Частни училища - информативна тема 22

  • 54 033
  • 804
  •   1
Отговори
# 570
  • София
  • Мнения: 4 100
Ели, мисля, че става въпрос за Гергинова. Но тя преподаваше в Питагор.

Не, не ставаше въпрос за нея. И говорех точно за ПЧМГ. Но да - Гергинова също.



Пак да попитам  - коя госпожа по математика не е в училището?

# 571
  • Мнения: 333
в Питагор на познати момиченцето беше подложено на психически тормоз от съученици, но не знам дали е било частен случай или се дължи и на факта, че там са записани предимно момчета

# 572
  • Мнения: 1 839
За мен това също е огромен минус - среда, в която признаха, че момчетата са повече от момичетата. Но според мен това и формирането на две групи от деца в четвърти клас са именно, защото се борят за първо място на състезанията.

# 573
  • София
  • Мнения: 10 825
А какво е лошото на това да разделят децата на групи за по-напреднали и за не толкова напреднали?
Крайно време е българските родители да преглътнем гордостта си и да разберем, че не винаги нашето гардже е най-умното, най-можещото и най-знаещото. И че от това не следват обезателно всечирни катаклизми.
Ето, аз си имам 3 броя деца и така както първото е доста приличен математик, второто хич не го бива. Дали да се тръшкам пред училищното ръководство или просто да приема, че това ми дете е с други силни страни?

# 574
  • Мнения: 9 043
За мен това също е огромен минус - среда, в която признаха, че момчетата са повече от момичетата. Но според мен това и формирането на две групи от деца в четвърти клас са именно, защото се борят за първо място на състезанията.
В момента ги разделят на 2 групи по СИП/ЗИП математика в трети клас.
Едните вървят с малко по-бързо темпо от другите. Като обем учат едно и също.

# 575
  • Мнения: X
А Она, не е същото. Не е все едно класа да е разделен на слабаци и отличници и така да се формира обучението по мат. Когато касае школа - ок. Не всеки е достоен за нея. Но предметите в часовете по МОН следва да се преподават еднакво и с еднакво темпо за всички. Не ми казвай, че в СС класа е разделен на две групи според "гениалността". Да не говорим, че все пак става въпрос за елементарна математика до 4-5 клас, която като ниво зависи само и единствено от качеството на преподаване от учителя, след като всички деца са приети с изпит, подчертавам в математическо училище.

# 576
  • Sofiq
  • Мнения: 722
Друго, което не ми допадна е разделянето на децата на групи още от 2/ клас по м-ка СИП,ЗИП и мат.школа. Децата сами взеха да си викат "умни" и "тъпи" и да се питат ти в коя група си, при тъпите ли....това деление може би трябваше да се направи по друг начин, за да не насажда такива внушения.
Определянето на това кой в коя група ще е , ставаше на базата на едно-единствено контролно в началото на учебната.година! Това пък въобще няма да го коментирам. Как с един тест ще се определи справедливо кой за къде е....

Самата школа по математика така и не разбрах какви са целите й, определено нямаше за цел да насочи кое дете в кои типове състезания да положи усилия, според силните си страни. В началото караха всички да ходят на всичко до момента, в който взеха да пускат тест за определяне на "представители" за някои състезания. Определяха кой да ходи, за да "не се излагат с ниски резултати"(цитирам учител).
И как определяха-с тест , който една-две седмици преди състезанието установяваше всъщност кой се е готвил вкъщи сам за даден вид задачи за дадено състезание:joy:...индивидуални насоки в подготовката нямаше...
Странно е и че  родители записаха децата си още след втори клас на доп.занимания и школи извън училището...
не знам,може всичко това да е в миналото, но бе със сигурност  от нещата, които ме отблъснаха (и не само мен) .

# 577
  • Мнения: 9 043
Няма умни и глупави....това само родител може да го насади у децата.
Разделението е само по допълнителната математика. По МоН си вървят по класове.
Преливане в групите може да става през цялата година. Както може и едната група да е по-голяма от другата.
Школата по математика е по избор на децата. На нея ходят и такива които зкарват максимум точки и такива с малко точки. Няма подбор за състезания ходи които се запише.
Гледам че за 2 години доста неща са се променили. Сравнявам какво е в момента и какво е било при Елица.

# 578
  • Мнения: X
Елица, най ме забавляваше домашното ви за лятната ваканция. 😉 По математика.

Ама под допълнителна математика при вас се има предвид всичко над 3-те часа по МОН. Толкова ли бяха, че забравих. Или 5 ч. Във всички други ЧУ 10-те часа мат са еднакви за всички. И напредналите ходят на школи в други часове. 😉

Последна редакция: чт, 13 дек 2018, 20:24 от Анонимен

# 579
  • Мнения: 9 043
Между другото още миналата година на РС ни обясниха защо ги делят.
Изрично натъртиха за това да не си мисли някой че едните са по умни. Дадоха пример именно с класа които е било детето на Елица.

# 580
  • София
  • Мнения: 10 825
А Она, не е същото. Не е все едно класа да е разделен на слабаци и отличници и така да се формира обучението по мат. Когато касае школа - ок. Не всеки е достоен за нея. Но предметите в часовете по МОН следва да се преподават еднакво и с еднакво темпо за всички. Не ми казвай, че в СС класа е разделен на две групи според "гениалността". Да не говорим, че все пак става въпрос за елементарна математика до 4-5 клас, която като ниво зависи само и единствено от качеството на преподаване от учителя, след като всички деца са приети с изпит, подчертавам в математическо училище.
Както прекрасно знаеш в "Света София" има изпит за включване в състезателната математика. Някои ходят - май повечето (поне от нашия клас), а други имат спорт през това време. Предполагам драмата настава, ако ти искаш детето ти да ходи на школата, пък то не се се справило на изпита, но дори и в този случай има варианти (например моята дъщеря се размени с друго дете , което искаше да посещава часовете по състезателна математика)
Аз лично не виждам проблем да се делят децата дори и за стандартните часове по МОН. Все пак ако част от тях още срещат трудности със събиране и изваждане, а другите боравят с лекота с таблицата за умножение какъв е проблема те дабъдат разделени. Едните ще си вървят по задължителната програма с повече упражнения, а другите ще се движат с по-бързе темпове, точно както е с английският език.

# 581
  • Мнения: X
Она, ще си направиш ли труда да преброиш бройката часове мат без школата, и бройката със школата. Е в Питагор разликата между "тъпите и умните" не е най-малкото едноцифрено число без да броим нулата. 😉

И всъщност има проблем за делението.

# 582
  • Sofiq
  • Мнения: 722
Хоуп, и учител може да внуши. Имахме такива случаи, нееднократно.
Даже помня ярък пример, в който на родителска среща разпнаха една майка и направо й казаха (естествено пред всички, защо да се "хабят" да й го кажат лично) да търси друго училище за детето си, понеже не става за математика и че (цитирам)"вероятно има други таланти, но математиката не е сред тях".
Впоследствие детето опроверга многократно тези думи, за което аз лично се радвам, защото за талант в 2-3 клас трудно можем да говорим, поне до 4-5 клас трудът в математиката като условие за успех е не по-малко важен.

Последна редакция: чт, 13 дек 2018, 21:06 от elica1051

# 583
  • София
  • Мнения: 10 825
Она, ще си направиш ли труда да преброиш бройката часове мат без школата, и бройката със школата. Е в Питагор разликата между "тъпите и умните" не е най-малкото едноцифрено число без да броим нулата. 😉

И всъщност има проблем за делението.
Ясно! В такъв случай разбирам недоволството. Представях си, че имат еднакъв брой часове просто едните вървят по-бързо през материала и решават и по-различни задачи, а другите повече упражняват материала.

Така или иначе деленето на "тъпи" и "умни" е най-вече проблем на ръководството и начина на комуникиране на това разделение. Това е сериозен проблем и трябва да му обърнат внимание

# 584
  • Мнения: X
Като цяло аз нямам проблем с деленето по английски примерно. Това е предмет, който всъщност е допълнително образователен, за разлика от български и математика. И касае специфични умения на изучаване на нематерен език. По математика обаче е проблем. Училището е поело ангажимент да обучава по еднакъв начин и с еднакво ниво и темпо всички деца. Похвално е, че искат да развиват талантите, но това не следва да става за сметка на самочувствието на другите деца. И за сметка на тяхното ниво. Особено когато става въпрос за елементарна математика. Всички знаем, че до към 4-5 клас математиката е предимно типове задачи и схема. Малко са задачи, които изискват чак такова творчество. Иначе нямаше да има Читанки и Немо, които третират едни двайсетина теми, при това еднакви. Защо не се запитате защо няма делене по български. Нима и там няма по-напреднали и по-изостанали? И изобщо не става въпрос за родителски тръшкания. Wink

Общи условия

Активация на акаунт