Въпроси всякакви за автомобилите и задволанните устройства

  • 94 511
  • 2 907
  •   1
Отговори
# 570
  • София
  • Мнения: 6 308
Тва трябва да е смешно ли?
Пита момичето, кво лошо има?

# 571
  • Мнения: X
Пълни си главата с глупости.

# 572
  • София
  • Мнения: 4 548
Я да понапълните и моята с "глупости". Познат ми каза, че мога да си закарам колата да я продухат с водород за почистване на чарколяците - дюзи и всякви други подобни. Неговата е дизел и тия процедури дават ефект. Да, ама моята е бензин. Дали ще има полза от такава процедура?

# 573
  • Мнения: 4 408
Страхотни сте! Давате прекрасни и разбираеми отговори и обяснения! Heart


П.П.още се смея на "подозирам, че са понита". На пасата с годините и газта бяха окуцели..

# 574
  • Мнения: X
Въртящия момент е нещото, което дърпа колата, вярно е, че конските сили продават една кола, а въртящия момент печели състезания. Дано да не се объркаш. При еднаква кубатура дизеловите двигатели имат по-голям въртящ момент
Само ще добавя нещо.
Математически погледнато, конските сили на двигателя е въртящия момент умножен по оборотите в минута. Затова една 90 кончета кола на 1200 оборота може да изглежда като 55 кончета. За камионите и баирите ако си държите 75 те коня в обороти няма проблем с изпреварването.
Основната разлика между дизел бензин е способността на дизела да генерира по голям въртящ момент при еднакви обороти, докато бензина може да бъде много високооборотен

Имаше и въпрос за автоматик на Пампорово. Няма по неприятно нещо от затънал в снега автоматик и по неприятно от автоматик на хлъзгаво. Grinning

# 575
  • Мнения: 9 662
Аз бях с автоматика Grinning чудя се дали да тръгвам изобщо с него. Предполагам не ги чистят пътищата там? Като гледах на мапса - някакви пътечки, някакви преспи, страх ме хвана Grinning

# 576
  • Мнения: 3 732
Щях да пиша вчера какви ги свърших...

Бях писала, че искам да си сменя сервиза. Също и че началото на миналия месец на ГТП откриха, че педала на спирачката не държи задна дясна гума. При рязко набиване на спирачки на мокро и хлъзгаво има опасност колата да се завърти около нея.


Тогава отидох да я погледнат в новия сервиз. Казаха ми  че проблема е цилиндър. Лятото като я взех сменях накладки, а малко след това цилиндър на задна лява защото тропаше.
Взеха ми 45 лв.

За мен гума е онова черното дето се върти и се намира трудно. В нея има едно сиво, което се казва лята джанта 14ка и е 15 - 20 лв за изправяне като ми сменят гумите. На завой макар и рядко се случва да не преценя траекторията и да забърша тротоара. Някои легнали полицаи също ми пречат, дупки, камъни.

Оказа се, че под джантата има два железни кръга един в друг. При слагането на цилиндъра майстора ги разглоби, сложи го, сглоби ги и накара другия да натиска педала. Половин час се мъчи да го разглоби защото нещо не е направил както трябва.
Като удряше с чука сякаш мен ме биеше. Болеше ме!
Звуча като луда ...

Докато колата беше във въздуха и другия натискаше педала нещо прокапа по задните гуми. Питах какво е. Спирачна течност било и било нормално да капе. Така ли е?
Казах му, че никога не съм доливала защото има. Той каза, че това е нормално. Тече ли значи имам голям проблем.
Доляха ми малко.

Говорихме за течността дето доливам - антифриз, масло и за чистачки.
Антифриз не се гледало там където го сипвам а в тръбичката до него.
Лятото също трябвало да има. Колко месеци я карах без да го знам това. Добре, че е имало.

Накрая го направи. Отказа да вземе пари преди да я пробвам. Карах по Царица Йоана със 60 - 70 км.
Вече като ги натисна рязко спирачките колана ме удря.

Колата загря, но отказа да превключи на газ. Въобще не светват точките и пищи, че няма газ. Предния ден сипвах до горе.
Хем знам, че газта няма как да избяга, хем знам, че тая кола е кутия, пълна с тайни - оправиш едно, друго се пр**бе.

