Частни училища - информативна тема 22

  • 54 091
  • 804
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: X
Идеята не беше да се обясняваме в детайли.  Статистиките от онова време са налични, мненията във форума - също. Който се интересува, ще потърси, ще прочете и ще разбере кой прав, кой - крив.
Друго се опитах да ти намекна. Мислех, че си ме разбрал. Няма нищо лошо в това да защитаваш определено училище ( или училища), като изтъкваш положителните му (им) страни. Но не е необходимо постоянно да скачаш срещу друго, което по твоите думи се оказва, че е било на кантар с АК. А и не само срещу него. Не може едно училище да е най-доброто за всички.

# 691
  • Мнения: 5 425
Ежко, кога, къде и дали е влязъл синът ти слабо ме интересува, да не кажа хич. Но наистина не мога да преглътна двойния ти аршин..Спри се вече с тези изказвания от последна инстанция кое училище с колко нива надолу е спрямо някога и къде учениците ползват надолу асансьор, къде вити стълби..Нито за някога имаш наблюдения над всички упоменати училища, нито за сега. Както и всеки друг тук, но никой друг всъщност не си позволява с подобен размах да обобщава..Явно не виждаш колко нелепо изглежда отстрани да нападаш всеки , дръзнал да каже нещо срещу Кл.Охридски или АК, при положение че няма дете в тях, а в същото време да се опитваш да налагаш мнението си за училища, с които пряг досег нямаш..
Русалке,
Аз мога и да бъркам. Но когато учители и директори от споменатите училища, някои от които са били ученици в същите по мое време твърдят същото... И им пригласят бивши ученици с деца пак там...
Сложи си ръка на сърцето и обясни как Английската гимназия сега е същата тази, заради която навремето активни борци осиновяваха внуците си... Кажи ми, че СМГ с прием от матури и липса на учители по основни предмети е същото онова училище, което приемаше със собствен изпит? Да оставим скандалите настрана.

Не Дидева, едно училище не може да е най-добро за всички. Освен когато не са останали училища, а скоро и учителите ще са рядкост. (Преувеличавам за яснота, но само малко). За безумията на МОН да отварям ли дума?
Колко е важно за СМГ-ейци или тези от НЕГ да имат опцията да излязат общи работници в 10-ти клас?

# 692
  • София
  • Мнения: 19 925
Аз ръката на сърцето ще си я сложа веднага, правейки паралел между НЕГ през 90-те, НЕГ през 2010-2015 и НЕГ през 2014-2019..И малко неща мога да изтъкна в безусловна полза на училището сега пред това някога.Но забележи - казвам го за НЕГ, над която имам пряк поглед и тогава, и сега. Не за НПМГ, не за АЕГ, не за ФЕГ...Тоест дори и да ми е крайно субективна преценката, поне е основана на сериозни лични наблюдения в ролята на ученик, после и на родител.А я определям като субективна, понеже хората сме различни.Имам съученичка от НЕГ, синът й завърши с голямата ми дъщеря.Според нея сега училището е по-добро, понеже дава различни опции за завършване на средно, има повече проекти и програми в Германия, атмосферата е по-свободна, а не е като в концлагер.А сега, де, кой е прав...

Последна редакция: чт, 20 дек 2018, 00:38 от пенсионирана русалка

# 693
  • Мнения: 7 681
Имам съученичка от НЕГ, синът й завърши с голямата ми дъщеря.Според нея сега училището е по-добро, понеже дава различни опции за завършване на средно, има повече проекти и програми в Германия, атмосферата е по-свободна, а не е като в концлагер.А сега, де, кой е прав...
Ами това, което казва тя, е безусловно вярно, ми се струва... макар и да нямам хабер от НЕГ Stuck Out Tongue Winking Eye

# 694
  • Мнения: 5 425
Но не е необходимо постоянно да скачаш срещу друго, което по твоите думи се оказва, че е било на кантар с АК.
Не СМГ, а Мария Томова беше "на кантар" с АК. Което говори много за Томова, но не и за СМГ.
Но даже за седмокласник е наясно колко неравно сравнение е това.
В сравнението частно-държавно нещата са ясни накъде вървят. Голямата част от Света София отиват в АК. Доста хора от ПЧМГ също. В пети клас предпочитанието почва сериозно да клони към ПЧМГ. За ПУК има frigging конкурс отгоре на таксата, че и бой за влизане...

