Лека и безаварийна на тези, които карат ШОФЬОРСКИТЕ - 13

  • 44 536
  • 932
  •   1
Отговори
# 885
  • София
  • Мнения: 37
Мimddy, ако трябва сменете школата. Аз дълго време се залъгвах, че моят инструктор е ок, защото беше готин, докато той не се разболя и не се наложи да карам с негов колега.

Ами добре , че се случи така, защото колегата беше изключително много по-спокоен и ми обясни неща, които никога не са ми били обяснявани - примерно как да си коригирам паркирането ако нещо се обърка, че имало три начина да се взимат леви завои, как да карам по пътища с много дупки, в интензивно движение така че да не ме засичат, разни съвети за самия изпит и тн.

Наистина почувствах, че мога да се справя и че той е на моя страна и че иска да мина. Предният ми инструктор е готин човек, но понякога реагираше рязко (даже с обиди в самия момент на грешката - колко съм саката, как не съм за пътя )  и не бях осъзнала колко много ме е афектирало на пътя.

Буквално пет дни след смяната на инструктора си изкарах изпита и то с 0 наказателни точки, след няколко късания преди това. И преди всичко бях СПОКОЙНА на изпита, пуснах си радиото и бях позитивно настроена. Е, бях пинала и малко валериан де Simple Smile

Колкото до колата, отнема макс 3-4 пъти да свикнеш на новите габарити. Инструкторът е по-важен, както и менталното ти състояние. Недей да търпиш да ти викат, това само може да ти навреди и да проточи процеса.

# 886
  • 1st floor
  • Мнения: 9 098
... и ми обясни неща, които никога не са ми били обяснявани - примерно как да си коригирам паркирането ако нещо се обърка, че имало три начина да се взимат леви завои, как да карам по пътища с много дупки, в интензивно движение така че да не ме засичат...
 
Може ли да кажеш за левите завои, дупките и засичащите какво те е посъветвал?

# 887
  • Мнения: 107
...неща, които никога не са ми били обяснявани - примерно как да си коригирам паркирането ако нещо се обърка, че имало три начина да се взимат леви завои, как да карам по пътища с много дупки, в интензивно движение така че да не ме засичат, разни съвети за самия изпит и тн.

И аз живо се интересувам от съветите!!! Simple Smile Simple Smile

# 888
  • Мнения: 4 719
Боже така като те слушам напрАво ми идва да ходя да взема допълнителни часове с твоя инструктор ,въпреки ,че вече си карам активно ахааха 😂

# 889
  • София
  • Мнения: 37
Хаха съвсем не. Те сигурно са очевидни нещата, но правех грешки и не ми бяха обяснени преди. Малко дълго стана ама пускам долу ако са полезни на някого съветите, иначе игнорирайте Simple Smile


----
Трите вида завои:
1) една лента за наляво, когато новият път е разделен с 1 линия от насрещното - насочваш към бордюра, поглеждаш си в пътя да видиш дали дясната е свободна и ако да си завиваш покрай бордюра бавничко. Иначе влизаш в средна.
2) една лента за наляво ако лентите са разделени от двойна непрекъсната или островче - Добре е да влезеш в завоя покрай острова отляво  (не бордюра отдясно) и един вид да прекосиш лявата лента в новия път при завоя - така ако дясната ти е заета си оставаш в лявата
3) с две ленти за на ляво - влизаш в дясната за на ляво и после в дясната на новия път (или лява - лява, но на изпита това е грешка)

За засичането главно е до скорост и да не намаляваш прекалено ако си на главен път, да не оставяш мн място от колата пред теб при светофар ако има шанс да ти се мушкат. Ако караш в средна при заета дясна по-надолу и видиш, че някой много бърза зад теб, минаваш в дясната за 2 секунди да ги пуснеш, дори и по-нататък да е заета. Иначе на изпита ти свалят по точка за всяка кола, която те изпреварва от дясно.

При престрояване при бавна колона до теб, си даваш мигача ест, но ако никой не те пуска, супербавно и съвсем малко настъпваш лентата отляво (насочвайки носа на колата на ляво с готовност да си спреш). Това често ги кара да те пуснат да се престроиш, иначе може да не стане.

За паркирането предният инструктор ми го беше обяснил изцяло с някаква математическа схема - какво точно виждам в огледалата в кой момент. Но не знаех как да го оправя ако при перпендикулярно съм по-близо от едната кола от другата и не се отваря едната врата. Ако видиш, че си близо от дясно докато си караш назад, чакаш да се разминеш с фара на колата отдясно, и ако имаш мн място от ляво, даваш съвсем малко прав волан, после пак пълен десен. И това е достатъчно да се увеличи дистанцията. Иначе ако си мн близо до лявата кола и имаш св място от дясно си даваш първа напред, лек десен волан и после задна.

За дупките съветът беше като видиш, че наближаваш дупка директно да си погледнеш страничните огледала да си видиш страничната дистанция. Да знаеш накъде може нежно да маневрираш и дали има място. Ако е голяма дупка / шахта / локва отдясно понякога е по-лесно да се престроиш директно в др лента.

