Отговори
# 660
  • Мнения: 10


Може ли помощ за задача 4.12



Може ли помощ и за тези две задачи

Последна редакция: сб, 04 май 2019, 21:42 от AnMary

# 661
  • Мнения: 17 098


Може ли помощ за задача 4.12
Сутринта са продали бидони с вместимост 16+19+31литра или общо 66 литра мляко. След обяд са продали 15+18=33 литра.

# 662
  • Мнения: 980


Може ли помощ за задача 4.12

Нека Х е общото количество мляко в двата бидона, които са продадени в края на деня и нека y е количеството мляко в бидона, който не е продаден.

Тогава общото количество мляко в трите бидона продадени до обяд е равно на 2Х.

Имаме 2Х + Х + y = 3X + y = 15 + 16 + 18 + 19 + 20 + 31 = 119.

Числото 119 дава остатък 2 при деление на 3. Понеже 3Х се дели на 3, то y трябва да дава остатък 2 при деление на 3.

От числата 15, 16, 18, 19, 20 и 31, само 20 дава остатък 2 при деление на 3 и следователно, y = 20. Тогава X = (119 – 20) : 3 = 33.

Следователно, са продадени бидоните с вместимост 15, 16, 18, 19 и 31, като бидоните с вместимост 16, 19 и 31 (16 + 19 + 31 = 66) са продадени до обяд и бидоните с вместимост 15 и 18 (15 + 18 = 33) са продадени в края на деня.



Може ли помощ и за тези две задачи


Ако p > 5, числото щеше да има (2 + 1)(3 + 1)(5 + 1)(1 + 1) = 3.4.6.2 = 144 различни делителя.

Следователно p е някое от числатa 2, 3 или 5.

23.33.55 има 4.4.6 = 96 делителя, 22.34.55 има 3.5.6 = 90 делителя и 22.33.56 има 3.4.7 = 84 делителя, т.е. p = 3.



Директно се проверява че, p = 2 и p = 3 не дават решение, а при p = 5 условието е изпълнено, защото sqrt (5p + 144) = 13 e естествено число.

Ще потърсим решения, за които p > 5.

Нека 5p + 144 = k2, където k е естествено число и k > 13.

Имаме 5p = k2 – 144 = k2 – 122 = (k – 12)(k + 12).

Понеже k – 12 > 1 и p > 5, то единствената възможност е k – 12 = 5 и k + 12 = p, т.е. k = 17 и p = 29.

Действително, sqrt (5.29 + 144) = sqrt (289) = 17.

Получихме две решения, p = 5 и p = 29.

Последна редакция: сб, 04 май 2019, 21:43 от AnMary

# 663
  • Мнения: 1 559

Много моля за помощ 1в и 1г

Ооххх и 1Б моля, не се сеща детето кой метод да използва... много благодаря

Последна редакция: сб, 04 май 2019, 21:44 от AnMary

# 664
  • Мнения: 501


Може ли помощ за 2ра и 3та задача.. 1ви курс Диференциално и интегрално смятане.

# 665
  • София
  • Мнения: 7 676
etaniel, за 1Б, за картонче с числа 63 и 64, са надписани 63 картончета, за картонче с 63 в долно квадратче са надписани общо 62 картончета....
Така получаваме, че общо надписаните картончета са:
1+2+3+4+5+6+7+8+....+63, което е равно на (1+62)х2+63=126+63=189
Дано не бъркам нещо... за останалите условия, ще пробвам по-късно.

# 666
  • Мнения: 4 557
Мисля, че сумата на първите К числа е К*(К+1)/2 , 63*64/2 = 2016

# 667
  • Мнения: 1 559
Мисля, че сумата на първите К числа е К*(К+1)/2 , 63*64/2 = 2016
Олеле, момент да видя отговора...

Да, всъщност това е верният отговор, благодаря! Кой метод се използва тук?

# 668
  • София
  • Мнения: 7 676
Мисля, че сумата на първите К числа е К*(К+1)/2 , 63*64/2 = 2016

Етаниел, това е правилното!
Малина, знаех си, че нещо оплетох Joy
Амиии... метода май е Гаус...
Значи, сбора на числата до 62, групираш първо с последно, предпоследно с второ и т.н и умножаваш по броя на групите
(1+62)х31+63= 2016
Хахаха, моля те, дай отговора!

Последна редакция: сб, 04 май 2019, 18:13 от Слънчевата

# 669
  • Мнения: 4 557
Гаус е.Сигурно са го учили
За В подточка си мисля, че е 10/46
44*45/2 = 990 номер по Гаус,сумата на първите 44 числа.  На него  отговаря лисче с числа 44/45.Остават още 10 номера до 1000 и това са 1/46,2/46 и т.н до 10/46

Последна редакция: сб, 04 май 2019, 18:40 от malinkap

# 670
  • Мнения: 10
Моля ви за помощ за задача  3 и 4

# 671
  • Мнения: 4 505
По 3 зад
Единственото просто с еднакви цифри е 11
Двойките на които разменяме цифрите може да са 13-31, 17-71,37-73
226-13+31+11=171 не е просто
226-17+71+11=127  просто
226-37+73+11=105 не е просто

Единствено при втория вариант и четирите са прости

# 672
  • Мнения: 10
Моля помагайте за задача 5.6


Моля за помощ за задача 5.9 и 5.10

Последна редакция: нд, 05 май 2019, 20:37 от AnMary

# 673
  • Мнения: 17 098
Точките са четно число, броят точки, които могат да се поставят между тях са нечетно число. Сбор на четно с нечетно дава нечетно.
Ако точките са нечетно число, съответно между тях се добавя четен брой точки.

# 674
  • Мнения: 127
По 3 зад
Единственото просто с еднакви цифри е 11
Двойките на които разменяме цифрите може да са 13-31, 17-71,37-73
226-13+31+11=171 не е просто
226-17+71+11=127  просто
226-37+73+11=105 не е просто

Единствено при втория вариант и четирите са прости

79 и 97 също е двойка прости числа, но и от там не получаваме 4-то просто 226- (79+97+11)=39

Моля ви за помощ за задача  3 и 4

Зад.4: 70=2.5.7 - тъй като които и две прости числа от 2,5 и 7 да вземем произведението им не може да е цифра на числа, то лесно се съобразява, че в записа на трицифирените числа трябва да участва 2, 5 и 7 точно по веднъж. Ако завършва на 2 или 5 няма да е просто. 257 - просто, 527=17.31 и не е .
Единствено 257 е търсенето число.

Моля помагайте за задача 5.6

577,57:7=82,51

8251=37.223, където 37 и 223 са прости

37 приятели са събирали по 2,23 или 223 приятели са събирали по 0.37

Моля за помощ за задача 5.9 и 5.10

Зад. 5.9: Ако в нечетен брой чували са сложени по нечетен брой топки, то броятн на всички топки трябва да е нечетно, но то е четно значи поне в един от чувалите са сложени четен брой токпки, от където произведението ще е четно.

Последна редакция: нд, 05 май 2019, 20:40 от AnMary

Общи условия

Активация на акаунт