Връщам се аз, обяснявам какво - що. Другия ми вика ние пипахме отзад, няма как да изтече газта.
Дойде майстора и Вдигай капака. Другия я форсира, майстора нещо бърка под капака. Каза, че превключва на газ безшумно, но е нормално.
Превключи де, само се изложих. Платих аз, другия ме привика, че нещо съм се изцапала. Мислех, че е нещо по лицето. Отивам аз и ... леле майко ...

Малка вметка - много преди да имам кола, зимното ми яке е мръсно бяло. Като си правя упражненията Изчисти снега, Чисти стъкла, Погледни течностите и т. н. все си ходя с мръсни ръкави.
Вчера обаче якето изглеждаше така:


Майстора каза или Меглио, или бензин. Като знам, че не мога да си сипвам бензин на колата, как да сипя в шише?
Съжалиха ме и ми сипаха за левче в едно шише. Дадоха ми и чист парцал да не цапам седалката. Тя беше малко омърляна. Обясниха ми с някоя стара тениска напоена с бензин да търкам изцапаното. По тъмно с фенерчето на телефона търках седалката като луда. Изчистих я.
Сега вътре смърди на бензин, не се трае.
Аз както обичам да се шегувам съм млада, красива и умна. Вярно е само и - то. Сутринта със заспалия си мозък си влязох вътре със запалена цигара.

Якето го полях с бензин и го пуснах да се пере. За да не бяга пералнята от само едно яке сложих кърпи и чорапи. Сега на простора още миришат на бензин. Как се маха тая миризма?


Сега се замислям, че докато чакахме новия цилиндър, а тя беше във въздуха, с майстора гледахме предните гуми. Дали оттам се нацапах?
Трябва да сменям дисковете на предните гуми, били напукани. Не е спешно. Те били 60 - 80 лв комплекта, но може и друго да излезе.


В понеделник съм на жичкаджия, препоръчан от колежка на майка ми. Сменила била три коли, все при него ходела. Не бил скъпчия.
Звъннах му, обясних си проблемите - копчето на фаровете гори, те светят, но не осветяват и радиото като мина дупка изключва.
Прегледа е безплатен, а какъв и колко ще струва проблема не е ясно.
Имате ли мнение за въпросния Митко? Сервиза бил като караш по България, завиваш на Околовръстното посока Люлин и след 100 метра при Мартел и автомивката е сервиза.
Тъпото е че не ми е познат района, а и идвам от Люлин. Ако карам през Околовръстното как да разбера коя е отбивката за бул. България и къде да обърна?
Ще мина по Гешов, после надясно по България. Преди колата съм стигала до Била и мола там. Още много ли има до Околовръстното?


П.П.
Какво значи мирис на феродо? Какво е това?
Майстора ми обясняваше нещо за накладките. Той като обяснява половината му думи не разбирам.


# 577
  • Мнения: 1 184
Плава , ако продължаваш така рязко да набиваш спирачки....някой ще ти се забие отзад. По плавно спирай.

# 578
  • Мнения: X
Хахаха. Позволи ми да ти събера опита в книга. Ще те пиша като съавтор. Даже и заглавие измислих.

Значи двата кръга се казват барабан. Човекът е ма'ал с чука за да изкара/вкара  барабана, защото старите накладки са направили канали в него и трудно се разглобяват и сглобяват с новите, неизносени накладки.

Докато единият майстор помпи, а другия човърка е нормално да излезе спирачна течност. Обезвъздушават ги.
При други случаи не трябва да излиза спирачна течност.

Мириса на феродо (да не ти се случва) не можеш да го объркаш, стига да знаеш как мирише.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Якето си го изцапала, като си се опряла в казана с който сменят масло, докато сте гледали по твоята кола.

И като чисти с бензин порази ли якето, чорапите и тапицерията?
Ако не си, си късметлийка. Дрехите от изкуствен материал са петролен продукт, както маслото и бензина. Бензина е разтворител и за това чисти маслото, но стопява и изкуствения текстил.

За да не правя реклама на лично ще ти пратя правилния препарат.

# 579
  • Мнения: 3 732
Нищо не разбирам, а имам желание да се науча. Няма от кой.


Обичам да говоря и да обяснявам разбираемо и смешно. Не мога да лъжа и да увъртам.
Подхвърлили са ми да си водя блог, но нямам нерви.
Фб нямам.

Затова се обяснявам така.
Знам, че за стар шофьор е смешно. Обаче темата се чете без да пишат и от такива тъпи п**ки като мен. Може да съм от полза на тях с тъпите си въпроси, но да не искат да се излагат като мен.

Дидоян, сподели името на книгата. Не съм обидчива.




