Въпроси всякакви за автомобилите и задволанните устройства

  • 94 416
  • 2 907
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 9 656
Мисля, че Натали пита, ма ти кажи и твойто. Simple Smile

Хаха ми и аз се зачудих, защото мойто далеч не е ламя, направо няма смисъл да го споменавам Grinning

Moonriver, писали сме г/д по едно и също време, и като съм публикувала, не съм видяла, че над мен вече има нов отговор. Но да де, и ти кажи какво имаш. Аз не търся ламя Grinning


Натали - Пежо 207 гори 10/100 ?? Стига бе, аз очаквах за тези колички.. 5.5 ? Примерно.. 6.5 нека да е.. Може би от автоматика. Ама се убеждавам, че малките двигатели харчат колкото големи. Само единия данък къде им е по-евтин май..

Аз съм със Сузуки Суифт, но сърцето ми принадлежи на Мерцедес Grinning

# 661
  • Мнения: X
Може ли, моля, да сравните тези конкретни 3 обяви. Кое ви звучи по-добрият вариант?  (А3 също много харесвам, рядко обаче са с 4 врати)

1. https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11550135613450187

2. https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11550066325016483

3. https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11550567627872214
Конкретно този Голф с тия тунинг стопове и aftermarket радио - бягаш далеч от него. Киа-та си лъха на типичната далечно-източна евтиния. Аудито става на картинка. Можеш да забележиш, че двигателите на Гоуфа и А3-ката са еднакви, май имаха проблем с дюзите, но ги сменяха гаранционно, така че силно вероятно е да е решен проблема. Никога не гледай VIP Обяви - там са най-големите курници.

# 662
  • Мнения: 4 406
Moonriver, и какви са ти впечатленията за суифтчето? Харесваш ли си го? Аз им се наглеждах, защото ми напомнят на мини купър малко в дизайн. Но все слаби - 1.3..

Streetz,  тези модификации трябва да говорят, че който го е карал, му е взел душата вече, правилно ли съм те разбрала? Тоза за дюзи съм го чела някъде, затова се и чудя дали дизел или бензин да е..
Много благодаря за този съвет с ВИП обявите. ЩЕ го имам предвид.

# 663
  • Мнения: 1 184
Взимай А3 - ката , мощна е ,ще върви но ще харчи г/д колкото по малките двигатели дето ем харчат ем не вървят , има голям багажник , има парктроник ..другите нямат. Данъка няма да е космически. Около 200 лв ориентировъчно + - , то звиси и в кой град де.

# 664
  • Мнения: X
Streetz,  тези модификации трябва да говорят, че който го е карал, му е взел душата вече, правилно ли съм те разбрала?
Означава, че собственикът е долен селтак, или ако е нов внос - бил е собственост на етнически неустановен мургав индивид. Изобщо видиш ли диоди, светещи топки на скоростен лост ala Илиенци стайл, фолио на прозорците, което очевидно е поставяно в домашни условия, рейсърски лепенки, висящи дискове/кубчета/плюшени играчки от огледалото и разбира се лъскавите стелки по пода - бягаш без да се обръщаш Simple Smile

# 665
  • Мнения: 3 683
От тая цена свалят 500 лв без пазарлък , с пазарлък....мое я докараш до 7000.

Но още едни 1000 лв си приготви след покупката номера , гражданска , масла , филтри , гуми.

И последно ако се качите 4 приятелки с багаж за уикенда...примерно...ще се съберете ли?
Ще се съберат без проблем. Сивика не е малка кола.

# 666
  • Мнения: 3 683
От тия трите бих взел Аудито , най много екстри има.
Явно нищо не разбираш от автомобили. Аудито е най-чупливата кола от трите, а ремонтите и частите за него изобщо не са евтини. Моето мнение е, че Ауди са коли за хора с пари и малко акъл.

