Американски колеж - шестнадесета тема

  • 45 052
  • 738
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 7 275
За статистиката:
Според позната: Децата, които са ходили на специализирана подготовка за есе, са се представили много зле.
Тези, които не са посещавали курс/за есе/ са били по-спокойни и са показали много добри резултати.

Последна редакция: чт, 11 апр 2019, 10:32 от Фран

# 76
  • Мнения: 9 488
За статистиката:
Според позната: Децата, които са ходили на специализирана подготовка за есе, са се справили много зле.
Тези, които не са посещавали курс за есе са били по-спокойни на есето и са се представили по-добре.
Аз това го твърдя от години - на конкретния изпит есето не се оценява като структура и форма (това се учи нататък в Колежа, много писмени работи...), а вложената мисъл, логика и изказ... написани на грамотен български език. Децата, които са отделили време да спазват структура, зададена им на курс, не успяват да разгърнат мисълта си на спокойствие , заради старание да влязат в рамка Simple Smile

# 77
  • София
  • Мнения: 1 287
За статистиката:
Според позната: Децата, които са ходили на специализирана подготовка за есе, са се справили много зле.
Тези, които не са посещавали курс за есе са били по-спокойни на есето и са се представили по-добре.

Дъщеря ми е явно изключение. Тя не се е готвила изобщо. Първото й есе (а то даже не е било и есе), което написа е на изпита в Американски колеж и съответно се е справила зле с него, според очакванията.  Не е ходила на пробни, не беше съвсем запозната и със самия формат. Тя не иска да учи там, има друго първо желание и отиде на изпита по мое настояване. Не сме решили още дали ще я запишем. Имаме време да го обмислим.

# 78
  • Мнения: 5 425
За статистиката:
Според позната: Децата, които са ходили на специализирана подготовка за есе, са се справили много зле.
Тези, които не са посещавали курс за есе са били по-спокойни на есето и са се представили по-добре.

Дъщеря ми е явно изключение. Тя не се е готвила изобщо. Първото й есе (а то даже не е било и есе), което написа е на изпита в Американски колеж и съответно се е справила зле с него, според очакванията.  Не е ходила на пробни, не беше съвсем запозната и със самия формат. Тя не иска да учи там, има друго първо желание и отиде на изпита по мое настояване. Не сме решили още дали ще я запишем. Имаме време да го обмислим.

Да я запозная с бивш СМГ-ец, зле с есетата и учещ в АК? Може да и даде друг поглед.

+1000 за "подготовката" за есетата.

# 79
  • Мнения: 1 970
Ох,ето това е кофтито защото така се саботира приема на реално желаещите да влязат!

Не сте права, нищо и никого не саботира. Просто чертата върви надолу, единствената разлика би дошла от вече липсата на класиране по пол след приетите на първо класиране...

Истински "саботаж" наблюдавахме навремето - до 2003, ако не ме лъже паметта, когато кандидатстваше голямата ни дъщеря, тогава приемаха 140 деца - по 70 момчета и момичета, като класираните на първо място момче и момиче влизаха без такса за 5-те години , а класираните до 50-то по пола си , на 50% от таксата. Но тънкият момент беше, че важеше първото класиране. Ако, както тогава ставаше, класираният 51-ви или 52-ри в резултат на незаписалите се състезатели от СМГ, НПМГ биваше приет всъщност 32-ри по ред, това не го включваше в групата на имащите право на 50% отстъпка - логиката беше - да е учил повече....и да се е класирал до 50-ти
Тогава нямаше стипендии...
И таксите бяха по 5000 евро (пълната) Но половината деца учеха на 2500... и тази отстъпка важеше за 5-те години, без преразглеждане всяка...

Това си беше вече саботиране....

Последна редакция: чт, 11 апр 2019, 12:31 от StefanB

# 80
  • Мнения: 2 391
Някой питаше за статистика за поканени резерви по години. Не съм следила предходните години, но за учебната 2018/2019 поканиха първо резерви с резултат от 40.19% до 37.57%, след това от 37.56% до 36.96%.
Обаче, резултатите от изпитите, децата, житейските ситуации на семействата на кандидатите и т.н. не са сравними между годините. Повечето приети, ще чакат и първо класиране на НВО, независимо, че АК им е мечтата. Чак тогава ще вземат крайното си решение. Най-сладко и трудно е да избираш между прием в 2 топ желания/ мечти (ДУ и АК). Simple Smile

# 81
  • Мнения: X
За статистиката:
Според позната: Децата, които са ходили на специализирана подготовка за есе, са се представили много зле.
Тези, които не са посещавали курс/за есе/ са били по-спокойни и са показали много добри резултати.
Потвърждавам. Моят си готви само есе, останалото беше нормалното учене. Другите от курса също не са добре с есето.
Мисля да запаля щерката от по-отрано с летните и пролетни курсове.

# 82
  • Мнения: 3 008
Стефан,
Абсолютно си прав. С малки разлики, че това продължи до 2008 година. Випускът на дъщеря ми беше последен по тези правила:
Прием 144 деца
Първите 50 момичета и 50 момчета учат на половин такса, с право на допълнителна отстъпка според доходите на родителите. Половината такса е гарантирана, а може и още надолу, ако доходите са ниски - беше
Следващите в списъка нямат право на никаква отстъпка!
Това беше и причината да се стига до резерви над номер 100, независимо че приемат само 72 момичета/ момчета

# 83
  • Мнения: 3 008
За статистиката:
Според позната: Децата, които са ходили на специализирана подготовка за есе, са се представили много зле.
Тези, които не са посещавали курс/за есе/ са били по-спокойни и са показали много добри резултати.

