Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 8

  • 40 992
  • 804
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: X
Поне за мен логиката е че в училище са много повече деца, много по-малко обгрижвани и много по-малко седящи навън. Синът ми е училище изкара и двата грипа тази година, в градината последните 2 години не беше боледувал сериозно и почти не е отсъствал. Дистанционното обучение при нас беше пълна пародия, няма да си го причиня пак, ако МОН не вземе мерки да изисква повече от всички учители.

# 706
  • Countryside
  • Мнения: 11 626
Като гледам МОН дават програмата и толкова, изобщо не следят кое училище как се справя. Струва ми се затова са директорите. Няма обща платформа и стратегия за ДО от МОН и всичко опира до училище и директор. И до учител, има съвестни, има и айляк.

Аз мисля, че децата ще почнат присъствено, освен ако няма много случаи на КВ през септември. Като гледам стратегия на държавно ниво за справяне с вируса няма, а от МОН ще прехвърлят топката на здравния министър, който пък метна щафетата на кметовете. Та изобщо не е ясно какво и как ще се случи, ще научим в движение.

Аз лично си мисля, че ще има и присъствени часове, на ротационен принцип, за да са по-малко деца в клас. Това засега е стратегията на повечето европейски държави.

# 707
  • Мнения: 1 821
От позната учителка чух,че наистина се готви вариант децата от 1-ви клас да са на ротационен принцип, а останалите да продължа дистанционно поне до края на годината или 1-ви срок.И при нас ( 2-ри клас) , обучението в началото беше малко бутафорно, но накрая вече се стегнаха учителите и доста добре им запълваха почти целия ден със занимания( а от 1 до 15 юни класната им се включваше всеки ден за по 1 час, и госпожата по физическо по 40 минути ги мореше с упражнения и йога:) ). На нас ни спуснаха още края на март потр.имена ,направени от МОН в Microsoft teams, и ни казаха всичко да се качва и там ,защото гледали. До колкото разбрах,дори е имало проверки от МОН - включват се директно,изненадващо в часа. Но в началото беше ад- с поне 5 различни системи и всеки учител с различни изисквания , за микрофони,камери,имена на децата . Повечето учители са влизаха в положение,ако някое дете няма интернет или баба му не разбира какво да прави и как да оправи връзката:) Трябваше и доста стабилен контрол,но това защото моят се научи да хитрува много бързо- и като не внимава и му се кара госпожата,все излиза с номера,че му прекъснала връзката за момент:) Малко е тегаво с толкова малки деца, и няма много дисциплина , но за щастие имах възможност да му помагам, и според мен индивидуалната работа доста му помогна за усвояване на материала. И учителката се включваше , с индивидуални сесии за да обяснява,когато имаше нужда, правеше им диктовки, контролни ,четене.....даже в много ми идваше натоварването- отделно всеки ден по 2 страници мат и 2 бел. А колко бързо се научиха да си правят групи в скайп , да си споделят екрани с клипчета и и. .Другата година и да започнем пак дистанционно,вече е отработено всичко.

# 708
  • Мнения: 490
Дистанционно обучение и тази година ще е най-голямото престъпление срешу децата в долния курс, както в емоционален, така и в образователен план. Повечето учители ги устройва, но няма сила на света да ме убеди, че един учител се справя онлайн с 25 + деца. За останалото да не говорим..

