Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 6

  • 53 086
  • 737
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 9 907
Не ползваме 5 точки. Защото има един блок, който е пред нашия, и който “разделя” близкото и това по уседналост и който е зачислен към третото упоменато училище. Та в тоя ред на мисли не ги считат за гранични.
Пълна дивотия!
А иначе аз съм от праволинейните, които не правят щуротии..и не смених адреса.
Да кажем че имам надежда и така, но като цяло поддържам тезата че е изключително недомислено разпределението.

# 541
  • Мнения: X
Скрит текст:
От последните страници, изписани в темата стана ясно едно - във всеки столичен квартал, пък било то и "елитен", няма никаква гаранция, че средата,в която ще попаднат децата ни, няма да е махленска.
Успех на всички първокласници наесен и дано се намерят догодина повече трезвомислещи хора, които да мислят в посока на това как да подобрят западащата ни образователна система, вместо да подскачат срещу родители, които се борят да осигурят най-доброто за децата си.
И аз на това се надявам, тази година само се подготвям психически за следващата😀
И само да вметна Теодора Д.... никъде не е написала за кое училище говори, изобщо целия разговор е абсурден.
Теодора не е единственият разтревожен родител на дете в района на престижно училище, а понеже бубчето питаше, аз дадох пример с кв. Лозенец, където ситуацията е подобна, без задължително да е същият квартал. Разговорът изобщо не е абсурден предвид факта, че м.г. имаше достатъчно такива случаи, от общината затова и въведоха уседналост, именно заради тарикатлъците. Като гледам воя в темата, май е имало защо. 

# 542
  • София
  • Мнения: 1 395
second, случва се и такова райониране. Може близкото ви училище да е район на квартал без нито едно. Все някъде трябва да ударят чертата.

В това близкото ползвате 5т за гранично обаче. Щом ви е наблизо, имате познати, помолете да ви отстъпят настоящ адрес, че да минете в трета група.

А миналата година районирането на много места не беше адекватно, затова и го промениха.

bganio, на кого да пасне системата? В Англия изглежда като тук.

По-скоро във Франция изглежда като тук - с превес на административното, докато в Англия не се преодпределя училището по този начин Но поне във Франция това не го крият с думи като "избор на училище", за да звучи по-безобидно. То си е административно разпределение и нека така си се нарича. А нашата система трябва да пасва на нас, естествено, да е съобразена с нашите национални особености. Я си представете да предложа френската система с молби до кмета, всички ще ревнат, че отваряме широко портите на корупцията. Там обаче явно не мислят точно така. А относно чертането на граници, съм съгласен, че е абсурдно и все си мислех, че има по-елегантни и плавни начини за точкуване и класации на база местоживеене и уседналост, но може би някога и дотам да се стигне в опитите за подобряване на системата. Това ноу-хау го давам безплатно, още повече, че не съм първият с подобни идеи.

# 543
  • София
  • Мнения: 13 703
Ужас! Вие ако сега се сърдите, че се намирате до границата на района ама от другата страна не знам какво ще правите когато децата тръгнат на училище и се разминат с мечтаната награда с 1 точка или останат първи под чертата. Това е положението, има поставена граница и някои са отвъд нея. Същото ще се случва на всяко класиране.

# 544
  • София
  • Мнения: 34 968
Скрит текст:
second, случва се и такова райониране. Може близкото ви училище да е район на квартал без нито едно. Все някъде трябва да ударят чертата.

В това близкото ползвате 5т за гранично обаче. Щом ви е наблизо, имате познати, помолете да ви отстъпят настоящ адрес, че да минете в трета група.

А миналата година районирането на много места не беше адекватно, затова и го промениха.

bganio, на кого да пасне системата? В Англия изглежда като тук.

По-скоро във Франция изглежда като тук - с превес на административното, докато в Англия не се преодпределя училището по този начин Но поне във Франция това не го крият с думи като "избор на училище", за да звучи по-безобидно. То си е административно разпределение и нека така си се нарича. А нашата система трябва да пасва на нас, естествено, да е съобразена с нашите национални особености. Я си представете да предложа френската система с молби до кмета, всички ще ревнат, че отваряме широко портите на корупцията. Там обаче явно не мислят точно така. А относно чертането на граници, съм съгласен, че е абсурдно и все си мислех, че има по-елегантни и плавни начини за точкуване и класации на база местоживеене и уседналост, но може би някога и дотам да се стигне в опитите за подобряване на системата. Това ноу-хау го давам безплатно, още повече, че не съм първият с подобни идеи.
И са го направили – добавили са уседналост (за моя радост), за да се ограничат миналогодишните простотии.

# 545
  • София
  • Мнения: 1 395
Хм, явно МОН са проучили френския и английския метод.

Те са различни, а може и някой друг метод да са проучили. Обаче като си го направил, излез открито и обясни на хората колко Системи има в света и как нашата е най-добрата. А не да фъфлиш групости.

