Отговори
# 60
  • На топло в неговото сърце.
  • Мнения: 3 461
Дано нивото падне скоро. Не може толкова малки деца с толкова сложна логика да се сблъскват. Само ще ги откаже по-бързо.
Накрая виждам нещата така:

# 61
  • Мнения: 13
Здравейте! Искам да помоля за помощ по следната задача:
Олимпиада по Математика 2 кръг 2003
2 задача:
Даден е равнобедрен триъгълник ABC като AB=BC. D е точка от страната BC такава, че CD=AB и ъгъл ADB=30°. Да се намерят ъглите на триъгълника АBC.
Благодаря предварително!

# 62
  • На топло в неговото сърце.
  • Мнения: 3 461
Сигурни ли сте,че условието ви е точно!Снимайте задачата и я качете!

# 63
  • Мнения: 127
Здравейте! Искам да помоля за помощ по следната задача:
Олимпиада по Математика 2 кръг 2003
2 задача:
Даден е равнобедрен триъгълник ABC като AB=BC. D е точка от страната BC такава, че CD=AB и ъгъл ADB=30°. Да се намерят ъглите на триъгълника АBC.
Благодаря предварително!

Наистина задачата не изглежда коректна. Това, което намерих из нета е че, AC=BC.
Нека бедрото е с дължина b, ъгъла между бедрата е g и съответно между основата и бедро е 90-g/2.
CD=AB=2b.sin(g/2)
ъгъл DAB=180 - ( 30 + 90 - g/2)=60+g/2
ъгъл CAD=90-g/2 - (60+g/2)=30-g
Синосова теорема за тригълник ADC ни дава sin(g/2) = sin(30-g) и от двете страни аргументите са в интервала 0 до 90 градуса и в този интервал sin(х) е строго растяща функция , т.е. g/2=30-g или g=20 градуса.
Ъглите в триъгълника са 80,80,20 градуса.

Проблемът е, че задачата е била за 7 клас и едва ли са изучили синусова теорема.

# 64
  • Мнения: 13
Много се извинявам, допуснала съм грешка при изписването, действително АС=ВС са бедрата на триъгълника, така е в условието. Благодаря за решението! За 7 клас е задачата.

# 65
  • Бургас
  • Мнения: 613
Здравейте! Имам нужда от помощ! Задачата е за пети клас.
Петьо събрал реципрочните стойности на числата 1,2,3,4 и т.н. и спрял веднага щом получил 25/10. Колко числа е събрал Петьо?
Предварително благодаря!
                                                                                  

# 66
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 301
И аз да попитам, че тук спорим може ли без дроби:

Пътят между две хижи се състои от прави и наклонени надолу и нагоре участъци. Турист се движи по равните участъци с 4 км/ч, нагоре с 3 км/ч, надолу с 6 км/ч. За изминаването на разстоянието в двете посоки били нужни 2 часа. Колко е разстоянието между хижите.

Та как се решава това без обикновени дроби Simple Smile

# 67
  • Мнения: 127
Здравейте! Имам нужда от помощ! Задачата е за пети клас.
Петьо събрал реципрочните стойности на числата 1,2,3,4 и т.н. и спрял веднага щом получил 25/10. Колко числа е събрал Петьо?
Предварително благодаря!                                                                            
Получил или надхвърлил 25/10?
Сборът на реципрочните стойности от 1 до 6 е 49/20 или с 1/20 по-малко от 25/10=50/20. 1/7 > 1/20 и кто я добавим ще надхвърлим 25/10

# 68
  • Мнения: 127
И аз да попитам, че тук спорим може ли без дроби:

Пътят между две хижи се състои от прави и наклонени надолу и нагоре участъци. Турист се движи по равните участъци с 4 км/ч, нагоре с 3 км/ч, надолу с 6 км/ч. За изминаването на разстоянието в двете посоки били нужни 2 часа. Колко е разстоянието между хижите.

Та как се решава това без обикновени дроби Simple Smile
Дайте решението на спорещата страна, която го решава без дроби.

# 69
  • Бургас
  • Мнения: 613
По условие е : получил.
Благодаря за помощта!

# 70
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 301
И аз да попитам, че тук спорим може ли без дроби:

Пътят между две хижи се състои от прави и наклонени надолу и нагоре участъци. Турист се движи по равните участъци с 4 км/ч, нагоре с 3 км/ч, надолу с 6 км/ч. За изминаването на разстоянието в двете посоки били нужни 2 часа. Колко е разстоянието между хижите.

Та как се решава това без обикновени дроби Simple Smile
Дайте решението на спорещата страна, която го решава без дроби.
Нямам го. Но дроби не се учат преди 5 клас и се твърди, че се решава без.

# 71
  • Мнения: 21 455
А отговор имаш ли? Simple Smile
По нанадолнището туристът изминава 6 км за 60 мин - значи изминава 1 км за 10 минути.
По нанагорнището туристът изминава 3 км за 60 мин - значи изминава 1 км за 20 минути.
По равното изминава 4 км за 60 минути - значи изминава 1 км за 15 минути.
Тъй като наклонената част се изминава веднъж нагоре и веднъж надолу, то за един километър в двете посоки в тази част туристът губи 30 минути.
В равната част за един километър в двете посоки също губи 30 минути.
Ако разстоянието между хижите е Х,  следва че Х. 30 е времето, за което е изминато разстоянието между хижите на отиване и връщане общо., т. е.
2 часа+2 часа= 240 минути
30. Х = 240
Х= 8 км.

# 72
  • София
  • Мнения: 18 054
Аз пък бих поискала не решението без дроби,а въобще решението. Тази задача е или с нещо липсващо, или не е добре формулирана и с второто изречение искат да кажат, че и в двете посоки, и на отиване, и на връщане, времето е 2 часа, а не както тръгнах примерно в началото аз  с 2 часа сборно в двете поски. Ако е първото, следва детето да се сети, че  участъците с наклони (надолу)/баирите(нагоре) са равни и разстоянието сборно е  10 км.Без дроби Simple Smile

Последна редакция: вт, 22 яну 2019, 20:43 от пенсионирана русалка

# 73
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 301
Ако трите разстояния означим с S1, S2, S3, тогава времето на отиване и връщане е 2 часа:
S1/3+S2/4+S3/6+S3/3+S2/4+S1/6=2 часа
S1/2+S2/2+S3/2=2
S1+S2+S3 = 4
рових досега из форуми, видях подобно решение. Но не е онова, което ми се струва ок, защото не са учили обикновени дроби.
Незнам отговора.

ПС. времето сборно в двете посоки е два часа.

# 74
  • София
  • Мнения: 18 054
И аз така тръгнах, Лейка, ама има нещо, което ме терзае и се опитвам да определя, затова си помислих за друго тълкувание на тези два часа време.. Ето как не излиза еднозначно решението, твоето уравнение докарва разстоянието  4 км, това на Дидева - 8.

Уф, два часа се мъча с  обобщено решение, за да видя накрая, че едната скорост съм я преписала грешно. Но поне от толкова решаване си изкарах зависимостта, която трябва да е изпълнена винаги  между трите скорости, така че задачата да е решима. Ако v1 е скоростта на равно, v2  по нанагорнище и v3 надолу, то:
2*v2*v3=v1*v2+v1*v3
Това , разбира се, като разсъждения  и сметки извън темата за 4 клас.
И наистина  разстоянието е 4 км.

Последна редакция: вт, 22 яну 2019, 21:26 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт