На компютъра паролата смени, за да не цъка СЕДМОКЛАСНИКЪТ игри

  • 46 049
  • 748
  •   1
Отговори
# 495
  • София
  • Мнения: 19 970
Аз зная, че  построенията са с цел осигуряването на еднаквости и че после решението се свежда до прилагане на учен материал. Въпросът ми беше друг, за преди това "после"  - как детето да се сети просто ей така, че следва да направи едикакво си построение, след като не е разглеждано ни в училище, ни в школата ( след падналата се миналата година задача вярвам, че това ще се промени). Как да си подбере у дома ранообразни  задачи за самоподготовка от такъв тип, без някой да го насочи кои са те. те не се рапознават само се едно прочитане.. Все пак не всички родители са на ти с математиката, че да свършат тази работа.
Най-малко се опитвам аз да поставям  всичко математическо в калъп и да го свеждам до типови задачи.. Голямата ми дъщеря имаше страхотен учител по мат в училище, готвеше ги супер за НВО, даваше им задачи от сборници, не еднообразни, уж създаващи рутина с поватряне,  а различни, за разчупване на мисленето, формулирани по различни начини. Нищо не мога да кажа срещу нея. И все пак времето не стигна да се разгледат и тези задачи.Нне помня и в школата да ги бяха разглеждали. Онова, което супер много й помогна в тази насока, бяха задачите, пускани регулярно от Ганис в мат10, специално подбрани да бъдат с разнообразни допълнителни построения.

# 496
  • Мнения: 4 917
Според мен болшинството деца разчитат на училище/курсове/частни уроци, но не и на родителите си. В този смисъл деца като това на Манжелка или Русалка /респект за сметаческите им умения, а Русалка - ако не използва бликащия си поетичен талант - грехота е!/ са извън средната статистика. Останалите плащаме и вярваме на онова, в което ни убеждават преподавателите, разчитайки на тяхната коректност. И защото сме маса, ще се съизмеряваме помежду си.  Само спокойно, за да опазим малките от прегаряне. Има още много време!

# 497
  • Мнения: 5 160
Ако не са показани/решени поне (поне) 5 примерни задачи с построение, забравете да се сети на изпит, че може да допълни с нова отсечка, и то точната. Когато има прибл. 30 мин. за действие.

# 498
  • Мнения: 5 160
... в което ни убеждават преподавателите, разчитайки на тяхната коректност. ..
Peace Точно.
И до тази година, същите бяха убедени, че МОН такива неща не дават. Показвали са 1-2 примерни неща на дъската. И толкова.

# 499
  • София
  • Мнения: 19 970
Шарлот, аз нямам за цел да нагнетявам обстановката в темата и децата да се психират съответно.Има достатъчно време за всичко. С най-добро чувство го казвам, понеже  за толкова години  съм събрала достатъчно наблюдения.. И даже като наближи моментът децата ви на теория да са готови за такива задачи, ще си направя труда да  ви издиря линковете към задачите на Ганис от въпросния форум, сега е твърде рано. Ще се убедите сами, че АКО не му е показано в училище/школа/от родител, дори подготвеното дете без пропуски забива.. Simple SmileНадявам се да няма АКО и  на повечето места това да е направено. Но, честно казано, изпитвам известни съмнения.  Дори и да има време, масово в училищата (изключения винаги има, но колко са?) се работи на нивото на масата. От това страдат слабите ученици, понеже не могат да издрапат нагоре. Засегнати са и отличниците, понеже рядко се разглеждат задачи, които като сложност наподобяват задачите от 2 модул за разписване и биха представлявали за тях интерес , някакво предизвикателство..
Колкото до "поетическия талант", като почнете да изпушвате през май/юни, на драго сърце ще споделя с вас "творби", за да става майтап. Още сте много спокойни, гледам, че не пиете ни бяло, ни червено... А тази поезия е смилаема само за хора на градус, иначе граничи с елементаризма.. Simple Smile

Последна редакция: вт, 20 ное 2018, 16:02 от пенсионирана русалка

# 500
  • София
  • Мнения: 7 680
Русалке, четем те! ScreamJoy

# 501
  • Мнения: 13 239
      Тези се пишат в класа на детето в  училище.
Тропи също се учат, а бях чела някъде, че преминавали към материала за осми клас.

Не съм гледала учебник, но в тетрадката на детето е отразено как се пише теза и освен това са писани тези върху стих. на Чинтулов и върху "На прощаване" на Хр. Ботев

За математиката не мога да изразя мнение, там не отварям нищо.

# 502
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 459
Моята теза е, че построенията не са нов, отделен материал. Както в малките класове им показваха да групират събираемите за по-лесно смятане, например. Не е нужно да е раздел от учебника, идеята може да се покаже на много места през годините, не да се чака него непременно. Peace

Сериозните задачки,
бистрят мами-квачки,
а пък учениците,
чакат си шестиците.
Времето е тяхно,
а НВО-то - никак страшно.
Ако само в седми клас
са внимавали във час,
мислили над тезите,
правили чертежите,
с повечко старание
и доза-две - внимание.

# 503
  • Мнения: 4 917
Русалка, не към теб бяха думите ми, а към тревожната АниК. Ако от сега истеризираме, ще направим лоша услуга на децата. Нека не се съизмерява с вашите деца, нито със СМГ- четата, ПЧМГ- четата и децата от 107- мо. Те не са толкова много и повечето от тях целеполагат математическите гимназии- СМГ, НПМГ, ТУЕС... Ще има място и за нас. А за всяко вещо мнение сме много благодарни!

# 504
  • Sofia
  • Мнения: 5 113
Русалка, не към теб бяха думите ми, а към тревожната АниК. Ако от сега истеризираме, ще направим лоша услуга на децата. Нека не се съизмерява с вашите деца, нито със СМГ- четата, ПЧМГ- четата и децата от 107- мо. Те не са толкова много и повечето от тях целеполагат математическите гимназии- СМГ, НПМГ, ТУЕС... Ще има място и за нас. А за всяко вещо мнение сме много благодарни!

Ей така ми говори Kissing Face Наистина аз вървя към изтрещяване, защото ТОЙ е пълна нирвана (все е "изчакал:, "ей сега", "след малко" и т.н.).
Поне за малката след няколко години, ще знам материала по поредната стара програма Stuck Out Tongue Closed Eyes

Последно изпитът по математика ще бъде ли разделен на модули, както минали години или не?

# 505
  • Мнения: X
Единственият пробен изпит от тази година, който съм виждала, и темите в помагалата на Просвета и Регалия не са разделени на модули. Посочено е, че времето за работа е 150 минути.

# 506
  • София
  • Мнения: 6 308
Много от нещата, с които Ганис е помагала са качени в пощата. Безценни са. Едва ли чете темата ни, но аз съм ѝ безкрайно благодарна.

Последна редакция: вт, 20 ное 2018, 18:55 от Спунк

# 507
  • Варна
  • Мнения: 2 098
Сега, като си мисля относно модулите. Някъде конкретизирано ли е, че модулът ще е един? Защото ако не, то и досегашната двумодулна организация отговаря на условието за 150минути.

# 508
  • Мнения: 268
Съгласна съм, че учат само санитарния минимум в училище. Това е заложено в програмите и засяга всички ученици. Допълнителната подготовка е предимно в избираемите часове в училище. Тази година в учебника по Математика виждам, че към края на разделите има урок - Готвя се за НВО - разглеждат се задачи, които са давани на НВО последните 7-8 години.
Manzhelka, в помагалото по литература на Донка Кънева (издание от 2018г) има обяснени стъпки за писане на теза. Не е кръстена точно "теза", но има алгоритъм и пример ( на стр.24).

По кой учебник работите по математика? В нашия на Архимед няма такива уроци с задачи от HBO.

# 509
  • Мнения: X
Подготвям се за НВО има в учебника на Просвета. Например:

Общи условия

Активация на акаунт