Липсата на автомобил прави ли те неуспял в очите на околните в България?

  • 12 769
  • 155
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 8 334
Състоятелността е нещо много условно, когато свободните ти пари са вкарани само в един вид активи, в случая - финансови. При миналата криза хората буквално за дни олекнаха с десетки хиляди, всеки в зависимост от портфейла. Именно заради това написах, че трябва да имаш опит на пазара, за да усетиш кога спадът е трайна тенденция, а не просто еднодневно събитие. Още помня IPO-то на Трейс през 2007, което беше с небивал интерес и после срива на пазара.
Това беше лирично отклонение, най-вече за хората, които са решили да "спестяват" по този начин.

# 76
  • Мнения: 235
Все пак в повечето БГ градове(с изключение на София, но и там си имате метро) може да се стигне до  всяка дестинация за 10-15мин. и реално тогава колата ти трябва 2-3 пъти в годината за почивки...всичко друго е суета и мързел

Ами освен София и малките градове, в някои от така наречените големи, няма как да стигнеш за 10-15 минути до всяка точка, особено ако водиш дете до градина, училище или т.н. Не че с кола е мнооого по-бързо, но реално не може да се разчита на градския транспорт, не е така добре уреден навсякъде. Ако беше, аз лично бих го ползвала доста по-често, та макар и с дете. Докато беше в количката, обхваната от ентусиазъм, че нещо е мръднало напред в развитието ни, бях направила такъв опит - триста пъти съжалих, а да не говорим, че станах причина и за скандал, понеже се оказа, че преча на останалите пътници.

Нещата са комплексни. Като почнем да гледаме как е в другите държави, трябва да отчитаме повече фактори, преди да си правим генерални заключения. И там обаче повечето семейства поддържат автомобил, просто не го ползват като нас ежедневно и за пътуване до работа. Но при нас нещата са изостанали във всяко едно отношение, държавата/съответната община няма мислене в тази посока.   

# 77
  • Мнения: X
Сестра ми е в София, но е на такова забутано място, че трябва да сменя поне  3 транспорта и да пътува най - малко час, за да стигне до някъде. На връщане често се налага и такси да хваща, защото няма автобуси. Колата и е развалена и трябват много пари за ремонт, иначе изобщо не би се бутала в градския транспорт. И може би двете сме със стари разбирания, но харесваме кавалери, които биха ни закарали с автомобил до вкъщи. Даже и да ни взимат. Не е важно марката и цената на автомобила, а самия жест. Затова някой ако ме кара да тичам в студа и да сменям транспорти за мен е ненадежден и незрял.

# 78
  • Мнения: 1 009
Колата се явява необходимост поради скапания и неуреден градски и междуградски транспорт. Сега сравнения с държави където влаковете се движат с 200-300 км/ч са меко казано невъзможни. То всеки нормален човек ще предпочете да си прочете вестника в един приятен и чист вагон вместо да се лангърка в БДЖ, ама не става така.
В градовете транспорта също не става. Най-добре е човек да ходи пеш или с велосипед където му се налага стига да е възможно.
Като цяло дискусията ми е странна. Не те прави никакъв. Стига да се справяш някак си.

# 79
  • Мнения: 532
Хм, без да съм го имал за цел и без да съм софиянец попаднах на интересно клипче!!! Май всичко е в манталитета - всички се възхищаваме, когато видим кмет или президент на западна демокрация, чакащ градски транспорт или метро, а от друга страна нашата мутра БХ с бурканите и джиповете, дето прегръща бабите за снимка през прозореца!!!

Интересно клипче вижте го:
https://www.facebook.com/sofiaurbanmobilitycentre/videos/2352594748360859/



С други думи докато нашия идеал и избор на водач на държавата е това:


няма как да осъзнаем и постигнем другото, трябва да променим първо мисленето си:


предлагам да поставим край на  дискусията, която се вижда странна за много от участниците.
Хубава вечер!

Последна редакция: вт, 05 фев 2019, 18:27 от kokopapa

# 80
  • Sofia
  • Мнения: 5 124
Малко е трудно и в малък и голям град без кола да се придвижваш. В много от държавите с които сравнявате се ползва дори ЖП транспорт и много добра метро мрежа за транспорт до работа и въпреки това всички имат коли - просто е невъзможно да разнасяш големи торби с покупки за седмичен пазар например в градски транспорт. Да не говорим, че повечето вериги са на места, където има достъп само с кола.

