Частни училища - информативна тема 24

  • 46 384
  • 795
  •   1
Отговори
# 375
  • Мнения: 333
madv, благодаря за отговора. Проверих на сайта на Азбуки, английски учат по 9 часа седмично, не е много, но наистина по-важно е качеството. Ние също ходихме на място и останах с впечатлението, че не се набляга на математиката, дори относно забавната математика разбрах, че не се предлага за 1-2 клас. Само стандартна математика казаха, този удвоен хорариум май вече е стандартен за всички ЧУ, предполагам замества следобедната занималня. Относно "морално възпитание" - имам информация за проблеми с дисциплината в азбуки, но не знам дали се отнася за определен клас или е тенденциозно, както е в някои други ЧУ.

dani_ster "За мен е важно езика да може да се използва говоримо, другото курсовете и алианса го постигат бързо"
това все едно съм го писала аз, .. всъщност го писах, преди няколко седмици Simple Smile Иначе нивата изобщо не ги гледам, искам децата да четат книги на английски и да гледат филми без субтитри, а не да учат граматика и думи наизуст за да покрият ниво Х.

# 376
  • Мнения: X
doraemon, 15 часа седмично английски има и в Дорис Тенеди, и в Дрита. Защо да няма в Азбуки? Затова и в Дрита са с учебни 10 часа на ден. Но знаем, че не само броят часове има значение, а и качеството. Тук не съм сигурна дали някой е споделял конкретни впечатления за постигнатото ниво по английски в края на седми клас, например, за горепосочените училища, вкл. и за Азбуки. На мен ще ми е интересно да разбера има ли съществена разлика в постигнатите резултати в сравнение със СС или Питагор, да кажем, които са с 10 часа.

А това за четворките в СС за срочни оценки става въпрос, нали? Не за текущи, надявам се?
Мога да кажа за Дрита - в края на  7 клас FCE, не всички деца, разбира се.

# 377
  • София
  • Мнения: 12 377
Дора, един въпрос. По принцип децата защо ходят на училище? За да получат равномерни, системни и трайни знания....или да кютат няколко години и после с 2 години зор по курсове да влязат, пък дали после знанията са трайни няма значение?

Ежко, ми аз и това за 4-ките го считам за отрицателно. Не знам.

Блис, предпоалгам въпросът е реторичен, но както казах, според мен доста училища форсират бълг и мат определено с цел първи места на НВО за елизане в определени гимназии/АК. Не мисля, че сложният материал по бълг ще е от полза на повечето, а имайки предвид рязко намаляващата бройка на състезатели след 7 клас по математика, се виждат нивото на интерес и трайните знания, които са придобили повечето ученици.

Правопис, пунктуация и граматика са от полза за всички, а те се учат до 7-ми клас. Ако дотогава не са научени и автоматизирани, шансът да се научат по-късно е малък /не е невъзможно, но изисква целенсочени самостоятелни усилия/. Не разбрах каква е връзката между трайните знания по математика, усвоени в училище и математическите състезания.

# 378
  • София
  • Мнения: 2 781
Благодаря за отговорите. То и аз не се изразих точно, защото нямах предвид само "сертификатното ниво" (тези неща директорите си ги хвалят Simple Smile ),  а изобщо и като наблюдения върху свободата на общуване, акцент, речников запас и т.н. Въпросът ми е  - вижда ли се чувствително предимство от тези  5 часа повече в сравнение с училища, в които се учи по 10 часа английски? Знам, че пак е субективно и факторите са много, но може пък някой да има представа.

# 379
  • Мнения: X
Дора, какво общо има състезателната математика с математиката необходима за НВО?
За какъв сложен материал по български говориш?
И какво значи форсиране? Изобщо знаеш ли за какво говориш по същество? Какво се учи в едно ЧУ в челните редици и разликата със следващите по-слаби.

# 380
  • Мнения: 10
Директорите твърдят, че в ЕСПА ниво С1 постигат най-рано, след това мисля, че бяха КО, другите не ги помня...

Дори вече не търся най-доброто училище, а просто приемливо, където мога да преглътна някои неща. Единственото, което не мога да преглътна е тормозът на ученик върху друг. Някаква представа къде не се случват такива неща?

