Липсата на автомобил прави ли те неуспял в очите на околните в България?

  • 12 769
  • 155
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 10 864
Не мисля, че липсата на автомобил е признак за неуспех, особено предвид това, че реално за 2-3 хил. лева може да си купиш кола. Вярно, подръжката изисква средства, но всеки прави своя избор.
За някои хора автомобилът е необходимост. Може да имат минимални доходи и трудно да подържат колата си, но им е жизнено необходима, за да се придвижат от точка А до точка Б (например по селата - до града се стига с кола или автобус, но в някои села автобусите са по веднъж на ден и по-рядко).
Други хора подържат автомобил, защото предпочитат този начин за придвижване пред ползването на градски транспорт.
Аз лично съм от категорията хора, които нямат автомобил, защото са с ясното съзнание, че за подръжката му ще отидат доста пари, които в момента няма откъде да извадя. Без да имам кола едва закърпвам месеца. Но пък осъзнавам колко необходим е автомобилът в много ситуации и с оглед на това, че все по-често ми се налага да ползвам такси, за да стигна по-бързо до някъде се замислям за алтернативата да изкарам шофьорски курсове и да си купя една евтина кола, която да ползвам само в такива моменти.  Но и доста ме е  страх да шофирам. Не знам бих ли се справила с участие в движението по оживени направления.

# 91
  • Мнения: 2 266
Изкарай курс и си купи автоматик.

# 92
  • Мнения: 532
Не мисля, че липсата на автомобил е признак за неуспех, особено предвид това, че реално за 2-3 хил. лева може да си купиш кола. Вярно, подръжката изисква средства, но всеки прави своя избор.
За някои хора автомобилът е необходимост. Може да имат минимални доходи и трудно да подържат колата си, но им е жизнено необходима, за да се придвижат от точка А до точка Б (например по селата - до града се стига с кола или автобус, но в някои села автобусите са по веднъж на ден и по-рядко).
Други хора подържат автомобил, защото предпочитат този начин за придвижване пред ползването на градски транспорт.
Аз лично съм от категорията хора, които нямат автомобил, защото са с ясното съзнание, че за подръжката му ще отидат доста пари, които в момента няма откъде да извадя. Без да имам кола едва закърпвам месеца. Но пък осъзнавам колко необходим е автомобилът в много ситуации и с оглед на това, че все по-често ми се налага да ползвам такси, за да стигна по-бързо до някъде се замислям за алтернативата да изкарам шофьорски курсове и да си купя една евтина кола, която да ползвам само в такива моменти.  Но и доста ме е  страх да шофирам. Не знам бих ли се справила с участие в движението по оживени направления.


Определено и за мен не е символ на успех - вчера даже попаднах на клипче как Киану Рийвс се вози в метрото.
Стана ми интересно - казвате едва "закърпвате" месеца и въпреки този проблем обмисляте покупката на автомобил? От какво ще се лишите, за да закърпите месеца, при наличието на кола? Колко пари давате за такси и колко сте разчели че би трябвало да ви струва колата месечно? Би ми било интересно ако сте правили такова сравнение за себе си.

Като разхвърлям всички средни разходи около колата за година(без някой сложен ремонт) - на месец се падат около 200-250лв с горивото и без разход за гараж. При вас как излиза сметката и имате ли от къде да намалите 150-200лв.?

# 93
  • Мнения: 7 458
Изкарай курс и си купи автоматик.
На мен автоматика ми е по труден.В мен ли е проблема или защото не съм свикнала?Все търся съединител.

# 94
  • София
  • Мнения: 12 006
Скрит текст:
Не мисля, че липсата на автомобил е признак за неуспех, особено предвид това, че реално за 2-3 хил. лева може да си купиш кола. Вярно, подръжката изисква средства, но всеки прави своя избор.
За някои хора автомобилът е необходимост. Може да имат минимални доходи и трудно да подържат колата си, но им е жизнено необходима, за да се придвижат от точка А до точка Б (например по селата - до града се стига с кола или автобус, но в някои села автобусите са по веднъж на ден и по-рядко).
Други хора подържат автомобил, защото предпочитат този начин за придвижване пред ползването на градски транспорт.
Аз лично съм от категорията хора, които нямат автомобил, защото са с ясното съзнание, че за подръжката му ще отидат доста пари, които в момента няма откъде да извадя. Без да имам кола едва закърпвам месеца. Но пък осъзнавам колко необходим е автомобилът в много ситуации и с оглед на това, че все по-често ми се налага да ползвам такси, за да стигна по-бързо до някъде се замислям за алтернативата да изкарам шофьорски курсове и да си купя една евтина кола, която да ползвам само в такива моменти.  Но и доста ме е  страх да шофирам. Не знам бих ли се справила с участие в движението по оживени направления.


Определено и за мен не е символ на успех - вчера даже попаднах на клипче как Киану Рийвс се вози в метрото.
Стана ми интересно - казвате едва "закърпвате" месеца и въпреки този проблем обмисляте покупката на автомобил? От какво ще се лишите, за да закърпите месеца, при наличието на кола? Колко пари давате за такси и колко сте разчели че би трябвало да ви струва колата месечно? Би ми било интересно ако сте правили такова сравнение за себе си.