# 709
  • Мнения: 1 821
Дистанционно обучение и тази година ще е най-голямото престъпление срешу децата в долния курс, както в емоционален, така и в образователен план. Повечето учители ги устройва, но няма сила на света да ме убеди, че един учител се справя онлайн с 25 + деца. За останалото да не говорим..
Отчасти съм съгласна с вас - трябва да има присъствие за всички деца поне до 4 - ти клас ,защото там идеята е не само да им се налеят едни уроци в главата,а и да добият доста други умения ,чисто социални. По отношение на втората част,че повечето учители са ок,ами не е така - дори никак.Ние нямахме нито една учителка ,която да е ок с : липсата на внимание и често разсейване по време на часа, говоренето и контрола,прекъсването на връзката ,  проверяването на 4-5 листа на всяко дете ,всеки ден ,на 25 деца - често размазано снимани, накриво, надраскани и т.н.и писането на рецензии и следенето за поправка на работите. За това,когато можехме родителите проверявахме нещата преди да ги пратим,следяхме за поправките,защото имаше дечица,на които нямаше кой да помогне през деня и госпожата се ангажираше повече с тях. Не казвам, че е честно или че не съм се дразнила и аз понякога,но аз си го правя за моето дете - защото е скатавка от сега и ако го оставя нищо няма да направи.  И в училище доста често минава между капките - къде дописал,къде не. Качеството на обучение доста се влоши, точно защото децата в начален курс , трябва да пишат за да се учат - не да кликат по тестове и падащи менюта, а и с клавиатурата не се справят толкова добре( освен за игри ,разбира се).

# 710
  • София
  • Мнения: 1 481
Големият ми син завърши  четвърти клас дистанционно и мина относително добре, което се дължи от една страна на класната им, която прояви невероятна воля и търпение и успя да овладее ситуацията още съвсем в началото и от друга страна на детето, което е изпълнително и старателно.
Но малкото имам големи опасения. То ще е при същата класна, която знам, че ще даде всичко от себе си. Обаче как се пишат ченгелчета дистанционно? Как се създава връзката между учителя и дете дистанционно? Как се формират навици дистанционно? И кой стои до детето за да му помага?
По време на изолацията аз работех вкъщи, понякога по 12 часа. С голямото дете  ангажиментът беше съвсем лек, то си учеше само. Но с първокласник как да стане? Това би означавало да напусна работа за да уча с него, защото дори да работя само от вкъщи, аз просто не бих могла да се разделя на две и да поема и двата ангажимента.
И проблемът не е мой, проблемът е  на всички, които имат малки ученици вкъщи и нямат близък възрастен човек, който да се ангажира с тях. А самотните родители? Те как ще я карат? И колко време? Да е месец, два, три... Вече 4 месеца живеем така, едва ли след още четири ще плеснем с ръце и всичко ще е на 6!

# 711
  • Мнения: 239
Един от вариантите за начално на учебната година, който разглеждат е децата до 4клас да ходят на училище, за тези които няма кой да ги гледа. Ясно им е, че отпуските вече са изчерпани. Та има надежда Simple Smile... Ще поживеем и ще видим.

Големият ми син завърши  четвърти клас дистанционно и мина относително добре, което се дължи от една страна на класната им, която прояви невероятна воля и търпение и успя да овладее ситуацията още съвсем в началото и от друга страна на детето, което е изпълнително и старателно.
Но малкото имам големи опасения. То ще е при същата класна, която знам, че ще даде всичко от себе си. Обаче как се пишат ченгелчета дистанционно? Как се създава връзката между учителя и дете дистанционно? Как се формират навици дистанционно? И кой стои до детето за да му помага?
По време на изолацията аз работех вкъщи, понякога по 12 часа. С голямото дете  ангажиментът беше съвсем лек, то си учеше само. Но с първокласник как да стане? Това би означавало да напусна работа за да уча с него, защото дори да работя само от вкъщи, аз просто не бих могла да се разделя на две и да поема и двата ангажимента.
И проблемът не е мой, проблемът е  на всички, които имат малки ученици вкъщи и нямат близък възрастен човек, който да се ангажира с тях. А самотните родители? Те как ще я карат? И колко време? Да е месец, два, три... Вече 4 месеца живеем така, едва ли след още четири ще плеснем с ръце и всичко ще е на 6!

# 712
  • Мнения: 1 821
Няма как да стане това половината клас да ходи - да речем до обяд , а другата половина - да учи от вкъщи. Предвид че има опция за ходене, аз ще си запиша детето да ходи,и ще предпочета да си гледам малкото вкъщи, вместо да ходи то на градина- просто защото е по-малко. И после тази учителка като е преподавала на 15 деца сутринта,и ще преподава и на останалите 10 - кога ? следобяд ...или те сами ще си пишат? Та ротационния принцип хубаво са го измислили на запад , но май всички си посещават просто са на половин ден и групи по 10-12 деца- едните сутрин,другите следобяд. Но това е двоен ресурс за учителите и пак дописването и домашните ,вместо на занималня ,родителите ще трябва да ги  поемат. Те  от МОН хубаво ги къдрят - май за сега спускат само идеи да видят какви са нагласите..Иначе, племеницата беше в 1- ви клас ,и пишеше букви и думи и ченгели и брат ми праща на госпожата - толкова много тетрадки и помагал имат,че - да пишеш да искаш. Но без обяснение от учител и поправка е много тегаво.

# 713
  • Мнения: 1 046
Само с разликата, че отминалата учебна година децата в първи клас бяха ходили пет месеца на училище и знаеха що е класна стая и учебен час.
Няма да се получи с новите първокласници, които не са влизали в училище Sad

Иначе, племеницата беше в 1- ви клас ,и пишеше букви и думи и ченгели и брат ми праща на госпожата - толкова много тетрадки и помагал имат,че - да пишеш да искаш. Но без обяснение от учител и поправка е много тегаво.

# 714
  • София
  • Мнения: 23 162
моето още не може да ис представи училището.
нали в подготвителните групи в градината учат, ама то ученето е два пъти по половин час.
та той така си представя нещата.
все пита и разпитва какво е в училище и основно го интересува кога ще играят навън с децата.
не виждам как ще го сложа на компютър и отсреща ще са 25 непознати деца и една учителка, която никога не е виждал. а и на последната мисля че никак няма да и е лесно да организира 26 броя деца, за които нищо не знае.

# 715
  • Мнения: X
Вие много оптимистично си представяте дистанционното обучение. При нас учитите изобщо нямаха контакт с децата - пращаха стр. от учебника и тетрадките по вайбър и до там. Оправяйте се! Виртуална класна стая, компютър, организация - такова нещо не се случи. Родителите да се оправят, пък сега, че работят и имат други ангажименти - хайде подробности, които не интересуват МОН, директори и учители.

# 716
  • Мнения: 1 821
За съжаление ,имаше учители ,които не се адаптираха .И ние в началото 1 месец бяхме така - задачите се дават вечер, и сутрин пишем ,снимаме и пращаме- кой разбрал,разбрал ..кой имал мама / татко да му обясни- имал.
sladko- бях писала по-горе,че се обсъжда от МОН , първи клас да имат задължително някаква присъствена форма - дали по половин ден всички , дали по половин група ....при тях няма как в началото да са само дистанционно. Това,обаче пак ще е много тегаво ,защото ще трябва и 2 пъти на ден да се води и взима детето , да се храни на обяд и следобяд например да се пишат всички домашни . Жална им майка , дето има една приказка Sad По - големите ,вече могат и нещо самички , вече знаят къде и как да включат , къде да прочетат какво е домашното..... но мъниците ....)Акоо питат мен дори целодневно трябва да си тръгнат - особено ,ако са само те в цялото училище- но надали - това е ресурс за отопление,ток,поддръжка и т.н. - дето ако могат да си го спестят директорите ,ще настояват да го направят. Най-вече и защото издръжката за дете ,сигурно е същата ,но вместо за сметки,ще им остава голяма сума за ремонти, учителски и т.н.

# 717
  • Мнения: X
Специално нашето училище се оказа отворено по време на пандемията, персонал там имаше бол. Това по повод на разходите на ток, вода и прочие. Оказа се, че е учителката на детето почти всеки ден е ходила в него, вместо да седи пред компа и да се занимава с децата - по неизвестни за мен причини.

Ще чакаме, то ще си покаже, но за 1-4 клас дистанционното обучение не е никакво решение, защото родител трябва да присъства дори и да не участва в учебния процес.

# 718
  • Мнения: 2 807
Не знам вие как сте, но аз нямам 100 дни отпуска. В частна фирма кой ще ни пусне да учим дистанционно?

# 719
  • Мнения: 239
Ми то 60-70 дни бяха само за миналата учебна година + още 70-80 за новата... Никой не работи със 140-150 дни отпуск Joy

Общи условия

Активация на акаунт