Четвъртокласници 2020/2021

  • 34 592
  • 776
  •   1
Отговори
# 405
  • Бургас
  • Мнения: 10 348
Ами не, изобщо не говоря за София. Ние сме от Бургас и впечатленията ми са от тук.

# 406
  • София
  • Мнения: 5 952
От държавната занималня опита ни е плачевен, хем преди години, в гр.София, училище в Центъра.
Заявление от типа:
- Мен не ме интересува дали домашното е преписано, за мен е важно да има домашно. - и това от учител с дълъг стаж и име, какво да ви кажа? Confused
Сега с 3-то класничката решаваме текстови задачи у дома. Уж се готвим за СМТ. Да видим, без зор този път
Ходи и на школа по математика , не е гений детето, но се справя със задачите в училище отлично, със текстовите от школата пак добре се справя, но не отлично. Решава със желание и не се плаши от задачите, понеже решаваме доста у дома. Това последното ми е целта, да знае че няма нищо страшно в математиката, така както аз знаех едно време и бях добра по този предмет.
Уплаши ли се, сме до там.
А то става лесно, като влачи някакви грешки и неразбрани неща и се трупат, блокират, и слагат клеймо :"Математиката е ужасно трудна и не я разбирам !" ( от 5 ти клас нататък се случва това със всяко второ дете)

# 407
  • Мнения: 1 463
Аз съм учител в държавна занималня ЦДО и не бих гинерализирала, че навсякъде е пълна скръб.
...
За да не цитирам потребителката, относно материала, която пресмята с калкулатор. ...

Мисля, че мартеа има предвид тяхната държавна занималня. Аз бях много доволна от нашата и все още ми харесва как се подготвят там децата, но дъщеря ми не иска да я посещава, защото се уморява, а и сама се подготвя много бързо и добре.

Аз съм потребителката с калкулатора - дъщеря ми ги смята без. Не става върос за това могат или не могат да правят такива сметки, а за "сухотата", с която е поднесен материалът Hands Plus1 Не знам как задачи от този вид биха събудили у някое дете любов към математиката...

Edit: с мартеа сме писали едновременно.
Да, математиката не се отдава на всеки, не е и задължително. Материалът до 4 клас е базисен, не може да се импровизира особено много, за да не е поднесен "сух". Факт, учителите следят план-програмата спусната от МОН, в час от 40 мин. не може да се правят чудеса. На много деца просто им се отдава, на други не.
Може би в частната занималня, където децата са наполовина, може да има възможност учителите да разполагат с повече време и оттам и с по-голяма свобода на поднасяне на информацията.
Да, децата се уморяват изключително много до времето за домашни. Писала съм и в горни постове. Моето лично мнение, че изборът да се посещава занималня е личен, на родителите.
Друг факт е, че в нашето училище, занималнята е пълна. Може би на обяд, след редовните занятия си тръгват до 3,4 деца. Това го разбирайте и тълкувайте, както прецените.
Аз като родител, ако имах свободно време, не бих оставяла детето си до края на занималнята, основно заради умората, но не бих го лишила и от възможността да е в контакт със съучениците си.

# 408
  • Мнения: 815
До голяма степен съм съгласна с написаното по-горе. Не съм съгласна с това, че изборът е изцяло на родителите ( държавна срещу частна занималня). Не всеки родител финансово може да си позволи частна и когато детето му не може да се справя само вкъщи, го записва на държавна. Друг е въпросът, че продължавам да стоя на позицията, че дори при "несправящо" се дете в 3 клас, ще е много по-ползотворно да се прибере вкъщи, да почине, да се нахрани добре, да отметне това, което може и след работа родителите му да отделят час и половина за довършване на домашните. Категорична съм, че децата в занималня не подготвят достатъчно добре разказвателните предмети. Не пишат и по английски, тъй като госпожата каза, че не е заложено в часовете за самоподготовка. На последната родителска среща 80% от родителите потвърдиха, че вечер доучват вкъщи и то доста продължително.
Не съм съгласна и с това, че неходейки на занималня ги лишаваме от контакти със съучениците им. Имат предостатъчно време за това. Ходят на екскурзии, лагери и извънкласни мероприятия от първи клас. Имат създадени групи за комуникация в различни  приложения, колкото и да не ми харесва. Преспиват по приятелски. Моето дете има и  контакти с много други деца, извън училищния кръг. Но за това си трябва време. Успява да се подготви сама и после черта навън. Blush

# 409
  • Мнения: 4 076
Ако имаше как, никога не бих ползвала занималня. Нито държавна, нито частна. 10 часа извън дома е тежко за мен, камо ли за едно 9-годишно дете, а при нея понякога стават и повече - ето днес се връщаме от тренировка  в 9 вечерта, а сме тръгнали в 8 сутринта. Комуникациятаи си върви чудесно и без занималня. Живот и здраве, в първия момент, в който усетя, че е готова да се прибира сама, ще се възползвам. За момента единствено това ни спира, училището не е в непосредствена близост, 15 минути пеша, натоварен булевард. Чудесно е децата да се взимат по-рано, но за работещи на пълен ден родители, е невъзможно.

Иначе, голямата ми дъщеря ходи на занималня до средата на втория срок на трети клас. После пишеше сама, аз поглеждах по БЕЛ как вървят нещата, едната баба 1-2 пъти седмично поглеждаше математиката, а с другата баба се виждаха и си говореха по скайп по разказвателните - дъщеря ми чете урока, после си говорят по него. Тези скайп разговори й бяха много полезни за трайно усвояване на материала, а впоследствие съм убедена, че много развиха културата на преразказ, която й беше от голяма полза при НВО в седми клас, много лесно преразказване с подробности. Мисълта ми е, че колкото и съвестно да е детето, не става без помощ. Мои деца, мой опит, мое мнение, пак да кажа Simple Smile

# 410
  • Мнения: 1 463
Съгласна съм, за умората, но повечето родители си взимат децата в последните минути от занималня и първият въпрос към мен е "Написала ли е всички домашни". Да, написала е, но доклоко се справя, това е отделен въпрос. И пак ще кажа, потретя. В занималнята не се преподават отново уроците от сутринта, а се пишат домашни, при затруднения се показват от нас- учителите. Това не прави автоматично, при несправяне децата глупави или учителите прости!
Съжалявам, че имате подобно мнение, за следобедните часове.
Принципно занималнята се явява преди доста години, в помощ на децата, които изостват драстично. Сега се използва, като място където всички, както добри, така и не толкова справящи се деца, защото, в повечето случаи родителите са на работа.
Аз лично винаги съм се учудвала, че при роднини, родители вкъщи, децата стоят по цял ден в училище, след като може да пишат спокойно у дома.
Занималнята от първи клас приучава към навици, за учене, ред, дисциплина. Но явно не ги отчитате вече при дете, което е минало по пътя.

# 411
  • Мнения: 440
Много интересно, какъв е правилният въпрос, който родителят трябва да зададе, взимайки детето си от занималня?! Може би "слуша ли", "много ли Ви ядоса днес", "как мина денят Ви, госпожо"? Толкова ли е странно родителят да иска да знае колко време ще трябва да отдели вечерта, за да може детето, освен да е нахранено, изкъпано, да му се обърне някакво внимание и т.н., да отиде и с написани домашни на следващия ден? Има значение дали ще трябва да отдели 30 мин или 1 час, нали?
И какво значи взимат си децата в "последните минути от занималнята"? Не съм чувала за занималня, която да работи след 18 ч., поправете ме, ако греша. Ако родителите работят до 17:30, което, струва ми се, е масовият случай, и работата им е в другия край на града, как точно очаквате да се материализират в занималнята преди 18 ч.? Да изпратят още към 16 ч. който с когото разполага - баби, дядовци, лели, съседки? Ами може би не всеки има такава възможност. Навремето живеехме по няколко поколения заедно и този проблем не съществуваше, вкъщи в повечето случаи имаше баба/дядо, наоколо имаше познати съседи, най-малкото други деца, с които заедно да си пишеш домашните. А и се придвижвахме сами още от първи клас. Но времето сега е друго.
И двете ми деца не са ходили в държавните занимални към училищата си, но всички сме чували какво се случва там в повечето случаи - домашни по сложен материал, който няма време да бъде обяснен подробно в рамките на учебните часове, много деца, изнервени учители.
Моля, не приемайте това лично, но нека бъдем реалисти - както учителите не са виновни за ситуацията, в която са поставени, така и родителите също не следва да бъдат гледани с критично око, защото си взимат децата в последната минута, задават въпроси за домашните, и може би нямат възможност да ги подготвят допълнително вкъщи, за да могат децата в занималнята бързичко да си написват всичко и да нямат нужда от обяснения и разяснения. А най-малко виновни и същевременно най-потърпешви, в крайна сметка, са децата, за които е създадена цялата тази система.
Но има и учители в занималните, на които нещата им се получават - и децата с написани домашни и разбран материал, ходят с желание, и контакта с родителите спокоен и полезен...значи може би все пак има някакъв начин.
Днес по обяд купих два бургера от някаква закусвалня. Гледах момчето, което ги правеше - за няма и 10 минути обслужи 5-6 човека, като с всеки един от тях уточни какво точно да слага в сандвича му, на всеки каза "заповядайте" и подаде храната с усмивка. А през това време при него беше сигурно 50°С, слънцето му печеше право в очите, поръчките валяха, а повечето хора си сменяха желанията "без картофи - не, я сложи 2-3, да има", "малко люто, ама я по-добре не" и т.н. Наблюдавах и си мислех как, ако всеки си върши работата като това момче - бързо, ефективно, без да се оплаква и да се мръщи, нещата може би ще потръгнат в правилната посока Flowers Hibiscus
Извинявам се за дългия пост!

# 412
  • Мнения: 1 463
Много интересно, какъв е правилният въпрос, който родителят трябва да зададе, взимайки детето си от занималня?! Може би "слуша ли", "много ли Ви ядоса днес", "как мина денят Ви, госпожо"? Толкова ли е странно родителят да иска да знае колко време ще трябва да отдели вечерта, за да може детето, освен да е нахранено, изкъпано, да му се обърне някакво внимание и т.н., да отиде и с написани домашни на следващия ден? Има значение дали ще трябва да отдели 30 мин или 1 час, нали?
И какво значи взимат си децата в "последните минути от занималнята"? Не съм чувала за занималня, която да работи след 18 ч., поправете ме, ако греша. Ако родителите работят до 17:30, което, струва ми се, е масовият случай, и работата им е в другия край на града, как точно очаквате да се материализират в занималнята преди 18 ч.? Да изпратят още към 16 ч. който с когото разполага - баби, дядовци, лели, съседки? Ами може би не всеки има такава възможност. Навремето живеехме по няколко поколения заедно и този проблем не съществуваше, вкъщи в повечето случаи имаше баба/дядо, наоколо имаше познати съседи, най-малкото други деца, с които заедно да си пишеш домашните. А и се придвижвахме сами още от първи клас. Но времето сега е друго.
И двете ми деца не са ходили в държавните занимални към училищата си, но всички сме чували какво се случва там в повечето случаи - домашни по сложен материал, който няма време да бъде обяснен подробно в рамките на учебните часове, много деца, изнервени учители.
Моля, не приемайте това лично, но нека бъдем реалисти - както учителите не са виновни за ситуацията, в която са поставени, така и родителите също не следва да бъдат гледани с критично око, защото си взимат децата в последната минута, задават въпроси за домашните, и може би нямат възможност да ги подготвят допълнително вкъщи, за да могат децата в занималнята бързичко да си написват всичко и да нямат нужда от обяснения и разяснения. А най-малко виновни и същевременно най-потърпешви, в крайна сметка, са децата, за които е създадена цялата тази система.
Но има и учители в занималните, на които нещата им се получават - и децата с написани домашни и разбран материал, ходят с желание, и контакта с родителите спокоен и полезен...значи може би все пак има някакъв начин.
Днес по обяд купих два бургера от някаква закусвалня. Гледах момчето, което ги правеше - за няма и 10 минути обслужи 5-6 човека, като с всеки един от тях уточни какво точно да слага в сандвича му, на всеки каза "заповядайте" и подаде храната с усмивка. А през това време при него беше сигурно 50°С, слънцето му печеше право в очите, поръчките валяха, а повечето хора си сменяха желанията "без картофи - не, я сложи 2-3, да има", "малко люто, ама я по-добре не" и т.н. Наблюдавах и си мислех как, ако всеки си върши работата като това момче - бързо, ефективно, без да се оплаква и да се мръщи, нещата може би ще потръгнат в правилната посока Flowers Hibiscus
Извинявам се за дългия пост!
Четете неща, които не са адресирани към вас, а също и избирателно.
Не, не очаквам Вие, родителите да ме питате лични въпроси, но по тона Ви разбирам защо учителите в повечето случаи са демотивирани. И е, не е само системата, а  и липсата на уважение към хората, които се грижат и обучават децата Ви.
Преди толкова рязко да влизате в темата, прочете всички постове, които съм писала в темата.
Но може би няма смисъл, защото Вашите деца не посещават държавна занималня.
Само ще кажа, че аз и мои колеги сме оставяли след 18ч.,докато родителите дойдат, понякога час, а училището трябва да затвори точно в 18ч. Но ние стоим, а не оставяме децата Ви на улицата, защото носим отговорност за живота им, буквално. Това и пише и в длъжностната характеристика.
И не сравнявайте отговорността на учителя, с тази на човек правещи сандвич, нелепо и тъжно е.

