Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 12 март 2019, 11:11 ч.

Частни училища - информативна тема 26

  • 10 697
  • 180
  •   3
Отговори
# 120
  • Мнения: 84
И аз като Hope for two смятам, че ние сме тези, които трябва да взимат решенията в предучилищна и дори начална училищна възраст. Имам около себе си пример за родители, които оставят децата да вземат решения и според мен това е дори нечестно малко, защото за самите деца, ако го осъзнават, стресът е голям. Това не означава да не се вслушваме в тях, но все пак ние трябва да сложим всички "за" и "против" на едно място и да сме наясно кое е разумното решение. А то не винаги е интуитивното. Sharky май беше споменала някъде назад книгата на Канеман по темата за мисленето, която дава интересен поглед към темата.

От поста на Riela си мисля, че ако бях убедена, че Увекинд е доброто място - от всичко описано бих обяснила на детето защо е това е по-доброто решение. Ако се колебая, вероятно бих избрала Изи. Но останах с впечатлението, че родителите са били убедени, при това доста аргументирано, защо Увекинд е добрият избор в случая. Това са си разсъждения "по картинка" само де, иначе наистина благодаря за информативния пост.

# 121
  • София
  • Мнения: 5 375
Ден на отворените врати в ПЧМГ, 23.04.2019г, 18.00 часа:
https://www.parvamatematicheska.com/2014-11-10-22-58-51/28-impor … g-23-04-2019.html

Финансови условия за 2019-2020 учебна година в ПЧМГ. Таксата скача от 2800 на 3360 евро.
Транспортът поскъпва с 100 евро.
https://www.parvamatematicheska.com/pchmg/finansovi-uslovia.html

За учебната 2019/2020 година ПЧМГ обявява прием на ученици за:
3 паралелки в 5 клас
2 паралелки в 8 клас.

Последна редакция: вт, 19 мар 2019, 08:36 от Фран

# 122
  • Мнения: 38
Аз пък явно не съм нормална. Как оставяте 5-6 годишно да реши. Реално ние сме родителите и ние носим отговорността. Естествено че детето ще избере най-забавното място. Но училището не е забавачница или детски център с аниматори.
Естстествено е при избора родителите да се оповават и на реакциите на детето. Разбира се, че ако детето ми реве и пищи в някое училище няма да го заведа втори път. Но ще се опитам да разбера защо и какво го е притеснило.
Просто несериозно ми се струва. Та аз като родител мога да прокарам всяка една идея пред детето. Как ще го оставя то да избира бъдещето си? Моето ще избере да живее в цирка Simple Smile

Нека да не забравяме, че ние не случайно сме се спрели на тези три училища. Т.е. за нас всяко едно от тях беше добра опция. Четвъртото беше прогресивното, но в последствия се отказахме.
Не бих го оставила да избира ако го заведа на произволни места, които не съм проучила предварително и такива, които ние като родители не бихме избрали. В случая исках той да си го усети, той да вземе решение, да се почувства важен и значим. Единственият проблем би бил ако той се реши за училище Х, а там не го приемат. Но това също го обсъдихме и му казахме, че изборът е взаимен, затова е хубаво да се държи културно и да покаже своите 100% на всички места.

# 123
  • София
  • Мнения: 3 955
Aз пък не разбирам родителите, които не оставят децата да участват в избора, а решават вместо тях. Нали малките ще учат там (всички тръгваме  с надежда за 4 или 7 години), това ще е техния живот. Риела много точно го е казала- ние показваме само между училищата, които са добър вариант за нас. Дъщеря ми не е виждала други училища, за това, което и да реши.За мен наличието на пробен ден/полуден/малко време в училище е задължително.

# 124
  • София
  • Мнения: 2 786
Riela подкрепям , така е разумно. Не да избира детето само от някакви си опции, а някъде където сме решили да отидем и да пробваме с него след проучване. Може детето да каже след това къде се чувства добре, че инак за какво го водим .. то не е дресирано животно да си покаже номерата, дали ще се харесат на училището?
А горе дето ме питаха .... за Москва... да се премести в Москва, понеже има някакъв талант ли? ... и там ще е добре за детето? ... едва ли ще се наложа за такова нещо. Особено , пак да кажа, за инатливата ми щерка, която трудно се адаптира в началото, това ще е ужасен стрес. За друго дете не съм сигурна. Зависи от детето и от ситуацията. Опитвам се да следвам максимата - Нищо на сила!... Нищо!.. Винаги лоши последствия има това нещо...