# 667
  • Мнения: 1 970
Лучия, сега се загледах, че и трите коли са предложения на Боми Ауто.
В кварталчето ни, (недалеч от лифта за копитото) има двама тенекиджии. И двамата работят с Боми, всяка седмица камиончето им кара кола, размазана от катастрофа, която често не мога да позная каква е. И след време си я взимат за автокъщата, нагласена.
Не са само те. Масово се купуват ударени, наводнени, катастрофирали коли отвън и после се дават на магьосниците у нас, правят се, нагласят се на 150.000 км и се продават. Лошо няма, въпросът е струва ли си.
Доскоро карах Ц класа, продадох я на 150.000, но реални, бяхме я купили на 42.000 преди 10 години. Имам идея как изглежда тази кола на тези километри, при това карана в БГ - като нова. И виждам , при това на снимки, как изглежда същата, обявена на 200.000 от джамбазина, не двойно, тройно й е намален пробега...
С две думи - ако можеш не бързай, забрави за джамбазите. Търси кола от човек, макар карана у нас, но при възможност първи-втори собственик, кола с история, купувана тук и поддържана тук. Ако е около 10 годишна (бюджета ти е такъв), поне 3 от тях ще са били в гаранционния сервиз, следващите 3 вероятно няма да се е наложило нещо сериозно, а после вече и да е сменян ангренаж или накладки другаде, не е проблем.
В БГ нормално колите правят по 10-15К годишно, не по 20-40 като в Германия. Макар че, с поддръжката в Германия и пътищата им и на 300.000 е като нова, а техният преглед не е като у нас - дай едни пари и ето ти лепенка, там си вкарваш колата и сменят каквото преценят, че е за смяна... И не е всяка година, има защо...
Така че, що се касае до отношение години-пробег - има по-голяма вероятност да намериш запазена кола ( на години, но на малко километри) у нас, отколкото в Европа. Трябва да се търси просто. Аз търсих повече от година и успях да намеря СУВ (Фрилендер от последните преди да ги свалят от производство) на 5 години на под 30К км в България, бях намерил едно ГЛК 2010 на 22К в Мюнхен, но докато се организирам да го взема, човека го продаде, не съобразих да го капарирам...
Моя близка миналата година продаде за 9 бона Тойота Айго , на 13к километра, 8 годишна, купувана от магазина...
Такива покупки, според мен си струват, иначе ако търсиш 150 коня с екстри, и т.н. за да влезеш в бюджета или взимаш от джамбазите котка в чувал, нагласена и се кръстиш да уцелиш. или отвън (от чужбина директно - виж на сайна аутоскаут24.ком - кола с голям пробег, но поддържана навън и карана по добри пътища. У нас има и майстори (намират се, не са всички от онези - да не им паднеш в ръчичките) има и части - масово се внасят и разглобяват коли и цените са смешни... Но си е разправия и късмет.
С две думи - не се хвърляй на първото , огледай се, поразпитай и тогава скачай. За една кола за 5-7 бона от първия джамбазин, най-малкият ти дерт е ще е покупка и регистрация. Проблемите , вЕрвай ми, тепърва ще ти предстоят.   

# 668
  • Мнения: 3 732
Муун Ривър, защо я избра? Коя година е? Колко са ти конете?
Имаш ли мнение за Миркат?
Ако си от София, къде я водиш на сервиз?

# 669
  • Мнения: 10
Здравейте, дайте инфо как се прехвърля автомобил. Навсякъде чета неясно колко актуална информация.
Ще купувам автомобил на старо с регистрация в същия град.
Къде се ходи, какво се носи и най-важното - трябва ли автомобила да е с мен?
Забавих се със записването на опреснителния курс и сега не смея да карам Sad

# 670
  • Мнения: 1 970
Нали ще го купуваш, как ще е с теб?
Отивате с продавача при нотариус, прави се договор, подписвате се, нотариуса го заверява, дава ви по един екземпляр и кой откуде. Ти с кола, другия с пари.
Продавача трябва да носи документите на колата, двата талона, гражданска, преглед, данък и удостоверение за застрахователна стойност ИЛИ пълно каско, за д се види на колко е оценена.
Това е базата за процента, който нотариуса смята за вноска в бюджета - така наречените такси по прехвърлянето. Вече с продавача се разбирате кой ги плаща или делите....