Това как да го разбирам?
Ако ходиш на подготовка си неспокоен на изпита?
Да учиш/ да се подготвяш за нещо е ненужно?
Школите за есе са толкова калпави, че те объркват?

От известно време се твърди, че е най-добре да не се подготвяш за нещо и се опитват да се внесат всякакви доводи в тази насока.
Не мога да си представя, че допълнителни занимания в къщи или с квалифицирани учители в каквато и да било насока могат да навредят!
Прекрасно е, ако си достатъчно подготвен и нямаш нужда от допълнителна подготовка, но това не е ендакво за всички. И както са влезли подготвяли се деца, така са влезли и неподготвяли се деца.
Но причините могат да са много и разнообразни.
Мисля, че е подвеждащо да се идеализира, че преобладават приетите без подготовка деца.
Няма данни каква част от тях идват от математически училища или имат афинитет към писането и много други фактори.

За съжаление познавам едно единствено момче от таз годишните кандидатстващи. Подготвяло се е и е в първите 20, но не мога да вадя генерални изводи от това.

# 84
  • Мнения: X
Никой не е написал, че преобладават приетите без подготовка деца. Няма как да знаем, не всички пишат тук и не познаваме всички приети, все пак.
Иначе, заповядай, няколко поста по-нагоре е обяснено:
Аз това го твърдя от години - на конкретния изпит есето не се оценява като структура и форма (това се учи нататък в Колежа, много писмени работи...), а вложената мисъл, логика и изказ... написани на грамотен български език. Децата, които са отделили време да спазват структура, зададена им на курс, не успяват да разгърнат мисълта си на спокойствие , заради старание да влязат в рамка Simple Smile

# 85
  • Мнения: 3 008
Добре не е написано, че преобладават, а директно е обобщено като цяло. И обобщението не касае само списващите тук, а е спрямо мнение на родител, запознат с резултати.

Благодаря, че ми пращаш поста на Пенева. Но колкото и да я уважавам, продължавам да твърдя, че знания не са излишни, и АК не може да е единственото място, в което могат да те научат да изразяваш мисълта си, а другите учители те учат грешно.

Не познавам Барух, но доколкото знам , основно тя води есетата. Не мисля, че който и да е учител от АК, би си позволил дори да каже, че тя би ги научила погрешно

Последна редакция: чт, 11 апр 2019, 12:23 от rosss

# 86
  • Мнения: X

Реално децата от ПЧМГ може и да са решили да си продължат там заедно с други деца от класа си, има го и това тийн мотивиране.
И с това съм съгласна, моят син е надъхан за испански език .. от масата, не по някакво собствено усмотрение.
Рос - точно де, споделено е мнение на един родител. Само едно мнение, на само един човек. Може и да е грешно. За моя син курсът Не помогна, на есето има 5 т. Спрямо моя случай съм съгласна. Като разбера повече за другите познати деца, ще напиша. Имаме дете в темата, което ходи на курс от миналата пролет, не е прието. Не всичко зависи от курсовете, категорично.

# 87
  • Мнения: 5 425
Рос,

Едва ли някой родител тук би омаловажил подготовката, в смисъл на търпеливо, последователно и методично развитие на дадените качества. И не би имало нищо лошо, ако кандидатите са ходили през предишните няколко години на различни курсове за творческо писане например.
Пишейки за курсовете за подготовка за АК обаче, следва да имаме предвид няколко неща:
- предвид ограниченото време, курсовете по необходимост се концентрират повече върху формата. В което няма нищо лошо, ако не се получаваше и ограничаване на съдържанието и подчинението му на формата. Нещо, от което обучението по БЕЛ страда и без това. За да се помогне на някого да открие тепърва собствения си стил, са нужни години и индивидуално внимание... А курсовете не могат да предложат нито едното, нито другото.
- Есето в АК е начин да покажеш определени качества. Качествата могат да се развиват, но са предмет по-скоро на генетиката, отколкото на подготовката. С курсове генетика не се променя.

Последна редакция: чт, 11 апр 2019, 13:15 от Ezhko

# 88
  • гр. София
  • Мнения: 182
Честито и от мен на приетите! Стискам палци на резервите! На неприетите пожелавам успех на НВО и дано да бъдат приети в най-желаното училище!
Ето и нашите резултати през 2014 г.

Резултати от приемен изпит 2014

___________________________________________________________________________________

Рег. Номер: 226 ЕГН

Име: Кристиян

Пол: мъж
___________________________________________________________________________________

Тест: 47.19 % Съчинение: 9.00 % Краен резултат: 56.19 %
___________________________________________________________________________________

Статус: приет
Място в класирането: 4



Последна редакция: чт, 11 апр 2019, 13:39 от Фран

# 89
  • Мнения: 1 451
Всичко е строго индивидуално относно подготовката. Дъщеря ми също миналата год.не беше се готвила за формата на изпита на АК, НО ходеше на курс по МАТ от 3 клас в СМГ, имаше много солидна подготовка по БЕЛ от училище, но тръгна на курс за НВО от 6 клас. Та мнението ми, е че трябва добра основа и постоянство. Една година на курс където и да е, няма как да покрие пропуски от минали години ако има такива.

Общи условия

Активация на акаунт