Последна редакция: ср, 13 фев 2019, 16:36 от madv

# 381
  • Мнения: 234
Едва ли има училище, в което това не се случва, по-скоро въпросът е как се справя училищната администрация когато възникне проблем. Но често администрацията дори не разбира, защото никой не следи така "отвътре" динамиката в класовете, да не говорим, че често тормозът може да е невидим отвън.
От моя опит - в "Света София" са реагирали бързо и адекватно винаги, когато съм споделяла проблем. В някои случаи и детето ми е търсило съдействие от училището, пак с положителен резултат. Но не става въпрос за класически случаи на тормоз, а по-скоро за неща, които притесняват детето, но не знае как да се справи само. В тази връзка си мисля и че е много, много важно да говорим непрекъснато с децата си какво е тормоз, какво не бива да се допуска и как/от кого да потърсят съдействие.

# 382
  • Мнения: X
Мисля, че в ЕСПА ниво С1 постигаха най-рано, след това мисля, че бяха КО, другите не ги помня...


И това го твърдите на база ститистика за покрит FCE с необходимия брой точки? Колко деца от ЕСПА на випуск покриват  C1 и в кой клас, за да твърдите, че са най-рано?

# 383
  • Мнения: 10
Мисля, че в ЕСПА ниво С1 постигаха най-рано, след това мисля, че бяха КО, другите не ги помня...


И това го твърдите на база ститистика за покрит FCE с необходимия брой точки? Колко деца от ЕСПА на випуск покриват  C1 и в кой клас, за да твърдите, че са най-рано?

Това го казват директорите, така че колко може да му се вярва, не знам...

# 384
  • Мнения: X
Мисля, че в ЕСПА ниво С1 постигаха най-рано, след това мисля, че бяха КО, другите не ги помня...


И това го твърдите на база ститистика за покрит FCE с необходимия брой точки? Колко деца от ЕСПА на випуск покриват  C1 и в кой клас, за да твърдите, че са най-рано?

Това го казват директорите, така че колко може да му се вярва, не знам...

Ми уточнявайте го това. Wink

# 385
  • София
  • Мнения: 12 377
Мисля, че в ЕСПА ниво С1 постигаха най-рано, след това мисля, че бяха КО, другите не ги помня...

Дори вече не търся най-доброто училище, а просто приемливо, където мога да преглътна някои неща. Единственото, което не мога да преглътна е тормозът на ученик върху друг. Някаква представа къде не се случват такива неща?

С1 никъде не постигат до 7-ми клас, не се заблуждавайте. Постигат FCE с висок брой точки, който им признава ниво С1, но това С1 е доста далеч от покритото с САЕ. Имат още доста да учат след FCE с признато С1, за да достигнат Advanced level, да не говорим за Proficiency.

# 386
  • Мнения: 234
С1 никъде не постигат до 7-ми клас, не се заблуждавайте. Постигат FCE с висок брой точки, който им признава ниво С1, но това С1 е доста далеч от покритото с САЕ. Имат още доста да учат след FCE с признато С1, за да достигнат Advanced level, да не говорим за Proficiency.

И да не говорим за какво въобще са тези сертификати в 7 клас, но това е друга тема.

# 387
  • София
  • Мнения: 5 262
Попеа, детенце в Дрита ли имате? Ако да позволите да ви разпитам на лично?
Иначе за резултатите и при мен директорите/хората, които ни посрещаха говреха. Да не кажа, че и в ЕСПА и в КО твърдят, че имат по 1-2 деца от випуск с C2, което (освен ако не са от англоговорящо семейство, а дори тогава...) е мека казано странно. Навсякъде казваха C1, че покриват, а не FCE приравнено, изрично съм питала. Дали е вярно.. хмм... не знам, само думи.

# 388
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Мен най-ме потресе това изречение за КО, не знам как го подминахте останалите:
 "- Впечатлението ми беше доста добро, докато не видях един учител да води дете за ухото…"-това звучи мега зле за училището.
Madv, сигурна/рен ли сте,че точно това сте видели?Да не сте се забудили нещо? За толкова години в ЧУ за първи път чувам за подобен случай на насилие от учител и прощавайте, ако ми звучи неправдоподобно.

# 389
  • Мнения: 10
Мен най-ме потресе това изречение за КО, не знам как го подминахте останалите:
 "- Впечатлението ми беше доста добро, докато не видях един учител да води дете за ухото…"-това звучи мега зле за училището.
Madv, сигурна/рен ли сте,че точно това сте видели?Да не сте се забудили нещо? За толкова години в ЧУ за първи път чувам за подобен случай на насилие от учител и прощавайте, ако ми звучи неправдоподобно.
Абсолютно съм сигурна, но не знам как да го интерпретирам все още, не знам дали не е било на шега...
Видя ми се странно на фона на другите неща, които видях и чух и все още ми е позитивно мнението за училището.

Последна редакция: ср, 13 фев 2019, 17:04 от madv

Общи условия

Активация на акаунт