Начални училища в Пловдив - тема 3

  • 71 682
  • 796
  •   3
Отговори
# 225
  • Пловдив
  • Мнения: 1 152
Съветвам ви да се ориентирате към най-добрия учител в най-близкото училище.
Няма нищо по-полезно за детето в този етап от възможно най-късно ставане, възможно най-малко време в път и първата възможност да ходи или да се прибира само към 3ти и 4ти клас.
След 4ти има избор от кандидатстване в профилирани паралелки според желанието на детето/родителя.

А за двете училища - няма как да има лоши отзиви. Те се водят едни от най-желаните и съответно хората 3г по-рано сменят адреси и се гласят за там Wink

# 226
  • Мнения: 449
bambucha_85
ashley е права за това , да изберете възможно най-добрия учител за детето си .
Просто проучете кои начални учители от тези две училища ще се паднат първи клас през 2022 г и събирайте отзиви за тях . След това ще знаете в кое от двете да кандидатсвате .
За точките - не са малко , ще ви стигнат без проблем за приема .
Иначе моя малкия син сега е втори клас в Алеко Константинов , големия ми син беше в - Патриарх Евтимий .
Само имайте предвид , че в тези училища е по-натоварена програмата , учат повече децата и учителите са с по-големи изисквания .
Всеки си решава и преценя какво иска за детето си и кое е правилно за него .
Ставането не е голям проблем , моя син става в 7 часа и има време да закуси и да го заведа до училище в 7.45 часа .

# 227
  • Пловдив
  • Мнения: 389
Деляна, ashley, благодаря да мненията!
И двете училища са на пешеходно разстояние от вкъщи. Душото ни е по-близо (ние сме до самата граница на района...), но и Патриарха е макс 10-15 Мин пеш от вкъщи.  Със сигурност не сме от тези, които ще пресичат града по 4 пъти на ден, за да сме в конкретно градина/училище. Ще пробвам да проуча учителките.

# 228
  • Пловдив
  • Мнения: 10 498
За n - ти път пиша, че моето дете беше по автобусите от първи клас, в 3ти започна да се предвижва сама на обяд. Нито за миг не съжалявам, нито тя. Ами не, не ми беше важно дали ще спи 10 или 20 минути повече, други неща ми бяха по-важни. Като си легне на време, ще стане без проблем, че и закуската вкъщи не е пропускана. Не е по- натоварена програмата в тези училища, броят часове е един и същ. Да, малко повече се изисква от тях, но не е непосилно. А основите са важни.
Проучете за учител в едно от двете и не се връзвайте на приказките за баровците с много пари и как другите деца били потиснати, че нямат айфон.

# 229
  • Мнения: 2 500
Здравейте имам въпрос защото не се ориентирам. Когато едно училище ни е по район системата освен него ми пише и с кои училища граничим. Означава ли това че може да се кандидатства в училище с което граничим и как стои въпросът с точките. Моето дете също ще е 2022 и аз проучвам с 90+ точки какво е положението

# 230
  • Пловдив
  • Мнения: 14 787
Как сте уверени, че детето ви ще бъде при избрания учител? В много случаи това не става, по най-различни причини. Няма никаква гаранция.

# 231
  • ...
  • Мнения: 513
Да, обикновено има по един учител на випуск, който е желан от почти всички. Освен това не на всички родители разбиранията за добър учител се припокриват 🙂

# 232
  • Мнения: 1 297
Как сте уверени, че детето ви ще бъде при избрания учител? В много случаи това не става, по най-различни причини. Няма никаква гаранция.
От моя опит има ли те в тефтерчето на съответния учител, в неговата паралелка ще е детето. Учителите си избират децата. Накрая се разпределят тези, чиито родители не са имали изисквания и не са говорили с конкретен учител (опит с две мои деца и използван съвет от много приятелки, които имаха деца преди мен в 1ви клас, какво да правим, за да попаднем в определен клас и госпожа.  Оказа се валидно както за кварталните училища, така и за централните елитни такива). И т.к. родителите имат различни изисквания към учителите, та наистина не беше сигурно, че конкретен учител ще е точно правилният и за моето дете се доверих и на:
1. препоръка от учителите в ДГ (те доста добре познават както детето, което е различно вкъщи и в учебна среда, така и учителите в набора си поне в училищата, които са им близки, а някои и в доста по-широк периметър и имат наблюдения от много повече деца и родители).
2. Препоръки, съвети от родители на завършващи в годината, в която моето щеше да е 1ви клас, четвъртокласници, защото един учител може да е бил много добър в предишните години, но с времето се променя - било, защото нещо се е случило или самият той се е изчерпал, ако щете или пък се е развил в положителна посока от 1 до 4ти клас. Случаи всякакви.
3. Усещането на детето при среща с учителите, докато още си водят 4ти клас и му показвах къде ще е училището, кои биха били учителите  и пр., при вече набелязани няколко учителя.
Първият път не сгрешихме в избора си, детето се чувстваше добре и се сработи с госпожата. Изкара едни 4 години в квартално училище и успя да стигне до желаното училище след 4ти клас само с ходене по състезания през годините, като винаги е била в челните позиции за града на основните по БЕЛ, математика и "Знам и мога", училищни на СБНУ не са посещавани.
Надяваме се сега и с второто да сме направили правилния избор. За сега усещането и на детето, и на госпожата е такова и се ходи с огромно желание на училище.

