Отговори
# 510
  • Мнения: X
Poppea, вероятно много зависи от училището. В държавно училище е невъзможно да се прекрати току-така договор на учител със стаж, независимо какви претенции имат родителите и според мен всички го знаят, така че не се и пробват. Това е нож с две остриета, защото не е като да няма обективно некадърни учители, които също трудно могат да бъдат уволнени. В частно училище смяната на учител става много по-лесно. Обаче никое нормално ЧУ няма да си позволи да загуби читав учител заради нечии претенции. Давам пример с нашето - има редица преподаватели, които карат майките да губят сън нощем с ненормално високите си изисквания, но не съм чула на някого дори да му хрумне да говори с администрацията, че учителят трябва да бъде изгонен. То няма и да стане при тази криза за добри преподаватели. Всяко училище, което се управлява от директор с поглед отвъд върха на носа си, би пазило качествените учители повече от таксите на "чалга интелектуалците".

Сега, ако училище изгони добър преподавател заради натиск от влиятелен родител, това определено няма да е училище, за което ще има истеричен наплив за прием.
И от родителя, и от останалите родители.
Ами ето ти примери за конкретни ЧУ - в БШ са изгонили учителката под натиска на Шарки - по собствените й думи, при това се гордее с това. В Дрита не я изгониха по натсика на родител, но това стана под контра-натиска на други родители.
За мен да се даде право на родителите да съдят за качествата на учителя не е нормално и правилно, и е голям недостатък на ЧУ. Това няма как да доведе до дорби резултати, защото 1) родителят в общия случай не е специалист по методики и начини на преподаване и 2) родителят винаги е пристратен за детето си (и аз съм, макар много да се старая да съм обективна), та дори и да разбира от преподаване, пак не е обективен. За мен преценката на който и да е родител няма как да бъде меродавна за качеството на учителя, тъй като всеки родител е пристрастен и не е обектвен за детето си. И в ЧУ, и в ДУ. Ако има хроничен проблем с учител, ще има много повече от един родител със сигнали по въпроса и всеки директор, и в ДУ, и в ЧУ, ще провери проблема. Ако няма повече от един-двама родители, за мен изводът е, че проблемът не е в учителя.
И за мен фактът, че в ЧУ много по-лесно се уволнява учител, е по-скоро минус, защото те губят сигурността на тези в ДУ, а  при положение, че нивото на заплащане не се различава съществено с ДУ (не ми се спори, знам го), те нямат стимул да останат в системата.
Попеа, в читавите ЧУ обичайно не се стига до ситуация родител да ходи да се оплаква от учител. В тях недоразуменията издържат максимум една учебна година, а някои и по-малко. Защото училището има система и методика да оценява не само учениците, но и учителите. И ги наблюдават ежедневно. Поне моят практически опит говори за това.
Иначе в други ЧУ-недоразумения се налага родителите да се оплакват. Аз нямам подобни навици, но в ПБ до такава степен ми беше прекипяло от недоразумението по английски в ПУК, че организирахме среща с директорката. Е, смениха я, но я преместиха да преподава в горен клас. Което много ми проговори за качествата на самото училище и за нивото на езика, което то би дало на децата. Та крайното решение беше да напуснем училището.
За мен това е сбъркана логика, Блис, защото родител може да се оплаче и от свестен учител - на база своята субективна преценка. Не е задължително оплакването да има наистина основания - както в моя случай нямаше никакви.
По твоята логика, Българско школо не е читаво ЧУ, а е недоарзумение - след като има прецедент на уволнен учител заради Шарки. Добре.

Последна редакция: чт, 07 мар 2019, 11:08 от Анонимен

# 511
  • Мнения: 20 031
Попеа, интересно е как слагаш всички ЧУ под един знаменател. Разочаровала си се преди 10 години от Дрита, за която не е имало кой знае какъв наплив и може би са си къткали родителите, и сега приписваш този си опит на други ЧУ, нищо че времето е съвсем различно.
Относно смяната на учител зависи от това до колко ръководството се нагърбва да разнищи проблема. Има случаи, в които смяната е наложителна и за добро. Ние миналата година имахме учителка с голям опит от друго място, но работила с възрастни. Беше хаос в преподаването и не можеше да овладее диванетата. Реагираха светкавично на оплакването и казаха, че са наясно с проблема още преди срещата на родителите с ръководството.
Отдавна нямаш малко дете и съвсем не си наясно с проблемите като например тоталното информационно затъмнение, на което са подложени много родители на деца в ДУ.
Прочети темата за ученическия бележник, където родители се оплакват, че нито контролни се връщат, нито оценките се нанасят редовно. И това съвсем не е изолиран случай.

# 512
  • София
  • Мнения: 16 549
Ей затова ти правят предупреждения - толкова си лично нападателна, че истината няма никакво значение.
...

Последна редакция: чт, 07 мар 2019, 11:41 от Sharky*

# 513
  • Мнения: X
Глупости Попеа! Мога да се оплача. След като плащам. И съм възрастен, който може да прави преценки. Особено когато касае интереса на детето ми. А той е то да бъде научено преди всичко. Функцията на училището е да създаде такава система, че да прави обективна преценка, като вземе предвид освен мнението на родителите, и качествената оценка на работата на учителя. Това в ДУ не може да стане.
Дали БШ е читаво, Шарки може да каже. А и силно не вярвам, че учител е уволнен САМО заради едно оплакване на един родител.

# 514
  • Мнения: X
Попеа, интересно е как слагаш всички ЧУ под един знаменател. Разочаровала си се преди 10 години от Дрита, за която не е имало кой знае какъв наплив и може би са си къткали родителите, и сега приписваш този си опит на други ЧУ, нищо че времето е съвсем различно.
Относно смяната на учител зависи от това до колко ръководството се нагърбва да разнищи проблема. Има случаи, в които смяната е наложителна и за добро. Ние миналата година имахме учителка с голям опит от друго място, но работила с възрастни. Беше хаос в преподаването и не можеше да овладее диванетата. Реагираха светкавично на оплакването и казаха, че са наясно с проблема още преди срещата на родителите с ръководството.
Отдавна нямаш малко дете и съвсем не си наясно с проблемите като например тоталното информационно затъмнение, на което са подложени много родители на деца в ДУ.
Прочети темата за ученическия бележник, където родители се оплакват, че нито контролни се връщат, нито оценките се нанасят редовно. И това съвсем не е изолиран случай.

От нищо не съм се разочаровала, Дуждец, от Дрита съм много доволна. Но то се случи и защото не спях на ушите си, когато се налагаше. Не само Шарки се бори за правата си и когато моите протворечат на другите като нея, не се колебая да действам. А там "каквото сабя покаже", в моя случай моята сабя бе по-острата и спечелих дуела Wink .
Значи, не коментираш по казуса трябва ли да се уволява учител по претенции на родител, а коментираш по това дали аз имам дете в тази възраст. Нямам дете в тази възраст, но имам близки деца, както и учители и в системата на ДУ, така че имам информация и за нея. И нямам нужда от анонимен форум, за да имам мнение и да го обосновавам. Убедих се, че форумът представя една  тотално изкривена действителност, подобно на криво огледало, защото мненията в него са 1) много субективни, което може да бъде преодоляна с достатъчно големия брой мнения, но  2) не е задължително дори да отразяват действителния субективен личен опит, защото хората имат тенденция да се представят и да представят нещата по начин, който ще ги постави в добра светлина - не дай Боже някой да помисли, че са бедни или не са красиви, или децата им не са умни, и т.н. Във форум всички са "богати, здрави и красиви". Психология.
И нямам за цел да убеждавам някого да излезе от ЧУ, особено като виждам, че огромноto болшинство такива родители всъщност нямат опция за добро ДУ така или иначе. Имам за цел да поставя принципни въпроси за двете системи, на база своя опит и разсъждения.  
Глупости Попеа! Мога да се оплача. След като плащам. И съм възрастен, който може да прави преценки. Особено когато касае интереса на детето ми. А той е то да бъде научено преди всичко. Функцията на училището е да създаде такава система, че да прави обективна преценка, като вземе предвид освен мнението на родителите, и качествената оценка на работата на учителя. Това в ДУ не може да стане.
Дали БШ е читаво, Шарки може да каже. А и силно не вярвам, че учител е уволнен САМО заради едно оплакване на един родител.
Ей това го цитирам специално за Мецан - да не ми говори, че нямало такива неща вече в ЧУ Wink Когато образованието станен стока, при това скъпа, който плаща, може да има всякакви претенции без значение колко му е капацитетът да преценява и какви обективни основания има за това.
Блис, а защо смяташ, че имаш капацитета да преценяваш само на база възрастта си -  можеш ли да прецениш дали някой има нужда от операция на коляното, примерно? Wink И защо смяташ, че причината детето ти да не е научено е непременно в учителя? Не допускаш ли и за миг, че може да е в детето ти и в самата теб? Въпросът е риторичен и отразява именно защо споре мен родител не може да бъде надежден източник на преценка за ситуация в училище.

