръсния канал, който се излива в мазата. Още първия път, когато стана и всичко, което държахме в мазата плуваше в да не казвам какво.. Отделно тогава и плъзват и хлебарки и става страхотно. 

Няма как да разбереш на оглед дали е на септична яма или е свързан с централна канализация.
 
За НС и Лозенец - престижът няма общо, има хубави и не дотам хубави места, както и хубави и калпави строежи. Случили сте калпаво ново строителство, може да е с по-малко от необходимото фи на канализацията, може и наклони да не са спазени, а може и друго, или всичко заедно. Трябва да го видят специалисти и да кажат има ли начин да се оправи и за колко. В коя част сте?

# 349
  • Мнения: 4
Аз лично не намирам никаква логика в пазара на имотите. В така наречения престижен квартал Манастирски ливади половината от жилищата са празни. Отрязаха последната фиданка, която единствена разпръскваше пролетно време аромата си и децата и се радваха, защото само тя беше единственото красиво нещо сред бетон, прах, коли, боклуци, и кучешки изпражнения. Истина гротеска на масовото и безумно застояване на поредното архитектурно недоразумение. Вечер така наречените столичани вече сменили регистрациите на колите си на СА, но можеш ги разпозна по мекия акцент от къде са дошли започват истинска батална драма за паркомясто. Дрънчат изтърбушени метални скоби които заключват парко място от 2 м2 за 15 000 евро.
Брокерите до преди няколко години нямаха нито една продажба в продължение на дълги дълги периоди...днес  вече са като наяла се въшка нямат време да се огледат какво продават, минават с номера от не видях, не разбрах не знаех. Май скоро ще се спука имотния балон...както и преди. Затова гледат да изцедят пазара до дупка. След нас и потоп

# 350
  • Мнения: 11 150
Да бе, то само в МанЛи има проблем с паркирането, права си. Аз пък харесвам ужасно много източната част, която граничи с Кръстова вада. Там е зелена територия- парк. И е отредено за къщи, парк, спортни игрища. Тъй че не е вярно , че повсеместно е зле, защото като си там, все едно си си на село. Супер спокойно и зелено. Очаквам да се застрои в един момент, но пак основните предимства ще са налице. Става дума за участък 5 минути от Лидл пеша, да не решите че е на майната си

# 351
  • София, Bulgaria
  • Мнения: 2 993
Брокерите продават, каквото има на пазара и където го има. Много грехове могат да се препишат на техен гръб, но не е тяхна вината за неуредиците в някои квартали. Да, една не малка част не си знаят имотите, които рекламират,  но не забравяйте, че брокерите на обявите са наети от продавачите. Нали не очаквате да ви посрещнат със списък на всички недостатъци на имота и локацията. 
В Кръстова вада не съм правила сделка до сега, може би защото не го харесвам. Именно, защото е като лунен пейзаж или по точно, като една огромна строителна площадка. Миналата година един купувач, се беше запънал за там, и въпреки, че му говорих.. говорих... той, не та не. В момента , в който почна да ме гледа леко подозрително, че го мотая или че искам да му пробутам други имоти, аз се предадох и му организирах един двучасов тур огледи там.  След което и двамата бяхме потънали в прах, а зъбите ни скърцаха от прахоляк. Повече не стъпихме там. Но е факт, че там има бюджетни апартаменти, къде другаде ще купиш 3-ст. ап. за 107 000 Евро. В тези райони, никъде.
Първият въпрос, на който трябва да намерят отговор купувачите преди да се гмурнат в джунглата е: Къде, какво реално/ не по-желание/ мога да купя с моя бюджет?
Направите ли го ще си спестите много време, нерви, разочарования и разправии с всякакви екземпляри на пазара.
Не знам, дали има балон, а още по-малко кога ще се спука/ според мен не е балон този път, но това е дълга тема/, но хич не си го пожелавайте. Никой няма да спечели от това от освен единици спекуланти. В пазара на недвижими имоти пряко и не пряко участват много видове бизнеси и производства. Като почнеш от строителните материали и стигнеш до текстила, перденца, покривчици...озеленяване дори. Помислете си какво работите и дали вашата работа малко или много не е свързана с пазара на недвижими имоти и ако там стане блокаж, как ще ви се отрази на вас. Дали няма да се свие и вашия бизнес или да станете жертва на съкращения. Ако не вие, то със сигурност ваши партньори и контрагенти.
Да,  от няколко години пазарът е в подем, в подем е и целият бизнес свързан малко или много с недвижими имоти и това е супер. Аз пък се радвам, че фирмите се развиват и правят добри пари, че хората имат работа и могат да си позволят по-добър живот. 