# 695
  • Мнения: 9 043
Интересно е, че темата се върти все около предпочитанията на дадени потребители за училище.
Всеки родител има изграден светоглед и търси определен тип училище. Кофти е когато очакванията не се сбъднат. Иначе всеки от нас би спестил едни пари ако предлагаха качествено държавно образование. Същото е и с здравеопазването. Но на този етап не се получава...и понеже плащаме едни не малки суми всеки търси качеството според своя аршин.
Най-вероятно за определени потребители тяхното училище наистина е най. Но заради една такава потребителка от преди години,  никога не припарих до Света София Simple Smile

# 696
  • София
  • Мнения: 19 925
Мецане, безусловно вярно няма..Да не говорим колко, нека го наречем само странно, ми се струва изказването на Ежко за директори..Ако един директор е бил някога ученик на дадено училище, ако приемем и тезата, че децата са си същите, то признанието му, че днес гимназията под негово ръководство е с нива надолу спрямо някога, е чист автогол.Това означава признание в прав текст, че му липсват управленски и организационни умения, че не е в състояние да направи качествен подбор на учители и да ги задържи, че няма нужния хъс да се бори за участие на училището в програми и проекти. А никой не би признал за себе си такова нещо като директор. Все се изтъкват колко незаменими са и как училището в техни ръце се развива само напред и нагоре..

Последна редакция: чт, 20 дек 2018, 08:05 от пенсионирана русалка

# 697
  • Мнения: 5 425
Мецане, безусловно вярно няма..Да не говорим колко, нека го наречем само странно, ми се струва изказването на Ежко за директори..Ако един директор е бил някога ученик на дадено училище, ако приемем и тезата, че децата са си същите, то признанието му, че днес гимназията под негово ръководство е с нива надолу спрямо някога, е чист автогол.Това означава признание в прав текст, че му липсват управленски и организационни умения, че не е в състояние да направи качествен подбор на учители и да ги задържи, че няма нужния хъс да се бори за участие на училището в програми и проекти. А никой не би признал за себе си такова нещо като директор. Все се изтъкват колко незаменими са и как училището в техни ръце се развива само напред и нагоре..
Слез на земята. Учебната програма  е бетонирана. Часовете са недостатъчни за покриване даже на базовите заложени изисквания. Броят учители определен в наредбите по начин, не оставящ никакви резерви. Даже такива за болнични. Заплатата на учителя е по-ниска от тази на касиерка в Лидл и слабо зависи от решенията на директора. Програми има - за разкрасяване на сградата. И може би за закупуване на техника. А с тази техника кой ще работи (даже не си отварям устата за поддръжка)? Ще прати учители на курсове? Кога? В свободното им време ли? Когато се мъчат да добавят доход с частни уроци? А даже и да се навият да отидат, дали после няма да поемат към частния бизнес с новопридобитите умения? Но да предположим все пак отидат на курсове и се върнат на социални помощи в училище... КОГА ще прилагат усвоените иновативни форми? Кога ще готвят материали за тях?
Или вървим към момента, когато ще заместим учителите с ucha.se? Както в операта прожектираме представление "на живо" от Ковънт Гардън?

ПС Откъде знам горното ли? Ами от изложението на учители и директор пред Обществения съвет. Ама те не знаят. Ама те тълкуват наредбите неправилно. Ами да беше дошъл представител на РУО да обясни? Неее, по закон е представител на общината, нали? Не че и на него сме виждали очите.

Последна редакция: чт, 20 дек 2018, 08:38 от Ezhko

# 698
  • София
  • Мнения: 7 368
1 АЕГ май наистина е по-зле от преди. Сравнявам личен опит от преди с опит на деца на приятели, които сега учат там в момента. За НЕГ нищо не мога да кажа, вероятно Русалка е права.

# 699
  • София
  • Мнения: 19 925
Предлагам ти да послезеш, поне малко..
Учителите в ЧУ, коментирало се е и тук нееднократно, не взимат чувствително повече от колегите си в ДУ.Ако беше иначе, нямаше немалка част от тях да водят курсове, школи, уроци..Защо го правят, запълват си свободното време за удоволствие ли?Ако беше иначе, качествени учители от ДУ какво правят още в тези западащи гимназии, а не тръгнат с мръсна газ към частните?Нали не мислиш, че нямат оферти оттам?Или че са мазохисти, предпочитащи да карат на фотосинтеза.Правят си всъщност много добре сметката. Предпочитат да работят с мотивирани в масовия случай деца в набедените от теб за пропадащи гимназии, да трупат активи със спечелени от тях състезания, проекти.. И после небрежно вкараната информация, че курс/школа/урок се води от гимназиален учител  с опит от СМГ, НЕГ, НПМГ е като стръв, докарваща им по- богат улов от спряганата от теб висока заплата в ЧУ.

# 700
  • Мнения: 5 425
А сега внимателно прочети какво си написала. После обясни:
1. Какъв е мотивът на "добрите" учители в ДУ да учат децата в час.
2. Как състезанията водени от същите преподаватели са честни спрямо тези, които не ходят на частни уроци при тях.
3. От какъв зор да се занимава здравомислещ човек с описаната помия, след като ще си плаща така или иначе?

