КГБ = Клуб на Готините Баби - 190.

  • 58 330
  • 761
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 5 490
 2. Естественото число А разделяме на естественото число Б и получаваме ОСТАТЪК В. С числата Б и В постъпваме по същия начин, както с числата Б и В. Повтаряме процедурата, докато е възможно. Да се приложи описаният процес за А=1386 и Б=735. Да се провери, че последният ненулев остатък е делител на А и на Б.
 КАГ и аз не видях първоначално,но виж:" Да се провери,че послендият НЕНУЛЕВ остатък е делител на А и Б!Това е 21.Нулевият остатък е 0.
 Делта,числото В трябва да  е остатъка,а не частното.

Яжке, дай решението, моля те. Май аз съм в грешка, недогледах остатъка.

1386:735=1.8857...
какъв е остатъка?

Последна редакция: нд, 30 сеп 2018, 00:38 от DeltaAzimut

# 706
  • Мнения: 5 344
За първата задача , ако е така, то може да са и числата 1957,  3857, 5738, 7657, 9576. При всички сборът от двете съседни се дели на 19.
А в условието пише "Намерете четирицифрено число", а не четирицифрени числа.

Делта,  
1386: 735 = 1,  остатък 651
735 : 651 : = 1,  остатък 84
651 : 84 = 7,  остатък 63
84 : 63 = 1, остатък 21
21 е последният ненулев остатък.
1386 : 21 =66
735 : 21 = 35
Следователно ненулевият остатък 21 е делител на 1386 и 735.

# 707
  • София
  • Мнения: 1 739
   Трябва да смяташ като в малките класове:1386:735=1/остатък651/
                                                                     735:651=1/остатък84/
                                                                     651: 84=7/остатък 63/
                                                                       84 :63=1/остатък 21/
                                                                       63 :21=3/остатък0/
  1386:21=66
    753:21=35
 

         КАГ,не видях,че ти си отговорила.

# 708
  • Мнения: 5 490
  Трябва да смяташ като в малките класове:1386:735=1/остатък651/
                                                                     735:651=1/остатък84/
                                                                     651: 84=7/остатък 63/
                                                                       84 :63=1/остатък 21/
                                                                       63 :21=3/остатък0/
  1386:21=66
    753:21=35

Аз сега преизчислих. И ми излиза отговор 3.
Ето как:
1386:735=1.88 остатък 9
735:9=81.66 остатък 7
9:7=1.28 остатък 3
7:3=2.33 остатък 3
3:3=1 следователно, отговорът е 3
Проверка за вярност:
1386:3=462
735:3=245
462:245=1.88 също както 1386:735=1.88

# 709
  • Мнения: 5 344
Делта, децата в 5 клас още не са учили обикновени и десетични дроби. Затова делим така:
1 386 : 735 = 1, остатък 651
735 : 651 = 1. остатък 84
и т. н.

# 710
  • София
  • Мнения: 1 739
    Аз мисля,че тези задачи са подготвителни,преди дробите.

# 711
  • Мнения: 5 344
Скоро не съм виждала учебниците за 5 клас, но предполагам, че е така.

# 712
  • Мнения: 5 490
Делта, децата в 5 клас още не са учили обикновени и десетични дроби. Затова делим така:
1 386 : 735 = 1, остатък 651
735 : 651 = 1. остатък 84
и т. н.

Ясно. Практически това деление е изваждане. Но защо го правят? Така мисля, че ги затрудняват...При нас не преподаваха така, а направо си учехме дроби.

# 713
  • Мнения: 5 344
По сегашните програми дробите започват в 5 клас.
По наше време също не се учеха в началните класове. Май пак ги почнахме в 5 или 6 клас. Не си спомням  точно.

# 714
  • София
  • Мнения: 8 356
Мили Боже!
Я каква активност посред нощ. Абе вие няма ли за какво друго да си говорите? Обикновено, когато темата поеме в кофти посока ( напр. събрали сме се колеги и като се започнат едни разговори коя какво и за какво го пие, им казвам - Я хайде да си говорим за мъже hahaha Joy Ама сега няма да се цепя от колектива и ще си говорим за задачи. Впрочем за задачи си говорите вие, аз съм пас Simple Smile
ГЪБКЕ и на мен не ми беше силна страна "патенатиката", както казваха децата. До някъде се справях сама. Когато започнахме да учим разните му ъгли, се оплетох като пате в кълчища. Решавам да питам баща ми. Започва той да ми обяснява кой ъгъл е прав, кой е тъп и кой е остър. Веднаж, два пъти, три пъти, навярно съм гледала доста стреснато и неразбиращо. По едно време явно му се е изчерпило търпението. Взе линията, плясна с нея по масата и каза, че повече не може да се разправя с мен. Каза още, че някои деца са по-тъпи и от най-тъпия ъгъл и с това нашето занимание приключи. Останах да размишлявам дали пък това не се отнася за мен newsm78 Както и да е, никога не ми стана любима тази наука. Вижте, да разказвам, да рисувам, да пея, това го мога, но "уморението" както казва Пипи Дългото чорапче не е за мен.
Утре трябва да ставам към 7.30, че деди ще ходи при внучетата, та да им направя бухти топчета и той да им ги занесе.
Остават ми за спане точно 6 часа и 15 мин. Е, до толкова мога да смятам Wink
Лека нощ. След толкова решения на задачи, тези, които не обичат математиката, дано не сънуват кошмари. Mr. Green Joy
Още 6 нови отговора!!! Ще падна възнак! А, не! Както сте го подкарали ще осъмнем над задачите на петокласниците.
Я спешно да се организираме във вечерни курсове по математика. Няма да се излагаме я! Плетки ще плетем, яхнии ще готвим. Никакви такива. Математика и нищо друго!!!

