Шести клас - 2018/19 - тема 1

  • 57 751
  • 740
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 7 692
Защо да не е окончателно? Какво (като изключим объркания начален час в статията) може да се промени?
Може би трябва да се уточни дискутирания въпрос от модул 1 по бел: теза или характеристика на герой.

# 586
  • Мнения: 852
лорита, дай линк за това, което пишеш.

# 587
  • Мнения: 1 735
Здравейте. Не мога да дам линк, защото го чух по радиото. Предложение на синдикат " Образование". Горещо се надявам подобни мчалоумни идеи дори да не бъдат обсъдени, но с тези МОНстери всичко е възможно.

# 588
  • София
  • Мнения: 2 640
Мисля, че успяха да си прокарат идеите. Вярно не на 100 %. Само не е ясно теза или характеристика ще бъде и дали ще се включат само българските автори от 6-ти клас? Истината е, че школите/уроците ще започват все по-рано, а не от 7-ми клас.

# 589
  • Мнения: 8 041
Момичета,влизам с въпрос и молба:някой да има този сборник сканиран или сниман?

Оказа се,че на целия клас е дадено това домашно,но поне 1/3 сега разбират за него...(след разговор между майки...)
Тъй като сме на село и не знам,кога ще успея да го взема-молбата ми е:ако може да ми пратите няколко стр.-да го "юрна"младежа.Благодаря!

# 590
# 591
  • Мнения: 24 467
Момичета,влизам с въпрос и молба:някой да има този сборник сканиран или сниман?

Оказа се,че на целия клас е дадено това домашно,но поне 1/3 сега разбират за него...(след разговор между майки...)
Тъй като сме на село и не знам,кога ще успея да го взема-молбата ми е:ако може да ми пратите няколко стр.-да го "юрна"младежа.Благодаря!
Мисля, че го имам.
Довечера мога да ти пратя сканирано.
Кои страници ти трябват? Само тези, които са записани на дъската от снимката ли?
...
А аз искам да попитам дали при някого тук миналата година са решавани задачи за намиране на обем на правоъгълен паралелепипед по зададени лица на трите му стени и ако да - как е обяснено в училище. Аз мога със система уравнения, но не мисля, че това би било добре, при положение, че не е вземано. Сложно става така. Искам просто решение да изнамеря някакво.

# 592
  • Мнения: 24 467

Пиша го в отделен пост, т.к.  няма общо с предходния. А салами не обичам.
"В пети клас всички амбициозни ученици живеят с една мечта – след седми клас да постъпят в елитно училище. За да постъпят в елитно училище, те трябва да изкарат на изпитите след седми клас по математика и български език добри оценки. По този начин те не се интересуват въобще от другите предмети. По-скоро има някакъв натиск към учителите, за да им пишат оценки. Моето предложение е в изпитите след седми клас да има целият цикъл от предмети, нещо от рода на изпитите PISA – да включва български език и литература, история, природни науки, така че те да не бъдат свързани с конкретния материал, а с начина, по който децата мислят"

Честно да ви кажа лично аз споделям горното, макар че съм съвсем наясно, че сигурно съм самотен мохикан в това отношение. Това лично мен обаче никога не ме е притеснявало. Често съм бивала на различна позиция от мнозинството, а то далеч не винаги е право, т.к. основната му характеристика е движение по допирателната или по най-слабото съпротивление, с най-малко труд и вложени усилия. А този метод на действие не води до най-добрите резултати.
Децата на болестно амбициозни родители и без друго са потърпевши от безконечните претенции за максимални резултати. Дали родителят ще им съкрати живота, като ги юрне по уроци от първи клас по всичко или по два предмета - това си е избор на родителя. На тях и сега никой не може да помогне. Това не следва да е водещ мотив при вземането на такъв тип решение.
НВО за кандидатстване е направено сега така, че децата наистина наблягат само на два предмета, а те нито са най-важните, нито са винаги нужни за всяко училище и профил в следващата образователна степен.
Според мен НВО след основно образование следва да има като обобщен изпит върху всички предмети. Принципно го пиша, защото нашенските некачествени изпълнения дори само по 2-3 предмета редовно опорочават тази иначе добра идея. При нас тестовете са масово тип препитване за факти, т.е. върху памет, а не върху мислене, което е огромен минус. В случай, че се направят читави такива /простете песимизма ми точно тук - нашите некадърници в МОН отдавна са доказали, че това у нас не може да стане, поради нагласените връзкари из администрациите, които не могат и не знаят, но пък вземат решения/, то аз бих ги подкрепила. Така ще имаме единна база за сравнение знанията на учениците от цялата страна. Защото всеки е наясно, че оценките за края на срок/година у нас не са измервател и обективен показател. Ясно е защо, да не се спирам да обяснявам излишно. Те нямат еднаква тежест дори сред учениците от един и същи клас - имаме си типични любимци, на които редовно се надписват оценки, както и деца, които се кастрят. Оценяването за завършена степен по предметите следва да е на база обективни общи за всички критерии с обективни проверяващи, които не познават изобщо децата.