# 352
  • Мнения: 21 814
Томева, права си за по-добрият живот и развитието на икономиката, но да не забравяме, че големите градове не очертават картинката на цялата икономика и извън тях нещата не са никак розови за съжаление. То затова и в София има толкова много "столичани в повече". Търсят препитание хората /повечето от тях де/, не можем да ги виним. Но определено улиците не могат да поемат вече толкова много коли, дори и през уикенда, а строежите се увеличават и желаещите да живеят в тях също. Това не е добра тенденция според мен, градът не  е предвиден и не е планиран за толкова много хора.

# 353
  • Мнения: X
Томева, права си за по-добрият живот и развитието на икономиката, но да не забравяме, че големите градове не очертават картинката на цялата икономика и извън тях нещата не са никак розови за съжаление. То затова и в София има толкова много "столичани в повече". Търсят препитание хората /повечето от тях де/, не можем да ги виним. Но определено улиците не могат да поемат вече толкова много коли, дори и през уикенда, а строежите се увеличават и желаещите да живеят в тях също. Това не е добра тенденция според мен, градът не  е предвиден и не е планиран за толкова много хора.

Аз пък смятам, че градът спокойно си поема толкова хора и още повече може. Но не виждам защо хората трябва да се разглеждат в комплект с колите. Колата не е право, а е привилегия, която трябва да струва толкова скъпо, че да ограничава масовото й използване в големия град, който наистина не е предвиден за толкова коли. А сега всеки от провинцията идва с колата си,  семействата тук са с по 2-3 коли и никой не мисли къде ще ги паркира и как ще се придвижва из града, след като масово и другите са с неговото мислене. И накрая колите са по тротоарите и зелените площи, а задръстванията са нон-стоп. Затова трябват все по-зверски ограничения за колите и все повече развитие на ГТ, а също и на вело-алеи и условия за каране на велосипед.  Говоря за София, която все още привлича население и расте.
И за строежите също трябва да има регулации и най-вече да се спазват.

Последна редакция: чт, 03 май 2018, 10:50 от Анонимен

# 354
  • Мнения: 21 814
Абе не са само колите в интерес на истината, моя позната иска да си смени личния лекар и всички добри специалисти са задръстени с пациенти и не приемат нови, в час пик дори в метрото е лудница....много са си хората за този град вече. Той на всичкото отгоре е планиран така, че задължително да минеш през центъра ако искаш да стигнеш от един квартал от периферията до друг, дори и метрото е построено така.

# 355
  • Мнения: 424
Здравейте! Както бях писала преди няколко страници. С приятеля ми си харесахме апартамент. Два дни след първия оглед видяхме апартамента в един сайт и цената, която ни казаха на място се различаваше с тази от обявата с 4 000 евро. Вчера ходихме на повторен оглед и съответно да договорим цена. Гледаме го без брокери - свързахме се със строителя. Споменахме, че на обява сме го видели на по-ниска цена. Човекът от обекта каза, че може би е станало грешка и каза че може да намали от това, което беше казал първоначално с около 2 000 евро, но и така цената е по-висока от брокерската. Каква е строителя да дава по-добра цена на брокери вместо на директен купувач?

# 356
  • Мнения: 21 814
Сигурно прави отстъпки за количества, друго обяснение нямам. Защото вие купувате веднъж и до там, а брокерът му води регулярно клиенти. Просто се свържете с брокерите и вижте дали няма уловка в цената и дали наистина при тях е по-ниска.

# 357
  • Мнения: 424
Свързахме се с две брокерски фирми, които има обяви и двете потвърдиха за цената.

# 358
  • Варна
  • Мнения: 1 006
...и като им платите комисионната ще стане така, че ще излезе по-скъпо. Wink

# 359
  • Мнения: 424
И с това съм съгласна. Но предполагам, че и инвеститора плаща нещо на брокерите. И за това ми е интересно, защо все пак продава през брокери на по-ниска цена. И дали няма да успеем все пак да смъкнем още малко.

Общи условия

Активация на акаунт