Мнения за неелитни училища след седми клас в София

  • 73 449
  • 797
  •   1
Отговори
# 525
  • София
  • Мнения: 20 053
Има много такива.. В СМГ, в НПМГ, в някои частни, в 1 АЕГ, в 73-то, в 125-то, в НЕГ, вероятно във всяко едно "елитно" или не толкова училище има всъщност поне един, който е наистина добър. На някои места и доста повече от един. Въпрос е обаче и на късмет да се паднеш при тях. Да не говорим и за това, че е малко субективно какво значи всъщност  добър. За мен като родител примерно може да значи да обяснява добре, да дава домашни, да контролира написването им, да работи със сборник, да не дава тестове , а задачи за разписване... За друг може да е съвсем друго.

Последна редакция: нд, 26 май 2019, 18:29 от пенсионирана русалка

# 526
  • Мнения: 131
Неелитни, но въпреки това добри са 199 ОУ в Левски Г и 119 СУ в Изток. Макар, че то може би е сред престижните заради района, в който е. В 199 преподаването е добро без да ги насилват и средата е позитивна. Като за училище в краен квартал е върха!

# 527
  • София
  • Мнения: 9 063
Района на 119 може и да е престижен (не е сигурно, цяла България разбра, че имотите наоколо са евтини), но училищата там - не.

# 528
  • Мнения: 7 688
ОУ означава основно училище, т.е. няма паралелки след седми клас.

# 529
  • Мнения: 131
Влизала ли си вътре? И двете 119 и 199 вътре са добре подредени и се хвалят с постиженията на децата, имат витрини с купи и медали от състезания. По това се познава кое училище се хвали с децата си. Тези като 23 и 24 СУ не им пука и приличат на коптори. А и чувам добри отзиви за учителите в 119 и 199. Само русофилията на част от тези в 119-то не ми харесва, но аз и не бих си записал детето в руска паралелка. В Изток си е най-доброто, другото отвъд ул. Жолио Кюри е прехвалено (дори не му помня и номера, моите познати и приятели от квартала го наричат онова тъпото).

# 530
  • София
  • Мнения: 9 063
Да, за това, за което говоря.
Наблюдавах го известно време, децата ми са ходили многократно на състезания там, комуникирала съм си с директора няколко пъти (нямам оплаквания от комуникацията, знае да говори ) , знам резултатите на НВО. Стига ли?
Ако по-лъслава сграда се съди ... а ср. успех на децата на НВО не е за хвалби Sad

# 531
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 8 165
И аз не съм съгласна с това мнение. Да, сградата е хубава, директорът - много свестен и добър мениджър. И с това плюсовете свършват. Както споменах, дъщеря ми бе там от 5 до 7 клас. Та  имам впечатления за сградата не само отвън.

# 532
  • Мнения: 7 285
Следя 119-то СУ от 18 години. По онова време едва събираха две паралелки в първи клас. Училището не се славеше като известно, въпреки престижния квартал.
Откакто директор Стаматов пое училището, то набираше скорост с всяка изминала година.
Грешката, която според мен допуснаха е, че заложиха основно на прием в/от първи клас, на млади и атрактивни учителки, а се отказаха от външен прием за природо-математически паралелки от 5-ти клас.
А имаха и прекрасни преподаватели по математика в прогимназиален етап и за мен беше загадка защо не се развиха в тази посока. Можеха да бъдат конкуренция на 125-то и 107-мо.
Също така имат хубави кабинети по химия и биология, но нямам информация как е в гимназиален етап.

# 533
  • Мнения: X
Така, сега оглеждаме СГСАГ. Ново 20. Специалност Архитектура, ама може и геодезия. Мислех, че архитектурата е с рисуване, той определено има афинитет, но не пожела курсове и подготовка. Всъщност съм се объркала, с БЕЛ и мат. е.

# 534
  • София
  • Мнения: 650
Ми не е никак лошо решението. Аз съм с много положителни впечатления от училището и преподавателите. В геодезията е много математиката, но е хубава специалност за момче. Специалността Строителство и архитектура клони по-вече към строителство, но от 10 клас учат сградостроителство и само в 12-ти архитектурно проектиране.

# 535
  • Мнения: X
Какво значи много е математиката? Това няма да му го казвам. Това, че е много математиката - т.е. че са много часовете по програма, е много много голям плюс. Така или иначе, за да избутат с мат. до 12 клас, пак трябва много да решават, а с намалените часове в училище подозирам, че ще стане бая трудно.
С колко повече са часовете? В архитектурата колко са? Чувам нещо от порядъка на 3 часа на седмица и косите ми се изправят.

# 536
  • Мнения: 7 688
Като строителен инженер ще кажа, че не виждам никакво приложение на такава парарелка. На времето имаше "техници" и "чертожници", които бяха само с т.нар. техникум. Към днешна дата инженерите сами си чертаем чертежите, а техниците по обектите също са висшисти. Ако се реши да се продължи към висше също не е ок, защото за висшето се иска изпит по математика и след това мнооого изпити по висша математика в следването, за които трябва основа, т.е. е по-добре МГ да се учи, ако иска да е инженер или архитект. Отделно, че наученото в професионалната гимназия ще помогне съвсем малко на самото следване. Колегите ми, завършили строителния имаха леки познания по механика, но далеч не достатъчни, че да си вземат дори този изпит без допълнителни усилия.
Та специално за тази професионална гимназия и тази специалност съм доста резервирана.

# 537
  • Мнения: X
Е като търговско-банковата, да, аз като икономист знам за какво говориш. Аз гледам ниво и среда, затова одобрявам. А приложението е - създаване на интерес в тази посока, не е никак малко. За моя син, за твоята дъщеря може би няма да е необходимо. Wink
Иначе никакви, ама никакви сантименти нямам към каквото и да е, което да реши да учи и с което да реши да се занимава. Може интересите да смени 3 пъти за няколкото години, през които е там, но пък може и да го грабне материята.
Аз съм завършила НПМГ, имахме и музиканти, и психолози ... Другите паралелки също - не всички отидоха да учат това, което бяха учили до 12-ти клас, но средата си беше ОК.

# 538
  • някъде ... тук ...
  • Мнения: 8 754
Като завършила и стр. техникум, и УАСГ, мисля като Мария. Но и синковецът се е замислил за АС в Строителния.
Геодезията нещо не я ще. Има поглед върху колегите на майка си Simple Smile
Много си харесвам професията, но не е за всеки тип човек.
Но винаги има време за преориентация Simple Smile

Последна редакция: вт, 28 май 2019, 17:17 от ЕлиТ

# 539
  • Мнения: 7 688
Средата безспорно е много важна. Но аз май повече се вживявам във важността на това с профилите, което прави съвременното образование доста различно от нашето време, когато от един клас едни ставаха инженери, други лекари, трети журналисти, прависти или музиканти. Сега 2 години задълбочено учене на математика в мг е доста осезаемо дърпане пред децата, които няма така обстойно да я учат, а пожелаят да станат инженери. Не зная, може и да греша, но аз много се взирам в профилите на паралелките и признавам, че малко съм чела по въпроса, но ми се струва, че професионалните гимназии не са насочени към следващ етап на образование.

Последна редакция: вт, 28 май 2019, 18:08 от maria77bg

Общи условия

Активация на акаунт