За кандидатстване обаче следва всяко училище да си има свои изпити по предмети, свързани с профила на паралелките му. И оценката от специализирания изпит следва да е определяща като тежест. Това поголовно кандидатстване с НВО по БЕЛ и мат е направо вредно. Вместо детето да хвърля усилия да се готви по предметите, които иска да изучава на високо ниво, ще си губи времето /защото си е загуба на време да дълбаеш в нещо, което няма да ти е толкова нужно чак/с други просто защото така е по-лесно да се организират нещата. И защото две лобита са силни.

Иначе такава една промяна, ако тя бъде възприета и реализирана, следва да обхване учениците, които стартират етапа след основно образование при наличие на вече приети, влезли в сила и ясни такива промени.

# 593
  • Мнения: 7 692
Judy, обем от трите площи не са търсили в смг (поне аз не съм попадала на такава задача, а се старая да следя всичко). Но сравнително лесно се доказва следната закономерност: V.V=A1.A2.A3
През телефона не мога да напиша обемът на квадрат и индекси на трите площи.

# 594
  • Мнения: 24 467
Judy, обем от трите площи не са търсили в смг (поне аз не съм попадала на такава задача, а се старая да следя всичко). Но сравнително лесно се доказва следната закономерност: V.V=A1.A2.A3
През телефона не мога да напиша обемът на квадрат и индекси на трите площи.

Благодаря. Значи най-вероятно не е обяснявано и при нас. Защото и аз не помня, а се старая горе-долу да съм в крак, защото ако не съм, затъването е сигурно.

Т.е. обемът на квадрат е равен на произведението от площта на трите стени?
Тогава става лесно, само дето нямат такава формула, но пък не пречи да го научи.

# 595
  • Мнения: 5 160
Judy, обем от трите площи не са търсили в смг (поне аз не съм попадала на такава задача, а се старая да следя всичко). Но сравнително лесно се доказва следната закономерност: V.V=A1.A2.A3
През телефона не мога да напиша обемът на квадрат и индекси на трите площи.
Това щях да пиша и аз - да се умножат трите лица. Ще се види, че е квадрат на обема.
a.b.b.c.a.c

# 596
  • Мнения: 241
Съгласна съм Джуди, но това е утопия.
Както една майка каза: Реформата на МОН е разместване на материал и разместване на датите за изпитите.

# 597
  • Мнения: 8 041
Момичета,влизам с въпрос и молба:някой да има този сборник сканиран или сниман?


Мисля, че го имам.
Довечера мога да ти пратя сканирано.
Кои страници ти трябват? Само тези, които са записани на дъската от снимката ли?
...

Безкрайно ти благодаря! Да,само тези.Да може поне това да напише,че тази ваканция нещо не ни върви на учене...точно седна да чете задължителните книги и Киндъла се развали,от селската библиотека тръгнах да му ги взимам-излязли в отпуска...изобщо...Благодаря! 

# 598
  • Мнения: 24 467
Към 18.00 часа ще ти ги пратя.

# 599
  • София
  • Мнения: 3 940
Добра идея е това с домашното по математика за лятото.Може ли да ги пратиш и на мен или направо в пощата да ги качиш ако в удобно.

Общи условия

Активация на акаунт