Пубертет при момчетата - Тема 3

  • 44 681
  • 769
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 2 793
Винаги са закусвали децата у дома. Такъв им е режимът още от малки. Правя сандвич за училище. Гледам да са различни, разнообразявам с домашни банички, палачинки. Давам му и джобни. Газирани напитки си купува, но не често, енергийни - надявам се не. Обяснявала съм колко са вредни.
За ученето, не го мързи чак толкова, но установявам, че му е трудно да разказва. Подариха ми един месец абонамент за "Уча се". Харесва му и на мен ми харесва как са поднесени уроците. Определено има неща, които в учебниците липсват. Освен това е нагледен материала, има и тестове и игри/дневни мисии/. Ще направя абонамент като изтече този. Малко е отнесен от вихъра - де чул, де не чул какво точно е домашното или какво да носи по изобразително изкуство. Има 3-ки по музика и технологии и предприемачество, ама това въобще не може да ме трогне.  По музика, пял но госпожата му писала 3 - казах му изобщо да не се притеснява. колкото, толкова. По технологии така и не можа да ми обясни на каква точно таблица е оплескал нещата за да има 3.
Хващала съм го в лъжа и то за глупости, миналата година още. Питам защо - ами за да не ми се караш. А като науча по-малко ли ще ти се карам? Рано или късно всичко излиза на бял свят. В случая е по-рано, защото са още малки патета и бързо и лесно се издават. Говоря му, че аз съм човека с който трябва да сподели, дори да е нещо неприятно, дори да си заслужава мъмренето. Когато крие и лъже губи двойно, защото когато науча освен всичко останало губи и доверието ми, не мога да  му вярвам и от това ще страда и то много. Засега има ефект, да видим до кога.

# 211
  • Пловдив
  • Мнения: 40 801
В Уча се има ли уроци по английски?

# 212
  • Варна
  • Мнения: 10 493
В Уча се има ли уроци по английски?

Мисля, че да. Сега ще погледна.

Има Английски начално ниво и Английски средно ниво. Началното е до 8-ми клас.
Ние имаме учител и там не се е налагало да го ползваме.

# 213
  • Мнения: 201
Ние скоро ще активираме за трета година абонамент в Уча.се. Доволна съм, обаче от скоро нашият хитрец взе да ми прави номера и като му кажа, че е време за учене, вместо първо да отвори учебниците, той се инсталира пред компютъра, гледа видео уроците отгоре-отгоре, прави набързо упражнението и хайде готов бил. Еййй, голямо нещо е това мъзрелацията.

# 214
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Ние скоро ще активираме за трета година абонамент в Уча.се. Доволна съм, обаче от скоро нашият хитрец взе да ми прави номера и като му кажа, че е време за учене, вместо първо да отвори учебниците, той се инсталира пред компютъра, гледа видео уроците отгоре-отгоре, прави набързо упражнението и хайде готов бил. Еййй, голямо нещо е това мъзрелацията.

И моя тъй ама мрънкам да чете първо.

# 215
  • Мнения: 2 793
Глухарче, вече е писала -  има. Не съм стигнала до тях. По другите предмети има опция учебното съдържание да е подредено като това в учебника на детето. Ако изберем тази опция се появяват най-разпространените  учебници/варианти на  различните издателства/ и посочваш учебника на детето. По английски не е така, материала е структуриран граматически.
Имам педагогическа правоспособност по география, отдавна не работя по специалността си, но съм разочарована от учебника по география. Авторът е невероятен географ и човек. /Румен Пенин, изд. е Булвест/ направо не ми го побира умът защо резултата е такъв. Толкова много от нещата могат да се кажат с прости думи, така че на децата да им стане ясно и лесно да усвоят материала. В учебника по история също - някакъв хаос от краката за главата. Урока за Египет е пълна потрес и скука. От тук от там  и накрая нищо. Донякъде ми е ясно къде е проблема - има един норматив от знания, който трябва да бъде преподаден, в същото време общият брой часове не е достатъчен за всичко - за нови знания, за затвърждаване и преговор и за изпитване. Децата препускат от нов урок на нов урок, няма достатъчно упражнения и затвърждаване и накрая материала минат, обаче какво е останало в главите на децата - почти нищо. Това е по-всички предмети, децата накрая се демотивират и се пускат по течението, което води до необразовани и незаинтересовани деца.

# 216
  • Мнения: 15 618
Това за историята скоро и аз го коментирах с други майки. Материала е направен така, че нищо да не се разбира. Уроците са препълнени с информация и няма никакъв шанс урока да се преразказва - трябва да се учи наизуст. А това води само до зубрене, но не и до разбиране на нещата. А историята, като цяло може да бъде поднесена, като една много лека приказка и на децата да им бъде много по-интересно. За мен това е най-тежкия и натоварващ предмет от всички. В пъти по-труден от математиката дори

# 217
  • Пловдив
  • Мнения: 40 801
За можене-може,ама в някои читави държави...относно историята.
Тук умишлено ги карат да затъпяват!

# 218
  • Мнения: 15 618
Според мен вкарват излишен стрес на децата. А пък да не отварям дума за НВО - там вече стреса е и за родителите, и до колкото съм чувала 7-ми клас е истински ад. Като знам, че другата година ще сме и ние в кюпа, още от сега ми идва да ревна

# 219
  • София/Севлиево
  • Мнения: 11 019
Истината с историята е следната -или се влюбваш в нея от пръв поглед(прочит), или я намразваш за цял живот.Независимо как са написани учебниците.При мен беше любов от пръв прочит на учебника по т.нар.тогава родинознание за 3-ти клас, а сестра ми я намрази в 5-ти клас след един урок за древните римски градове по нашите земи.Синът ми засега я харесва,заедно с географията,и са му от силните ,но в 3-ти клас не учат кой знае какво.Хубавото е, че аз завърших история и ще мога да му помагам(за разлика от математиката,където съм гола вода, а това му е другия силен предмет,по български му е трудно,но пък там аз съм почти отлична,та някак си ще комбинираме нещата)...

# 220
  • Мнения: 13 819
Много зависи и от учителя. Синът ми не е по разказвателните а тази година е в ново училище. На тръни бях. Не че оценките му са слаби до сега в старото училище,  но много мъка с тези факти и друго за запомняне. Тази година класната му води и по история и по география. Силно е впечатлен . Разказва какво е говорила е клас. Първо тези уроци подхваща като пише домашни. На тестовете по теми в уча.се има само по една грешка. Доволна съм от развитието. За сметка на това беше много силен по бел до сега, обаче госпожата в новото училище е в болничен в момента заместничката е много разсеяна и раздразнена. Направо не му се кара бел. Литературата още я понася че има много четене там а това му е любимо занимание в почивките. Но бел, изускаме го в канала с тази госпожа.

# 221
  • Мнения: 10 264
Не мога да си обесня каква е такава нашата БГ образователна система. То големи претенции, много учене, матури, то частни уроци и какво ли не и на края едно нищо. На пример сина ми в 9 клас тази година (в чужбина) учат математика, английски, физическо, биология, имат едно human geography - нашата география, но повечето общи факти и данни (но доста интересни - той няма търпение да влезе в тоя час). Имат и един специален предмет. Тестове се правят всеки час по всичко. И край. В БГ то изпити, по контролни, то класни, то матури, то уроци на неразбираемо ниво...А системата за учене на езици пък е смехотворна просто. Голяма недомислица ми е нашето образование. И на края едно нищо и накакво от толкова напъване. Мързеливички са ни децата като цяло, но това свръхнатоварване в БГи на мен ми идва в повече.

# 222
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 20 410
Абсолютно си права, vici75!
Образователната система е тотално объркана. Учат се н-на брой безсмислени предмети и вътре в учебниците е пълно с безумно количество данни. До 4-ти клас, вкл. е приемливо и сравнително умерено като количество, но пък има безумни учебници - примерно по Човекът и обществото. По-неразбран учебник не съм срещала. Нещата могат да се напишат толкова по-просто. Малкият ми син у нас ме гледа с едни такива ококорени очи като му обяснявам за какво, аджеба, иде реч в няколкото засукани реда писания.
С големият сме се разбрали да набляга на езика и специалните предмети, а другите да ги бута, колкото може - за оценка. Не е правилен подход, но е единствен си мисля, защото в учебниците има твърде много баласт, който е абсолютно ненужен.

# 223
  • софия
  • Мнения: 1 305
Здравейте и тук от мен с малдеж на 12 съм и ще се радвам да си общуваме.

# 224
  • Мнения: 2 419
И аз съм на мнение,че системата ни е сбъркана.Карам го да наблегне на БЕЛ,Мат и език,т.е. държа това да е разбрано и научено.Справя се детето,доволна съм.По останалите предмети,също е ок,но ми се струва,че уроците са написани на не разбираем език,даже на моменти ми е повече от абсурдно,особено по разказвателните.Помня един урок за движението,никъде не беше обяснено какво е криволинейно и праволинейно движение.Дали примери със завой в планината и по магистрала и до тук приключва всичко,но после искат определения да знаят учениците.А ЧО е направо срамно написан за историята ни,толкова неадекватна информация,че все едно да я нямаше.Общо взето имам чувството,че колкото по "модернистични" промени въвеждат,толкова по-неграмотни и неуки хора излизат,а в същото време се дават маса средства за уроци и то за да избутат,е мега крайно ми е.

Общи условия

Активация на акаунт