# 715
  • София
  • Мнения: 1 739
   Целта е да разберат условието,да разсъждават,да могат да мислят.Това е много важно,за да задълбаят напред в материала .Като започнат да доказват теореми,ако не могат да следват логиката,нищо няма да могат.В Германия учат само математическите действия,условните задачи ги прескачат.Но пък за сметка на това по хиляди начини им обясняват четирите действия-като на малоумни.Внучката ми нямаше интерес.Като я засилих с условни задачи,започна да мисли  и да чувства удовлетворение като реши сама задача. Като се върнах в БГ ,започна да ми се обажда по вайбър да решаваме задачи.За да има влечение и интерес към математиката едно дете трябва да чувства удовлетворение от решаването на задачите.Това е голям стимул.Знам го от собствен опит.
   Моля за извинение! Досадно се получи,да.
   Така съм аз с литературата.И с поезията.Ако някога ми е поетично/да не вярваш/сама мога да си намеря стихотворение.Но,до сега не ми се е налагало да си търся. hahaha
    Лека нощ! За всички-целувки! Само за Фло-цаливки!

Последна редакция: нд, 30 сеп 2018, 01:27 от Яжка

# 716
  • София
  • Мнения: 2 672
Яжка, права си за логиката, но, когато децата имат още 9 предмета и всички са важни, трябва да има малко милост към тях. Наистина не може поне без малко обясно ние да ги хвърлиш в дълбокото. И повтарям, че това са задачи от сборника,  не от учебника, сиреч доста по-трудни. Но, както и да е. Благодаря на всички, включили се в решаването на задачите.  Стана ми ясно още като говорих с Яжка.  Днес ще ги обяснявам на детето. 


Ха, добро ви утро с усмивка. Може и без кафе, сега отивам да правя закуска.

# 717
  • в малка спретната къщурка
  • Мнения: 1 152
Добро утро!
С появяването си и бях на път да се откажа. От  мразещите математиката съм, но ми е ясно, колко е важна. На мен ми служи да се справя със заплатата, а при всички други изчисления ползвам помощ от гаджето.
Хич не е досадно, че вижте каква раздумка се е получила, а такива като мен нещо са научили.
Хей, как сте? Днес е дъждовно и съм в почивка.Чудя се от къде да я захвана и докато се чудя, дано не ми мине денят в чудене.
Ивлин- Честит рожден ден! -макар и на патеричка.
Лек, приятен и усмихнат ден!

# 718
  • Мнения: 7 375
                       Добро утро,момичета!
                       След като ви прочетох разбрах ЗАЩО вчера денят ми бе провален - ами никъде не приложих ТАНГЕС И КОТАНГЕС! Седя и си мисля - дали днес ще успея??? Математиката винаги ми е била лесна и забавна,но.....сега в някои случаи се прекалява.
                      Яжка,има доста по-интересни и забавни логически математически задачи .Тези явно ги е съчинявал някакъв сухар.За сведение - дори в ДГ се използват задачи за развитие на логиката на децата.При това Маринка е права - има още много предмети и натоварването на децата ги уморява ,отегчава и това води до вреди в здравето им.Всеки учител си мисли,че от неговия предмет по-важно няма и хич не им пука какво е интересно на децата,а се говори за индивидуален подход и индивидуалност на детето.
                      Лек ден!Да си изпия кафето без математика. Smiling Imp

# 719
  • София
  • Мнения: 8 356
Добро утро, красавици! Hug
ЯЖКЕ, я не разваляй магията от снощните дебати. Как да е било досадно? Супер беше! От кога не се е вихрил такъв разговор?
На мен като не са ми сложили чип за математика - ей ме на - математически слабо грамотна Joy
Признавам, че математиката е важна, но какво да се прави, като не на всички им е ясна. В нашата къща гаджето и щерката имат желязна логика и за тях решаването на задачи е забавление. И със сигурност изпитват удоволствие, когато получат отговорите. Ние със сина не сме настроени на вълнА математика. Знаем, че в устата има 32 зъба и като извадим два, ще стане какво? Хайде отговорете ми smile3533
Отивам в КПП-то, да довършвам обяда - супа топчета и пълнени чушки. Току вижте супата ми загоряла Joy
Бухтичките заминаха при чаветата. Черпя ви и вас. smile3534


Желая ви чудесен есенен ден. От утре нов месец, нов късмет!
ДИДИА, изпревари ме с едни гърди hahaha bombs Сладко да ти е кафето

Общи условия

Активация на акаунт