СЕДМОКЛАСНИК ставам и успех си пожелавам

  • 55 800
  • 749
  •   1
Отговори
# 600
  • София
  • Мнения: 16 334
Проблемът не е в това, че започват да изучават езика от нула, а в нивото, което МОН смята, че трябва да достигнат след 5 години в ЕГ Persevere

Точно това е проблемът. Въпреки че стартовото ниво на английския като втори език е известен проблем за набор 2003 и 2004, тъй като до тази година, в Испанската и в НЕГ, изучаването му започваше от ниво В1. И това се знаеше, че е така и съответно, изборът на паралелка с втори английски е правен на база тази предварителна информация. Едва в началото на учебната година се разбра, че вече ще започват изучаването му от 0, при което се оказа, че тези набори са правили неинформиран избор. Но определено по-големият проблем е, че МОН залага нива, до които трябва да се достигне в края на 10-ти клас и съответно ниво, от което трябва да се започне в 11-ти клас. А тези нива са ниски.

# 601
  • Мнения: 13 412
      Аз се чудя дали в залагането на по-ниското ниво не стои проблемът с трудното намиране на учители.Особено учители по предмети на съответния език.Не зная възможно ли е само и единствено с изучаване на език, но без предмети на този език да се достигне С .
От друга страна няма как една гимназия да се е обявила за ЕГ и да не осигурява минимум три предмета, изучавани на съответния първи език.
     

# 602
  • Мнения: X
За мен проблемът е по-скоро в това, че в наредбите не се прави разлика между езиковите гимназии ( тези, които отговарят на условията на наредбата за институциите, част от които е предоставянето на обучение на основния чужд език в IХ и в Х клас по минимум три учебни предмета извън учебния предмет чужд език  ) и училищата ( вкл. гимназиите)  с друг профил. Заложените нива са в съответствие с вида обучение по чуждия език.

По подобен начин стоят и нещата с профилираната подготовка.

Скрит текст:
ПРОФИЛИРАНА ПОДГОТОВКА ПРИ НЕИНТЕНЗИВНО И НЕРАЗШИРЕНООБУЧЕНИЕ ПО ЧУЖД ЕЗИК
(Ниво А1 по ОЕЕР в края на първи гимназиален етап)
Този тип профилирано обучение по чужд език във втори гимназиален етап на средната степен на образование надгражда езиковите знания и речевите умения, усвоени на ниво А1 в първия гимназиален етап, като във взаимодействие с общообразователната подготовка спомага за тяхното усъвършенстване и за овладяване на общи и комуникативни езикови компетентности на ниво В1.1 по Общата европейска езикова рамка в края на
етапа.
ПРОФИЛИРАНА ПОДГОТОВКА ПРИ НЕИНТЕНЗИВНО И НЕРАЗШИРЕНО ОБУЧЕНИЕ ПО ЧУЖД ЕЗИК
(Ниво А2 по ОЕЕР в края на първи гимназиален етап)
Този тип профилирано обучение по чужд език във втори гимназиален етап на средната степен на образование надгражда езиковите знания и речевите умения, усвоени на ниво А2 в първия гимназиален етап, като във взаимодействие с общообразователната подготовка спомага за тяхното усъвършенстване и за овладяване на общи и комуникативни езикови компетентности на ниво В1 по Общата европейска езикова рамка в края на етапа.
ПРОФИЛИРАНА ПОДГОТОВКА ПРИ ИНТЕНЗИВНО И РАЗШИРЕНО ОБУЧЕНИЕ ПО ЧУЖД ЕЗИК
(Ниво В1 по ОЕЕР в края на първи гимназиален етап)
Този тип профилирано обучение по чужд език във втори гимназиален етап на средната степен на образование надгражда езиковите знания и речевите умения, усвоени на ниво В1 в първия гимназиален етап, като във взаимодействие с общообразователната подготовка спомага за тяхното усъвършенстване и за овладяване на общи и комуникативни езикови компетентности на ниво В2 по Общата европейска езикова рамка в края на етапа.

# 603
  • София
  • Мнения: 7 684
Аз пък не виждам каква е връзката между нивото и изучаването на химия или биология на съответния език.
Има своите предимства, но в един друг частен случай, съвсем няма общо с В2 или С1 на езика...

# 604
  • София
  • Мнения: 2 814
     Аз се чудя дали в залагането на по-ниското ниво не стои проблемът с трудното намиране на учители.Особено учители по предмети на съответния език.Не зная възможно ли е само и единствено с изучаване на език, но без предмети на този език да се достигне С .
От друга страна няма как една гимназия да се е обявила за ЕГ и да не осигурява минимум три предмета, изучавани на съответния първи език.
      
Светкавица, предполагам, че е възможна причина липсата на кадри за сваляне на нивото. А за минимума от три предмета, изучавани на съответния език, не съм видяла до момента нормативен документ, който задължава т.н. езикови гимназии за такъв стандард. Ще се радвам, да съм го пропуснала, но моето впечатление е, че всяка ЕГ се оправя според възможностите си и наличните кадри, т.е. съвсем възможно е отклоняване от този стандарт.
Sanaka, вашия набор е напълно в правото си да недоволства, защото децата са информирани постфактум за взетите решения.
Спунк , според мен нивото на втория език при всички случаи е много ниско, дори и да не се започва от "А" и "Б".
Аз пък никак не съм щастлива от факта, че в 12 клас всички ученици, независимо от гимназията, го спрягат айляк!  Crossing Arms

# 605
  • Мнения: X
Документът е НАРЕДБА № 9 от 19.08.2016 г. за институциите в системата на предучилищното и училищното образование, но засяга наименованието на гимназията.
Чл. 4 (6) Наименование „езикова гимназия" с посочване на основния чужд език може да има училище, за което са изпълнени следните условия:
1. предоставя обучение по рамков учебен план с интензивно изучаване на чужд език;
2. предоставя обучение на основния чужд език в IХ и в Х клас по минимум три учебни предмета извън учебния предмет чужд език;
3. повече от половината от паралелките във втори гимназиален етап са в профил „Чуждоезиков".

# 606
  • София
  • Мнения: 6 308
...Спунк , според мен нивото на втория език при всички случаи е много ниско, дори и да не се започва от "А" и "Б".
Аз пък никак не съм щастлива от факта, че в 12 клас всички ученици, независимо от гимназията, го спрягат айляк!  Crossing Arms
О, напълно съм съгласна с теб. Аз коментирах само това дали трябва да се започва изучаването на езика от "А" и "Б".

# 607
  • София
  • Мнения: 2 814
Документът е НАРЕДБА № 9 от 19.08.2016 г. за институциите в системата на предучилищното и училищното образование, но засяга наименованието на гимназията.
Чл. 4 (6) Наименование „езикова гимназия" с посочване на основния чужд език може да има училище, за което са изпълнени следните условия:
1. предоставя обучение по рамков учебен план с интензивно изучаване на чужд език;
2. предоставя обучение на основния чужд език в IХ и в Х клас по минимум три учебни предмета извън учебния предмет чужд език;
3. повече от половината от паралелките във втори гимназиален етап са в профил „Чуждоезиков".

Дидева, благодрая  bouquet
Изглежда тази наредба е в по-ново време, защото по "мое" време изобщо езиковите по цялата страна нямаха такива регулации.
Все пак признавам, че МОН са решили да регулират нещата.  Peace

# 608
  • София
  • Мнения: 7 059
Някакъв бъркоч е с тези езици и липса, според мен, на единна, цялостна програма. Напоследък чувам за трето училище, което решава от 2-ри - 3-ти клас да въвежда втори чужд език. Всъщност това са училища, в които обикновено английски или немски се учат интензивно от първи клас (маскирани под различна форма), а вторият език е някакъв друг, който си върви по класическата програма на МОН.
В 5-ти клас отново (за който не е успял), се включва официално втори чужд език. И накрая в гимназията (ако си в езикова), пак два чужди езика от А-Б до никъде. И какво? Очакваме, че българският ученик ще излезе от училище с 4 чужди езика, перфектно научени, без мама и тате да са давали пари за курсове? Последното го твърдеше директорката на едно от училищата, които почват с втори чужд във втори клас. За мен обаче си е чисто губене на време и отбиване на номера.
Ясно е, че който не е учили езика, не може да стартира ако другите почват от Б1-Б2, но нали не се заблуждаваме, че ако в един клас всички са напред, а 2-3-ма почват от нула, преподаването и обучението в часа ще са адекватни. И повече да са, 50:50 да са - пак едните ще се разсейват, ще им е скучно (няма да влизат в часовете), другите ще се налага да догонват и подсъзнателно да ги сравняват с първите. Накрая и училите, неминуемо ще се отпуснат и ще изостанат ако не си плащат допълнителните школи. А тези, които гонят западен университет няма как да не гонят по-високо ниво.

# 609
  • София
  • Мнения: 6 308
По мнение на преподавателката на сина ми в подгответо, всички учили-неучили езика се изравняват до началото на втория срок или най-късно до края на осми клас. Дори много често се случва начинаещите да изпреварят онези, които са изпуснали момента, в който уроците са надхвърлили нивото на компетенцията им.
А пък ако детето е чак толкова напред, чудя се родителите му защо не са избрали друг език, а са го пратили да тъпче на едно място.
Това последното са си мои разсъждения, де. Кой както иска да си постъпва.

# 610
  • Мнения: 13 412
По мнение на преподавателката на сина ми в подгответо, всички учили-неучили езика се изравняват до началото на втория срок или най-късно до края на осми клас. Дори много често се случва начинаещите да изпреварят онези, които са изпуснали момента, в който уроците са надхвърлили нивото на компетенцията им.

Това последното са си мои разсъждения, де. Кой както иска да си постъпва.

И аз така съм чувала, че поне до края на годината се изравняват.
Не зная по школи какво се учи,но това, което учи синът ми в училище по АЕ от първи до седми клас, спокойно може да се научи за месеци от дете на 14 години/ за по-малко дете не смея да правя прогнози/

От друга страна какво значение има нивото като изписване. Дете, което е напред не може да бъде спряно  ако желае то или родителите му да изучава език допълнително.



# 611
  • София
  • Мнения: 1 498
Първия пробен изпит в Милениум е на 24.11.2018. от 8.30 Математика от 11.15  БЕЛ. За външни деца струва 15 лв. на предмет и можело да се записват в съботите до 17.11. в учителската стая на 104 СУ от 8.30 до 13.30.  Имайте предвид, че на 03.11.2018 през ваканцията няма курсове и тогава не може да се запишете.

# 612
  • София
  • Мнения: 922
Да ви се похваля - от неделя моят син няма никакъв достъп до игри. На който и да е адрес да отиде в интернет, го препраща към "Уча се". Много е нещастен, а аз съм многого щастлива Ill. В момента няма дори и намек да играе...
Да е жив и здрав баща му и хакерските му знания!!! Innocent

# 613
  • София
  • Мнения: 16 334
JoyJoyJoy
Това е велико!

# 614
  • Варна
  • Мнения: 1 123
Мдаа, малко е жестоко, но нали е за добро Wink. У нас от доста време има подобни мерки. На компютъра е ограничена скоростта на интернета и игрите забиват, а през телефоните им достъпа до wi-fi е забранен(като си изразходват мобилните 2гб на Мах. скорост за месеца и са до там Wink ). Отделно седмокласничката няма на телефона си никакви приложения за социални мрежи и общуване. Те са разрешени само на таблета, който не излиза от къщи Wink

Общи условия

Активация на акаунт