Отговори
# 615
  • Мнения: 1 705
Имам проблем с тази задача  Embarassed

Зад. 11 Произведението на две едноцифрени числа   А   и Δ е 24. Ако А увеличим с 1, ще получим произведение 32. Кое е числото Δ?

# 616
  • Русе
  • Мнения: 11 918
Имам проблем с тази задача  Embarassed

Зад. 11 Произведението на две едноцифрени числа   А   и Δ е 24. Ако А увеличим с 1, ще получим произведение 32. Кое е числото Δ?
  3 * 8 = 24
  4 * 8 = 32

# 617
  • Мнения: 6 926
Имам проблем с тази задача  Embarassed

Зад. 11 Произведението на две едноцифрени числа   А   и Δ е 24. Ако А увеличим с 1, ще получим произведение 32. Кое е числото Δ?
A.D=24
(A+1).D=32
A.D+D=32
24+D=32
D=8

# 618
  • Мнения: 6 701
Имам проблем с тази задача  Embarassed

Зад. 11 Произведението на две едноцифрени числа   А   и Δ е 24. Ако А увеличим с 1, ще получим произведение 32. Кое е числото Δ?

Извинение но двете числа ще означава с х и у. И така х"у=24.
(х+1)*у=32
х*у + у = 32
24 + у = 32
у= 8

# 619
  • Мнения: 1 705
И аз получавам 8, но все пак да сверя, не изключвам да съм се объркала. Г-жата ми е изпратила ключ с отговори и там отговорът е 4, затова търся грешка в себе си, макар че както и да го смятам, не мога да го изкарам 4  Tired
Не че това състезание има особено значение, но защо детето да остане разочаровано, яд ме е много...

# 620
  • Мнения: 21 455
Имам проблем с тази задача  Embarassed

Зад. 11 Произведението на две едноцифрени числа   А   и Δ е 24. Ако А увеличим с 1, ще получим произведение 32. Кое е числото Δ?
Разликата между двете произведения идва от увеличението на единия множител с 1. Другият остава непроменен.
32-24=8
Редактирам се, тъй като те прочетох. Проверих в официалните отговори. Като верен е посочен 8.

# 621
  • Мнения: 132
Моля за помощ, задача от 8 клас
''По колко начина могат да се изберат един от символите ''C'' или ''CO'' и 4 цифри?''

# 622
  • София
  • Мнения: 18 043
Има ли отговор с тези И/ИЛИ?
С или СО може да се избере по два начина.
4 цифри от възможни  10 могат да се изберат по 10!/4!*6!=210 начина
=> 2. 210=420

# 623
  • Мнения: 263
Моля за помощ, задача от 8 клас
''По колко начина могат да се изберат един от символите ''C'' или ''CO'' и 4 цифри?''
Това условие поне на мен не ми е много ясно. Вижте само за комбинацията от цифрите:
I. Ако цифрите могат да се повтарят и редът има значение (примерно номера на автомобили), тогава вариантите са 10.10.10.10.
II. Ако цифрите НЕ могат да се повтарят и редът им има значение, тогава вариантите са 10.9.8.7
III. Ако цифрите не могат да се повтарят и редът им НЯМА значение (т.е. дали е 1234 или 4321 е все тая, важното е кои цифри участват), тогава комбинациите са (10.9.8.7):(1.2.3.4).
IV. Ако цифрите могат да се повтарят и редът им няма значение, тогава комбинациите са 13!/(4!.9!)
Отделно в комбинация с буквите, ако допуснем, че те са или само отпред, или само отзад и никога не се "размесват" с цифрите, вариантите се удвояват. Ако могат да са и отпред, и отзад, но без да се размесват, ще се учетворят. По-нататък ако буквите могат да се "размесват" с цифрите... ако С и О от СО могат да стоят разделени едно от друго...

# 624
  • София
  • Мнения: 18 043
Така е, условието е едно никакво, затова и попиатах за отговор. Аз го разбрах поне като изтегляне на С или СО и едновременно с това на 4 цифри (от възможни 10)

# 625
  • Мнения: 132
Няма отговор задачата , и за мен условието е неясно. Ще използваме начина на Русалка, пък ще видим. Благодаря много! Simple Smile

# 626
  • Мнения: 4 130
една задача от НОМ 5 клас
Учениците от V клас в едно училище за първи учебен срок получили 45 отлични
оценки по български език, 40 отлични оценки по математика и 50 отлични оценки по история и
цивилизации. Известно е, че 12 ученици имат отличен по математика и български език, 20
ученици – по математика и история и цивилизация и 15 ученици – по български език и по
история и цивилизации и 5 ученици имат отличен и по трите учебни предмета. Колко ученици
имат отлична оценка само по един от тези предмети?

Синът ми я решава с кръгове на Ойлер.
А как се решава с НОК?

# 627
  • Сф
  • Мнения: 10 664
Р на правоъгълник е 82 см.Широчината му е с 5 см по- малка от дължината.Намери дължините на страните.Като решение ми е дадено 82=2.(а+а+5).
Моля някой да ми разбие решението като за малоумник.Много ще съм благодарна.

# 628
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 062
по малката страна е а, по-дългата а+5
периметъра е 2а + 2(а+5) = 85
Simple Smile

# 629
  • София
  • Мнения: 18 043
Формулата  за обиколка на правоъгълник може да се представи по два начина:
А)2 пъти *едната страна + 2* другата срана или 2.a + 2.b. Това е формулата, ползвана по-горе от st. Dobri. За да нямаме две неизвестни, едната страна е представена според условието като а+5. И тогава формулата добива вида 2.а+2.(а+5)=82. Но по-малък ученик едва ли може да разкрие скобите или пък да изнесе общ множител 2, та да стигне до другия вид на формулата, предложен в примерното решение. Затова ми се вижда по-лесно в по-малките класове да се ползва формулата в директния й вид:
Б)Р=2.(а+b)
82=2.(a+a+5)
82=2.(2a+5)
2.a+5=82:2
2.a+5=41
2.a=41-5
2.a=36
a=36:2
a=18cm
b=18+5=23 cm.

Общи условия

Активация на акаунт