Лутката, конете са 150. Момента обаче е 420Нм, (Тд4 е мотора разработка на ПСА, дизел),  а на мен това ми трябва, особено зимата. И отличната проходимост, двойното и 25 см клиренс. Че съм в гората.
На сервиз я водих за смяна на масло, друго засега няма за какво, тя е на 37.000 км...и маслото се сменя през 12.000.
За Миркат имам някакво мнение и го казах по-рано, но никога не съм имал Сузуки, за да съм категоричен. Косвено - брат ми чувам как ги благославя, щерка му има един суифт, добре че рядко се налага да ходи... .
Мога да споделя впечатления за оторизираните на Фолксваген, Пежо, Хюндай. Мерцедес, Ровер, Опел (и трите) , но Сузуки никога не съм имал.

П.С. Извинявай, мислих, че мен питаш и ти отговорих... Не ми се трие сега..
 

Последна редакция: ср, 20 фев 2019, 14:42 от StefanB

# 671
  • Мнения: 5 059
Здравейте, дайте инфо как се прехвърля автомобил. Навсякъде чета неясно колко актуална информация.
Ще купувам автомобил на старо с регистрация в същия град.
Къде се ходи, какво се носи и най-важното - трябва ли автомобила да е с мен?
Забавих се със записването на опреснителния курс и сега не смея да карам Sad

Важно е да има актуална оценка на колата.И аз лично те съветвам да я пишете на възможно по-ниска.Защото нотариуса взима процент от нея.А е едно да платиш 3% от 5000 и 3% от 500 Simple Smile
Иначе за другото са ти отговорили Simple Smile

# 672
  • Мнения: 9 656
Ами Суифта за това, за което съм го взела, според мен е супер. Аз държах на малка кола, автоматик, защото карам почти само градско и се муша по тесни места. Маневрен е, харчи 6/100 градско, сега въпросът е кога ще се счупи Simple Smile Единственото дразнещо е това, което споделих в горния ми пост, но се свиква общо взето. Също ми се искаше да е малко по-мощен и да е с малко по-високо ниво на оборудване. С 4 човека без багаж се мъчи малко, но аз карам 90 процента от времето сама. На външен вид не ми харесва много честно казано, но това ми е последна грижа. Четохме, че са доста здрави, затова го взех. Вътре си е cheap plastic ако се загледаш прекалено, ама от всичко, в което се качих, Суифта изглеждаше най-малко нелепо (сравнено със същия клас - Ярис, Корса, някакъв Хюндай, Киа Пикантно).. но тук като гледам в темата няма особен интерес към супер минита Simple Smile

Редактирам се, за да отговоря на Plava Luda Lutka - 90 коня е, 2017-та. Водя я в сервиза на Дженеръс Ауто, на бул. България, но само за щети по Каско, засега нямам сериозни ремонти.

Последна редакция: ср, 20 фев 2019, 13:57 от moonriver

# 673
  • Мнения: 1 970

Важно е да има актуална оценка на колата.И аз лично те съветвам да я пишете на възможно по-ниска.Защото нотариуса взима процент от нея.А е едно да платиш 3% от 5000 и 3% от 500 Simple Smile
Иначе за другото са ти отговорили Simple Smile

За едно и също говорим - удостоверението за застрахователна стойност е именно актуалната оценка. Или трябва да има такъв документ, или може, ако има полица за пълно каско, може тя да се ползва , тъй като при нея също се споменава застрахователния ценник (швакето) от където са взети данни за определяне на стойността на колата към датата на сключване на полицата.
3-те % са държавната такса, за която споменава Вервам, тя се събира от нотариуса и се внася от него в бюджета. Отделно той взима и такса за заверката и за договора, ако го е правил той.
И като изповядате сделката имаш срок (мисля 2 месеца) да я пререгистрираш в КАТ. Става само с документите и договора, ако е в същия град. Изпуснеш ли го, вече се прекратва регистрацията служебно, ако те спрат на пътя куките ти свалят номерата, викаш си репатрак  да ти прибере колата и да я закара в КАТ и плащаш в КАТ за нови номера, като задължително се минава през канала с колата. Не го забравяй.

# 674
  • Мнения: 10
Благодаря! Полезна информация. До колкото разбирам, няма нужда колата да е с нас (не с мен Wink) при нотариуса.
А с данъка как стои въпроса? Ако той го е платил и КАТ изпращат информация на общината, нямам ангажименти или? И какво се случва, ако сегашният собственик не е платил данък?

Общи условия

Активация на акаунт