Първа кола. Тема 2

  • 26 641
  • 389
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 107
Може ли някой карал японец и други коли да каже наистина ли е така? Откъде идва мита че са му скъпи частите?

Аз правих неофициално проучване, преди да купим, и това, което разбрах е, че те рядко се чупят.
Тоест, вървят безпроблемно доста време, което само по себе си ти намалява разходите и посещенията в сервиз.

Другите коли по-често ходят в сервиз и по-често сменят (евтини) части.
 Когато човек, свикнал на не-японска кола, отиде в сервиз за някаква смяна, тогава частите му се виждат скъпи.

малък пример - един приятел десетина години има Ауди 3, което обожава. Жена му има десетина години Хюндай Гетс ( не японско, но става в случая).
Той не би сменил колата си за нищо на света.
Тя също, и коментира че за тези 10-ина години за парите които той е вкарал в поправка на Аудито, биха могли друга кола да вземат. Нейния хюндай влиза в сервиз за масло и филтри горе долу.

Друг приятел спомена за Хонда Джаз - Оо, и аз имах 6 години такава, много хубава кола, но я продадох.
Питаме - как и бяха частите, скъпи ли са?
Той - ами не знам, тя не се чупеше, не съм купувал части.

Та явно е това- рядко се чупят - евтини.
Като се счупят, сравнено с другите са - по-скъпи.

# 151
  • София
  • Мнения: 2 919
Аз бих добавил, че голяма част от заблудите се дължат, или по-скоро са подхранвани от лакомията на някои автосервизи (уж оторизираните), както и личните желания за по-бърз просперитет на работещите в по-малките квартални сервизи. Да, в България нищо не е както в белите държави, включително и снабдяването с резервни части за по-екзотични автомобили. В момента карам и американски, и японски автомобил - Джип и Хонда Сивик.
Една полуоска за джипа се предлага у нас от Скорпионите или Вестауто за около 500 лева. Същата полуоска може да дойде от Щатите с малко чакане за половината сума.  Коментарите са излишни. Който иска да подкара различна от европейските марки, е добре предварително да се регистрира в съответния форум за дадената марка у нас и да се осведоми за цени на части и евентуалния начин за снабдяване с истински такива. След това, ако наученото му изнася, започва да си търси съответния автомобил.

# 152
  • Мнения: 107
Тъй като вчера ходих до сервиза на Хонда, още помня какво платих - една свещ ми беше 12 лв някъде, не знам колко са на другите коли. Моята кола е с осем свещи.

Смяна на CVT масло на скоростната кутия ми излезе около 190лв ( с труда)
а акумулатора ми излезе около 176лв.  С три години гаранция.

Един техник ми беше дал цена 356лв за смяна на маслото на автоматичната скоростна, и затова реших да се вдигна до София до Бултрако. 

Тези три разхода не бяха наложителни, пиша ги като желателни - можех да си карам колата и без тях. Вероятно един ден щеше да се наложи да ги направя, и затова реших да е по-рано и в началото, като имам време.

# 153
  • Мнения: 15 569
Е, Ауди не са представителна извадка на всички неяпонски или немски автовобили. Всички знаят, че Ауди се чупи много, а частите са скъпи. И въпреки това моето Ауди е влизало в сервиз само за смяна на масло и филтри. Нисанът пък харчеше много масло и се оказа, че двигателя е за ремонт. Та по него съм харчила за ремонт повече, отколкото за Аудито и двата Мерцедеса взети заедно.

# 154
  • София
  • Мнения: 8 564
Е, то и счупено Ауди ако си вземеш няма да излезе евтино Simple Smile Ако ще и на счупен Голф да попаднеш, пак ще е наигравка. За моята дърта Хонда имаше цели готови Vtec двигатели за по 350 лв, някаква цена за труд и ей те с нова кола (не се наложи обаче) Simple Smile Сигурно още си я кара евтинко някой и поддръжката му е по 130лв за окачване веднъж на 2 години; и смяна на масло ако реши (че то онова и към масло е без претенции).

# 155
  • Мнения: 5 247
450 лв е датчика за газта на Хонда Акорд на мъжа ми ... Всичко е до късмет. Откакто я е взел е дал 2-3000 по нея, уж по  нова.... Аз дето избрах моя Сеат по форма не съм сменяла нищо освен първоначалното обслужване

# 156
  • Мнения: 9 026
Съветът ми е да си купите немска кола. Мерцедес или БМВ. Има перфектни Мерцедес-и струващи до 5 000лв. и произведени около или след 2000г.

# 157
  • София
  • Мнения: 2 919
Съветът ми е да си купите немска кола. Мерцедес или БМВ. Има перфектни Мерцедес-и струващи до 5 000лв. и произведени около или след 2000г.

20-годишен премиум автомобил за 5к лева?! Трябва много да мразите някого, за да му дадете такъв съвет.

# 158
  • Мнения: 2 998
Двадесет годишен Мерцедес или БМВ ще е изключително надежна кола, здрава, без скъпи ремонти и части. Ще е обиколила земята поне 10 пъти, но това не е проблем, а доказателство колко е издържлива. Даваш 5000лв за нея, но ще получи нещо за 15000лв. Защото с ремонтите ще струва толкова. Grinning

# 159
  • Мнения: 9 026
Като сте толкова "открехнати" кажете какво може да се купи за 4000лв. произведено след 2000г.?

# 160
  • Мнения: 4 406
На първо търсене в мобиле.бг, със заложена максимална цена и година, сортирани по година
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=3&slink=gl5wpv&f1=1

Излиза голф 4, 2004
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=115929877907 … &slink=gl5wpv
Нисан Микра - здрава, малка, маневрена за първа кола, особено за градско, 2006 година
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=115766871709 … &slink=gl5wpv
 също Ситроен С3 - същите характеристики..
Някаква калинка - Сузуки Алто - 1.0, 2010 година, 3.300 лв - идеална за нов шофьор Grinning
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=115974151373 … &slink=gl5wpv

Стига да се знае какво се търси, има доста варианти.
Лично мнение - след 20 години, колкото и евтини да са по принцип частите на даден автомобил, той става ежемесечен клиент на сервизи. И общата сума в края на годината съвсем не е малка. От опит с пасат, много здрав, евтина поддръжка. За 3 месеца - половин кола вкарах, и още имаше за ремонт. Просто всичко в него се скапа едновременно.

# 161
  • София
  • Мнения: 2 919
Като сте толкова "открехнати" кажете какво може да се купи за 4000лв. произведено след 2000г.?

Каквото и да е, колкото се може по-далече от премиум марките Sunglasses

Последна редакция: сб, 15 авг 2020, 11:43 от Mунчо

# 162
  • Мнения: 798
Като сте толкова "открехнати" кажете какво може да се купи за 4000лв. произведено след 2000г.?
Фолксваген, Сеат, Шкода. 1.9 тди, вечен мотор. Евтино обслужване, избор на части, заменяемост на части между трите марки.

# 163
  • София
  • Мнения: 3 833
Аз си купих Сеат Ибиза. До момента ми харесва много.
Никога няма да забравя моментът, в който от Рено се качих на Сеат Joy През цялото време мислех, че се возя на пейка, нищо общо с возията на милото ми рено. Ех, спомени.

И аз си страдам по моето Рендаче. Излезе много хубава въшка.

# 164
  • Мнения: 9 026
На първо търсене в мобиле.бг, със заложена максимална цена и година, сортирани по година
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=3&slink=gl5wpv&f1=1

Излиза голф 4, 2004
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=115929877907 … &slink=gl5wpv
Нисан Микра - здрава, малка, маневрена за първа кола, особено за градско, 2006 година
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=115766871709 … &slink=gl5wpv
 също Ситроен С3 - същите характеристики..
Някаква калинка - Сузуки Алто - 1.0, 2010 година, 3.300 лв - идеална за нов шофьор Grinning
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=115974151373 … &slink=gl5wpv

Стига да се знае какво се търси, има доста варианти.
Лично мнение - след 20 години, колкото и евтини да са по принцип частите на даден автомобил, той става ежемесечен клиент на сервизи. И общата сума в края на годината съвсем не е малка. От опит с пасат, много здрав, евтина поддръжка. За 3 месеца - половин кола вкарах, и още имаше за ремонт. Просто всичко в него се скапа едновременно.
Личен опит - имах Опел Калибра на двадесет години,на която - както е лафът - сменях само маслото. Но не беше лаф,а истина.

Общи условия

Активация на акаунт