СЕДМИ клас – 11 – Късмет на Първо класиране! (02.07.2018–08.07.2018)

  • 160 991
  • 2 767
  •   1
Отговори
# 2 100
  • Пловдив
  • Мнения: 10 446
aninca, не е редно да се взима оценката от дипломата, защото разликата в изискванията за получаване на оценки в различните училища е от земята до небето.
Защо се взимат само оценки от НВО по БЕЛ и МАТ ли? С такива изпити се е влизало в ЕГ и МГ, откакто ги има тези училища. Практиката показва, че това е работещ вариант.
Може ли и без уроци? Може, при определени условия. Добри и заинтересовани учители, чиято цел е да подготвят добре децата, съвестни деца и родители в класа /това е вече химера/, постоянен контрол вкъщи /не всеки има време и възможности/. Това ходене по школи и уроци е характерно за големите градове, където има много деца, а за да влезеш в най-желаните училища, се иска висок резултат. В по-малките населени места, където няма особено голям избор на училища, такъв проблем няма.
За погрешната подредба и затова, че масово родителите не знаят как да действат, вина носят и учителите, и директорите на съответните училища. Не знам на колко родители е обяснено всичко, както трябва. Сигурно са единици. Самите учители не са наясно с процедурата по кандидатстване. Никъде няма и един консултант, който да помага, да обяснява. Поне аз не съм чула да има. Говоря за общинско училище. Ама тя и шефката на РУО-София не я знае процедурата...

# 2 101
  • София
  • Мнения: 19 913
Май трябва да си останем в 81во!
Между другото, как става това?
Писали сме го предпоследно желание.
Т.е. е под желанието, на което сме класирани сега.
На второ  класиране поне не можете.. единственият вариант е да изчакате второ, да запишете детето, където е прието, и да чакате свободните места за 3 класиране. Ако в тях присъства 81-во, теглите си документите, подавате ново заявление, подреждате в него желанията в искания ред и слагате сред тях и 81-во.

# 2 102
  • София
  • Мнения: 10 211
Точно пък в тая тема няма посредствени и елитни, поне моето впечатление е такова.

# 2 103
  • София
  • Мнения: 7 670
Айдеее, почна се! Head Band
Дайте да обсъждаме по-плодоносни теми от тези за " посредствените" и "непосредствените" деца, моля ви!
Има доста майки, списващи тук от години... Е, джанъм, как пък ни една от тях не сътвори толкова обяснителен пост!

Браво, Nice!
Поздравления за вас и вашето дете! Имате нашите искрени признания!

# 2 104
  • Мнения: 5 409
Ще попитам , нищо че и аз имам някаква прогноза....Съседско дете с бал 20 точки под желаната паралелка , но в същата гимназия, в която е сега класирано,    на второ класиране дали могат да се прескочат, надскочат, преодолеят тези 20 точки разлика в баловете м-у настоящата и желаната паралелка?
Конкретно, то е в ЕГ голям град , прието с първи ФЕ, а детето иска с първи АЕ в същата гимназия и 20 точки е разликата.
Отговорите ви ще ги покажа на родителите.

# 2 105
  • Мнения: 24 467
aninca, не е редно да се взима оценката от дипломата, защото разликата в изискванията за получаване на оценки в различните училища е от земята до небето.
Защо се взимат само оценки от НВО по БЕЛ и МАТ ли? С такива изпити се е влизало в ЕГ и МГ, откакто ги има тези училища. Практиката показва, че това е работещ вариант.
Може ли и без уроци? Може, при определени условия. Добри и заинтересовани учители, чиято цел е да подготвят добре децата, съвестни деца и родители в класа /това е вече химера/, постоянен контрол вкъщи /не всеки има време и възможности/. Това ходене по школи и уроци е характерно за големите градове, където има много деца, а за да влезеш в най-желаните училища, се иска висок резултат. В по-малките населени места, където няма особено голям избор на училища, такъв проблем няма.
За погрешната подредба и затова, че масово родителите не знаят как да действат, вина носят и учителите, и директорите на съответните училища. Не знам на колко родители е обяснено всичко, както трябва. Сигурно са единици. Самите учители не са наясно с процедурата по кандидатстване. Никъде няма и един консултант, който да помага, да обяснява. Поне аз не съм чула да има. Говоря за общинско училище. Ама тя и шефката на РУО-София не я знае процедурата...
Peace
Не само че има разлика огромна между различните училища и дипломата от едно няма нищо общо с дипломата от друго, но има разлика между самите класове, на които по един и същ предмет могат да преподават различни учители с коренно различни изисквания. Може да има разлика и в един и същи клас - всички сме виждали любимците на учителите и подаряването на оценки на единици деца и кастренето на други.
За мен оценките от дипломата не отразяват нито знания, нито умения. Не са критерий за това. Като ще се вземат такива, ако толкова е нужно /а в момента е преценено, че е нужно/, то сега си е добре - да се вземат само тези, които имат нещо с профила, в който се кандидатства. Че какво значение има колко е получило едно дете по химия или по технологии, например, като кандидатства хуманитарен или езиков профил?

# 2 106
  • Пловдив
  • Мнения: 10 446
Ще попитам , нищо че и сама си давам някаква прогноза....Съседско дете с бал 20 точки под желаната паралелка , но в същата гимназия, в която е сега класирано,, на второ класиране дали могат да се прескочат,надскочат,преодолеят тези 20 точки разлика в баловете м-у настоящата и желаната паралелка?

Това няма как да се предвиди.
Ако не подаде заявление за второ класиране няма и да има шанс да ги преодолее.

# 2 107
  • София
  • Мнения: 11 011
Май трябва да си останем в 81во!
Между другото, как става това?
Писали сме го предпоследно желание.
Т.е. е под желанието, на което сме класирани сега.

Предполагам на трето класиране.

Аз също съм на мнение, че ако резултатите на детето не са високи, кварталното училище е най-добрия вариант. Явно съм от подценяващите, защото преди матурите, като обсъждахме какво училище вметнах, непременно да пишем и кварталното, реакцията беше огромни ужасени очи  Joy Joy Joy

За протокола училището ни по моя преценка си е супер, 55то, Шилер до 7ми клас. Информационни технологии след това.

# 2 108
  • София
  • Мнения: 1 071
Захванахте тема, която няма верен тон и отговор. Повечето родители нямат реална преценка за способностите на децата си. Дали поради липса на време, дали поради тип възпитание, дали поради липса на интерес. Но за сметка на това имат амбиции, които проектират върху децата си. И става манджа с грозде, дори и при реализацията на такива амбиции. Списващите тук не са извадка. Хората са казали "Не съди за другите по себе си". Масата не е 50-тина родители. Напротив.

# 2 109
  • София
  • Мнения: 440

Цитат
За погрешната подредба и затова, че масово родителите не знаят как да действат, вина носят и учителите, и директорите на съответните училища. Не знам на колко родители е обяснено всичко, както трябва. Сигурно са единици. Самите учители не са наясно с процедурата по кандидатстване. Никъде няма и един консултант, който да помага, да обяснява. Поне аз не съм чула да има. Говоря за общинско училище. Ама тя и шефката на РУО-София не я знае процедурата...
  Учителите са си съвсем наясно. Просто такава е политиката на кварталните училища да си направят паралелките. Ние си имаме глави на раменете да прочетем, да си преценим възможностите и насочим децата си. Да оценките не са еднакви и с еднаква тежест, но няма как всички да учат в СМГ. А и не трябва!!!

Последна редакция: чт, 05 юли 2018, 10:15 от doroty02

# 2 110
  • Стара Загора
  • Мнения: 4 174
Начинът по който се превеждат НВО тестовете към момента е много опорочен. Именно заради това балът не е определящ за нивото на знания на ученика и не може на негова база да се дават крайни заключения.
Двата теста са с разлика два дни и втори опит НЯМА.
Преди две години дъщерята на моя приятелка беше оперирана по спешност два дни преди първия тест. Наложи се да я закарат до училището с банките и системите, защото цяла година се беше подготвяла да влезе в елитна гимназия. Представете си какво му е било на това дете и колко е било конкурентноспособно в този момент.
Има и доста други фактори, които несъмнено влияят.
Значи, когато кандидатстваш за университет имаш четири дати, в които можеш да се явиш на изпит, а след седми клас - само веднъж. Защо?