# 125
  • Пловдив/София
  • Мнения: 1 396
Много полезен пост, Риела, благодаря.

Аз хем не съм следила темата напоследък, но незнайно защо сънувах, че съм на приемен изпит в БШ (аз бях детето,  с майка ми). Не ми харесаха 2 от задачите и казах, че няма да ги правя. след което не ме приеха и много плаках. Събудих се като от кошмар Simple Smile)
За освежаване на темата го вметнах...да не вземем да се побъркаме като родители :Д

Някой знае ли подробности за лятното училище в Изи? Според вас има ли връзка между летните програми и самото училище, т.е. същите учители ли работят? Чудя се дали не е вариант да се запише детето по 1-2 седмици в набелязани 1-2 училища, за да се приобие усещане за тях (както и за трафика сутрин :Д). Скъпо ще излезе, но ако са същите хора, може да си заслужава...
Доколкото знам и БШ, и Азбуки организираха летни програми...

# 126
  • Мнения: 365
Скока в цената на ПЧМГ е доста сериозен. Това сериозно ме разколебава, май ваканцията  на кандидат петокласника ще почне от началото на юни. Рязкото вдигане с 20% говори за непредсказуемост, която някак не мога да приема за следващите няколко години.

Последна редакция: вт, 19 мар 2019, 11:33 от тинки

# 127
  • Мнения: 131
Да споделя впечатления от последните приемна процедура и лични впечатления. Надявам се до са полезни на други родители.

1. Азбуки: ...Въпреки откровената обратна връзка, мисля че при отказ, педагозите трябва да могат да поднесат информацията по правилният начин. Това не беше така. Усещаше се някак дръпнато и грубо отношение.

3. Изи - Очарована съм от приемната процедура. Най-накрая нещо, което не е статично. Първо бях леко скептична с този проект, но сега виждам, че това е прекрасен начин да се запознаеш с детето. То е гордо с нещото, което е направило сам самичко и всички го слушат и изведнъж то е важният.

1. Няма как в СС/Питагор/Азбуки да ви поднесат инфоррмацията по "правилния" начин, имат много кандидати и вие ако искате детето ви да учи там ще трябва да се съобразите с това. Ако в Азбуки отношението е грубо, то какво да кажем за психоложката в Питагор, която според мен има явни отклонения. Ама това не значи, че в Питагор/ПЧМГ няма добри преподаватели и ако детето има талант по мат. и по някаква причина не искате да ходи в СМГ ще се наложи да изтърпите неудобствата. А относно недостатъците, тепърва ще разбирете, че доста може да се размине първоначалното добро впечатление от едно ЧУ с малко кандидати с последващата реалност. За мен да оставя едно първолаче да направи избор на училище след впечатленията си от присъствения ден е пълен абсурд, направо ми става смешно като си го помисля ..
3. Относно Иззи и аз съм очарована от преподавателите, дано се случат нещата, НО точно приемната процедура за мен е пълна глупост. Беше ми ясно, че ще е семеен проект и то вече всно се вижда, че някои от работите не са правени от толкова малки деца. Можеха да си направят присъствен ден в една работилничка и там да си направят нещо децата. Не че и по това може да подбереш деца, но поне можеш да си поговориш с тях и да наблюдаваш поведението им в група.

# 128
  • София
  • Мнения: 3 955
Значи, ако правилно разбирам за вас е напълно ОК да преглътнете липса на обратна връзка, грубо отношени, НО е супер смешно да приемете обратна връзка от детето си? (това е лиреческо отклонение, просто все съм знаела, че има и такива хора, но не бях срещата/чела)

# 129
  • Мнения: 6 117
Аз като един от кълвачите в темата само тихичко ще подкрепя Хоуп и doraemon.

От личен опит училища в които няма наплив са много суперски на приемната процедура. И пак от личен опит. И двете училища в които детето учи на пръв негов поглед не му бяха много харесали. После след нормален период за адаптация беше най-щастливата, че отива на училище. И за двете говоря.

Последна редакция: вт, 19 мар 2019, 10:38 от Bliss

# 130
  • София
  • Мнения: 2 786
Значи, ако правилно разбирам за вас е напълно ОК да преглътнете липса на обратна връзка, грубо отношени, НО е супер смешно да приемете обратна връзка от детето си? (това е лиреческо отклонение, просто все съм знаела, че има и такива хора, но не бях срещата/чела)

То родителите сме си виновни за лошото отношение явно.... като се държат лошо пък ние се "бутаме" зорлем да запишем детето и то не иска... и понеже зор, имало име училището, но трябвало да свикваме с някои техни бъгове и специфики ( тук през 2-3 страници иде реч за подобни неща почти за всяко у-ще) и н'ам какво си... Та затова са с такова отношение в ЧУ.... понеже всички се натискат... пък те са много важни...
Така ще вземе да излезе:thinking:

# 131
  • Мнения: 12 413
Доколкото разбрах Риела е харесала и двете училища и мнението на детето е наклонило везните в едната посока. Ако съпругът е немец, изобщо не виждам смисъл да учи в Увекинд.
Говоримо ще научи езика вкъщи, а граматически ще има време за курсове до 12 клас.

Иначе споделям мнението, че в тази възраст децата не вземат информирано решение, но все пак в Москва едва ли бих пратила детето си насила Mr. Green
Навремето дъщеря ми хареса много КО. Собствениците бяха ужасно мили и на двете интервюта, разпитваха я, накрая ѝ дадоха подаръчета. Ние избрахме друго училище, но в случая преценихме, че резултатите, базата, храната и др. ни устройват повече на другото място, но тя нямаше отрицателни впечатления от там.

# 132
  • Пловдив/София
  • Мнения: 1 396
rainy, вие Дрита ли избрахте?
Аз е ясно на коя позиция съм- не мога да приема грубост към родителя и липса на подход към детето, ако ще мини Харвард да е. Това говори какви ще са възможностите за обратна връзка от мен към тях и в хода на обучение- 0. Знам, че за някои родители е плюс да не са гъвкави и да си имат строга система, няма нужда пак да спорим, че сме различни.
А за решенията на детето- аз бих търсила някаква среда. Тоест ще кажа на детето не, че отива на изпит, а че отиваме да избираме училище. Ще го разпитам кое му е харесало и ако не съм на неговото мнение, ще опитам заедно да вземем решение (все пак още мога да му влияя на 5 години).  Изцяло на него не мога да се доверя, но пък ако сме свели подбора до 2-3 еднакво добри, защо не.

# 133
  • Мнения: 4 681
Скока в цената на ПЧМГ е доста сериозен. Това сериозно ме разколебава, май ваканцията  на кандидат петокласника ще почне от началото на юни. Локомотив вдигане с 20% говори за непредсказуемост, която някак не мога да приема за следващите няколко години.

Скока направо ме разби! Честно да си призная ако не предлагат нещо в сферата на космонавтиката, не ми се струва обоснован.


Относно примера ми с Москва, никой не говори за нещо насила. Става въпрос за познаване на собственото дете и подбутване в посока.

При даденият избор на детето на Riela...трите училища са коренно различни. Азбуки дават превес на академичното образувание. При тях диалога с родителите е пряк. Избора на посока се коментира. Дали в 4 калс да продължат с един учител или да сложат специалисти , доколкото знам е обосновано и гласувано решение с родителите.
Увекинд в свободно и хармонично училище далеч от академичните знания. Отглеждането на децата до 4 клас ме навежда по скоро на усещанията за домашна обстановка. И покривания до изискванията на МОН.
В Изи...като страничен наблюдател мога да кажа. Повечето сподлени проекти не са правени от децата. Пробния ден в едно училище с традиции със сигурност минава по различно от едно в което са събрани деца за първи път. Все още нямат начални учители което е по - притеснителното от столовата. Представените лица във фейса, нямат опит за работа с деца в основното училище. Желая им успех.

Последна редакция: вт, 19 мар 2019, 13:39 от Hope for Two

# 134
  • София
  • Мнения: 3 955
Yangdze, точно това отношение мен направо си ме отблъсква и не знам и не разбирам, защо някой би го причинил, но хора разни. Ето даже доста голяма част няма да разбере мен (съдейки по броя кандидатстващи за СС и Питагор)

Пипи, ние точно така постъпихме с малката. Навсякъде знаеше, че отива, за да си избере училище. Имахме едно на ум, ако вземат да не я приемат някъде какво ще говорим, но те са малки и за толкова можем лекооо да изместим фокуса. Малката драпе за Дрита, както и таткото, аз искам да дам шанс и на Иззи...

Редактирам се.. е как да няма представени начални учители- Албена Качамакова каква е?

Общи условия

Активация на акаунт