# 413
  • Мнения: 440
Judith, не съм искала да Ви засегна по никакъв начин, може би не сте ме разбрала, а може би не съм се изразила достатъчно ясно.
Не влизам сега в темата, а по принцип съм в нея.
Няма нужда да чета всичките Ви постове, защото коментирам един конкретен.
Нивото на държавните занимални ме засяга и още как, тъй като голяма част от децата в училище ги посещават и подготовката, която получават там, се отразява на работата в клас, на всички ученици.
И, може би не е станало ясно, но не сравнявам отговорността на учителите с тази на човека от закусвалнята. Имам предвид отношението на човек към работата му.
А моите деца се отнасят уважително както към учителите си, така и към човека, от когото си купуват сандвич.

# 414
  • Мнения: 1 463
Вижте, аз това работя, това е моето ежедневие. Колежката, класната, която предава и води часовете сутрин е тази, която дава основата, фундамента, в занималнята се пишат домашните! Ако има нещо, което е неразбрано, се дообяснява. Не виждам как работата в държавната занималня, която не посещават вашите деца е свързана с часовете сутрин! Ако имат пропуски, то те идват от класната ви, от титуляра, а не от занималнята. Надявам се, да съм го написала максимално ясно.
А, това, че сравнихте работата на учителите, които едва ли не са намръщени и лоши, с усмихнатият продавач на сандвичи, отказвам да го коментирам.

# 415
  • Sofia
  • Мнения: 4 395
Judit Becker, това отбранително поведение не е необходимо! Тук сме интелигентни хора и отчитаме трудностите на учителите, недоразуменията в системата, сложността на материала, претъпканите класни стаи... Коментираме си дали/или занималня, частна или държавна, всеки изказва своята гледна точка.

Аз пак за бакалските сметки - оказа се, че и големият е минал през това, но аз не помня Relaxed С баща си бил писал Thinking Всъщност него не го следях така изкъсо до 7ми клас и НВО. Върху наборката ще поправям всички свои пропуски - хем е втора, хем е и момиче, горката Stuck Out Tongue Closed Eyes

# 416
  • Мнения: 4 076
Judit, вместо няколко пъти да повтаряте, че Верочка нямало какво да споменава държавна занималня, защото децата й не я посещават, бихте ли помислили, какви ли пък са аргументите на родителите, в училищата на чиито деца има държавна занималня, а те са избрали частна? В последните няколко страници няколко потребители ви се извиняваме за мнението си. Разбрахме, че вие сте бялата лястовица и си вършите работата както трябва, но, повярвайте в реалността, на много, много места положението е плачевно.

# 417
  • София
  • Мнения: 12 374
Държавната занималня е майка плаче, поне в нашето училище. От частната сме много доволни, вече трета година.

Никога, никога не питам дъщеря ми дали си е написала домашните като я взимам. Няма по-тъп родителски въпрос. Ясно си спомням колко побеснявах навремето майка ми като ме питаше още от вратата.

# 418
  • Бургас
  • Мнения: 10 348
Judit Becker, много сте обидчива и в същото време с невероятно самочувствие!
Нима хората, които продават сандвичи, са по-ниска категория от вас, учителите? Че няколко пъти се възмутихте от сравнението. Голяма част от тях са с много по-добро образование и интелект от повечето учителки, които са записали педагогика с тройка, защото не са ги приели никъде другаде. Дори тук, във форума, се подвизават ваши колежки, които нямат и един пост без правописна грешка.
Да не отварям темата, че ми е много болна.
А уважението не се полага по право, то се заслужава. Вашата гилдия обаче стремглаво го губи година след година. Сигурно има защо?

# 419
  • Sofia
  • Мнения: 4 395
Абсолютно подкрепям Мария!!! Не бих могла да го кажа по-добре Hands Plus1

Общи условия

Активация на акаунт