Дискусионна тема. Говорилник. Частно vs държавно образование.

  • 42 874
  • 855
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: X
Русалке,

Германия и Холандия се припокриват като програми.
И в Холандия са засегнати диференциали и интеграли в гимназиално ниво, но бегло бегло.
Според мен е несравнима математиката, която се учи в България до 6 клас с тази в Холандия и Германия. България според мен е доста по-напред в прогимназиалното обучение.
Няма как да наваксат и изпреварят толкова много след това в Холандия. Геометрията е засегната според мен твърде бегло (в Холандия). Има неща, които се учат при тях, а при нас не и обратното.
Много бързо се преминава при тях от тема в тема.
Нивото в АК , на което се учеше м-ка преи няколко години ( него познавам и за него мога да говоря), мое лично мнение е, че е по- високо от холандска гимназия (това е най-високото ниво в Холандия).
Да не говорим, че логически и САТ задачи, АК са доста по-напред
От моя опит, Русалка е права за Германия и Холандия.  Системите може и да са са подобни, но мат се учи повече в средния курс, отколкото при нас. На моя син от Еразъм Ротердам (икономика  и бизнес икономика) му поискаха изучаваните области на мат и хорариума, и го накараха да се яви на тест по математика, където да покрие вероятности и статистика, и анализ (диф и интегрално смятане). Взе го с искания резултат, но само благодарение на заниманията си в СМГ, с материала от ЕГ нямаше да стане. В момента в ТУ Делфт са започнали да практикуват същото за английските си програми.  Тоест, добре е всеки, ориентиран към програма с мат, да има предвид тези неща. И  в подкрепа на казаното от Русалка, в Германия каза, че именно тези знания са му помогнали в началото (да уточня,  там друг тест не е полагал, но му искаха същата информация).

Последна редакция: сб, 02 фев 2019, 20:01 от Анонимен

# 706
  • София
  • Мнения: 7 682
Popea, подкрепям мнението, с инфо от университет в Германия. Синът на мой познат, кандидатства тази година, някаква инженерна специалност. Също са му поискали, извън академичната справка, справка за покрит материал по мат.

# 707
  • Мнения: 2 148
Erasmus и тази година искат явяването на математическия тест, преди два дни уведомиха и сина ми, пак така след представянето на 4-5 страници описание на хорариум и съдържание на покритата учебна програма по математика

# 708
  • Мнения: X
Слънчевата, точно. Само да добавя, че в Германия не искаха да се явява на тест и го приеха, и трябваше експресно да усвои терминологията на немски, но поне знанията си ги имаше. В смисъл, може и да не искат тест, но после става много трудно, да не кажа невъзможно да продължат, ако им липсват тези знания. Или трябва ударно да ги набавят в 1 курс, което заедно със стреса от новото място и език става много тежко.  В този смисъл е добре  което може да се вземем като знания още от БГ, да се вземе.

Последна редакция: сб, 02 фев 2019, 20:28 от Анонимен

# 709
  • Мнения: 5 425
Имам нужда от помощ: за лятната академия в Щатите на синковеца му искат "Алгебра 1, Алгебра 2 и Геометрия. Известни познания по статистика са препоръчителни, но не задължителни." Математиката  по МОН до края на 10 клас ще му бъде ли достатъчна или да започвам да търся допълнителни занятия?
Големия учи Honors MAT "Intro to calculus", за което Геометрия, Алгебра 1 и 2 са пререквизити, когато беше в Щатите след 10-ти клас в колежа. Даже тестове държа за същите, преди да му разрешат. Не е учил математика извън колежа.

# 710
  • София
  • Мнения: 16 543
Мерси. Май само курс по статистика ще му търся. Ще учат R и Tableau.

# 711
  • Мнения: 75
В Хайделберг не поискаха справки, просто има предварителен курс за новодошлите преди да започне свместъра. Но със ЕГ от БГ математиката и физиката са абсолютно недостатъчни, за да се оправи младежа дори и на този курс....

# 712
  • Мнения: 5 425
Мерси. Май само курс по статистика ще му търся. Ще учат R и Tableau.
Ако Tableau е в съдържанието на курса, статистиката обикновено е много базови теория на вероятностите, корелационен и регресионен анализ. Не го прави по-знаещ от преподавателите...

# 713
  • Мнения: 333
Азбуки с по-добър резултат по математика от Питагор? Браво! Hands Plus1 Grinning. Някои наистина са се попрестарали.
Аш, защо споменахте точно азбуки, толкова ли са зле по математика, че е невъзможно да изкарат висок резултат? Може да са се готвили за този изпит, а Питагор да са го подценили ? Аз не знам конкретно какъв е изпитът, но по принцип ме интересува чоу азбуки заради английския и няма да ми е приятно, ако незаслужено повишават оценки . Детето ми е мн добро по математика и не съм сигурна, че в Питагор,СС ще научи нещо съществено по мат в 1-2 клас и искам поне английският да е на ниво. То и това е спорно, дали азбуки с нейтив е по -добре от другите две, . Но ако с подсказване са оценките, това говори мн лошо за нивото на училището

# 714
  • Мнения: 3 008
Неслучайно направих паралел за математиката в АК и Холандия.
Едно , защото имам поглед и две, защото АК не е просто ЕГ ,
В АК всички бяха профил математика. Децата  с интереси в математиката ходеха допълнително на курсове при Кортезов ( ходили сме само две години,но е достатъчно). Също децата с интереси по математика се явяват и самоподготвят на Advanced Placement exam ( Математика 1 и 2). Това са изпити, които ти се признават за кредити в университетите в САЩ. Самоподготвяш се на ниво студент ( на консултации учителите ти помагат).