Последна редакция: чт, 07 мар 2019, 11:45 от Анонимен

# 515
  • Мнения: 5 425
На крив космонавт...

# 516
  • София
  • Мнения: 16 315
Poppea, ами то и вашите действия с другата майка са били същите, като на майката, която се е опитала да изгони учителката, само че в обратен вариант - ако не я оставите, ние ще си тръгнем. Та, решението на училището не е било принципно, а бизнес решение - загуба на двама ученици, вместо на един. Безпринципното угаждане на родителски претенции определено е минус, но и липсата на комуникация и на интерес към обратната връзка - също. Във всяко ДУ има откровени недоразумения, които обаче са непоклатими от години, въпреки многобройни оплаквания. Навремето успяхме да изгоним едно новопоявило се такова от 2АЕГ - учител по английски, но само защото се организирахме всички родители. И ние и децата написахме остри и аргументирани жалбии стана ясно, че ще стигнем докъдето трябва. А и случаят беше фрапантен, но ако не бяхме реагирали толкова масово и твърдо, недоразумението като нищо щеше да си остане, че и корени да пусне. Ами никък не е плюс това. Аз не съм имала такава хипотеза в частното училище, но имам наблюдения - учителите, които са там от много години, са абсолютно доказани професионалисти и безпочвени родителски претенции изобщо не могат да ги застрашат. Но съм сигурна, че на обективни и обосновани сигнали ще се реагира адекватно, защото за частното училище е изключително важно учителите му да са на ниво. И както няма да се изгуби добър учител, заради идиоткски претенции /от типа - детето ми няма шестици/, така и няма да се държи неставащ такъв, защото е близък или симпатичен на директора. А при дефицита на учители, грешки в подбора винаги са възможни. Но училищата, които държат на името си, бързо ги отстраняват.

# 517
  • Мнения: 20 031
Пооеа, да, смятам от така разказаното от Шарки, че напълно е била в правото си да уволнят учителката заради оплакването й.


# 518
  • Мнения: 234
За мен да се даде право на родителите да съдят за качествата на учителя не е нормално и правилно, и е голям недостатък на ЧУ. Това няма как да доведе до дорби резултати, защото 1) родителят в общия случай не е специалист по методики и начини на преподаване и 2) родителят винаги е пристратен за детето си (и аз съм, макар много да се старая да съм обективна), та дори и да разбира от преподаване, пак не е обективен. За мен преценката на който и да е родител няма как да бъде меродавна за качеството на учителя, тъй като всеки родител е пристрастен и не е обектвен за детето си. И в ЧУ, и в ДУ. Ако има хроничен проблем с учител, ще има много повече от един родител със сигнали по въпроса и всеки директор, и в ДУ, и в ЧУ, ще провери проблема. Ако няма повече от един-двама родители, за мен изводът е, че проблемът не е в учителя.

Poppea, ако се вложи тази логика по-широко, излиза, че нищо нямаме право да съдим, а да приемаме каквото ни се дава - лечение, образование, туристическа услуга... Ние и училищата нямаме право да коментираме тогава, защото не управляваме такива (или поне никой в темата не си е признал).

Естествено, че родителят може да съди качествата на учителя и естествено, че тази "присъда" е субективна, обвързана с конкретното дете и конкретния родител в съответния контекст. Затова важен аспект на едно читаво училище за мен е добрият мениджмънт - как точно се справя със сигналите, които постъпват, взимат ли се мерки при оплаквания или се игнорират, поддава ли се на внушения и залита ли в крайности заради родителски претенции. Затова казвам, че от нашето училище съм изключително доволна по всички тези параграфи. И съм спокойна, че ще ми обърнат внимание, но и съм спокойна, че няма да поддадат на ничии (включително и моите) необосновани претенции.

# 519
# 520
  • Мнения: 7 285
Калпав, Ежко. Калпав космонавт.

# 521
  • Мнения: X
За мен да се даде право на родителите да съдят за качествата на учителя не е нормално и правилно, и е голям недостатък на ЧУ. Това няма как да доведе до дорби резултати, защото 1) родителят в общия случай не е специалист по методики и начини на преподаване и 2) родителят винаги е пристратен за детето си (и аз съм, макар много да се старая да съм обективна), та дори и да разбира от преподаване, пак не е обективен. За мен преценката на който и да е родител няма как да бъде меродавна за качеството на учителя, тъй като всеки родител е пристрастен и не е обектвен за детето си. И в ЧУ, и в ДУ. Ако има хроничен проблем с учител, ще има много повече от един родител със сигнали по въпроса и всеки директор, и в ДУ, и в ЧУ, ще провери проблема. Ако няма повече от един-двама родители, за мен изводът е, че проблемът не е в учителя.

Poppea, ако се вложи тази логика по-широко, излиза, че нищо нямаме право да съдим, а да приемаме каквото ни се дава - лечение, образование, туристическа услуга... Ние и училищата нямаме право да коментираме тогава, защото не управляваме такива (или поне никой в темата не си е признал).

Естествено, че родителят може да съди качествата на учителя и естествено, че тази "присъда" е субективна, обвързана с конкретното дете и конкретния родител в съответния контекст. Затова важен аспект на едно читаво училище за мен е добрият мениджмънт - как точно се справя със сигналите, които постъпват, взимат ли се мерки при оплаквания или се игнорират, поддава ли се на внушения и залита ли в крайности заради родителски претенции. Затова казвам, че от нашето училище съм изключително доволна по всички тези параграфи. И съм спокойна, че ще ми обърнат внимание, но и съм спокойна, че няма да поддадат на ничии (включително и моите) необосновани претенции.
Ами да, много често присъдите за услугите са на база недостатъчен капацитет и именно затова и не разчитам на мнения във форуми Wink Включително и в този. И вече го написах. Разичтам само на мнения на хора, които познавам лично.
Аз в този форум виждам, че за всички спрягани ЧУ има и по някой лош отзив, и няма такова, за което всички да са с положителни отзиви. Което за мен нищо не значи за нивото му именно заради горното - защото на такива мнения не може да се разчита. 
Poppea, ами то и вашите действия с другата майка са били същите, като на майката, която се е опитала да изгони учителката, само че в обратен вариант - ако не я оставите, ние ще си тръгнем. Та, решението на училището не е било принципно, а бизнес решение - загуба на двама ученици, вместо на един.
Скрит текст:
Безпринципното угаждане на родителски претенции определено е минус, но и липсата на комуникация и на интерес към обратната връзка - също. Във всяко ДУ има откровени недоразумения, които обаче са непоклатими от години, въпреки многобройни оплаквания. Навремето успяхме да изгоним едно новопоявило се такова от 2АЕГ - учител по английски, но само защото се организирахме всички родители. И ние и децата написахме остри и аргументирани жалбии стана ясно, че ще стигнем докъдето трябва. А и случаят беше фрапантен, но ако не бяхме реагирали толкова масово и твърдо, недоразумението като нищо щеше да си остане, че и корени да пусне. Ами никък не е плюс това. Аз не съм имала такава хипотеза в частното училище, но имам наблюдения - учителите, които са там от много години, са абсолютно доказани професионалисти и безпочвени родителски претенции изобщо не могат да ги застрашат. Но съм сигурна, че на обективни и обосновани сигнали ще се реагира адекватно, защото за частното училище е изключително важно учителите му да са на ниво. И както няма да се изгуби добър учител, заради идиоткски претенции /от типа - детето ми няма шестици/, така и няма да се държи неставащ такъв, защото е близък или симпатичен на директора. А при дефицита на учители, грешки в подбора винаги са възможни. Но училищата, които държат на името си, бързо ги отстраняват.
Да, така е, използвах същите средства като противника си Wink Именно това е недостатък на ЧУ, нали това казвам и аз. ДУ си имат други проблеми, не казвам, че са идеални, но нямат този.