Като разхвърлям всички средни разходи около колата за година(без някой сложен ремонт) - на месец се падат около 200-250лв с горивото и без разход за гараж. При вас как излиза сметката и имате ли от къде да намалите 150-200лв.?
Чак 250лв. на месец не излиза, но зависи и какъв автомобил се поддържа. Има автомобили и с по-скъпа поддръжка. Обаче при цена на билета 1,60, ако трябва 1 човек да смени до работата си 2 автобуса са 4*1,6= 6,4*22 /среден брой раб.дни в месеца/=140,80лв. за 1 човек, ако е и за двамата в семейството разхода е 281,60лв. Ако добавим и някой лев за излизане в почивните дни и станали 300лв. за билетчета. Айде сега пак погледни колко струва поддръжаката 1 автомобил, който обаче ти е на разположение, не го чакаш в студа я да мине я не, не ти се бутат още 30-40 смърдящи около теб и да ти дишат единия в лицето, другия във врата, третия да те блъска с лакът и т.н. Пробвал ли си да влезеш с количка в час пик? Да не говорим колко по-бавно се пътува с автобус, а това си е чиста загуба на време. Колата отдавна не е лукс, а е необходимост. И на запад си ходят с автомобилите на пазар, на почивки и т.н., не си мисли, че щом ходят с метро /а там има изгодни карти важащи за метро+няколко автобусни линии, не като тук всичко отделно, имат и много добре организиран транспорт/ че нямат автомобили.

# 95
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 828
Още ли му се връзва някой на кокото да му дава обяснения и да му чете празните анализи? Видяхме, че нищо конструктивно не успява да каже, колкото и да се напъва.
250 лв ще ми излиза поддръжка на автомобил на месец, ама друг път! Назад бях дала подробен разчет на поддръжката на моя таралясник, ако пък караш нова кола, съвсем нищо няма да ти излиза на фона на такситата.

# 96
  • Мнения: 24 500
Авторът нали няма кола, конкретни лични впечатления за разходите няма как да има, а може да е чел за разходите по поддържане на лимузина примерно. Иначе, както май споменах, и ние няколко години бяхме без кола, защото там, където живеехме, беше голям проблем паркирането, имахме си поети карти за ГТ така или иначе, и щеше да излезе по-скъпо да плащаме за гараж, отколкото да взимаме таксита, когато се наложи. Реално в повечето случаи 1-2 пъти седмично да сме ползвали такси, основно за прибиране от заведение, което много хора с коли също правят, ако консумират алкохол, няколко случая за ходене до автогара и летище (айде, на автогарата можеше да не се наложи да ходим, ако имахме кола при нас, но самолет скоро няма да си купим), няколко случая за водене на котарака в отдалечена ветеринарна клиника, няколко случая за мое ходене в болница и когато се местихме с покъщнината в друго населено място, но тогава използвахме нает бус.

# 97
  • Мнения: 2 998
Обаче при цена на билета 1,60, ако трябва 1 човек да смени до работата си 2 автобуса са 4*1,6= 6,4*22 /среден брой раб.дни в месеца/=140,80лв. за 1 човек, ако е и за двамата в семейството разхода е 281,60лв.
По-скоро ще си вземе карта за цялата градска мрежа за 50лв.

Относно поддръжката за 250лв. Ако се вземат всички разходи по колата, не са чак толкова недостижими. Примерно при годишен пробег от 10000км или 800км на месец. От тях нека 400км да са градско с разход 10/100 и 400км извънградско с разход 7/100. По цена 2 лева на литър излиза около 130лв-140лв на месец. Прибавяме и гражданска, каско, данък и обслужване, и ето ти ги разбито 250лв.

# 98
  • Мнения: 24 500
Да, то си зависи и колко караш, и какво е горивото вероятно. Аз реално не съм шофьор и не знам колко харчи мъжът ми за колата, но нашата сигурно не прави и 5 хиляди км годишно.

# 99
  • Мнения: 2 998
При малък разход може да се получи, че повече се плаща за застраховки и данък, от колкото за гориво. При нас е точно така, защото и ние караме малко - 170лв странични разходи и около 100лв за бензин. Crazy

# 100
  • София
  • Мнения: 12 006
При малък разход може да се получи, че повече се плаща за застраховки и данък, от колкото за гориво. При нас е точно така, защото и ние караме малко - 170лв странични разходи и около 100лв за бензин. Crazy
Какви са тези 170лв. странични разходи на месец, че ми стана интересно?

# 101
  • Мнения: 2 998
Гражданска, каско, данък, обслужване, два пъти в годината смяна на гуми и разни други по-дребни плащания, всичко разделено на 12.

# 102
  • Мнения: 2 926
А удобството, удоволствието, не дай боже спешната ситуация-те разделени на 12 дават ли правилната цифра...?

# 103
  • Мнения: 2 998
Въпросът към мен ли е?

# 104
  • Мнения: X
Сега се връщам от пътуване, в което смених два автобуса. В единия не можеше да се диша от жега и ми прилоша, заради което хапнах няколко солети в другия автобус, при което шофьора ми се скара и ме заплаши, че ще ме остави на пътя да ям. Да не говорим за шумните пътници, които дори през слушалките се чуват. Някой ден може и да стане като в Япония, където можеш да отидеш навсякъде с бързия влак, но до тогава колата си остава незаменима.

Общи условия

Активация на акаунт