Каин е до голяма степен обект на несправедливост - неговата жертва остава неоценена. Тази на Авел е по-добра.
Каин е огорчен и сигурно има основателна причина лицето му да е помрачено.
И светът му става крив. Както казва Питърсън "каква е тази Вселена, по дяволите, която позволява такава несправедливост"?
И в такива моменти човек се обръща срещу живота - Вселената е несправедлива, всичко е гадно, животът не струва. Тука имаме и желание за мъст - кой съзнателен човек не е имал моменти, когато е мечтал за отмъщение. Каин обаче го реализира - отмъщава си на живота, на Сътворението, като лишава от живот брат си. Брата си!
Отчаянието и огорчението понякога са по-силни и от братската любов - това нещо можете да го наблюдавате постоянно в ежедневието дори и днес. Братоубийството - физическо или морално, или психическо го има във всяка култура и при всяко съсловие.
Много е важно това, което Бог казва на Каин:
"грехът лежи на вратата и към тебе се стреми; но ти трябва да го владееш."
Това е един вид - човеците са склонни към грехове (защото съзнанието позволява чувство на вина, обида, срам, завист, огорчение etc.), но това нещо трябва да се овладее.
Сега тука има един спор заради превода от иврит, дали Бог е казал трябва или е казал можеш.
Можеш е по-силното, защото можеш означава избор, т.е. човекът е способен да избира, как да постъпи, когато е огорчен и обиден.
.
Мммм...Не забравяйте,че Бог бележи Каин с белег на кожата.Физически белег.
Ако историята бе просто метафора,то къде се вписва този белег във физиологията ни?На какво съответства?
В библето няма и една празна дума,тъй,че белегът,едва ли е нещо незначително и фиктивно,но никой от тълкувателите не говори за него..