# 2 111
  • София
  • Мнения: 7 670
Всеки има право да търси най-доброто за детето си! От квартално училище до друго квартално училище има разлики от тук до Луната и обратно, ще ме прощавате.
Русалката писа, че не винаги, резултаите от НВО отразяват действителното ниво на детето. Вие познавате ли всички деца, за които говорите? Предполагам, не! Или знаете нивото на всички квартални училуща, че ги приравнявате? И с какво тази дискусия в момента, помага на всички, които се чудят на къде да хванат сега?
Съжалявам, но такива високопарни изказвания са ми в повече. Темата е за взаимна помощ, а не да се сочим с пръст!

# 2 112
  • Мнения: 6 263
Минала съм по пътя ви два пъти. В две поредни години. И се надявам опитът ми да е полезен  за всички които все още се колебаят къде и какво да запишат.   Ако едно дете не е мотивирано да учи на дадено място, няма как да очаквате чудеса в следващите 5 години. А да е мотивирано, означава САМО да избрало мястото и типа на училището, езика или професията.  И не, не вървят сентенции от типа - ама какво ти разбира един седмокласник. Разбира, и то прекрасно, още повече, ако сте се постарали да му дадете нужната и подробна информация за училищата, за това какво се изучават там, и какво потенциално би могло да очаква от обучението си. За средата, която е характерна за всяко училище, за  локацията и нейните предимства и недостастъци. И като то има всичката тази информация, която би могла да се обяснява през дългия седми клас че и до сега, детето само ще направи своя информиран избор.  И нека ако само е избрало пътя си, после да ми кажете - ама не му хареса. Ще му хареса и още как. Видяла съм какво се получи при моите деца, както и при съучениците им. Всички, чиито родители ги бяха ориентирали към високобалова паралелка защото са имали шанса да изкарат космически бал на матурите, без да се съобразят с желанието на детето, или ако то самО е оставило избора на мама и тате , се измъчиха 5 години да учат нежелан език. И така и не го научиха.  Тези, които имаха амбиции за езика и училището, но по една или друга причина не успяха да изкарат нужния бал на матурите, малко по малко се закачиха за отварящите се свободни места след карая на всеки срок и си влязоха в желаното място и среда . При моите дилема не е имало - от 6 клас се говори за този език. Много подробно им обяснявахме и на двамата трудностите пред които биха се изправили започвайки нещо от което си нямат и елементарна представа. Те обаче не се поколебаха. И мотивацията не ги напусна през  следващите години къртовски труд - на кого да се оплачат, пред кого да измрънкат, като това си беше техния избор.  Единия завърши с два езикови сертификата, на другия това предстои тази година. И колко е горд сега големия, и колко е доволен - следвал е пътя който сам си е начертал.  Ми не, не е отличник, и никога не е бил.  Но е бил себе си през тези години. Никой не е искал от него чудеса. Намери попрището си ( поне засега), знае, че каквото и да реши ще бъде подкрепен, намери си подходящо училище и наесен заминава.. да  продължава да си сбъдва мечтите.
Вярвам, че и вашите дечица ще намерят най-доброто за себе си.

# 2 113
  • София
  • Мнения: 11 011
Ще попитам , нищо че и аз имам някаква прогноза....Съседско дете с бал 20 точки под желаната паралелка , но в същата гимназия, в която е сега класирано,    на второ класиране дали могат да се прескочат, надскочат, преодолеят тези 20 точки разлика в баловете м-у настоящата и желаната паралелка?
Конкретно, то е в ЕГ голям град , прието с първи ФЕ, а детето иска с първи АЕ в същата гимназия и 20 точки е разликата.
Отговорите ви ще ги покажа на родителите.

Ние да нямаме кристална топка  ooooh!

# 2 114
  • София
  • Мнения: 19 913
Не залитайте по опасно наклонената плоскост с wow баловете...Да,  единствен критерий са за прием, но далеч не са единствен показател за можене. И определено не го казвам от позицията на човек, на когото гроздето му киселее и не е видял уау балове...

Общи условия

Активация на акаунт