СЕДМИ клас – 7 – Резултати, статистики и желания редим (04.06.2018–10.06.2018)

  • 182 314
  • 2 022
  •   1
Отговори
# 1 575
  • С питане до Цариград, стига се, но с ... отзад!
  • Мнения: 6 462
Аз влизам без никакъв проблем и няма никаква промяна. И ние чакаме рисуването, ама предполагам ще е другата седмица.  Simple Smile

# 1 576
  • Мнения: 154
Сега установих, че ми помни сесията от последното влизане и нямам проблем. Но ако пробвам от друг компютър или в режим инкогнито, ми изписва същата грешка и не ме допуска. Явно проблемът е при тях, може би наистина нещо работят. Че и аз се изприщих при неуспешното логване.

# 1 577
  • Резерват "Северозапад"
  • Мнения: 2 392
Uprising, много ясна и прегледна таблица, благодаря bouquet!
Единствено не разбрах прогнозните балове за второ класиране ли са newsm78?
А и явно е много по-трудно прогнозирането при утрояването на математиката, след като няма прогнози за тези училища Confused...

# 1 578
  • София
  • Мнения: 396
Моите препоръки при подреждане на желанията:

1. Отчитайте желанията на детето си! То ще учи в желаната паралелка, а не вие!  В смисъл, ако иска Френски, ок. Ако иска Испански и Не иска немски - ок. Говорете с него, представете му пълната картина, какво получава в един или друг случай, опитайте се да го убедите в друго, но ако не ще, не го мъчете! Ако е необходимо отидете до училищата, в които иска да учи - при нас това беше ценно! Първа немска дори имаше ден на отворените врати. Вижте и колко време ще отнема транспорта/ходенето на детето.

2. След това приоритизирайте гимназиите по бал, за да попадне в средата и нивото на което се е класирало, а не на много по-ниско ниво от неговото. Считайте, че на практика няма да има или ще има минимални промени в подредбата на паралелките по минимален бал спрямо 2017 (вижте таблицата, която публикувах).

3. Подреждайте желанията спрямо мин. бал за 2017 - т.е. няма смисъл да слагате паралелка с много по-нисък бал преди такава с по-висок. Има си причина едната да е с по-нисък бал и това се отнася до средата, в която учат децата.

4. Напишете повече желания, защото ако не ви достигнат, на 3-то класиране е голямо "тото" и си е чист хазарт.

5. Това, че детето ви не е учило или дори чувало никога, примерно немски, изобщо не значи, че няма да е доволно, няма да се справи и няма да влезе в примерно Лайстунг!

Винаги може да има изключения, но това са ми препоръките, на базата на опита ми от 2017 година.

Последна редакция: пт, 08 юни 2018, 11:24 от Uprising

# 1 579
  • София
  • Мнения: 396
Uprising, много ясна и прегледна таблица, благодаря bouquet!
Единствено не разбрах прогнозните балове за второ класиране ли са newsm78?
А и явно е много по-трудно прогнозирането при утрояването на математиката, след като няма прогнози за тези училища Confused...


Да, но предвид описаните от мен условности, които водят до отклонения, с приближение може да се каже, че покрива и първо класиране. И да, таблицата не е на база "простото сравняване с мин.балове от миналата година".

Последна редакция: пт, 08 юни 2018, 09:00 от Uprising

# 1 580
  • Варна
  • Мнения: 3 307
ПРОГНОЗИ за ВАРНА (само ЕГ и МГ)
Направих някои съвсем приблизителни прогнози за минималните балове за Варна. Те са на база честоти (т.е. кое подред е било последното класирано дете през 2017 г. и какъв бал има дете със същата позиция през 2018 г.).
Скрит текст:

Тези прогнози са съвсем приблизителни, макар че са по-реални от простото сравняване с мин.балове от миналата година (какъвто линк се пусна в темата за София). Моля, имайте предвид, че:
* При изчисляване на прогнозите съм взела позицията, на която се намира първото дете със съответния брой точки, т.е. мин.балове са с "резерв";
* Не се отчитат промените в желанията на децата тази година;
* Не се отчитат разликите в балообразуването при ЕГ и МГ. Тази година оценките по МАТ и БЕЛ са по-ниски в сегмента над 145т. сбор от миналата година, като тези по МАТ са по-ниски от тези по БЕЛ, така че най-вероятно баловете за МГ ще са още по-ниски;
* 1 ЕГ миналата година е обявила прием за всяка паралелка поотделно, затова през 2017г. имаме мин.балове за всеки профил. Тази година обаче приемът е общо по първи чужд език. За да има съпоставимост обединих всички паралелки по език от мин.г. Това, което се вижда за 1 ЕГ е най-ниският мин.бал за всички паралелки с първи език АЕ или НЕ;
* И пак за 1 ЕГ. През 2018 г. ще се приемат с 1 повече паралелки с НЕ, така че балът за 1 ЕГ с НЕ със  сигурност ще падне още. Паралелките с АЕ ще са с една по-малко, затова мин.бал там може даже да е по-висок.

Не съм включила останалите профилирани и професионални гимназии. Там се очаква леко повишение на мин.балове - с до 6т.

# 1 581
  • София
  • Мнения: 12 345
Някой пита за 22-ро.
Скрит текст:
Дъщеря ми е с приличен по мое мнение бал -430. Мечтата и е да учи испански. След като цяла година питахме и разпитвахме, направо агенти по разузнаването на обучението по испански станахме, та след това беше решено- Испанската или 22-ро -паралелката испански и английски. Само добри отзиви от реални хора с деца учещи в момента или завършили наскоро чувам.
Това не значи, че всичко ще е идеално, защото късметът в какъв клас е попадне и какви учители ще има не зависи от нас.
За Испанската твърде вероятно е да не и стигне балът. Идеалният вариант беше да влезе там в паралелка испански и английски .Това и беше мечтата. Е, не се получи.
Но предпочитам да учи испански и английски в 22-ро, а не испански и португалски в Испанската. Това си е лично мое и на баща и мнение, изградено също след разговори по темата с хора, минали по подобен път. Португалският за втори език не ни допада .
Балът и стига за Френската, Втора Английска, евентуално за някоя паралелка на Първа английска. Отказва ги категорично, иска да учи като първи език испански. Нейно право е.
 

Като човек с лични впечатления от Испанската и 22-ро категорично заявявам, че разликата между двете училища е огромна. В 22-ро ще научи не повече от 30-% от испанския, който ще научи в Испанската. За останалите предмети дори няма да коментирам.
Дисциплината в двете училища също е крайно различна.

Ако испанският е толкова важен, бих избрала 22-ро, само ако балът на детето не стигне за нито една от паралелките в Испанската.

ПП: Учителката по португалски е разкошен човек. Децата, които проявяват интерес към езика, покриват Б1 или Б2 в края на обучението.

# 1 582
  • Мнения: 13
Чета ви от известно време и благодаря за полезната информация и статистиките, които помагат да се ориентираме. Моят казус е следният: момиче с бал 412 не може да се класира за ФЕГ, ако беше момче с бал 380 (например)- влиза. За нас опции няма и ще учи някъде, където ще учат и деца с много по-нисък бал от 412, само защото не е момче. Не разбирам квотите. Това е дискриминация по пол. След като има момчета, които изкарват отлични оценки и се справят блестящо, значи всички могат, защо бутаме момчетата с бал 380 наравно с тези изкарали 450, а момичетата нямат този шанс?

# 1 583
  • София
  • Мнения: 396
Не е така! Може да влезе в Първа или Втора АЕГ, ФЕГ, НТБГ. Там минималният бал ще е близък.
Вижте таблицата ми с редове след 28 (Ред 45 също е ФЕГ) - те са реалистични!

Последна редакция: пт, 08 юни 2018, 10:35 от Uprising

# 1 584
  • София
  • Мнения: 531
Цитат
Чета ви от известно време и благодаря за полезната информация и статистиките, които помагат да се ориентираме. Моят казус е следният: момиче с бал 412 не може да се класира за ФЕГ, ако беше момче с бал 380 (например)- влиза. За нас опции няма и ще учи някъде, където ще учат и деца с много по-нисък бал от 412, само защото не е момче. Не разбирам квотите. Това е дискриминация по пол. След като има момчета, които изкарват отлични оценки и се справят блестящо, значи всички могат, защо бутаме момчетата с бал 380 наравно с тези изкарали 450, а момичетата нямат този шанс?

Предполагам, защото ще има девичиски училища ( в рамките на майтапа ). Аз имам син, с бал 397, и сме се насочили кам ФЕГ, тъй като няма шанс за 1АГ и 2АГ, предвид покачването на резултатие от статистиката тази година, спрямо 2017. И то ще го приемат благодарение на квотите. Момчетата в случая са в по-изгодна позиция. В неделя ще го пусна на изпит по метематика в ПЧМГ, и като излязат класиранията, ще преценя къде да го запиша.

# 1 585
  • С питане до Цариград, стига се, но с ... отзад!
  • Мнения: 6 462
Чета ви от известно време и благодаря за полезната информация и статистиките, които помагат да се ориентираме. Моят казус е следният: момиче с бал 412 не може да се класира за ФЕГ, ако беше момче с бал 380 (например)- влиза. За нас опции няма и ще учи някъде, където ще учат и деца с много по-нисък бал от 412, само защото не е момче. Не разбирам квотите. Това е дискриминация по пол. След като има момчета, които изкарват отлични оценки и се справят блестящо, значи всички могат, защо бутаме момчетата с бал 380 наравно с тези изкарали 450, а момичетата нямат този шанс?

Защото момчетата, като цяло, се развиват малко по-бавно и по-късно, затова. Ако погледнете статистиките ще видите колко повече са момичетата с по-добри резултати. Не е честно за някои момичета, но иначе биха били ощетени доста момчета, които ще дръпнат след 1-2г.  Реално ако изцяло се махнат квотите, във всички топ училища ще има по 2-3 момчета в клас.  Laughing

# 1 586
  • Мнения: 154
alex-love-mohito
Не съм съгласна с Вас. Не може да кажете, че това е дискриминация, само защото в случая към  конкретната гимназия, интересът е на девойки с по-висок бал, спрямо момчетата.  В крайна сметка децата и техните постижения, както и желания определят границите. Вашето дете има чудесен резултат, смятам има шансове да се класира. Успех!

# 1 587
  • Мнения: 13
Ако приемеш дете с бал 380, а не приемеш дете с бал 412, само защото не е от съответния пол, това какво е? Точно това е дискриминация. Не оценяваш постижението, а пола. Говоря за конкретната гимназия, защото тя ни е първо желание от година насам. Не се справихме блестящо, съгласна съм, че е можело повече, но не съм съгласна, че човек с бал 380 се е справил по-добре от нас, за да има правото да учи там. В живота и работата си аз не се съзтезавам само с жени, а наравно с всички.

# 1 588
  • Мнения: 543
Освен това за всички деца е по добре да има и от двата пола в класовете. Така по-лесно се учат да общуват и да разбират другия пол,  а това е важно умение.

# 1 589
  • София
  • Мнения: 10 211
Някой пита за 22-ро.
Скрит текст:
Дъщеря ми е с приличен по мое мнение бал -430. Мечтата и е да учи испански. След като цяла година питахме и разпитвахме, направо агенти по разузнаването на обучението по испански станахме, та след това беше решено- Испанската или 22-ро -паралелката испански и английски. Само добри отзиви от реални хора с деца учещи в момента или завършили наскоро чувам.
Това не значи, че всичко ще е идеално, защото късметът в какъв клас е попадне и какви учители ще има не зависи от нас.
За Испанската твърде вероятно е да не и стигне балът. Идеалният вариант беше да влезе там в паралелка испански и английски .Това и беше мечтата. Е, не се получи.
Но предпочитам да учи испански и английски в 22-ро, а не испански и португалски в Испанската. Това си е лично мое и на баща и мнение, изградено също след разговори по темата с хора, минали по подобен път. Португалският за втори език не ни допада .
Балът и стига за Френската, Втора Английска, евентуално за някоя паралелка на Първа английска. Отказва ги категорично, иска да учи като първи език испански. Нейно право е.
 

Като човек с лични впечатления от Испанската и 22-ро категорично заявявам, че разликата между двете училища е огромна. В 22-ро ще научи не повече от 30-% от испанския, който ще научи в Испанската. За останалите предмети дори няма да коментирам.
Дисциплината в двете училища също е крайно различна.

Ако испанският е толкова важен, бих избрала 22-ро, само ако балът на детето не стигне за нито една от паралелките в Испанската.

ПП: Учителката по португалски е разкошен човек. Децата, които проявяват интерес към езика, покриват Б1 или Б2 в края на обучението.
Да, с всичко съм съгласна и затова ще пише Испанската като първо желание. Но най-вероятно няма да стигне и понеже иска испански да учи, затова се спряхме на 22. А и испански и португалски не ми допада на мен.  Но няма да се меся, ако я приемат, което би било чудо с бал 430, ще е много щастлива тя, а значи и аз.
Иначе е абсолютно ясно, че са с различен капацитет училища.
Имате ли представа от друго училище с испански на добро ниво?

Общи условия

Активация на акаунт