# 522
  • София
  • Мнения: 16 315
Не всички ЧУ имат този проблем. Само тези, които имат проблем със запълване на местата.

За мен преценката на който и да е родител няма как да бъде меродавна за качеството на учителя, тъй като всеки родител е пристрастен и не е обектвен за детето си.

Е как да не може да е меродавна преценката на родител? Има си съвсем обективни неща, които всеки, който не е идиот, може да прецени. Например: ако едно-две деца не се справят с материала без частни уроци - проблемът вероятно е в децата, но ако 80% и повече от класа не се справя - проблемът е в учителя и не е необходимо да разбираш от методики, за да достигнеш до този извод; ако учителят, вместо да преподава, по-голямата част от часа разказва за котките си и премеждията си в градския транспорт, кое не можжеш да прецениш обективно; ако децата водят статистика за учителя по английски - колко правописни и граматически грешки направи госпожата днес и колко думи провери в Гугъл преводач /нашият случай във 2АЕГ/, субективна ли ще е преценката ти, че учителят не знае английски? Joy

Последна редакция: чт, 07 мар 2019, 12:00 от sanaka

# 523
  • Мнения: X
Хахаха, Попеа! Да, плащам-изисквам да получа качество. Но много удобно не обръщаш никакво внимание на втората част на текста ми. Твърде елементарно. Думите ми си ги извадила от контекста и преразказваш доста некадърно.


 И да, имам ниво да направя преценка как и доколко незнанието на детето ми се дължи на нейния капацитет, а не на мързела на учител. И ще ти кажа как правя тази преценка. Постоянно следя какво и как се учи. Ежедневно. Постоянно сравнявам нивото й и взетия материал с училища, които считам за бенчмарк. Постоянно преглеждам тетрадки. Използвам всяко удобно състезание като обективен измерител на знания. В първи клас, когато бяхме в ПБ се налагаше аз да преподавам в къщи невзет материал. Детето от мен схващаше перфектно, а аз съм изнервен непрофесионалист. Но имаше неща, които детето не беше разбрало от обясненията на госпожата и аз дообяснявах. Сега в настоящото училище продължавам контрола, но изобщо не съм се сблъскала с подобни проблеми вече втора година. Та да, колкото и да не ти се вярва, един заинтересован родител може напълно обективно и компетентно да направи преценка.

И да ти кажа. Детето ми влезе там където е сега само и благодарение на допълнителните занимания с мен. Ако не го бях направила вместо 5,5 и 5,75, щеше да изкара максимум 4-ки на изпитите. Та да, компетентна съм.

# 524
  • София
  • Мнения: 7 378
Ей, много ми е любопитно, Попея, вие като сте живеели близо до "добро" ДУ - т.е. 35 СОУ, ще споделиш ли с аудиторията защо сте избрали ЧУ, навремето, че даже и сте избрали такова, което не е било в "хубав" квартал (разбирай Долен Лозенец), а някъде "на къра" в Драгалевци Grinning?

Общи условия

Активация на акаунт