# 701
  • Мнения: X
Но не е необходимо постоянно да скачаш срещу друго, което по твоите думи се оказва, че е било на кантар с АК.
Не СМГ, а Мария Томова беше "на кантар" с АК. Което говори много за Томова, но не и за СМГ.
Но даже за седмокласник е наясно колко неравно сравнение е това.
В сравнението частно-държавно нещата са ясни накъде вървят. Голямата част от Света София отиват в АК. Доста хора от ПЧМГ също. В пети клас предпочитанието почва сериозно да клони към ПЧМГ. За ПУК има frigging конкурс отгоре на таксата, че и бой за влизане...


За да бъдем абсолютно коректни трябва да се каже, че изненадващо една сериозна част от випуските на СС предпочитат държавни гимназии пред АК. Статистика има публична.
И второ: абсолютна лъжа е че в 5 клас ПЧМГ  започва да има преимущество в предпочитанията пред СМГ. 🤣😂😉

И за учителите в ЧУ: има сериозно текучество, което по обясними причини не е публично. Нещата със заплащането и средата и там не са розови. Но проблемите са от друг тип сравнено с ДУ.

# 702
  • София
  • Мнения: 19 925
Хаха, в главата ти е само мат и учители по нея като пример..Ама има и други по други предмети и е обидно човек да слага добри в кавички, защото и малко да са, това са хора с призвание и с желание да те научат..Има такива по БЕЛ, по история, по физика, по химия...И учениците им НЕ ходят на уроци при тях , за да бъдат допуснати до състезание, участие в проект..Четеш без разбиране, та затова ще обясня пак. Самата аз примерно съм възхитена от подхода, начина на обучение по БЕЛ на един конкретен учител.И не само аз..Съответно човек изразява задоволството си тук или извън форума, описвайки какво прави въпросната дама, как провежда часовете си, как оценява, как стимулира децата да мислят, какви успехи имат възпитаниците й..И хората търсят допълнително информация, попадат по други канали на подобни отзиви, в резултат на което групите на тази дама в столична школа са пълни, включително с деца от АК Simple Smile.  Не е нужно тя да се рекламира за целта, нито да си сменя местоработата.

Последна редакция: чт, 20 дек 2018, 10:26 от пенсионирана русалка

# 703
  • София
  • Мнения: 5 451
Малко са родителите, които са безусловни доволни от училището на децата си, без значение дали е частно или държавно. Важното е компромисите да са приемливи, да се намират начини в известна степен недостатъците, които всеки за себе си открива, да бъдат компенсирани извън училище, плюсовете да са повече от минусите, което е изцяло субективно.
Нямам опит с НЕГ, ФЕГ и др., но да се прави избор между АК и СМГ може да бъде и много лесно (защото са съвсем различни) и много трудно (отново защото предлагат съвсем различен опит). Такова сравнение е като да се сравняват универистетите в UK, където ученето и усилията са максимално насочени към дадена област и обучението е по-кратко, с американските университети, където през първите две години се взимат множество разнообразни курсове и затова и обучението е по-продължително. Едни виждат предимства в първия начин, а други - във втория. Има ученици, които са готови още в гимназиалните си години да работят силно концентрирано предимно в 1-2 области, има и такива, на които все още почти всичко им се струва интересно или смятат, че някога ще им потрябва, както и такива, които не са наясно към какво да се насочат. И навсякъде има и ученици, на които никак не им се учи.  

# 704
  • Мнения: 333
на 5 години съвсем сам вече събираше и вадеше двуцифрени числа без проблем..Понякога сам си измисля задачи като условия и ме пита.
Затова си мисля, че ще му е интересно, просто се справя с лекота и то без целенасочено някой да се занимава да го учи. Затова съм се насочила към такива училища, а не защото е модерно и прочие. .. а Св. София също има наплив и не съм убедена, че ще изберат точно моето "гардже".
При моето дете интересът дойде по-скоро след като се бях занимавала с него. Разбра, че може да се справи и в момента постига високи резултати. А интереси също има в много области, но ние сме семейство с математически профили и общо взето това е нещото, в което можем да му помагаме.
Относно Питагор - нека родител от това училище, чието дете е над средното ниво,  честно да сподели с какъв ентусиазъм детето решава еднотипните и многобройни задачи от домашното, как допринася това за неговото усъвършенстване и въображение и дали след това е в състояние да решава задачи с мат. проблеми, които са му необходими за да върви напред. Или му се налага да решава и през другия ден? Може последната година да се започнали да поставят по-напредналите деца на индивидуален план,  все пак са им реклама, но се съмнявам, имайки предвид девиза на ръководството - на който не му понася, да се изнася, за вашето място чакат 10 деца. А ако едно дете започне да изостава, то тогава дали това ще бъде отчетено като грешка на преподавателя, че не е забелязал навреме и  обърнал внимание - не естествено, родителят не е достатъчно ангажиран.
В Света София кандидатите май са сходен брой, не знам дали е по-труден приемът, просто го споменах, защото съм чувала, че също много математика учат.

Общи условия

Активация на акаунт