# 81
  • София
  • Мнения: 12 374
Колата е кола, за Бога - не частен самолет. Както каза някой по-назад, има и за по 1000 лв.

Ние имаме една, кара я мъжът ми. Нямам книжка, но ако имах, щях да си купя моя - по-малка от настоящата, нещо малко и икономично. Мразя ГТ, метро не ползвам тъй като получавам панически атаки и колата би ми свършила чудесна работа в ежедневието. 

# 82
  • някъде в орбита...
  • Мнения: 2 972
Колата е кола, за Бога - не частен самолет. Както каза някой по-назад, има и за по 1000 лв.
Много точно.
До като нямах деца, и живеех на перфектното място спрямо градския транспорт, нямах кола.
Когато ситуацията се промени, купихме. Имали сме една, имали сме и две, имали сме и периоди без кола - все според както налага ситуацията.

# 83
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 13 178
Колата е необходимост,не е лукс и не е символ на успех в живота.
Това,че някой е решил ,че не му трябва кола не означава,че е беден.

Аз познавам хора,които са заможни ,но нямат собствена кола.
Не им се занимавало с поддръжката.
В града ползват таксита,ако ще пътуват извън града си вземат кола под наем,а на почивка извън страната ходят със самолет.

# 84
  • София /Абсурдистан
  • Мнения: 13 769
Колата е необходимост, не лукс, поне за мен. Има коли за всеки джоб. Който не иска кола, свободен е да си ходи с транспорта и с таксита.
Не бих могла да влача тежките торби с транспорта, нито съм в състояние да ходя на процедури по болниците и да се прибирам пеша после.
Все тая ми е каква е колата, само да вози и да не прави проблеми.

# 85
  • Мнения: 6 194
Конкретно по въпроса - не. Изобщо не смятам, че колата е символ на успялост. Аз обаче пътувам много и не си се представям без автомобил, да, в града пътувам с транспорт, но извън града? За почивка по автобуси ли да мъкна децата и 3 куфара багаж? Кола под наем за мен е хамалогия, имайки предвид, че пътуваме всяка седмица, предпочитам да имам собствена под ръка. Колата за мен също е необходимост, не лукс.

# 86
  • Пловдив
  • Мнения: 2 164
Една кола е 1000лв, на повечето телефона им струва повече.
За 1000 лева ще е на 25 години, някаква напаст за природата и околната среда

# 87
  • Мнения: 2 266
Кой е по- успял--този  който има автомобил и кредити и живее в гарсониера или този без кредити и автомобил и живее в четиристаен апартамент?Да ползваш такси е по-изгодно отколкото да поддържаш автомобил.



Зависи къде живееш.Има държави ,където няма как да живееш без кредити.И пак си успял.Просто плащаш си кредитите,било за жилище или за кола и така.

# 88
  • Мнения: 2 266
Да се твърди, че живеещите под наем са по- зле от тези, изплащащи ипотека, не е сериозно.


Не са по-зле.Просто парите давани за наем отиват  "на кино", а тези ,които изплащат жилище ,парите им не отиват за нищо.Даваш ги за нещо,което след години ,дори да не е изплатено можеш да го продадеш и пак да вземеш някакви пари.

# 89
  • Мнения: 234
Отдавна колата не е символ на нищо. В семейството ми винаги е имало кола откакто се помня, от дете. Откакто завърших и започнах да работя и да изкарвам пари имам собствена кола. Сега когато имам и собствено семейство сме с две коли съответно. Така е защото за мен няма вариант да водя две малки деца на градина, да ходя на работа, да пазарувам и да ги прибирам, ако съм без кола. Чисто физически няма как да се получи. НО винаги когато имам някаква работа или ангажимент на място, което има метро и не съм с децата го ползвам. Мисля, че е удобен и бърз вариант и макар да имам кола винаги на мое разположение в гаража, отивам на метрото и не мисля че това ме прави неуспяла.
Друг е въпроса каква е колата, защото това вече може да е някакъв символ на .. социален статус да кажем - едно е кола за 1000лв, друго е кола за 100 000лв.

Общи условия

Активация на акаунт