# 546
  • Мнения: X

Скрит текст:
По-скоро във Франция изглежда като тук - с превес на административното, докато в Англия не се преодпределя училището по този начин Но поне във Франция това не го крият с думи като "избор на училище", за да звучи по-безобидно. То си е административно разпределение и нека така си се нарича. А нашата система трябва да пасва на нас, естествено, да е съобразена с нашите национални особености. Я си представете да предложа френската система с молби до кмета, всички ще ревнат, че отваряме широко портите на корупцията. Там обаче явно не мислят точно така. А относно чертането на граници, съм съгласен, че е абсурдно и все си мислех, че има по-елегантни и плавни начини за точкуване и класации на база местоживеене и уседналост, но може би някога и дотам да се стигне в опитите за подобряване на системата. Това ноу-хау го давам безплатно, още повече, че не съм първият с подобни идеи.

В Англия е като тук, тоест, тук е като в Англия Simple Smile - защото всъщност системата е по усмотрение на скуул дистрикта - в случая - на Софийска община. Другите общини в БГ си имат право да въвеждат други системи. И в Англия в големите градове (за Лондон и Лийдс съм сигурна) има админстративно насочване според квартала, но разбира се, има и религиозни училища, субсидирани от църкви, има и частни. Също като тук.

milenaka, точно.

# 547
  • София
  • Мнения: 1 395
Скрит текст:
second, случва се и такова райониране. Може близкото ви училище да е район на квартал без нито едно. Все някъде трябва да ударят чертата.

В това близкото ползвате 5т за гранично обаче. Щом ви е наблизо, имате познати, помолете да ви отстъпят настоящ адрес, че да минете в трета група.

А миналата година районирането на много места не беше адекватно, затова и го промениха.

bganio, на кого да пасне системата? В Англия изглежда като тук.

По-скоро във Франция изглежда като тук - с превес на административното, докато в Англия не се преодпределя училището по този начин Но поне във Франция това не го крият с думи като "избор на училище", за да звучи по-безобидно. То си е административно разпределение и нека така си се нарича. А нашата система трябва да пасва на нас, естествено, да е съобразена с нашите национални особености. Я си представете да предложа френската система с молби до кмета, всички ще ревнат, че отваряме широко портите на корупцията. Там обаче явно не мислят точно така. А относно чертането на граници, съм съгласен, че е абсурдно и все си мислех, че има по-елегантни и плавни начини за точкуване и класации на база местоживеене и уседналост, но може би някога и дотам да се стигне в опитите за подобряване на системата. Това ноу-хау го давам безплатно, още повече, че не съм първият с подобни идеи.
И са го направили – добавили са уседналост (за моя радост), за да се ограничат миналогодишните простотии.

Направили са го, но грубо и несправедливо.

# 548
  • София
  • Мнения: 1 395

Скрит текст:
По-скоро във Франция изглежда като тук - с превес на административното, докато в Англия не се преодпределя училището по този начин Но поне във Франция това не го крият с думи като "избор на училище", за да звучи по-безобидно. То си е административно разпределение и нека така си се нарича. А нашата система трябва да пасва на нас, естествено, да е съобразена с нашите национални особености. Я си представете да предложа френската система с молби до кмета, всички ще ревнат, че отваряме широко портите на корупцията. Там обаче явно не мислят точно така. А относно чертането на граници, съм съгласен, че е абсурдно и все си мислех, че има по-елегантни и плавни начини за точкуване и класации на база местоживеене и уседналост, но може би някога и дотам да се стигне в опитите за подобряване на системата. Това ноу-хау го давам безплатно, още повече, че не съм първият с подобни идеи.

В Англия е като тук - защото всъщност системата е по усмотрение на скуул дистрикта - в случая - на Софийска община. Другите общини в БГ си имат право да въвеждат други системи. И в Англия в големите градове (за Лондон и Лийдс съм сигурна) има админстративно насочване според квартала, но разбира се, има и религиозни училища, субсидирани от църкви, има и частни. Също като тук.

milenaka, точно.

Аз специалист по Системи не съм, а само гледам какво пише на сайтовете на техните МОН - едно общодостъпно за всеки занимание. 

# 549
  • Мнения: X

Направили са го, но грубо и несправедливо.
За мен е съвсем справедливо да се опитат да пресекат безкрайните ганьовски тарикатлъци.

# 550
  • София
  • Мнения: 34 968
Хм, явно МОН са проучили френския и английския метод.

Те са различни, а може и някой друг метод да са проучили. Обаче като си го направил, излез открито и обясни на хората колко Системи има в света и как нашата е най-добрата. А не да фъфлиш групости.
Защо? Чуждите системи не ме интересуват. Който се интересува, може да отвори гугъл и да си намери информацията – както казваш съвсем достъпно занимание. Нямам нужда някой да ми смила информацията.

П.П. А според мен е съвсем справедливо.
Не съм гледала карта на районирането, не знам дали има такава, допускам, че там е съвсем възможно да има странности. Дали са оправдани или не, това не знам.

# 551
  • Мнения: 9 907
Vache, ако имате предвид мен, не се сърдя.
Просто съм сериозно притеснена как точно ще се клонирам, за да събера две деца начален етап от две различни и отдалечени училища по едно и също време.

Иначе достатъчно неща съм видяла от училищното образование досега и съм преболедувала от каквито и да било очаквания от системата.

# 552
  • Мнения: X
Скрит текст:

Скрит текст:
По-скоро във Франция изглежда като тук - с превес на административното, докато в Англия не се преодпределя училището по този начин Но поне във Франция това не го крият с думи като "избор на училище", за да звучи по-безобидно. То си е административно разпределение и нека така си се нарича. А нашата система трябва да пасва на нас, естествено, да е съобразена с нашите национални особености. Я си представете да предложа френската система с молби до кмета, всички ще ревнат, че отваряме широко портите на корупцията. Там обаче явно не мислят точно така. А относно чертането на граници, съм съгласен, че е абсурдно и все си мислех, че има по-елегантни и плавни начини за точкуване и класации на база местоживеене и уседналост, но може би някога и дотам да се стигне в опитите за подобряване на системата. Това ноу-хау го давам безплатно, още повече, че не съм първият с подобни идеи.

В Англия е като тук - защото всъщност системата е по усмотрение на скуул дистрикта - в случая - на Софийска община. Другите общини в БГ си имат право да въвеждат други системи. И в Англия в големите градове (за Лондон и Лийдс съм сигурна) има админстративно насочване според квартала, но разбира се, има и религиозни училища, субсидирани от църкви, има и частни. Също като тук.

milenaka, точно.

Аз специалист по Системи не съм, а само гледам какво пише на сайтовете на техните МОН - едно общодостъпно за всеки занимание.  
Ти май не можеш да четеш това, което сам си постнал - в сайта на МОН на Англия, който сам си цитирал,  пише точно това, което аз казвам - че всеки местен съвет (в нашия случай е СОС Столичен Общински съвет) обикновено решава кои са критериите - това е за държавните училища. За частните решават самите училища. Решава този, който дава финансирането от своя бюджет.
All schools have admission criteria to decide which children get places. The school or local council usually set these.

И ето ти съвети къде да се купуват имоти в ОК, за да имат достъп до най-добри държавни училища:
https://www.telegraph.co.uk/property/buy/buy-near-uks-best-state-schools/
Unlikely to be able to afford today’s independent school fees (approaching £40,000 a year for boarding), they assiduously seek out the top state grammars, academies and comprehensives instead. This comes at a price – a study by the Sutton Trust this March found a house price premium of 20 per cent near the top comprehensives. Many believe it is money well spent.

Държавните училища са по райони на местоживеене, нарича се кечмънт ериъ (а у нас му викат "прилежащ район"), съответно тези с висок рейтинг са привлекателни за родителите и те търсят имот в техния кечмънт, което пък допълнително оскъпява тези имоти - според проучване - до 20 % отгоре. Обаче това е, защото са тъпи англичани Wink - вместо да се ръсят хиляди паундове отгоре, да се поучат от бай ти Ганя и да дадат някоя стотачка на собственик в района да ги регистрира на адреса си, и работата е уредена Smiley Абе загубеняци... Laughing

Последна редакция: пт, 11 май 2018, 15:17 от Анонимен

# 553
  • София
  • Мнения: 13 703
Vache, ако имате предвид мен, не се сърдя.
Просто съм сериозно притеснена как точно ще се клонирам, за да събера две деца начален етап от две различни и отдалечени училища по едно и също време.

Иначе достатъчно неща съм видяла от училищното образование досега и съм преболедувала от каквито и да било очаквания от системата.


А не, нямам предвид теб. Просто го написах провокирана от няколко поста, натрупани във времето.

# 554
  • Мнения: 99
Следя темата от самото начало. Живеем в чужбина, изборът на училище е в зависимост от уседналостта. Както и всичко останало - семеен лекар, педиатър. Ако семейството реши да се премести на друг адрес, няма проблем да се кандидатства отново без оглед от кога е адресната регистрация. Ако утре се преместим в другия край на града, ще имаме право да запишем детето в кварталните училища. Естествено, нивото на обучение в кварталните училищата не е еднакво Simple Smile Администрацията е длъжна да намери място на детето в района, та ако ще да се открие нова паралелка.

Всичко е свързано: по - хубав квартал, следователно и по - хубаво училище и среда, но има разлика в наемите и цените на жилищата.

В българската система не ми харесва тригодишния принцип на уседналост. След като хората живеят в квартала, трябва да има място за децата в училищата.

Ако живея на квартира в София и случайно имам конфликт с хазяина (давам пример), какво ще трябва да направя?
Ще търпя за да не си изгубя уседналостта? Или ако по стечение на обстоятелствата се налага да наема по - евтин апартамент в нов квартал? Отново детето ми ще губи по точки.

Последна редакция: пт, 11 май 2018, 15:27 от blue-green

Общи условия

Активация на акаунт