Шести клас 2018/2019 - тема 4

  • 29 457
  • 755
  •   1
Отговори
# 210
  • Бургас
  • Мнения: 10 368
milasara и моя единствено по английски е пълен отличник, оценка различна от 6 там няма.
По другите предмети положението е шарено.
За мързела и това, че вятър го вее няма да започвам, че...

Хубавото на класа им е, че са кротки. Нямали проблем с дисциплината и часовете преминавали нормално по думите на класната им. Никой от учителите не се оплаквал от тях. Обаче са класа с най-нисък успех. Не им се учело, нямали амбиции, стояли с празни погледи в час. В края на първия срок никой не станал за повишаване на срочната оценка. Задоволявали с тройки, четворки, колкото учителите преценят. Това й беше единствената забележка и мъка на класната.

# 211
  • Мнения: 6 641
Ужасяващо  е положението с дисциплината, но трябва да се намери решение. Не може деца да се разхождат по време на час, щото не им се седи на едно място и да си позволяват да крещят на учители...ДИректорът отново ни посети на РС , но и той не каза, в каква посока ще се действа по отношение на дисциплината. В голямото междучасие на двора и имало сериозно сбиване, но какви са санкциите за побойниците, никой не спомена.
Така е, Звънче, няма работещ механизъм и родителите като чуят критика към децата си подскачат като ужилени.

Мария, и нашия клас е с най- нисък успех. КЛасният рече: Карайте ги да учат повече! Laughing

# 212
  • софия
  • Мнения: 25 984
Моето дете няма забележки за лошо поведение, никога не са ме викали в училище, не са ми се обаждали, не са ми се оплаквали от него. Аз не нося отговорност за други деца. Въпреки това дисциплината в клас е безобразна. При конкретни учители. При други е поносима. При трети - чудесна.
Това са деца. Както ги подхванеш - така работят. И ако има невъзпитани и редовно и сериозно нарушаващи дисциплината, то законът има механизми за противодействие от страна на този, в когото са правомощията - а това е училищното ръководство на институцията, в която се намират децата. Извиненията на някои учители и директори, че нямали били какво да направят са просто едни плоски оправдания. В закона има разписани механизми, но тях ги мързи или по друга причина им е неудобно да ги приложат. Е, аз не съм крива за това. Не са криви и останалите родители и деца.
В крайна сметка училището по закон е и образователна, и възпитателна институция. Да вземат и да си свършат работата и там, както аз си върша моята, че и тяхната.
С това не мога да се съглася. Кой е виновен за невъзпитаното поведение на децата, незнанието, че има норми на поведение, с които те, като големи деца (не са на 5 г.), следва да се съобразяват? Учителите? Това дете къде е било, докато да дойде в училище, извън училище къде и с кого е?
Когато се каже, че има проблем с поведението на детето, не може да кажеш "То е в училище и това е Ваш проблем. Вкъщи то е ангел небесен." Съмнявам се да има учител, който би казал, че дете се държи по определен начин и това да не е така.
При липса на желание за съдействие от страна на родителите и агресивно отричане, напълно разбирам, че не искат да си създават проблеми. И, да, има часове с добра, лоша и отвратителна дисциплина, и това зависи от учителя, но учителите не са звероукротители.

Последна редакция: ср, 20 мар 2019, 09:54 от zvаnchе

# 213
  • до морето
  • Мнения: 2 350
Докато сме на тема математика, да се оплача и аз. Учителката ни  по ЗП математика е корифей, при нея ходят на частни уроци и не знам какво още. Миналата година синът ми имаше при нея и по ЗИП едни и същи оценки, което не е нормално. Тази година случаят е още по-фрапантен - по ЗИП има по-висока оценка. Та учителката по ЗП се карала на тази по ЗИП, че завишавала оценките!!! Натряскала двойки на половината клас. Имам чуството, че ще провали децата. За всички критериите й са сякаш ще влизат в МГ.

П.П. Как ще се почива по Великден? Не намерих нищо в неучебни дни, само пролетна ваканция.

# 214
  • София
  • Мнения: 9 141
И за мен проблемът идва от семейството. На част от родителите не им пука или просто не могат да се справят или са прекалено натоварени, заети, изморени и нещата се изтърват - особено в тази възраст, когато почват да си мислят, че са много големи и почват да тестват границите.

# 215
  • Мнения: 24 467
Цитат
С това не мога да се съглася
.

Не е нужно. Въпреки че не си, то да си припомним, че никой родител не е отговорен за поведението на другите деца. Като 2, 3 или  колкото са там хлапета не изпълняват разпореждания и правила - ми да си работят по закон учителите и директорите - да информират родителите, да налагат санкциите в йерархия, да информират специализираните институции. Има какво да направят и са длъжни да го направят.   
Отговорност за това как се работи В институцията носи ръководството на институцията. Ако в съда някой се държи като магаре, няма да тръгнем да му търсим родителите. Даже и ако е непълнотелен. Има си мерки, има си шеф - той ще си ги налага. Няма да се оправдава като баба.
Просто говорим за различни неща. Мен не ме интересува конкретното чуждо дете. Там нямам ангажименти никакви. Интересува ме обаче училището да предлага нормална работна среда. За което не нося отговорност аз. Ако имат оплаквания от моето дете - ще предприема мерки, но повечето деца са в позицията да търпят гадости заради няколко, понеже на училищата не им се занимава да си приложат правилата.
За кой проблем говорим всъщност? Че става така развален телефон.
Ако е за това, дали детето Х е невъзпитано - да, проблемът е в семейството. Но това мен не ме интересува. Аз и децата ми не живеем в това семейство.
Но ако си говорим за това, че проблемното дете създава безпрепятствено проблеми на още 25 деца в училище, което е обществена институция, то проблемът тук е в училището. Което не защитава интереса на тези 25 деца, а подсигурява комфорта на 3-4, да не би да се раздели с някой лев субсидия.

# 216
  • софия
  • Мнения: 25 984
Мисля, че всички говорим за проблема с дисциплината в клас  и защо съществува подобен проблем, а не за това дали има оплаквания конкретно от моето, твоето или нечие друго дете тук, и дали аз отговарям за възпитанието на чуждите деца (да пази Господ!).
В класа на дъщеря ми има дете, момиче, което постоянно попада в ситуации на конфликт с други деца, ходи по поводите при психолога редовно. Никога то не е виновно, бащата е агресивен, ходи в училище, крещи и заплашва учителите пред детето. Подобно е поведението и на други родители, когато с тях са споделяни проблеми с поведението на техните деца. Техните деца никога не са виновни, подведени са, просто са присъствали и не са участвали, набедени са. С какво са виновни учителите, какво могат да направят?
Не казвам, че учителите нямат вина, казвам, че са силно ограничени и когато нямат подкрепа от ръководството, просто ги разбирам. Аз приемам, че отговорността за поведението на моето дете е моя и негова, а не на учителя, независимо от това, че детето е в училище.

Последна редакция: ср, 20 мар 2019, 10:17 от zvаnchе

# 217
  • София
  • Мнения: 1 062
Точно така е, Judy. Напълно подкрепям, че много често такива проблеми се неглижират от учителите и ръководството на училищата. Изключително много ме дразни факта, че вече много рядко учителите си позволяват да пишат слаби оценки, и най-вече да оставят ученици да повтарят годината. И това води до огромно количество неграмотни хора в последствие.

# 218
  • София
  • Мнения: 4 035
И в нашия клас се появи една персона, която повлече тези, дето 5 години се крепяха на ръба и стана погром. Позволява си какви ли не безобразия в час и в извън час, нямам представа защо още стои в класа. Събираха ни на извънредна родителска среща, уж от втория срок щяха да я местят, пък после уж в изпитателен срок била, ма тя все така си разиграва коня в нашия клас. Майката се появи на тази родителска и до там, по-голямото й дете е изключвано от нашето училище, така че явно просто така си е решила да ги "гледа".
Иначе и моята по английски изкарва 6ца след 6ца, но май месец е на изпит към Кембридж, та там ще видим реалното ниво.
Класа й бил първи по успех, но честно да ви кажа, плаша се какви тогава са останалите класове...Прокрадна се слух, че нарочно им сриват успеха, за да останат в училището след 7ми клас, тъй като то е профилирано и ръководството предпочита да си задържи текущите деца, отколкото да се опитва да напълни нови класове, защото малко деца се явяват на допълнителните изпити за профилите. На последното контролно по география няма 6ци, само моята и още 2 момичета имат 5, всичко останало 4 и надолу. По БЕЛ на последното контролно също няма 6ци, пак само 4-5 5ци и всички надолу, мойта и там е вързала петицата, но не знам така докъде и докога...

# 219
  • Мнения: 8 285
Снощи бях на родителска среща на малкия, четвърти клас, разбира се там също си говорихме за дисциплина, оценки. Това, което сподели класният и на мен ми стана интересно е, че той е силно ограничен от системата да пише ниски оценки. Каза, че за всяка една двойка, която постави трябва да изпише една кофа мастило с обяснения защо, как, какви мерки ще вземе за поправянето ѝ. Ако по същия начин стои въпросът и в прогимназилния етап, не е никак чудно, че учителите избягват поставянето на двойки, а какво остава да оставят някой на поправителен.

# 220
  • Мнения: 6 641
Не знам, в нашия клас има няколко двойки за първия срок... Дори по рисуване , физическо и музика се пишат ниски оценки.

# 221
  • София
  • Мнения: 7 214
Има проблеми с дисциплината и при нас.
Скоро две момчета от нашия клас сериозно се бяха сбили. Нищо, че два часа по-късно пак си станали приятели.
Водили ги при директорката и т.н.
После обаче - изненада! Появил се полицай в Час на класа. Хууубаво им обяснил как стоят нещата. Включително и че от 14 годишна възраст човек може да влезе в затвор за малолетни престъпници. Мисля, че момчетата в класа доста се бяха стреснали. Да видим ще има ли ефект.
Преди няколко месеца изключиха две момичета от съседен шести клас. Пили някакъв алкохол преди часовете и едната почти колабирала в клас.
Та колкото и да са им вързани ръцете, все пак директорите могат да предприемат някакви мерки, ако искат.

# 222
  • Мнения: 3 936
Напълно съм съгласна с Judy! Това, че господин и госпожа X не са си свършили работата у дома с отроченцето си, не следва да е мой проблем и проблем на детето ми.
С нежеланието да се взимат мерки се сблъскахме още в 3 клас, в резултат на което сменихме училището, героят още е там и цъфти, доволен единствен диктатор, плашилище и тн, и тн
Учителите и директорите имат правомощия, но си е точно писане на кофи с мастило и не им се занимава. Един от класовете е пред разпад, защото имат двама мамини нехранимайковци и хората си преместиха децата, Дали делегирания бюджет спечели като напуснаха 6-7 деца, защото не овладяха двама

# 223
  • Мнения: 6 641
Могат, ако искат. Делегираните бюджети са голяма спирачка ...

Вчера ми стана смешно, след като една майка се изказа, че уж децата ни учат в елитно училище, пък има проблем с дисциплината. Това с елита и елитните училища за Плевен звучи като виц.

# 224
  • Бургас
  • Мнения: 10 368
Това с елита и елитните училища за Плевен звучи като виц.

А, що да е само за Плевен. На мен за всички ми звучи еднакво смешно. Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт