Въпроси всякакви за автомобилите и задволанните устройства

  • 94 378
  • 2 907
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 896
Течноста ли е замръзнала или се е натрупал лед отпред?

# 421
  • Мнения: 9 655
Не знам точно. Аз мислех, че разтопен сняг ми влиза в пръскалките и замръзва вътре, но не мога да съм сигурна.

# 422
  • ВАРНА
  • Мнения: 3 995
Дали минавам и 200 км месечно.

От стария й собственик я взех с 5W40, но в сервиза го смениха с 10W40, не помня защо.

5W40 е пълна синтетика - масло за сравнително нови двигатели - около 9-10 годишни  на 150 000 - 200 000 километра - реални!

10W40 е за дърти щайги над 17-18 г. и над 400 000 км. и е масло за лятно-есенен-пролетен период предимно.

Колко и да е зле двигателя, ако има пари,  за зимния период  1 декември до 30 март е хубаво да е с 5W40!  


# 423
  • Мнения: 1 970
Дали няма да й дойде тънко и да гори още повече тогава.. Ясно е, че с този разход е пред основен ремонт, вероятно пуши сиво-бяло отзад и мирише на масло, за какво да се набутва и за литър масло месечно....
Интересно, малко Сузуки с издухан двигател не ми се случвало да срещна, бая корави са, откъде ли са го довлекли тоя екземпляр...

# 424
  • Мнения: X
5W40 е пълна синтетика - масло за сравнително нови двигатели - около 9-10 годишни  на 150 000 - 200 000 километра - реални!

10W40 е за дърти щайги над 17-18 г. и над 400 000 км. и е масло за лятно-есенен-пролетен период предимно.
Добре, че са разбирачите по форумите иначе не знам какво щяхме да правим Grinning Отивам още днес да източа 5W-40-то от 25 годишната си кола и да налея 10w-40 ... даже направо 15W-50 се замислям дали да не сложа, че дъртата щайга не си знае километрите Grinning

# 425
  • Мнения: 3 683
По-гъстото масло, двигателя го гори по-малко, но пък се износва по-бързо. Най-добре е да се използва масло с препоръчания от производителя вискозитет.

# 426
  • ВАРНА
  • Мнения: 3 995
Добре че са отворените дечурлига по форумите.
Сперматозоидчо - повече не ме цитирай и не се обръщай към мен!!!!!!!!!!!!
---------------------------------------------------------------------------------------


С пълна синтетика двигателят на минусови темп.  работи много  равномерно - точно и правилно!   Стартира меко - не се мъчи двигателят!  


10W40 през зимата е масло за Южна Италия - Испания!




Последна редакция: чт, 10 яну 2019, 12:50 от Печикамъков

# 427
  • ВАРНА
  • Мнения: 3 995
По-гъстото масло, двигателя го гори по-малко, но пък се износва по-бързо. Най-добре е да се използва масло с препоръчания от производителя вискозитет.

Точно така! 

Това че го гори по-малко гъстото масло не е повод за успокоение на собственика на мпс-то! 
Още повече пък зимата става трагедия  - като тази сурова която имаме тази година.

# 428
  • Мнения: 896
Ето какво каза мъжкото съсловие по въпроса:
На автомобила са му необходими 2-3 минути да разбие маслото в студа. На автомобил над 150 хил км. си се слага 10W40. Има значение и от марката масло. Някои боклуци могат да си изгубят вискозитета за 4-5 хил. километра и след това да почне да изгаря, а някои може и 20 хил. км. да не трепне. При много къси разстояния  зимата ( 2-3 км.) може да се образува конденз и това вече е лошо.

# 429
  • ВАРНА
  • Мнения: 3 995
Ето какво каза мъжкото съсловие по въпроса:
На автомобила са му необходими 2-3 минути да разбие маслото в студа. На автомобил над 150 хил км. си се слага 10W40.

Масло 10W40 се пълни целогодишно само в Южна Италия и Испания.  

Зимата за България   - не става!  

Много е важна и марката и да е оригинално и какво предписва производителя.  

Например за БМВ бензин   Кастрол 5W40  LL4  -    

за турбо - дизел комън рейл под 200 000  км.  Castrol Edge  5W30

и.т.н.

# 430
  • Велико Търново
  • Мнения: 7 704
Стига сте писали общи препоръки. Преди няколко поста се даде най-точната, за всеки мотор има определен вискозитет който производителя препоръчва! Ако искате автомобилите ви служат, просто се се грижете правилно и адекватно за тях.
Има достатъчно информация в интернет и форумите, спецификации и технически данни също можете да получите и от повечето магазини за авточасти.  Колкото и да не разбираме от автомобили, с минимална обща култура, търсене на информация и питане все става ясно кое какво е и дали е за даден автомобил.

# 431
  • Мнения: X
10W40 през зимата е масло за Южна Италия - Испания!
Нали знаете какво означава 10W? Защото по тази испанска логика трябва да използвате 0W40 което в България е изключителна рядкост като предлагане

# 432
  • Мнения: 8 939
Аз не знам какво означава. Ще кажеш ли?

# 433
  • Мнения: 3 732
И аз не знам какво значат числата на маслото.

Понякога се дразня като заспорят стари шофьори и само те си се разбират, а аз мигам на парцали и се чудя К`о речИ?

Горе - долу сме 50:50 новобранци срещу разбирачи.


По - нагоре имаше съвет леда и снега от  чистачките да се маха с ръка. Явно съм много, ама много тъпа - не се бях сетила. Замитах с метлата снега от стъклото, то е с включено топло, изчаквах малко и ги пусках. Те дерат и вият, драскат.
Прочетох тука, че ръчичка трябва да пипне. Сега чистачките чистят една идея по - добре.

Идеята ми беше, че това, което един човек знае, друг не знае. Желателно е първия да обясни на другия. Да, има потребители, които се дразнят на обяснения за елементарни неща. Не ги разбирам. Сега знаят и гледат от високо. Не са ли били и те някога новаци се чудя?




# 434
  • Мнения: X
Както вече казах най-правилно е да се проверят изискванията на съответния автомобилен производител към маслото за конкретния двигател. Маслото има много характеристики, вискозитетният клас по SAE е само една от тях. Има и API - експлотационно ниво. Има ACEA - оценка на екологичността. Така наречените полусинтетични и синтетични масла всъщност са малко в сферата на народното творчество. На практика едно от най-важните неща е базата, от която е произведено маслото - 5 групи са, като най-масовите масла на пазара са на база група 3 (хидрокрек) с добавки за повишаване на качествата. Една идея по-добре са тези от група 4 (PAO), а група 5 са естерните масла, но те са за много натоварени и капризни двигатели и като цяло са екзотика за нашия пазар (май на Субару двигателите трябва да се карат с такива). Та както виждате нещата са доста по-сложни от 5W-40 или 10W-40, и тъй като няма нужда всички да знаем цялата информация - просто отваряме и четем какво е написал производителя на автомобила ни. И най-важното - понеже живеем в България НИКОГА, НИКОГА не се доверявайте на 100% на сервизите. Не само, че понякога лъжат, а просто в масовия случай наистина са некомпетентни.

Общи условия

Активация на акаунт