И, да, математиката  в среден курс е разделена на нива по трудност в Холандия. Нясно съм.
Няма нобелова награда по математика, затова ще дам за пример физиката. Малка Холандия има 10 нобелови лауреати по физика от общо 21-те си нобелови лауреати.

И, да, наясно съм, че повечето холандски унита въведоха , а от тази годинаги и увеличиха изпитите. Нормално при наплива, който има в момента за Холандия. 

# 715
  • София
  • Мнения: 7 378
Азбуки с по-добър резултат по математика от Питагор? Браво! Hands Plus1 Grinning. Някои наистина са се попрестарали.
Аш, защо споменахте точно азбуки, толкова ли са зле по математика, че е невъзможно да изкарат висок резултат? Може да са се готвили за този изпит, а Питагор да са го подценили ?

Не, Азбуки не са зле по математика - или поне аз не бих си помислила подобно нещо. И въобще какво означава зле Simple Smile. Просто са помагали на изпита. Преди няколко години, на събеседване за детската градина, се похвалиха колко се гордеят с факта, че техни ученици са на трето място сред софийските училища по резултати от матурите от четвърти клас. Може да си ги човърка тази цел.

А защо мисля, че е съмнително да са пред Питагор по математика на матура за четвърти клас - да речем че мисля така, анализирайки какво се влага за математиката на двете места, познавайки родители и от двете училища и знаейки тяхната нагласа за успех по математика, от срещи с директор/зам. директор и други административни лица в Питагор и Азбуки, от техни коментари и т.н.. Ако трябва да представя целия аналитичен детайл тук - ще ми отнеме около 10 страници, а и този анализ е път, който човек сам може и трябва да извърви.

Ако сте усетили Азбуки като Вашето училище, аз лично не виждам защо трябва да се колебаете заради едно подсказване на матурите. На нас например Дорис Тенеди ни беше вариант след СС и Питагор и нямаше да ме откажат високите резултати от матурите от 4 клас, ако не бяхме приети в СС или в Питагор - а вижте те на кое място са в "класацията на Ежко" Joy.

# 716
  • София
  • Мнения: 20 049
Росс, знам сега колко хора ще се раздразнят, но ще го кажа.Най-напред основният ти паралел не беше между Холандия и АК, а между Германия и Холандия, за които каза, че нещата са много повърхностни. И точно за него се включих. Дадох линк с реални матури за 5-6 години назад, които като съдържание не показват такова повърхностно разглеждане на някои дялове, за каквотп ти говориш. За Холандия не знам как е и не съм правила сравнение.Колкото до АК, ами колкото и непоказателни да са ДЗИ -лесни са и човек имащ описаната от теб подготовка в училище, което не е само ЕГ, и трезвата преценка дали е достатъчно добър за явяване,  не би трябвало да има такъв резултат.8 души са с резултат 5,49.В НЕГ, която си е чиста проба ЕГ и не може съответно да има кой знае какви претенции по мат, профилирането е едва от 11 клас, а не от старта, и са се явили 32-ма, 4 пъти повече от иначе около два пъти по-голям випуск, всъщност за мат е почти същият, понеже има паралелки с други профили и само 2 часа мат седмично , средният резултат е 5,65.Сега ще се каже, да, ама те сигурно са ходили на уроци и ще се завъртим в дежурния кръг.Моето мнение е, че малък брой деца може и на двете места да имат умения, доста по-големи от средните по предмета, но като цяло масата няма базата, поне не изцяло,  за стартиране с тежката инженерна математика в унито, поне в Германия, и се налага наваксване. За Холандия не знам.

Последна редакция: нд, 03 фев 2019, 10:12 от пенсионирана русалка

# 717
  • София
  • Мнения: 2 925
Хм, тоест в Германия и вероятно в Холандия, излиза че нивото на обикновената училищна математика е по-високо  или сравнимо с това на наша математическа гимназия? Или има някаква особеност, която пропускам? Все още не съм се интересувала подробно за университет и моля за извинение, ако въпросът ми е глупав.

# 718
  • Мнения: 20 030
И мен ми е интересно това и ще съм благодарна Русалка да направи сравнение. Не само с МГ, но и с езикова.
Ето тук намерих какво учат по класове, но по-късно ще имам време да го погледна https://www.frustfrei-lernen.de/mathematik/mathematik-klasse-uebersicht.html

# 719
  • София
  • Мнения: 7 378
Хм, тоест в Германия и вероятно в Холандия, излиза че нивото на обикновената училищна математика е по-високо  или сравнимо с това на наша математическа гимназия? Или има някаква особеност, която пропускам?

И аз се питам същото - дискусията ми е много интересна и полезна Simple Smile!

Общи условия

Активация на акаунт