Значи това било обезвъздушаване. В стария сервиз ми искаха 30 лв за него.
И пак не разбрах ...
Обезвъздушаване го разбирам да излезе въздух от някъде.
Колата във въздуха, натиснат педала на спирачката и тече спирачна течност.
Тя откъде тече и защо? Защо не тече като колата е на земята и натискам педала? Те като са разглобили гумата - затова ли тече?
Ама ако може на женски език да обясняваш, моля те ...

Имах един бивш колега, луд фен на японските коли. Беше видял колко разбирам - няколко, но и беше схванал, че разбирам със разбираеми сравнения.
Моя двигател е 4 цилиндров. Това означава, че в него има 4 двойки цилиндри и бутала. Това било като мъж и жена да се ... - едното влизало в другото и двете се триели. За целта трябвало да има достатъчно масло.
Имало коли като новите Мерцедеси с 6 цилиндров двигател. Имало и 3 цилиндрови двигатели, но тия коли били слаби и немощни.
Така запомних, че е важно да сипвам масло.


Феродо не знам какво е, камо ли как мирише. Не мога да си представя какво е.
На мен двигател и акумулатор са ми еднакви в главата - онова дето движи колата. Излъгах - акумулатор е малка бяла кутия под капака. Дадох 103 лв в една зимна сутрин като отказа да запали.

Всичко се изчисти от бензина - и якето, и седалката. Остана само миризмата.


И още малко смях с акъла ми ...
Толкова време ме беше страх да го задам,  за да не ми се смеят.
Как ръчната държи пък колата върви?
Мислех, че тя е като блокиращ бутон - вдигам я и колата не мърдам.
Случва се да я забравя, нищо, че на таблото свети огромна удивителна. Тя вие, движи се сякаш ураган я блъска. Но мърда напред макар и бавно ...
Престраших се и питах майстора. Той ми каза да чета някакъв закон за техническата нещо си ...
Ръчната не блокира колата, а я забавя ...


П.П.
Гледам да си пробвам спирачките на пусти улици или да няма никой зад мен.
Обаче много ми се иска на практика, но не в реална ситуация (тоест без опасност за околните) да разбера що е то спирачен път.
Засега ме шибва колана, чантата на седалката до мен понякога пада, а шишетата отзад се търкалят- няколко с вода и по едно за антифриз и течнаст за спирачки.

Последна редакция: нд, 10 фев 2019, 13:24 от Plava luda lutka

# 580
  • Мнения: 1 184
От колата освен течност за чистачките когато ги използваш разбира се , друго не трябва да тече....камо ли спирачна течност.

Това с книгата е идея , макар че едва ли ти е смешно....но има бизнес идея.

# 581
  • Мнения: 2 998
След последния ти пост, Shocked ти предлагам да кандидатстваш по тази обява: https://www.bg-mamma.com/?topic=1092142 Без да пропускаш коя си във форума. И не, не се шегувам. Simple Smile

# 582
  • Мнения: 3 044
Plavа, и аз нищо не разбирам, но те чета с интерес - и въпросите и отговорите! Hug полезно е със сигурност

# 583
  • Мнения: X
Ееее, много на вътре приемаш нещата. Никой не ти се смее.
Книгата ще се казва "Автомобилните терзания на една жена" и ще е бест селър с начина ти на изразяване.

Как става обезвъздушаването.
Единият помпи спирачката докато се втвърди и задържа педала натиснат. Другият развива пробката(такава имат и четирите колела) и през нея излизат мехурчета въздух и спирачна течност, след което я затяга. И така, докато потече само течност.

Феродото се слага там, където трябва да има сцепление при два различни търкащи се елемента. На накладките са спираш и на съединителя да потеглиш. Миризмата е странна и усетиш ли я при шофиране или си прегряла спирачките (при продължителни натискане на спирачките, при спускане става това, или при шофиране с вдигната ръчна.), или прегрял съединител. ( при продължително боксуване на полусъединител става това)

Ръчната е механична, демек с жило и блокира задните колела. А колата ти е с предно предаване. Предните колела се въртят, а задните са блокирани, но колата върви. Тя и ако е със задно пак ще върви защото двигателят надделява на спирачките.

Но чак тия неща не ти трябват, все едно да знам бойлера как точно и с какъв реотан топли водата. Важното е да я топли без да гърми.

# 584
  • Мнения: X
А, да!
И долу ръцете от книгата! Wink

Общи условия

Активация на акаунт