Тия неща по-горе бяха в отговор на мои чести грешки и то си е индивидуално при всеки, затова казвах за инструктора. Да ни учат как да си оправим собствените, че от викането няма да се научим, а само още повече се шашкаме  Simple Smile

# 890
  • София
  • Мнения: 4 884
Имате ли представа дали документите в КАТ за първа шофьорска книжка може да се подадат с международен паспорт, а не с лична карта?

# 891
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 15 943
1) една лента за наляво, когато новият път е разделен с 1 линия от насрещното - насочваш към бордюра, поглеждаш си в пътя да видиш дали дясната е свободна и ако да си завиваш покрай бордюра бавничко. Иначе влизаш в средна.
2) една лента за наляво ако лентите са разделени от двойна непрекъсната или островче - Добре е да влезеш в завоя покрай острова отляво  (не бордюра отдясно) и един вид да прекосиш лявата лента в новия път при завоя - така ако дясната ти е заета си оставаш в лявата
Може ли нещо графика с картинки че не ми стана ясно, не мога да си го представя, бордюри има от двете страни на пътя, така ми звучи объркано.

# 892
  • София
  • Мнения: 37

Може ли нещо графика с картинки че не ми стана ясно, не мога да си го представя, бордюри има от двете страни на пътя, така ми звучи объркано.

Ето и моята самоделна рисунка хаха.

# 893
  • 1st floor
  • Мнения: 9 098
Абе, или аз забравям правилата, или точка 1 е неправилна. Не трябва ли да заемеш лявата лента...особено ако в това време пускат тия срещу теб за десен завой?
Това с дупките също не го разбрах. Аз знам къде се намирам на пътя и без да е нужно да гледам огледалата. Тях ги гледам заради друго - да не ударя някой, който ме изпреварва и е до мен. Общо взето е добре да знаеш има ли кола или няма зад теб, защото дупките понякога се виждат в последния момент, особено яко си извънградско и скоростта е по-голяма.
Това с паркирането ще го пробвам. Аз оправям колата по друг начин. Simple Smile

Последна редакция: вт, 20 апр 2021, 18:45 от НеПоКоРнА

# 894
  • София
  • Мнения: 37
На изпита искат да караме в най-дясна свободна лента вкл при ляв завой (или ако влезем другаде да се престроим).  Иначе взимат точки. Та затова си гледаш при завоя дали ти е свободна дясната и се изнасяш различно в ситуация 1 и 2, при остров имаш по-малко видимост и не знаеш до посл момент.

Иначе при ляв завой насрещните вкл завиващи на дясно са с предимство и ги пропускаш доколкото знам. В практиката едва ли някой следи толкова, но пък може да е мн опасно ако грешно са подали десен мигач и всъщност са за направо, затова е по-безопасно да изчакаш всички насрещни според мен.

# 895
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 15 943
Мерси, сега ми стана ясен втория случай с острова. Не ми беше хрумвала такава ситуация, защото би трябвало кръстовището да е регулирано така, че докато ти завиваш да няма друга кола, която да се движи в дясната лента (по улицата с островчето). Колите вървящи по пътя идващ отдясно би трябвало да са спрени от светофар. Остават само насрещните, които пък ти трябва да изчакаш, и в крайна сметка не би трябвало да има движение в дясната лента когато ти влизаш в тая улица. Thinking Само за едно кръстовище се сещам на практика което е такова и там има светофар, ама аз не карам много градско ако може да се избегне Smile

# 896
  • 1st floor
  • Мнения: 9 098
При нас има такъв  светофар, затова го споменах. Явно е рядкост, защото май само на едно място съм го засичала.

# 897
  • Мнения: 57
Update: Смених инструктора и то с кола доста по-голяма от тази, на която бях свикнала. И се чувствам много ,много по-добре. Инструкторът ми е мноооого спокоен, обяснява много добре и също така неща,които не ми бяха казвали за 33 часа, а и отивам с огромен кеф. Simple Smile Съветът ми за всички , които се чудят да сменят ли - СМЕНЯЙТЕ! Flowers Four Leaf Clover

# 898
  • София
  • Мнения: 5 334
Update: Смених инструктора и то с кола доста по-голяма от тази, на която бях свикнала. И се чувствам много ,много по-добре. Инструкторът ми е мноооого спокоен, обяснява много добре и също така неща,които не ми бяха казвали за 33 часа, а и отивам с огромен кеф. Simple Smile Съветът ми за всички , които се чудят да сменят ли - СМЕНЯЙТЕ! Flowers Four Leaf Clover
Бравооо! Успех! И чакаме да се похвалиш скоро и с взет изпит! Simple Smile

# 899
  • София
  • Мнения: 37
Update: Смених инструктора и то с кола доста по-голяма от тази, на която бях свикнала. И се чувствам много ,много по-добре. Инструкторът ми е мноооого спокоен, обяснява много добре и също така неща,които не ми бяха казвали за 33 часа, а и отивам с огромен кеф. Simple Smile Съветът ми за всички , които се чудят да сменят ли - СМЕНЯЙТЕ! Flowers Four Leaf Clover

Йее супер звучи! Успех и бързо взимане на изпита пожелавам! Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт