На компютъра паролата смени, за да не цъка СЕДМОКЛАСНИКЪТ игри

  • 46 060
  • 748
  •   1
Отговори
# 480
  • Мнения: 337
И моят син беше днес на ПИ по БЕЛ - Образователни технологии, Пловдив.
И моят син беше и на двата пробни там тази седмица. Знаеш ли как ще си получат резултатите? Той не е питал, нито пък аз...Иначе много по-лесно от първия пробен в училище било, според него...но тя нашата учителка по БЕЛ в училище е страхотна...времето му е стигнало...тезата лесна, ще видим. Иначе в училище вече десетки тези направиха, за домашна, на контролна...преразказ днес за първи път, във формата на НВО ще е. От уроците, за домашна за първи път 2 преразказа.
По МАТ на ПИ не му е стигнало времето на първи модул за 2 подусловия. Втори модул не е успял да реши всичко. Но каза "Абе не е толкова трудно, стига да си решаваш системно" Абе еййй, аз от кога ги пея тия песни
Моят син отиде само на БЕЛ. Времето му е стигнало. Казали са им, че на 28.11. ще могат да отидат да видят резултатите и работите си.

# 481
  • София
  • Мнения: 7 680
Понеже  не следя темата много от близо, а ми стана интересно...
Стана ли ясно, дали на изпита, времето ще бъде разпределено по модули или ще имат едни 150 мин и всичко накуп?
Чета ви, че на ПИ времето е било разпределено по модули.

# 482
  • Мнения: 13 252
Аз също щях да попитам съставно глаголно и съставно именно сказуемо дали са изучавани до момента, не бях сигурна, уж горе-долу следя

# 483
  • Мнения: 4 918
Понеже  не следя темата много от близо, а ми стана интересно...
Стана ли ясно, дали на изпита, времето ще бъде разпределено по модули или ще имат едни 150 мин и всичко накуп?
Чета ви, че на ПИ времето е било разпределено по модули.
По модули за БЕЛ. В неделя ще мога да дам отговор за математиката - още не е проиграна при нас. Редно е да е в общ блок - щом ще симулират изпитни условия.

# 484
  • Варна
  • Мнения: 2 483
Дъщеря ми също беше на БЕЛ в Междучасие. Направи ни впечатление, че е застъпен още непредаден материал ( съставно именно сказуемо), но не отдадохме голямо значение на това. Днес обаче дъщеря ми сподели, че нейно приятелче, което посещава школата казало, че този материал бил предаден точно заради изпита. Чудя се, как тези ПИ ще ни ориентират в действителната обстановка...

Че то и на самото НВО и по БЕЛ, и по МАТ има материал, който не се преподава в училище. Никъде по програма не се учат писане на тези, граматиката между различните издателства учебници се различава, по математика - къде се учи в програмата разлагане с полагане, допълнителни построения , основни задачи по геометрия или разните му там засукани варианти на задачите с моделиране на линейни уравнения - движение на влак покрай стълб или по кръгова писта? Никъде, освен по школи и частни уроци. Ама се падат по пробни и реални матури и точно тези дребни нещица разслояват оценките на децата. Затова ходете на повече изпити и учете леко напред, като застраховка че времето ще стигне да се покрие целия материал.

# 485
  • Мнения: 5 563
Здравейте,
И моят син посещава "Междучасие" (от четвърти клас - вече е седми), но още не са ми изпратили резултати от изпита по БЕЛ, но не съм забелязала да има неизучаван в школата материал. По математика изпитите за нашата група са тази събота.

# 486
  • Мнения: 4 682
Manzhelka, в училището на дъщеря ми пишат тези. За останалите примери, които си посочила, нямам представа.

# 487
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 459
Дъщеря ми също беше на БЕЛ в Междучасие. Направи ни впечатление, че е застъпен още непредаден материал ( съставно именно сказуемо), но не отдадохме голямо значение на това. Днес обаче дъщеря ми сподели, че нейно приятелче, което посещава школата казало, че този материал бил предаден точно заради изпита. Чудя се, как тези ПИ ще ни ориентират в действителната обстановка...

Че то и на самото НВО и по БЕЛ, и по МАТ има материал, който не се преподава в училище. Никъде по програма не се учат писане на тези, граматиката между различните издателства учебници се различава, по математика - къде се учи в програмата разлагане с полагане, допълнителни построения , основни задачи по геометрия или разните му там засукани варианти на задачите с моделиране на линейни уравнения - движение на влак покрай стълб или по кръгова писта? Никъде, освен по школи и частни уроци. Ама се падат по пробни и реални матури и точно тези дребни нещица разслояват оценките на децата. Затова ходете на повече изпити и учете леко напред, като застраховка че времето ще стигне да се покрие целия материал.

Не съм видяла в НВО материал, който да не е преподаден в училище и/или да не е в програмата по ЗП. Виж, грешки - да, май всяка година.

Засуканите задачи са все задачи, които се решават с взетия в редовните часове материал. Само трябва да се научат децата да го използват, вместо да заучават типови задачи.

И двете ми деца в училище са писали тези.

# 488
  • непостоянно
  • Мнения: 981
В училището на моята дъщеря досега не са писали тези, не учат тропи, трансформиращ преразказ са правили веднъж за входно ниво, а миналата седмица за домашно имаха да разкажат съня на Бръчков в сег. историческо време, но... На този етап толкова в у-ще.

