Отговори
# 495
  • София
  • Мнения: 16 315
А какво стана с Андариел?

# 496
  • Мнения: 5 425
В класа на сина ми в ДУ имаше родители от всякакъв тип. Много се забавлявах. Особено с тези, които си бяха повярвали, че с пари и позиции могат да ръководят парада и да променят правилата. Не им се получи.
Дни мога да разказвам, ама не ми се занимава.

В този ред на мисли, Фран, смяташ ли, че патакламата спретната с активно родителско участие в СМГ е възможна в ПЧМГ?

# 497
  • Мнения: X
Аш, никъде нищо не търся, споделям си опита, както всички. В случая ставаше въпрос за родителската страна на прецедента, не за училищната. За това, че има родители, които си мислят, че като плащат, имат права да определят правила/програма/начин на преподаване в училището, като си мислят, че са много компетентни в това - и виждам, че и тук има много такива родители. Доколко имат основания за тези претенции, е отделен въпрос. За това, че дали е "борче" или не от моя опит не е определящо за претенциите, тоест, че претенции може да има от всякакъв вид родители и не е задължително да са новобогаташи без интелект и култура. И че това е нещо, от което ЧУ не застрахова, а точно обратното, е по-вероятно заради концентрацията на хора с пари - защото самочувствието да претендираш е силно корелирано с парите ти -- закон в психологията. И в ДУ ги има, но процентно към останалите ученици са много по-малко.
Училище, което се поддава на такива претенции, за мен е изключено по подразбиране, не е това въпросът, Дрита в случая реагираха съвсем адекватно. И в ДУ също не виреят от моя опит, а и виждам и на Фран коментарът е в тази посока.
Липсата на родителска отговорност е друга тема в аспекта на очакванията, че като си плащаш, детето ти непременно ще го научат, някак ще му налеят в главата, може би, без твоето участие или помощ, и под помощ не разбирам да учиш с него, а да му създадеш навици и желание да учи. Да, пак е свързано с плащането, но очакваш друго нещо.  И нямах предвид теб или друг конкретно, а като цяло истерията с училищата. Лично мнение.
Като цяло, мисля, че достатъчно коментирах тази тема.

Последна редакция: ср, 06 мар 2019, 17:12 от Анонимен

# 498
  • Мнения: 5 425
самочувствието да претендираш е силно корелирано с парите ти -- закон в психологията.

Не съм запознат с такъв закон в психологията, но малкото наистина богати хора, с които съм се срещал, изпъкваха тъкмо с това, че ненавиждаха самата идея да претендират. Ако искаха нещо, тихо и уважително си плащаха на най-добрият доставчик на същото.

# 499
  • Мнения: 7 285
А какво стана с Андариел?
https://bg-mam.ma/p/1083678/37982179

Ежко, не мисля, че разбрах въпроса ти.

# 500
  • София
  • Мнения: 16 549
Ако имате предвид "претенции" към училището да си спазва задълженията, описани в договора, смятам, че подобен тип "претендиране" е напълно обосновано.

# 501
  • Мнения: 5 425
А какво стана с Андариел?
https://www.bg-mamma.com/?topic=1083678.615

Ежко, не мисля, че разбрах въпроса ти.
Можеш ли да си представиш родителски протести и контрапротести в ПЧМГ, свързани с борбата между даден учител и директора, както беше в СМГ?

# 502
  • Мнения: 7 285
Не, не си представям.
Наистина нямам опит с ЧУ и не знам как се решават подобни проблеми, когато има такива.
Предполагам, че конфликтните ситуации се решават по друг, по-културен начин и не стават обществено достояние.
Стоянов се оказа най-глупавият директор ever/извинявам се/.
Да уволни топ преподавател по математика, без да си предвиди последствията.

# 503
  • Мнения: X
Ако имате предвид "претенции" към училището да си спазва задълженията, описани в договора, смятам, че подобен тип "претендиране" е напълно обосновано.
Въпросът с договорите вече беше коментиран, мисля - задълженията на училището в тях са доста обтекаеми и размити, а определено задължение да се съобразяват с мнение на родител по повод методика и начин на обучение (защото видите ли, неговото дете няма отличен по предмета, значи, виновно е преподаването, а не детето, а това, че един куп други деца при същите условия имат отличен, не е важно Wink) не фигурира в тях. Но съдейки по твоят коментар за математичката в 35-то и на кого пишела 6-ци, подозирам с голяма вероятност, че и ти би направила подобен коментар  в подобна ситуация. Което ми  напомня и защо с удоволствие излязохме от системата на ЧУ в гимназията.

# 504
  • София
  • Мнения: 16 549
На малкия по БЕЛ в БШ му писаха шестици за годината, което не "отми" проблема, който аз имах с учителката по БЕЛ. И който приключи с прекратяването на нейния договор.

# 505
  • София
  • Мнения: 5 788
Хм, Poppea, изобщо не са всички деца копия на родителите си. Уникални са. Sweat Smile И децата на едни и същи родители са различни. Wink

# 506
  • Мнения: X
На малкия по БЕЛ в БШ му писаха шестици за годината, което не "отми" проблема, който аз имах с учителката по БЕЛ. И който приключи с прекратяването на нейния договор.

Именно за това говоря - по собствените ти думи, ти явно имаш хронични проблеми с учители по различни предмети и в различни училища, и в ДУ (35-то и 120-то), и в ЧУ (БШ). Но в ДУ не са се поддали на натиска на един родител с претенции, а в ЧУ са се поддали - което за мен е плюс в полза на ДУ. Не знам подробности и не мога да съдя, но все пак повторението на ситуацията ми се набива в очи, при това в различен тип училища.  Ако учителката по БЕЛ в БШ е била добра, тя не е останала без работа, защото такива учители се търсят, но в БШ са останали с един добър учител по-малко, а това е проблем на другите родители.

В моя случай бяха огледални нещата - имаш една дама с излишък на самочувствие  като тебе, която обвини учителка, че нямала правилна методика и много ги натоварвала и изисквала, и затова нейното дете нямало 6-ци, при положение, че при същата учителка и методика моето и неговите две приятелчета освен че имаха 6-ци, и научиха много. И въпросната дама се опита да изгони учителката, а директорката вече беше поддала, обаче аз се стреснах от перспективата да си плащам и да изгонят добър учител, и да вземат някой, който няма да изисква от децата, и заедно с друга майка със същите притеснения отидохме при директорката и обяснихме как може и да си преместим децата, ако прекрати договора на тази учителка. Подейства, но ако ни беше домързяло или не ни интересуваше, щяха като нищо да изгонят един добър учител. Той работа щеше да си намери, но нашите деца нямаше да са научили това, за което си плащаме да научат. Та така с договора с ЧУ и спазването му.
Това имах предвид като казах, че в ЧУ има повече възможности за родители с претенции да се налагат и да нанасят потенциални вреди на училището и на другите деца. Но разбира се, всички тука наскачаха и заприказваха за псевдо-интелектуалци и чалга в преносния смисъл, което няма нищо общо с действителността, защото "борчетата" нямат претенции за методика на преподаване и успех на детето си.
Аз не съм имала проблеми с учители никъде, може и да е късмет, но моят винаги е попадал на много добри и изискващи учители. И не винаги е бил отличник, в 35-то не се класира за ДСД паралелката, но какво да обвинявам учителката, това си беше негова вина, учителката беше изискваща и амбициозна, и все пак успя да му даде (въпреки неговите усилия Wink) основата на немския, която да надгради после, когато му дойде акъл в главата.  
Хм, Poppea, изобщо не са всички деца копия на родителите си. Уникални са. Sweat Smile И децата на едни и същи родители са различни. Wink

Не говоря за характер, а за възпитание - то се получава вкъщи. Може, ако родителите тотално са абдикирали от възпитанието им Wink Иначе децата получават същите критерии за претегляне на житейски ситуации и същите представи за това къде са те и къде са другите, и същото самочувствие (често без обективно покритие), каквото имат и родителите.

Последна редакция: чт, 07 мар 2019, 10:35 от Анонимен

# 507
  • Мнения: 234
Poppea, вероятно много зависи от училището. В държавно училище е невъзможно да се прекрати току-така договор на учител със стаж, независимо какви претенции имат родителите и според мен всички го знаят, така че не се и пробват. Това е нож с две остриета, защото не е като да няма обективно некадърни учители, които също трудно могат да бъдат уволнени. В частно училище смяната на учител става много по-лесно. Обаче никое нормално ЧУ няма да си позволи да загуби читав учител заради нечии претенции. Давам пример с нашето - има редица преподаватели, които карат майките да губят сън нощем с ненормално високите си изисквания, но не съм чула на някого дори да му хрумне да говори с администрацията, че учителят трябва да бъде изгонен. То няма и да стане при тази криза за добри преподаватели. Всяко училище, което се управлява от директор с поглед отвъд върха на носа си, би пазило качествените учители повече от таксите на "чалга интелектуалците".

Сега, ако училище изгони добър преподавател заради натиск от влиятелен родител, това определено няма да е училище, за което ще има истеричен наплив за прием.

# 508
  • София
  • Мнения: 4 106

Можеш ли да си представиш родителски протести и контрапротести в ПЧМГ, свързани с борбата между даден учител и директора, както беше в СМГ?

Kaто човек с почти 6 годишен опит с училището - категорично не.
Учителите се наемат в началото на нещо като изпитател срок. Тези, които остават след него не напускат след това и имат чудесни отношения с директорката - взаимно уважение и разбиране, и м/у самите учители също (тук не включвам Питагор, където има още вода да изтече, докато достигне гимназията).

# 509
  • Мнения: X
Попеа, в читавите ЧУ обичайно не се стига до ситуация родител да ходи да се оплаква от учител. В тях недоразуменията издържат максимум една учебна година, а някои и по-малко. Защото училището има система и методика да оценява не само учениците, но и учителите. И ги наблюдават ежедневно. Поне моят практически опит говори за това.
Иначе в други ЧУ-недоразумения се налага родителите да се оплакват. Аз нямам подобни навици, но в ПБ до такава степен ми беше прекипяло от недоразумението по английски в ПУК, че организирахме среща с директорката. Е, смениха я, но я преместиха да преподава в горен клас. Което много ми проговори за качествата на самото училище и за нивото на езика, което то би дало на децата. Та крайното решение беше да напуснем училището.

Общи условия

Активация на акаунт