Лека и безаварийна на тези, които карат ШОФЬОРСКИТЕ - 13

  • 51 895
  • 932
  •   1
Отговори
# 780
  • sofia
  • Мнения: 419
сега ми казаха, че изпита по кормуване ще започне с въпроси по общо устройство на авотомобила, знаете ли какви въпроси може да зададе изпитващия?

Ето един добър съвет от сайта на инж.Владимир Йордановhttps://avtokurs.alle.bg/%D1%88%D0%BE%D1%84%D1%8C%D0%BE%D1%80%D1 … 0%BF%D0%B8%D1%82/

# 781
  • Пловдив
  • Мнения: 2 748
В завоя има само едно правило - никога не натискай спирачка. Колкото си намалила преди него - толкова. Натиснеш ли спирачка в завой - колата се завърта и най-вероятно излиза извън пътя. По-добре дай газ, ако е нестабилна - предните гуми (повечето коли са с предно) ще я дръпнат напред и ще я стабилизират.
На мен ми казват обратното - в завой кракът леко натиска спирачката. Завой само е след светофар е с газ. При всеки друг завой кракът на спирачката. Поне според моя инструктор.

# 782
  • София
  • Мнения: 5 337
В завоя има само едно правило - никога не натискай спирачка. Колкото си намалила преди него - толкова. Натиснеш ли спирачка в завой - колата се завърта и най-вероятно излиза извън пътя. По-добре дай газ, ако е нестабилна - предните гуми (повечето коли са с предно) ще я дръпнат напред и ще я стабилизират.
На мен ми казват обратното - в завой кракът леко натиска спирачката. Завой само е след светофар е с газ. При всеки друг завой кракът на спирачката. Поне според моя инструктор.
Преди завоя можеш да натиснеш спирачка, особено пък ако е ръчка - все пак, трябва и предавка да смениш. Но вътре в завоя отпускаш леко спирачката, не трябва да я натискаш, колата ще поднесе иначе.

# 783
  • Мнения: 6 410
Понякога се налага и да натиснеш, стига сте давали съвети. Всичко е до ситуация, до скоростта, с която влизаш в завоя и до усет. Правило няма, освен че трябва да си намалил до безопасна скорост преди завоя.

# 784
  • Мнения: 1 055
В завоя има само едно правило - никога не натискай спирачка. Колкото си намалила преди него - толкова. Натиснеш ли спирачка в завой - колата се завърта и най-вероятно излиза извън пътя. По-добре дай газ, ако е нестабилна - предните гуми (повечето коли са с предно) ще я дръпнат напред и ще я стабилизират.
На мен ми казват обратното - в завой кракът леко натиска спирачката. Завой само е след светофар е с газ. При всеки друг завой кракът на спирачката. Поне според моя инструктор.
Преди завоя можеш да натиснеш спирачка, особено пък ако е ръчка - все пак, трябва и предавка да смениш. Но вътре в завоя отпускаш леко спирачката, не трябва да я натискаш, колата ще поднесе иначе.

Моят инструктор ме учеше в завой да си помагам със спирачка, а е един от най-добрите в София с огромен опит. За първи път го чувам това, че не трябва. Естествено много зависи от завоя и други неща, ама особено в малките междублокови улички е доста удобно за да не отнесеш някое огледало например. Не знам, всеки да кара както си може, аз още се уча, въпреки, че имам книжка.

# 785
  • Пловдив
  • Мнения: 2 748
Днес пак карах ужасно. Не мога да ги схвана светофарите, и по-точно една особеност. Значи като чакам на светофар и виждам на същия този светофар човечето да стане червено, подготвям първа, защото след малко ще ми светне зелено.
Обаче, да му се не види, като се движа срещу светофара, който е (все още) зелен, как по другите човечета на светофарите на платната наоколо да се ориентирам че скоро ще ми изгасне зеленото, че да не навлизам изобщо?

# 786
  • Мнения: 413
Обаче, да му се не види, като се движа срещу светофара, който е (все още) зелен, как по другите човечета на светофарите на платната наоколо да се ориентирам че скоро ще ми изгасне зеленото, че да не навлизам изобщо?

Гледаш пешеходния светофар от дясно или ляво. Ако свети зелено минаваш, ако свети червено значи имаш 2-3 секунди преди на теб да ти светне червено и зависи колко си близо преценяш нали ще може да минеш. Мен така са ме учили.

# 787
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 800
Само гледаш да не спреш на зелено, че става страшно.

# 788
  • София
  • Мнения: 2 406
И мен са ме учили, че в завой не се натиска спирачка, нито се сменява предавка, защото натискайки съединителя ти автоматично я изключваш от скорост. Но както казаха преди мен, всичко много зависи и е относително според пътна обстановка, време и тн.

# 789
  • 1st floor
  • Мнения: 9 851
Много внимавам да съм намалила скоростта и сменила предавката преди завоя. После по средата някъде подавам газ, за да изяза от него. Не си кривя душата обаче, че не съм успявала в някои случаи и скоростта ме е изненадвала. Тогава се усещам, че освен спирачките, натискам и съединител...Как се прави всъщност?

# 790
  • Мнения: 100
Съвременна кола с ESP много трудно поднася и за това е ок понякога да се ползва спирачка в завой. По-добре е, отколкото да се рискува навлизане в насрещното.

Иначе и мен са ми повтаряли как не трябва никога натиснат съединител в завой. И съм съгласен за извънградско. Но в града 90 градуса завой по тесни и наклонени улички си се взима най лесно така.

# 791
  • Мнения: 1 055
Предполагам, че говорим за различни завои. Ако караш извънградско и влезеш в завоя с 80 и натиснеш спирачката, най-вероятно колата ще поднесе. В градско в друго. За смяната на скоростите, моя човек ме е учил при ляв завой на кръстовище, след като си чакал на светофар, от 1-ва да смениш на 2-ра по време на самия завой. Явно всеки си има подход, щом хората се занимават с това, трябва да ги слушаме тях.

# 792
  • София
  • Мнения: 2 406
НеПоКоРнА, идеята е преди самия завой да си намалила до подходяща скорост, за да завиеш, без да пипаш съединител или спирачка. Някой път не пипам спирачка, пускам я без газ и тя сама си намалява. И са ме учили, че винаги се завива на скорост, никога на неутрална, дори да е лято и да е сухо. Това правило си важи за всички завои, не само в града.

Да кажем, че най-просто казано е това на картинката. Само че някъде между тъмно червеното и жълтото е смяната на предавката. А и аз лично не подавам газ в самия завой, а вече на излизането от него, но това трябва сама да си го усещаш кога.




Evcheto1, това с левия завой на светофар е супер относително вече. Говорим за бейсик правила.

# 793
  • 1st floor
  • Мнения: 9 851
За ляв завой, когато тръгвам на светофар, и аз сменям от първа на втора в самия завой. Ако не го направя, колата вие на умирачка.
Патенце, то е ясно, че трябва да си намалил преди завоя. Просто съм имала единични случаи, когато не съм преценявала добре скоростта. Та ме глождаше тоя съединител, трябва ли, не трябва ли да се натиска.
Иначе по правило давам газ по средата на жълтото някъде. Явно завивам бавно и усещам, че колата бере душа и ще изгасне, ако не натисна педала.

# 794
  • София
  • Мнения: 2 406
Да, така е, затова по-нагоре казаха, че зависи от много неща и някой път е неизбежно. Особено ако караш по непознат път и не знаеш колко остър точно е завоя.

Общи условия

Активация на акаунт