# 489
  • София
  • Мнения: 19 982
jd,  в кой учебник и в кое училище  (изключи, моля те, математическите гимназии и паралелки) се разглеждат геометрични задачи с  допълнително построение - тоест сам да се сетиш  с цел намиране на еднаквости да спуснеш два перпендикуляра от дадена точка от ъглополовящата до раменете на ъгъла, или да докараш дадения триъгълник до равностранен с допълнителни построения, или да продължиш отсечка, или  да построиш медиана към хипотенузата, или...Тоест задачи, които поне от седмокласник са нерешими без напарват на въпросното доп.построение. Ама ето че такава задача имаше миналата година в изпита, при това носеща много точки. Wink  Аз одобрявам наличието й, понеже подобна задача позволява разслояването на отличниците. Но това при условие, че нещата все пак се разглеждат в училище. А те  до миналата година, когато съвсем неочаквано се падна такава задача, дори и в школите рядко се разглеждаха. Дори и в някое училище случайно да са показали една-две такива, това е крайно недостатъчно, понеже усетът за такова нещо не се тренира с два показани примера. Манжелка правилно е отбелязала, че и голяма част от основните задачи, които позволяват бързо решаване на геометрични задачи от първи модул, също не се разглеждат. Примерно тук-там дават тази за  ъгъла между две ъглополовящи на вътрешни ъгли, ама другите две - нъц. Миналата година майка беше споделила в темата за математика, че нито в училище, нито в школата на детето й е давано, че височината в правоъгълен с 30 градуса е 1/4 от хипотенузата. Това му пречи да  реши задачи в 1 модул, пречи му и във втори на детето, защото там тази задача трябва да се докаже, а  ако не е разглеждана, шансът да се сети да направи допълнителното построение е минимален.

Последна редакция: вт, 20 ное 2018, 14:33 от пенсионирана русалка

# 490
  • Варна
  • Мнения: 2 483
Manzhelka, в училището на дъщеря ми пишат тези. За останалите примери, които си посочила, нямам представа.

Пишат, ама сама защото учителят го е инициирал. Я ми покажи къде в учебника или в годишното разпределение е залегнал такъв материал?

Пиша всичко това с най-добронамерени чувства като човек минал по този път. Също не одобрявам системата, макар и да съм за трудните изпити (но върху преподаден материал) - защото сега подготовката на детето в голяма степен зависи от благоволението на учител да му покаже това или онова. Накратко, исках да кажа, целете се в трудни и разнообразни задачи. И по Бел, и по Мат. В училище се преподава само санитарния минимум. Моят син тази година реши прословутата задача с построение, просто защото го карах да решава разнообразни неща - в случая беше решавал задачи с построения от "Магията на геометрията". Ако чаках подготовката само от училище, сигурно с чакането щяхме да си останем.

# 491
  • Sofia
  • Мнения: 5 115
Ох, аз вече издъхвам само с школите и училище, а за доп.работа не знам как ще намерим време, сили и нерви Persevere И кой да му ги обяснява тия неща Confounded Напоследък уча повече, отколкото когато бях ученичка. Викам му днес на набора поне второ висше да бях записала Smile

Някой да внесе успокоение в темата, моля BeerTropical DrinkWine GlassGrin

# 492
  • Варна
  • Мнения: 1 123
Съгласна съм, че учат само санитарния минимум в училище. Това е заложено в програмите и засяга всички ученици. Допълнителната подготовка е предимно в избираемите часове в училище. Тази година в учебника по Математика виждам, че към края на разделите има урок - Готвя се за НВО - разглеждат се задачи, които са давани на НВО последните 7-8 години.
Manzhelka, в помагалото по литература на Донка Кънева (издание от 2018г) има обяснени стъпки за писане на теза. Не е кръстена точно "теза", но има алгоритъм и пример ( на стр.24).

# 493
  • Варна
  • Мнения: 2 483
Дидорани, помагалото на Донка Кънева не е учебник и е предназначено за самостоятелна работа ( хубави са й помагалата и по български, и по литература). Иначе миналата година синът ми имаше две много хубави помагала за тези - https://www.book.store.bg/p185513/pomagalo-v-pomosht-kym-25-ti-v … aria-bejnova.html и  
 https://www.book.store.bg/p218122/150-tezi-za-izpita-po-bylgarsk … ava-stojkova.html, но нали се сещаш, че пак попадат в графата самодготовка.

# 494
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 459
Нека не бъркаме решаването на типови задачи и стремежа после всяка срещната да се вмъкне в калъпчето (което се стремя да избягвам), с решаване на задачи с материал за съответния клас.  Peace
Задачите с допълнително построение пак си се решават с материал от ЗП. В тях целта е да се докаже еднаквост или да се намери ъгъл/страна/каквотоидае. Това, че трябва да се построи нещо извън условието, за да се допълни фигурата, е случай, в който ползваш наученото. В някои задачи - височина, в други - ъглополовяща, в трети - просто да продължиш страната ... няма как да се минат всички в клас, а и не е нужно, от моя гледна точка. Достатъчно е да покаже възможността, че фигурата може да се допълни до нещо, което ти е познато. Усетът за това какво да допълниш се тренира с решаване на задачи, каквито може и да има малко в учебника, но не прави построенията материал извън ЗП.  Peace

Раздел за построенията имаше в учебника на голямото ми дете, но не стигнаха до него преди НВО, поради разпределението на часовете. Може и задачите да са били малко за придобиване на усет, но аз все така не виждам логика да се брои като нещо съвсем отделно. Ще погледна в нас кой е бил учебника. За тази година не съм разглеждала учебника подробно, но не са минали раздел за построения специално. Наскоро решаваха задача за лице или обиколка на сложна фигура, която се получи много лесно, като допълни чертежа си малко и я сведе до формули за квадрати и триъгълници. Надявам се да се сети да го направи и на по-сложни задачи.

Подкрепям Manzhelka, че решаването на трудни и разнообразни задачи е ключето към добрата подготовка.

Общи условия

Активация на акаунт