# 233
  • Мнения: 437
Здравейте,

И училището и първият учител са важни, според мен.
Синът ми е третокласник в "Патриарх Евтимий".
За дамите, които се притесняваха за района - нашият район беше училище Паисий Хилендарски, според системата (живеем до 4-то РУ).
"Патриарха" ни даваше по-малко точки, но го сложихме първо желание. Преди 2г. подалите заявление деца в "Патриарха" бяха почти толкова, колкото и местата. Влезнахме на първо класиране, без да местим адресни регистации.
Относно възможността за избор на класен ръководител - когато подавах заявлението за записване, на него записах желанието ми за конкретен учител. Директорката, заяви, че не може да гарантира дали ще се съобразят с молбата ми...
Накрая ни се "падна" класната, която искахме Simple Smile

# 234
  • Пловдив
  • Мнения: 14 787
Как сте уверени, че детето ви ще бъде при избрания учител? В много случаи това не става, по най-различни причини. Няма никаква гаранция.
От моя опит има ли те в тефтерчето на съответния учител, в неговата паралелка ще е детето. Учителите си избират децата. Накрая се разпределят тези, чиито родители не са имали изисквания и не са говорили с конкретен учител (опит с две мои деца и използван съвет от много приятелки, които имаха деца преди мен в 1ви клас, какво да правим, за да попаднем в определен клас и госпожа.  Оказа се валидно както за кварталните училища, така и за централните елитни такива).

Понякога кандидатите за тефтерчето се оказват над 40. И няма как всички да попаднат в класа. И аз от опит говоря.

# 235
  • Мнения: 1 109
Въпросите ми може да звучат глупави, но как попадате в тефтерчето? И как запознавате детето с учителите предварително? Ходите да ги чакате след часовете или имат някакви отворени часове за среща с родители?

# 236
  • Пловдив
  • Мнения: 3 572
Преди време знам, че на заявлението се отбелязваше при кой учител искате да попадне детето. Сега с електронната система не знам как се случват нещата. Иначе много училища правят ден на отворените врати.

Преди 14 години видях в ОУ "Княз Александър" това, за което говори ЗлаВещица. Към онзи момент училището все още не беше това, което е сега, макар да вървяха към елитност. Щяха да имат три паралелки в първи клас и за две от учителките имаше 30+ заявления - просто на дамите им се носеше славата на наистина добри преподаватели. За съжаление разбрах, че едната е починала наскоро.

# 237
  • Мнения: 1 297
Въпросите ми може да звучат глупави, но как попадате в тефтерчето? И как запознавате детето с учителите предварително? Ходите да ги чакате след часовете или имат някакви отворени часове за среща с родители?
Във въпросното тефтерче попаднахме на обща родителска среща преди класирането. Бяха поканени родители, които искат да запишат децата си в училището и се представяше екипът, който поемаше 1ви клас, можеше да вземеш и детето.  Накрая на срещата отидохме двете с детето направо при госпожата и я попитахме дали ще вземе детето в класа ѝ, записа я. Списъците по класове излязоха 4 месеца по-късно без изненада.

# 238
  • Мнения: 437
Електронната система не пречи да изразиш предпочитание за класен ръководител. Тя класира детето, но след това на място се записваш и тогава може да се посочи учител.
Не виждам нищо лошо в това да имаме възможност да изявим предпочитание. Искаме за децата си най-доброто, а и ги познаваме най-добре и поне една, две години по-рано разпитваме за учителите.
Ясно е, че няма как да угодят на всички искания... за един учител може да има 50 желаещи,  разделят се на равен брой момичета и момчета, не им е лесно да угодят на всички.

# 239
  • Пловдив
  • Мнения: 14 787
То е ясно какво става, но мисълта ми беше точно за това, като има повече желаещи от бройката в класа как сте сигурни, че ще ви запишат в точно този клас? Затова казах, че гаранция няма. Всяка година има радостни, има и разочаровани. Да не говорим, че всичко това е нерегламентирано и винаги може да се развали, ако директорът удари юмрук по масата и каже, че той ще направи разпределението по класове.

Общи условия

Активация на акаунт